LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Huisstofmijt bestrijden met UV-sterilisator?

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Niki1948
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jul 2018 12:22

Huisstofmijt bestrijden met UV-sterilisator?

Ongelezen bericht door Niki1948 »

Heeft iemand ervaring met het bestrijden van huisstofmijt door middel van een UV-sterilisator?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Huisstofmijt bestrijden met UV-sterilisator?

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Magnetron helpt ook.

Lady1234
Berichten: 27121
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huisstofmijt bestrijden met UV-sterilisator?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Of wassen boven de 60 graden.

Erthanax
Berichten: 9683
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huisstofmijt bestrijden met UV-sterilisator?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Matrassen en dekbedden kunt u stofzuigen en luchten (in daglicht). In de meeste gevallen is dat voldoende om geen last te hebben. Als u echt allergisch bent, kunt u textiele oppervlakken (meubels, vloerbedekking) het beste zo veel mogelijk vervangen door gladden. Verder alles goed stofvrij houden (stofzuigen, klam-vochtig afnemen) en veel daglicht toelaten.

Engelengeduld
Berichten: 33
Lid geworden op: 17 nov 2014 11:48

Re: Huisstofmijt bestrijden met UV-sterilisator?

Ongelezen bericht door Engelengeduld »

Indien u een tuin of groot balkon heeft: het is nu fantastisch weer om spullen naar buiten te dragen en goed te laten luchten. Zelf doe ik bijna iedere dag mijn nachtgoed en kussens naar buiten en zo gauw het weer het toelaat meerdere malen per jaar ook mijn matrassen. Tijk wordt dan ook gewassen en is met dit warme weer binnen een minimum droog zodat het weer om het matras heen geritst kan worden.

Engelengeduld
Berichten: 33
Lid geworden op: 17 nov 2014 11:48

Re: Huisstofmijt bestrijden met UV-sterilisator?

Ongelezen bericht door Engelengeduld »

Indien u een tuin of groot balkon heeft: het is nu fantastisch weer om spullen naar buiten te dragen en goed te laten luchten. Zelf doe ik bijna iedere dag mijn nachtgoed en kussens naar buiten en zo gauw het weer het toelaat meerdere malen per jaar ook mijn matrassen. Tijk wordt dan ook gewassen en is met dit warme weer binnen een minimum droog zodat het weer om het matras heen geritst kan worden.

Gesloten