LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoge rekening loodgieter, probleem niet opgelost

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
sander.val
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 nov 2018 07:22

Hoge rekening loodgieter, probleem niet opgelost

Ongelezen bericht door sander.val »

Goedemorgen allemaal,

Ik heb een vraag en ik hoop dat jullie mij er mee kunnen helpen. Mijn vriendin en ik zijn onlangs verhuisd naar een jaren '30 woning. Nu hebben we onlangs voor het eerst het bad gebruikt en toen we deze leeg lieten lopen, overstroomde het toilet beneden. Omdat ik moest werken heeft mijn vriendin via internet een loodgieter laten komen. De bedoeling was dat RRS zou komen kijken, maar ze heeft per abuis op een verkeerde link in Google geklikt en Ontstoppings-service 24 laten komen.

De loodgieter is gister wezen kijken en gaf aan dat het waarschijnlijk rond de 300 euro ging kosten en is toen aan het werk gegaan. Uiteindelijk is hij ruim 2 uur bezig geweest waarna hij tot de conclusie kwam dat het probleem, waarschijnlijk, ligt aan een gietijzeren afvoer buis welke onder de keuken ligt die verroest is en daarom verstopt (schijnt een bekend probleem te zijn bij oude huizen). Hij kon het probleem niet oplossen maar gaf mijn vriendin wel een rekening van 698 euro voor de werkzaamheden die hij verricht heeft.

Een belachelijk hoog bedrag en het probleem is nog eens niet opgelost ook want hij kon dit zelf niet fixen en verwees ons door naar een andere partij. Helaas was ik er zelf niet bij want ik had die rekening nooit helemaal betaald. Mijn vriendin was echter overrompeld en heeft wel braaf betaald.

Mijn vraag; in hoeverre is zo'n ontzettend hoge rekening reeel voor 2 uur werk, terwijl het probleem nog geen eens is opgelost.

Alvast vriendelijk bedankt voor jullie reacties!

sylvesterb
Berichten: 5047
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Hoge rekening loodgieter, probleem niet opgelost

Ongelezen bericht door sylvesterb »

sander.val schreef:
16 nov 2018 07:35
Goedemorgen allemaal,

Ik heb een vraag en ik hoop dat jullie mij er mee kunnen helpen. Mijn vriendin en ik zijn onlangs verhuisd naar een jaren '30 woning. Nu hebben we onlangs voor het eerst het bad gebruikt en toen we deze leeg lieten lopen, overstroomde het toilet beneden. Omdat ik moest werken heeft mijn vriendin via internet een loodgieter laten komen. De bedoeling was dat RRS zou komen kijken, maar ze heeft per abuis op een verkeerde link in Google geklikt en Ontstoppings-service 24 laten komen.

De loodgieter is gister wezen kijken en gaf aan dat het waarschijnlijk rond de 300 euro ging kosten en is toen aan het werk gegaan. Uiteindelijk is hij ruim 2 uur bezig geweest waarna hij tot de conclusie kwam dat het probleem, waarschijnlijk, ligt aan een gietijzeren afvoer buis welke onder de keuken ligt die verroest is en daarom verstopt (schijnt een bekend probleem te zijn bij oude huizen). Hij kon het probleem niet oplossen maar gaf mijn vriendin wel een rekening van 698 euro voor de werkzaamheden die hij verricht heeft.

Een belachelijk hoog bedrag en het probleem is nog eens niet opgelost ook want hij kon dit zelf niet fixen en verwees ons door naar een andere partij. Helaas was ik er zelf niet bij want ik had die rekening nooit helemaal betaald. Mijn vriendin was echter overrompeld en heeft wel braaf betaald.

Mijn vraag; in hoeverre is zo'n ontzettend hoge rekening reeel voor 2 uur werk, terwijl het probleem nog geen eens is opgelost.

Alvast vriendelijk bedankt voor jullie reacties!
Door de te betalen ga je akkoord.

Dus de vraag of het reëel is voor 2 uur werk is eigenlijk niet relevant en voor ons zonder een specificatie van de factuur niet te bepalen.

Achteraf discussie voeren over een factuur kan wel maar dan moet je de betaling "onder protest" uitvoeren. Als je dit niet hebt gedaan heb je "helaas" weinig kans om het nog ter discussie te stellen. Neem aan dat je vriendin de factuur contant heeft betaald en voor akkoord heeft getekend?

Hoewel hier waarschijnlijk sprake is van een te hoge factuur, heeft de contante betaling en het akkoord tekenen wel waarde en bij een rechtbank zul je dan ook niet veel verder komen. Er is geen wet die het verbied om € 300,00 per uur te rekenen voor werkzaamheden.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Hoge rekening loodgieter, probleem niet opgelost

Ongelezen bericht door Moneyman »

sander.val schreef:
16 nov 2018 07:35
Goedemorgen allemaal,

Ik heb een vraag en ik hoop dat jullie mij er mee kunnen helpen. Mijn vriendin en ik zijn onlangs verhuisd naar een jaren '30 woning. Nu hebben we onlangs voor het eerst het bad gebruikt en toen we deze leeg lieten lopen, overstroomde het toilet beneden. Omdat ik moest werken heeft mijn vriendin via internet een loodgieter laten komen. De bedoeling was dat RRS zou komen kijken, maar ze heeft per abuis op een verkeerde link in Google geklikt en Ontstoppings-service 24 laten komen.

