LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoofd VvE

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
grit
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 feb 2012 20:33

Hoofd VvE

Ongelezen bericht door grit »

De flat waarin ik woon worden nieuwe liften geplaatst. Dit is natuurlijk nodig en ook goed dat dit gedaan wordt. Nu is er alleen 1 ding waar ik het dus niet mee eens ben.

Tot een jaar of 8 geleden is er het één en ander "fout" gegaan met de financiën voor het onderhoud. Hiervan waren wij 6 jaar geleden, toen wij dit appartement kochten, niet op de hoogte. Het is nu dus de bedoeling dat de gehele flat opgeknapt gaat worden maar de kosten zijn voor de bewoners. Dit gedeelte snap ik nog wel maar voor het vervangen van de liften, moeten wij dus 3 maal een bedrag van €723,00 betalen!

Er is nooit gevraagd of wij bewoners het hier mee eens zijn. Er is ook nooit aangeboden om deze bedragen in termijnen te betalen. Nu is mijn vraag of men ons kan verplichten om deze bedragen in 1 keer te voldoen.
Wie helpt mij?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Hoofd VvE

Ongelezen bericht door crazyme »

Vraag aan de vve hoe die besluitvorming tot stand is gekomen.

Creatura
Berichten: 208
Lid geworden op: 04 okt 2007 21:46

Re: Hoofd VvE

Ongelezen bericht door Creatura »

Als koper van een appartement heb je ook een onderzoeksplicht, ook wat de stand van zaken is van de VvE waar je automatisch lid van bent.
En als het goed is moet je ieder jaar een overzicht ontvangen van de stand van zaken van de VvE (financieel overzicht, reserveringsfonds, exploitatieoverzicht).
Je moet je dus richten tot de beheerder van de VvE als je deze informatie niet hebt ontvangen.

Wanneer er een besluit is genomen (met meerderheid van stemmen van de leden van de VvE), dien je dat bedrag inderdaad te betalen.

agnesm
Berichten: 106
Lid geworden op: 10 nov 2011 17:46

Re: Hoofd VvE

Ongelezen bericht door agnesm »

Bent u in al die 6 jaar dat u hier woont nooit naar een vergadering geweest of notulen gelezen?
Daarin zouden dit soort dingen besproken moeten zijn.

grit
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 feb 2012 20:33

Re: Hoofd VvE

Ongelezen bericht door grit »

Tijdens vergaderingen is dit inderdaad besloten. Hetgeen waarvan mijn nekharen overeind gaan staan, is dat al je tegen het besluit bent je gewoon moet doen wat er besloten is. Je kan op geen enkele manier 'onderhandelen' over de betaling. Voor mij is 723 euro nogal een groot bedrag om in 1 keer te betalen. Men kan je toch niet verplichten dit in 1 keer te voldoen? Ook al is de meerderheid tijdens de vegadering voor?

agnesm
Berichten: 106
Lid geworden op: 10 nov 2011 17:46

Re: Hoofd VvE

Ongelezen bericht door agnesm »

Je hebt een deel van de stemmen in het gehele complex, gezien per grootte van het appartement. Stel 9 mensen zijn het ermee eens en alleen jij niet, dan zal het recht van de meerderheid gelden, ook al kost het jou geld.
Die voorwaarden heb je geaccepteerd toen je het appartement kocht en daar heb je zelfs voor getekend.
Je zou kunnen proberen meer mensen te benaderen om meer stemmen voor jouw mening te krijgen en zelf een meerderheid te krijgen.

alian_dus
Berichten: 37
Lid geworden op: 06 jul 2011 21:01
Locatie: Harderwijk

Re: Hoofd VvE

Ongelezen bericht door alian_dus »

Geloof me, 700 euro is nog niets: wij moesten ruim 3000 euro bijbetalen, ook wegens een 'fout' in het verleden, voordat wij er woonden. Wij hebben toen gelukkig in termijnen kunnen betalen, maar het blijft zuur. Als een besluit van de VvE op de juiste manier is genomen (voldoende quorum, vergadering op tijd aangekondigd) is deze rechtsgeldig en moet je dus inderdaad meewerken.

Rebellian
Berichten: 169
Lid geworden op: 25 nov 2010 09:49

Re: Hoofd VvE

Ongelezen bericht door Rebellian »

U bent zelf de VvE, als u geen 700 EUR heeft wie dan wel? De overige bewoners moeten dit dan voorschieten? Als de pot leeg is valt er weinig te halen in een VvE uiteraard.

U kunt eventueel een lening afsluiten bij de bank, van deze lening betaald u de kosten voor de lift en kunt u de bank gespreid terug betalen. Dat zou een oplossing zijn.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Hoofd VvE

Ongelezen bericht door GJvdZ »

alian_dus schreef:Geloof me, 700 euro is nog niets: wij moesten ruim 3000 euro bijbetalen, ook wegens een 'fout' in het verleden, voordat wij er woonden. Wij hebben toen gelukkig in termijnen kunnen betalen, maar het blijft zuur. Als een besluit van de VvE op de juiste manier is genomen (voldoende quorum, vergadering op tijd aangekondigd) is deze rechtsgeldig en moet je dus inderdaad meewerken.
Het is natuurlijk lullig dat je opeens een groot bedrag moet ophoesten maar op zich is dat weer inherent aan huiseigenaar zijn. Ook als je een "gewoon" huis hebt, dus zonder VvE, kan je opeens een fors bedrag kwijt zijn aan onvoorziene zaken.

Gesloten