Inbox Storage: pas op voor torenhoge extra kosten!

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
bas.1988
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 nov 2019 14:12

Inbox Storage: pas op voor torenhoge extra kosten!

Ongelezen bericht door bas.1988 »

Inbox Storage verzorgd full service verhuizingen inclusief opslag. Met een hippe website (https://www.inboxstorage.eu/) wordt de klant verleidt tot het contracteren van de dienstverlening, maar de processen van Inbox zijn duidelijk niet op orde.

Het begint met de propositie van Inbox. Op de website wordt een afbeelding getoond met spullen van wat er ongeveer past in een opslag (in ons geval XL). Wij zijn een klein gezin van 2 volwassenen en 1 jong kind. 1 tafel, 1 bed, 1 kast en uiteraard dozen. Niks bijzonders zou je zeggen. Dit wordt grofmazig telefonisch besproken, maar er wordt geen spullenlijst overlegd. De medewerker bevestigd per mail dat het “wel gaat lukken”. En mocht een kleine opslag passen, dan krijg je het verschil terug.

Dag van de verhuizing: een kleine citytruck rijdt voor. De chauffeur en de hulp zijn vriendelijk en behulpzaam. Echter, er wordt gebruik gemaakt van een kleine Europcar huurvrachtauto. De spullen passen niet en men moet tussendoor naar de opslag om alvast te lossen. Uiteindelijk duurt de verhuizing langer dan gepland. Doen we niet moeilijk over.

2 weken horen we niets en opeens verschijnt daar een factuur 250 euro hoger dan besproken, veroorzaakt door de regel ‘upgrade’ (zonder verdere toelichting). Daarnaast gaat de maandhuur van 131 euro naar 400 euro. Navraag leert dat de opslagruimte 3x groter uitvalt dan vooraf redelijk leek o.b.v. de inschatting. Nu zou men verwachten dat de klant de eerste werkdag na verhuizing wordt geïnformeerd over deze wijziging, maar dat blijkt een verkeerde inschatting. Het verschijnt gewoon op de factuur zonder toelichting. Inbox geeft aan uiteraard het proces tegen het licht te houden, maar kan helaas niets voor ons betekenen.

Twee lessen: 1) het is nooit de verantwoordelijkheid van de klant om het bedrijfsproces (lees een spullenlijst) op orde te hebben, of een degelijke inschatting te maken van het aantal kub; 2) pro actief een klant informeren over een prijswijziging in het nadeel van de klant kost een bedrijf niets en voorkomt zoveel ergernis.

Wij raden Inbox Storage dan ook met klem af.

kuklos
Berichten: 9770
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Inbox Storage: pas op voor torenhoge extra kosten!

Ongelezen bericht door kuklos »

bas.1988 schreef:
21 nov 2019 14:56

Twee lessen: 1) het is nooit de verantwoordelijkheid van de klant om het bedrijfsproces (lees een spullenlijst) op orde te hebben, of een degelijke inschatting te maken van het aantal kub; 2) pro actief een klant informeren over een prijswijziging in het nadeel van de klant kost een bedrijf niets en voorkomt zoveel ergernis.

Wij raden Inbox Storage dan ook met klem af.
De echte les 1: mondelinge afspraken heb je helemaal niks aan. De echte les 2: leg elke afspraak schriftelijk vast, met handtekeningen van de opdrachtgever en de opdrachtnemer. De echte les 3: leg ook schriftelijk vast wat er gebeurt bij uitzonderingen.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Inbox Storage: pas op voor torenhoge extra kosten!

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Hoe is het gestapeld?

Een Ikea Tafel is een flinke maat in bestelbus, maar met uit elkaar halen tot pakje bij aankoop past er veel meer in!
Ook voor kasten en zo... dus hoe word het aangeleverd?

Verder is zelf een bus vol laden en daar de ruimte vullen altijd goedkoper, en ze willen graag een grotere ruimte verhuren.
Zodra ze weg rijden zullen ze altijd proberen om zoveel mogelijk te verkopen!

