Ikzoekhulpindehuishouding.nl vraagt afkoopsom

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Senna97
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 mei 2021 14:22

Ikzoekhulpindehuishouding.nl vraagt afkoopsom

Ongelezen bericht door Senna97 »

Kwam op een site ikzoekhuishoudelijkehulp.nl. Had daar e.e.a ingevuld voor hoeveel uren.
Kreeg de volgende dag 4 mei bericht we hebben en hulp. Maar mijn wist er niet van en wilde dat niet.
Heb terug gemaild dat we niet op hun aanbod ingaan. Kreeg prompt een mail terug of ik wel even € 55,93 wilde overmaken als afkoop som.

Mijn vraag is of dit normaal, bestaat er geen wettelijke bedenktijd hiervoor?

Wie kan mij helpen??

rvjapio
Berichten: 994
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Ikzoekhulpindehuishouding.nl vraagt afkoopsom

Ongelezen bericht door rvjapio »

Lees hun algemene voorwaarden. dan weet u vast waar u aan toe bent.

kuklos
Berichten: 9720
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Ikzoekhulpindehuishouding.nl vraagt afkoopsom

Ongelezen bericht door kuklos »

Senna97 schreef:
06 mei 2021 14:38
Had daar e.e.a ingevuld voor hoeveel uren.
Sorry, maar dit is weer van die halve informatie waar we weinig mee kunnen. Het een en ander ingevuld. Wat is dat precies? Waar heb je allemaal op geklikt? Heb je daadwerkelijk om een aanbod gevraagd of om een offerte? Dergelijke informatie is van belang.
Koop op afstand lijkt me hier van toepassing. Waarbij ik nadrukkelijk moet vermelden dat ik geen juridisch expert ben.

Methusalah
Berichten: 1134
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Ikzoekhulpindehuishouding.nl vraagt afkoopsom

Ongelezen bericht door Methusalah »

Klinkt juist meer als een dienst, dus andere regeltjes dan koop op afstand. Blijkbaar heeft TS ze dus gewoon aan het werk gezet en tja, dan staan daar kosten tegenover.

Meer zinnigs valt er niet te zeggen zonder meer informatie.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ikzoekhulpindehuishouding.nl vraagt afkoopsom

Ongelezen bericht door Moneyman »

De redenering van deze club is dat het herroepingsrecht eindigt op het moment dat zij een hulp aanbieden (lees: de dienst geleverd is). Op zich mag dat (zie onderstaande wettekst).
Artikel 6:230p BW:
De consument heeft geen recht van ontbinding bij:
[...]
d.een overeenkomst tot het verrichten van diensten, na nakoming van de overeenkomst, indien:
1°.de nakoming is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument; en
2°.de consument heeft verklaard afstand te doen van zijn recht van ontbinding zodra de handelaar de overeenkomst is nagekomen;
De vraag is hier dus:
1) of er sprake is van bovenstaande situatie;
2) en zo ja, of die annuleringskosten dan ook overeengekomen zijn.

Als het antwoord op één van deze vragen "nee" is, ben je niets verschuldigd.
Methusalah schreef:
07 mei 2021 10:50
Klinkt juist meer als een dienst, dus andere regeltjes dan koop op afstand.
Ook diensten vallen gewoon onder "koop op afstand". Je kunt immers zowel producten als diensten (in)kopen.

sylvesterb
Berichten: 5047
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Ikzoekhulpindehuishouding.nl vraagt afkoopsom

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Senna97 schreef:
06 mei 2021 14:38
Mijn vraag is of dit normaal, bestaat er geen wettelijke bedenktijd hiervoor?
U heeft 14 dagen bedenktijd vanaf het moment van afsluiten van de dienst, hier kunt u echter van afzien (al zitten hier wel strenge voorwaarden aan vast, weet dat bij een internet provider je mondeling moet afzien van je recht en dit ook wordt opgenomen).

Volgens de site doen ze dit ook standaard wanneer er een hulp is gevonden.
Er geldt een wettelijke bedenktijd van 14 dagen op de dienst van Ikzoekhuishoudelijkehulp.nl. Deze is van kracht zodra er een aanvraag voor de hulp is ingediend en de algemene voorwaarden zijn geaccepteerd. Het herroepingsrecht stopt zodra wij een hulp voor u hebben gevonden. Op het moment dat wij een hulp voor u hebben gevonden, doet u afstand van uw 14 dagen herroepingsrecht. Voldoet de aangeboden schoonmaakster toch niet aan uw opgegeven eisen? Dan kunt u dit, nog tot een jaar na de aanvraag, aangeven en gaan wij kosteloos voor u op zoek naar een andere passende kandidaat.
Vraag me af of dit wel conform de regelgeving is wat deze site doet, maar vind het ook raar dat je je inschrijft voor een dienst die zeer duidelijk is omschreven en dan doet de dienst waarvoor je opdracht heb gegeven en dan weet je opeens van niets.

