LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Is er al nieuws over het laten verwijderen van de gasmeter

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Cro
Berichten: 2076
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Is er al nieuws over het laten verwijderen van de gasmeter

Ongelezen bericht door Cro »

witte angora schreef:
07 aug 2020 11:07
Maar dan nog. Reken 60 euro per uur. Dan heb je 10 manuren om alles te verwijderen. Dat geloof je toch zeker zelf niet?
Zo heel vreemd is het tarief denk ik niet hoor, dat zal vast een tarief zijn gebaseerd op een gemiddelde situatie waarbij de kosten echt niet enkel zitten in de 2-3 man die het werk komen doen, denk ook aan het plannen van de opdracht, mogelijk dat er vergunningen nodig zijn als er een stuk stoep / weg open moet, mogelijk herstel van oprit / tuin e.d. Dat hele proces zal in die calculatie zitten.

Zelfs al zou het wel enkel om de manuren gaan, als er 2 man een ochtendje bezig zijn met graves, verwijderen en weer herstellen zit je ook al snel op 8 uur.

Er zullen zeker situaties zijn waarbij die 600 euro duur lijkt of zelfs is, er zullen echter ook situaties zijn waarbij die 600 euro relatief goedkoop zal zijn.

Cro
Berichten: 2076
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Is er al nieuws over het laten verwijderen van de gasmeter

Ongelezen bericht door Cro »

leeg ivm zelfde post 2x.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Is er al nieuws over het laten verwijderen van de gasmeter

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

@ Cro,

Als ik nu gas had gehad..... dan is dat een leiding van 84 meters vanaf de straat weghalen en dan is die €700,- voor graafwerk en weghalen binnen + leidingen redelijk!

Maar ik kocht een Kot met Mazoet in België, dus geen gas....
Verder vinden de meeste afdoppen in de straat voldoende, meter weg 1 minuut en afdoppen mag, maar lege pijp tussen meterkast en straat, die mag van mijn blijven als dat voordeliger is.
Bestraten en tuin herstellen is ook veel werk....

Maar ik weet van meter weg , dop erop en volle prijs vragen en leiding bleef onder druk de woning in komen!
Deze persoon heeft dus wel voor opdracht getekend....
Meter is weg, maar leiding niet en voor half werk gaat hij €0,00 betalen tot alles weg is.

In die brief staat; Leiding ook weg en als ze dat niet doen en doppen... hoef je ook niets te betalen....
bovendien is dopje eraf en gratis gas misbruiken een groot risico maar dat kan daar nu wel!

Bij aanleg stroom kabels betaalde je standaard + extra meters en werk indien van toepassing.
Bij gas weghalen moeten ze het ook zo doen, alleen de werkelijke kosten in rekening brengen.

Ivo.w
Berichten: 1752
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Is er al nieuws over het laten verwijderen van de gasmeter

Ongelezen bericht door Ivo.w »

witte angora schreef:
07 aug 2020 11:07
Maar dan nog. Reken 60 euro per uur. Dan heb je 10 manuren om alles te verwijderen. Dat geloof je toch zeker zelf niet?
Bij mij waren ze 2 man anderhalf uur bezig. Maar ze lieten dan ook gewoon de leiding liggen.
Terwijl de netbeheerders bij hoog en laag beweren dat dat niet zou mogen... Praktijk vs Theorie zullen we maar zeggen. Waarbij de prijs is gebaseerd op de theorie van het volledig opgraven van de gasleiding.

Maar het meest absurde is nog wel het beleid om huisjes één voor één van het gasnet te halen. Plaats een verzegeling en wacht met de rest van het werk tot ofwel de hele straat van het gas af is, ofwel de gasleidingen in de straat wegens ouderdom vernieuwd moeten worden.
Ongeacht wie de rekening moet betalen, scheelt dat enorm in kosten én in de inzet van schaars technisch personeel.

Gesloten