Ook bij andere opslag bedrijven is dit het geval, het beste is een container te huren, zetten voor je deur en halen ze op.
Bezorgen en ophalen is dan vast bedrag en je weet dat er niets beschadigde en goed gestapeld is.

bas.1988
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 nov 2019 14:12

Re: Inbox Storage: pas op voor torenhoge extra kosten!

Ongelezen bericht door bas.1988 »

Beste allen,

Inmiddels is er een regeling getroffen met Inbox. Men vermeldt nu ook op de website, zoals fonsflons aangeeft, het aantal kubieke meters van de opslag. Dit was t.t.v. onze boeking nog niet het geval. Ook zal de spullenlijst onderdeel gaan vormen van de overeenkomst / het offerte traject. Klanten weten dan vooraf of de gekozen ruimte reëel is. Inbox is een jonge groeiende onderneming waar dit nog niet goed op orde was. Aangezien ze hun processen hebben gewijzigd en ons tegemoet zijn gekomen is wat ons betreft de kous af.

De container van komkommertijd lijkt me een goede tip, helaas woonden wij wel in een nauw straatje waar geen container geplaatst mag worden. Voor de toekomst/andere woningen zeker iets om in het achterhoofd te houden.

Bedankt voor jullie reactie!

wghvij
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jul 2020 20:35

Re: Inbox Storage: pas op voor torenhoge extra kosten!

Ongelezen bericht door wghvij »

Jammer dat ik te laat deze ervaringen lees. Ook wij zijn de dupe geworden van veel te hoge kosten, telefonische afspraken die vervolgens niet worden nagekomen, incasso’s zonder communicatie. De sjouwhulpen waren aardig, maar door gechuif in de wagentjes hebben we schade opgelopen aan skai van de bedden.
15m3 is in werkelijkheid 13m3. Inbox rekent buitenmaten, maar ja daar passen de spullen niet op dezelfde manier in. Max hoogte van karretjes is 2.10, daar passen hoge kasten van Ikea niet in. Kortom: idee van container is beter en in ons geval hadden we beter een verhuizer kunnen vragen want dan waren we incl opslag net zoveel geld kwijt geweest en was en zorgvuldiger met onze spullen omgegaan.

Tirza VZ
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jul 2020 21:57

Re: Inbox Storage: pas op voor torenhoge extra kosten!

Ongelezen bericht door Tirza VZ »

Ga niet in zee met Inbox! Allereerst bellen ze terug met een smoes en dan vragen of je de offerte als getekend heb. Telefonisch beloven ze van alles, we zijn altijd verzekerd mevrouw!. Meerdere keren herhaald. Op de dag van ophalen, de sjouwers zijn niet zichtbaar van inbox. Geen bedrijfskleding en een iveco zonder identiteit van inbox. Ze sjouwen traag waardoor ik zelf het grootste gedeelte zelf heb gedaan. Zij hebben alles goed gekeurd om mee te nemen. Ze hebben zelf met hun eigen doeken mijn tv ingepakt. Echter hadden ze geen vervoerhulpmiddelen bij zich zoals een steekkar of hondje. Er stond toevallig een AH boodschappenkar bij mijn app complex. Daarop hebben ze mijn kastjes en grote dingen vervoerd, zonder bescherming. Daar heb ik gelijk over gebeld toen ze weg waren. Zij gaven aan het komt wel goed. Nu blijk ik schade te hebben aan ladekastje (onderrand kapot gereden door ah kar) lak schade aan salon tafel, krassen op mijn koelkast, krassen op wasmachine en het ergste, mijn tv is helemaal kapot! Gelijk gebeld met hun. Je wordt afgewimpeld, zijn niet netjes aan de telefoon. Zeggen zelf dat het druk is met schade (dat is dom om over je eigen bedrijf te zeggen) vervolgens krijg ik een mail dat ik niks vergoed krijg omdat ‘het niet is ingepakt volgens inbox regels’ . Ik heb €500 aan hun betaald voor ‘premium’ service en opslag, maar moet nu nog meer kosten maken om een nieuwe tv te kopen. Trap er AUB NIET in. Het is om te huilen. Je denk verhuiszorgen weg te laten nemen door hun, maar je krijgt er meer zorgen bij.
Bijlagen
76901EC1-6CC5-4F62-AC63-4FBB1962627B.jpeg
(112.28 KiB) 690 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

Kim.Broersen
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 mar 2022 22:56

Re: Inbox Storage: pas op voor torenhoge extra kosten!