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Ikzoekhulpindehuishouding.nl vraagt afkoopsom

Ongelezen bericht door alfatrion »

Moneyman schreef:
07 mei 2021 11:03
De redenering van deze club is dat het herroepingsrecht eindigt op het moment dat zij een hulp aanbieden (lees: de dienst geleverd is). Op zich mag dat (zie onderstaande wettekst).
"Voor € 8,99 per maand en € 29,95 eenmalige bemiddelingskosten kijkt u nooit meer om naar uw huishouden en uw zoektocht naar een geschikte huishoudelijke hulp."

https://www.ikzoekhuishoudelijkehulp.nl/kosten

Nijogeth
Berichten: 9890
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Ikzoekhulpindehuishouding.nl vraagt afkoopsom

Ongelezen bericht door Nijogeth »

sylvesterb schreef:
07 mei 2021 11:08
U heeft 14 dagen bedenktijd vanaf het moment van afsluiten van de dienst, hier kunt u echter van afzien (al zitten hier wel strenge voorwaarden aan vast, weet dat bij een internet provider je mondeling moet afzien van je recht en dit ook wordt opgenomen).
Maar, wat nu als de dienst binnen die 14 dagen verricht wordt? Want dat idee heb ik hier. Volgens mij werkt het dan helemaal niet zo.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ikzoekhulpindehuishouding.nl vraagt afkoopsom

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar er is toch nog geen hulp wezen poetsen?

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Ikzoekhulpindehuishouding.nl vraagt afkoopsom

Ongelezen bericht door alfatrion »

Er zijn hier twee diensten denkbaar:
1. de bemiddelingsdienst (die is geleverd);
2. het schoonmaken (die is niet geleverd).

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ikzoekhulpindehuishouding.nl vraagt afkoopsom

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En die bemiddelingskosten zijn € 29,95.

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Ikzoekhulpindehuishouding.nl vraagt afkoopsom

Ongelezen bericht door alfatrion »

Er zijn meerdere overeenkomsten. 1. Het abonnement (kosten geciteerd); 2. zonder abonnement.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ikzoekhulpindehuishouding.nl vraagt afkoopsom

Ongelezen bericht door Moneyman »

alfatrion schreef:
08 mei 2021 10:05
Moneyman schreef:
07 mei 2021 11:03
De redenering van deze club is dat het herroepingsrecht eindigt op het moment dat zij een hulp aanbieden (lees: de dienst geleverd is). Op zich mag dat (zie onderstaande wettekst).
"Voor € 8,99 per maand en € 29,95 eenmalige bemiddelingskosten kijkt u nooit meer om naar uw huishouden en uw zoektocht naar een geschikte huishoudelijke hulp."

https://www.ikzoekhuishoudelijkehulp.nl/kosten
Wat is je punt?
alfatrion schreef:
08 mei 2021 12:59
Er zijn hier twee diensten denkbaar:
1. de bemiddelingsdienst (die is geleverd);
2. het schoonmaken (die is niet geleverd).
De schoonmaakovereenkomst sluit je juist niet met deze club, die sluit je daarnaast nog met de schoonmaker zelf. Dat maandelijkse abonnement is feitelijk vooral een soort schadeverzekering.

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Ikzoekhulpindehuishouding.nl vraagt afkoopsom

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik denk dat het bedrag niet klopt. Hoe komen ze in hemelsnaam aan € 55,93?

Har45
Berichten: 489
Lid geworden op: 24 dec 2010 13:59

Re: Ikzoekhulpindehuishouding.nl vraagt afkoopsom

Ongelezen bericht door Har45 »

U zou kunnen vragen naar het schoonmaakcertificaat waar ze op hun site over spreken.

Geniet ook van een huishoudelijke hulp in huis
Net als 13.883 andere huishoudens
Een huishoudelijke hulp voor € 12,50 per uur
Een huishoudelijke hulp met schoonmaakcertificaat
Kans is zeer groot dat de hulp deze niet heeft, kan me niet voorstellen dat ze zijn aangesloten bij de RAS.

Voor werkzoekende huishoudelijkehulpen eisen ze de onderstaande voorwaarden:

Aan welke eisen moet ik voldoen?
Als je via ons aan de slag wilt, heb je geen diploma of opleiding nodig. Wel moet je beschikken over genoeg verantwoordelijkheidsgevoel en moet je het leuk vinden om met mensen om te gaan die jouw hulp nodig hebben. Je moet spontaan zijn en een leuk praatje met de zorgbehoevende aan kunnen knopen. Uiteraard is het ook prettig als jij een harde werker bent. Als je aan deze eisen voldoet, wordt het werk voor jou en de zorgbehoevende zeker een succes.

Dus resume ze zeggen een gecertificeerde kracht toe, maar in werkelijkheid kan er een ongeschoold iemand bij u in huis komen.

Geen idee of dit iets met misleiding te maken kan hebben ....

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ikzoekhulpindehuishouding.nl vraagt afkoopsom

Ongelezen bericht door Moneyman »

alfatrion schreef:
08 mei 2021 17:58
Ik denk dat het bedrag niet klopt. Hoe komen ze in hemelsnaam aan € 55,93?
Geen idee, ik heb dat bedrag nergens kunnen vinden.

Maar ik snapte de relatie tussen je antwoord en mijn tekst die je aanhaalde niet, vandaar mijn vraag.

A.Wagenaar
Berichten: 36
Lid geworden op: 25 sep 2017 21:44

Re: Ikzoekhulpindehuishouding.nl vraagt afkoopsom

Ongelezen bericht door A.Wagenaar »

Dus soms word je zomaar snel geholpen...

Ging bij mij anders, eerst een paar keer geen reactie en eindelijk een paar maanden later kwam er iemand, en toen hoefde het van mij ook niet meer.

In het verleden, mijn echtgenote ook vaak lang wachten, 2 gebroken armen en enkels en ja 7 maanden later hulp. Dat hadden we inmiddels anders geregeld.

Iedereen succes gewenst met zulke zaken, waarbij je plotseling heel erg omhoog zit. Ik zie bij ons dat men cijfers achter de hulp plaatst over tevredenheid. Is natuurlijk ook subjectief.

Gesloten