LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] hoogte regendouche

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Mini7
Berichten: 171
Lid geworden op: 02 mar 2008 23:10

hoogte regendouche

Ongelezen bericht door Mini7 »

Halllo allemaal,

Kan iemand mij vertellenwat de gebruikelijke hoogte van een regendouche is? Bij ons is de douche op 2 meter hoogte geplaatst, maar dit voelt toch een beetje laag...

Hartelijke groet,
Mini7

legoleek
Berichten: 539
Lid geworden op: 26 aug 2008 17:16

Re: hoogte regendouche

Ongelezen bericht door legoleek »

mini7 van de keuken ? grote verbouwing dan!

het hangt er een beetje van af hoe kort jullie zelf zijn. maar 2 mtr. is wel wat laag ja. Heb thuis eens nagemeten, mijn regendouche komt uit de muur op zo'n 250 cm (plafond is 270).
Je kunt op de site van HANSGROHE technische tekeningen downloaden en dan kun je zien wat hun voorschrijven. Het zal uiteindelijk t.o.v. de andere merken niet zo veel uitmaken.

Mini7
Berichten: 171
Lid geworden op: 02 mar 2008 23:10

Re: hoogte regendouche

Ongelezen bericht door Mini7 »

Ha Legoleek!
Ja, die mini7 ben ik. We hebben een nieuwbouwhuis gekocht, dus vandaar vragen over keuken en badkamer. Een aantal vand e vragen op het keukenforum zijn ook namens mijn ouders.

Het valt dus wel mee met die verbouwing.

Ik heb ook nog even met e leverancier gebeld. Zij adviseren een hoogte van 2.15 of 25 cm hoger dan de langste persoon in het huishouden. 2 meter is dus echt wel laag (vooral met een plafond van 2.60)
Ik heb het nu bij de badkamerwinkel neergelegd, zij gaan het met de monteur opnemen. Morgen hoor ik meer!

Hartelijke groet,

Mini7

legoleek
Berichten: 539
Lid geworden op: 26 aug 2008 17:16

Re: hoogte regendouche

Ongelezen bericht door legoleek »

Hoi,

let dus wel op dat ze twee dingen niet door elkaar gaan halen

het punt dat de douche letterlijk uit de muur komt en het punt waar de douchekopwateruitgangregengaatjesding( :?: ) zit

Mini7
Berichten: 171
Lid geworden op: 02 mar 2008 23:10

Re: hoogte regendouche

Ongelezen bericht door Mini7 »

Hallo allemaal,

Het probleem is opgelost. Hansgrohe adviseert een hoogte van 2.15. De badkamerleverancier heeft een extra lange buis (25 cm langer) besteld, die de monteur komt plaatsen. Daarvoor moet één tegel vervangen worden, maar de kraan kan op zijn plaats blijven zitten. Wij zijn erg tevreden met deze oplossing!

Hartelijke groet,
'Mini7

Gesloten