Ongelezen bericht door Kim.Broersen »

Wat erg om te zien dat deze organisatie al jaren lang zo veel gedupeerde klanten achterlaat.

Onlangs spullen opgeslagen, wat heb ik een spijt:
- hoge extra kosten
- spullen zwaar beschadigd terug
- trekken incasso's zonder autorisatie

Hoe is het mogelijk dat een bedrijf wat door de jaren heen steeds hetzelfde kunstje uitvoerd nog steeds kan opereren.

jackie8408
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 feb 2022 01:15

Re: Inbox Storage: pas op voor torenhoge extra kosten!

Ongelezen bericht door jackie8408 »

Ik heb ook erg slechte ervaringen met dit bedrijf. Ze hebben me geld geboden voor het intrekken van een slechte review, wat ik heb geweigerd. trustpilot geïnformeerd en hun Integrity team is ermee bezig. maar voorlopig gaan ze gewoon door met het gerommel in de marge en maken ze mensen geld afhandig met achteraf aangepaste verhalen. Bah, wat een akelige club. Niet doen dus!

Bart dr
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 aug 2022 19:36

Re: Inbox Storage: pas op voor torenhoge extra kosten!

Ongelezen bericht door Bart dr »

Helaas kan ik al deze negatieve ervaringen alleen maar bevestigen. Stefan van Inbox Storage beloofde in het telefoongesprek een vaste prijs voor de verhuisservice; ook als het wat zou uitlopen zou ik alleen maar 360 euro hoeven te betalen. Echter: het werd 900 euro extra, omdat één van de verhuizers aankwam met een blessure van een vorige klus. Dit zorgde voor heel veel wachttijd, het door hen laten aanrukken van een onbruikbare verhuislift, en al deze kosten van dit bedrijfsongeval werden op mij afgewenteld. We werden naar een incassobureau gestuurd, terwijl men telefonisch toegaf dat de rekening onjuist was - maar bevestigden dit niet, en reageerden niet meer op onze mails en terugbelverzoeken negeert men.

Nog erger: bij het terugbrengen van de spullen heeft Inbox Storage levensgevaarlijk gehandeld. Zij duwden de kar met spullen op de laadklep. Mijn vrouw stond links van die laadklep - Inbox geeft immers aan dat je wél zelf moet meehelpen. De vrachtwagen stond wat scheef, de wielen van de kar hadden geen rem of stop, één wieltje ging al over de linkerrand van de laadklep heen en dreigde op mijn vrouw te storten. Mijn vrouw en ik schreeuwden het uit en pakten de kar vast, terwijl de verhuismedewerker toekeek en niets deed. Liep nu goed af, maar had rampzalige gevolgen kunnen hebben. NOOIT MEER INBOX STORAGE!

Tjablo
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 mar 2024 20:55

Re: Inbox Storage: pas op voor torenhoge extra kosten!

Ongelezen bericht door Tjablo »

Wij hebben onze spullen twee maanden opgeslagen bij inboxstorage.eu en we zijn ruim 1800€ kwijt aan deze twee maanden. Wij hebben door nalatigheid van sit bedrijf nog eens €5000 euro extra moeten betalen omdat de chauffeur zich niet aan de afgesproken afspraak heeft gehouden. We hebben alles betaald en hen aansprakelijk gesteld en vervolgens komt er geen enkele reactie meer, nadat wij alle betaal afspraken nageko.en waren. Vee volgens hebben wij nu volgens inboxstorage.eu een achterstand van twee maanden?
Het is te gek voor woorden hie dit bedrijf met zijn klanten omgaat.

Plaats reactie