De loodgieter is gister wezen kijken en gaf aan dat het waarschijnlijk rond de 300 euro ging kosten en is toen aan het werk gegaan. Uiteindelijk is hij ruim 2 uur bezig geweest waarna hij tot de conclusie kwam dat het probleem, waarschijnlijk, ligt aan een gietijzeren afvoer buis welke onder de keuken ligt die verroest is en daarom verstopt (schijnt een bekend probleem te zijn bij oude huizen). Hij kon het probleem niet oplossen maar gaf mijn vriendin wel een rekening van 698 euro voor de werkzaamheden die hij verricht heeft.

Een belachelijk hoog bedrag en het probleem is nog eens niet opgelost ook want hij kon dit zelf niet fixen en verwees ons door naar een andere partij. Helaas was ik er zelf niet bij want ik had die rekening nooit helemaal betaald. Mijn vriendin was echter overrompeld en heeft wel braaf betaald.

Mijn vraag; in hoeverre is zo'n ontzettend hoge rekening reeel voor 2 uur werk, terwijl het probleem nog geen eens is opgelost.

Alvast vriendelijk bedankt voor jullie reacties!
Tsja, het forum staat vol met dergelijke verhalen. Er is in principe gewoon een overeenkomst tot stand gekomen. Een indicatie van 300 euro vooraf geeft geen garantie, los van het feit dat je een bewijsprobleem hebt.

Natuurlijk heb je veel te veel betaald. Maar je geld terugkrijgen zal een harde dobber zijn, dit soort bedrijven leven van mensen die niet goed kijken en gewoon op de bovenste zoekresultaten klikken. Die geven dus echt niet bij wat protest je geld terug. Dan moet je gana procederen, en dat zou ik in jouw plaats nooit doen.

sander.val
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 nov 2018 07:22

Re: Hoge rekening loodgieter, probleem niet opgelost

Ongelezen bericht door sander.val »

Duidelijk. Ik dacht het ook al. Ik besef me ook maar al te goed dat we het zelf bijzonder dom hebben aangepakt. Vind het vooral lullig voor m'n vriendin; die voelt zich hartstikke schuldig (en terecht!! haha). Die heeft zich echt laten overrompelen en inderdaad de factuur getekend en een gedeelte cash en een gedeelte PIN betaald.

Vraag me af wat er gebeurd als ik het pin bedrag laat storneren, trouwens...

Uw Jurist
Berichten: 851
Lid geworden op: 01 apr 2006 10:14
Contacteer:

Re: Hoge rekening loodgieter, probleem niet opgelost

Ongelezen bericht door Uw Jurist »

sander.val schreef:
16 nov 2018 08:48
Vraag me af wat er gebeurd als ik het pin bedrag laat storneren, trouwens...
Dat is niet mogelijk. Storneren is alleen mogelijk bij automatische incasso's en creditcards.

Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

sander.val
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 nov 2018 07:22

Re: Hoge rekening loodgieter, probleem niet opgelost

Ongelezen bericht door sander.val »

Zojuist contact opgenomen met dat bedrijf en ze ontkennen nu dat ze zijn langs geweest. 'Nee meneer, u heeft het verkeerde bedijf. Volgens onze gegevens is er niemand bij u langs geweest'. Echt schandalig....

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Hoge rekening loodgieter, probleem niet opgelost

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U zult uw verlies moeten slikken, verder geen tijd meer aan besteden. Levert alleen nog meer ergernis op.

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: Hoge rekening loodgieter, probleem niet opgelost

Ongelezen bericht door yan »

Al meerdere keren hier (en op diverse tv programma's) aan bod geweest.
Achteraf weinig aan te doen.

Gewoon terplekke aangeven dat je dat niet gaat betalen

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Hoge rekening loodgieter, probleem niet opgelost

Ongelezen bericht door Lady1234 »

yan schreef:
16 nov 2018 13:44
Al meerdere keren hier (en op diverse tv programma's) aan bod geweest.
Achteraf weinig aan te doen.

Gewoon terplekke aangeven dat je dat niet gaat betalen
Er is al betaald.

sander.val
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 nov 2018 07:22

Re: Hoge rekening loodgieter, probleem niet opgelost

Ongelezen bericht door sander.val »

Bedankt voor alle antwoorden (en tips!). Zal mijn verlies helaas moeten accepteren.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Hoge rekening loodgieter, probleem niet opgelost

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Legale diefstal.

witteflits
Berichten: 24
Lid geworden op: 25 dec 2017 14:55

Re: Hoge rekening loodgieter, probleem niet opgelost

Ongelezen bericht door witteflits »

Lang leve Google,
op deze manier rekenen kunnen de hoge advertentiekosten betaald worden om bovenaan te staan in Google!
Kan alleen maar zeggen kijk goed naar recensies voor je een bedrijf gaat bellen.

jonis
Berichten: 2714
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Hoge rekening loodgieter, probleem niet opgelost

Ongelezen bericht door jonis »

sander.val schreef:
16 nov 2018 09:32
Zojuist contact opgenomen met dat bedrijf en ze ontkennen nu dat ze zijn langs geweest. 'Nee meneer, u heeft het verkeerde bedijf. Volgens onze gegevens is er niemand bij u langs geweest'. Echt schandalig....
en een gedeelte PIN betaald
Dan kun je het reknr controleren en vragen of ze het onterecht betaalde bedrag terug willen storten omdat ze niet bij jou zijn langsgeweest.

gewicht
Berichten: 87
Lid geworden op: 18 nov 2009 19:28

Re: Hoge rekening loodgieter, probleem niet opgelost

Ongelezen bericht door gewicht »

Leuk en slim opgemerkt Jonis. Maar jij en ik geloven niet dat ts maar een cent zal terugkrijgen. Helaas.

Gesloten