LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Isolatiemateriaal van de buren waait steeds bij ons naar binnen

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
KarlijnH
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mei 2020 14:37

Isolatiemateriaal van de buren waait steeds bij ons naar binnen

Ongelezen bericht door KarlijnH »

Hallo,

Mijn buren hebben hun woning meerdere maanden (5) geleden laten na isoleren.
Wij wilde dit niet.
Er zouden borstels geplaatst worden zodat het materiaal niet bij ons in de spouw terecht zou komen. Nu komt het. Wij hebben ons huis 3 jaar geleden aangekocht en zijn nog niet klaar met verbouwen. Die borstels zijn dan wel "geplaatst" ...

Nu hebben wij steeds als het 4bft waait of harder hun isolatie materiaal bij ons binnen! Lees; in verschillende ruimtes, in de wc, op zolder en in de bijkeuken bij de afvoer. Echt een groot drama, overal wol pluis! Het kruipt overal tussen en zorgt voor verstoppingen en defecten.

Nu wordt ik er op internet niet wijzer op. Als ik er naar Google krijg ik voornamelijk alleen maar reclame van bedrijven die wel even komen isoleren bij je thuis......
dit willen wij dus niet.

Mochten wij er toch voor kiezen dan is dat natuurlijk pas na heel de renovatie/verbouwing.

Hebben meerdere mensen hier ervaring mee?
Wat kan ik hier het besten mee doen?
Ik heb al aangegeven dat ik nog alleen maar schriftelijk wil communiceren met dit bedrijf.

Het bedrijf dat bij mijn buren heeft na-geïsoleerd is hier nu al drie keer geweest om het probleem te bekijken. En dan doen ze een klein beetje werkzaamheden en dan zeggen ze, nu moet het opgelost zijn. Maar de wind gaan ze niet tegen houden.

NeoDutchio
Berichten: 12320
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Isolatiemateriaal van de buren waait steeds bij ons naar binnen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Ik kan mij er geen voorstelling bij maken. Isolatiemateriaal uit de spouw van de buren die in uw huis terecht komt? Dan moet er een open verbinding zijn tussen de huizen. Of u moet uw binnenmuur verwijderd hebben waardoor u zo bij de buren in de spouw kijkt. Maar bouwtechnisch moet dit niet kunnen, tenzij het een ouder huis is.

Als u weet waar de lekkage zit is het van belang om deze dicht te maken. Ook bij de buren zou gekeken moeten worden. Als het waait kan het nooit tegen de wind in door een gat komen. Er moet dan ergens luchtcirculatie zijn. Dat is niet bevorderend voor de isolerende werking.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Isolatiemateriaal van de buren waait steeds bij ons naar binnen

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als de huizen met aparte binnen muren en 1 buitenmuur die doorloopt is met isoleren ook vaak een stuk van Uw
huis vol geblazen.

Een verticale rij gaatjes boren op erfgrens en daar Pur in en de overgang was dicht geweest.
Borstels nooit gezien, geen idee hoe je dat erin moet krijgen.

Dank dat ze ter voorkoming koudebrug een halve meter extra bij U ook is gevuld en zonder kozijnen is de gevel open...
of heb je houtskeletbouw woning zonder plaatwerk?
Zonder info of je spouwmuur of HSB woning hebt en welk bouwjaar word het lastig adviseren.

Maar wol, ik denk aan pluisjes glaswol dat goedkoop afval vaak is, versnipperen en inblazen dus hergebruik afval uit sloop lijkt me
mogelijk of is het echte wol?
Elk bedrijf vind altijd hun product het beste en de rest deugde niet en vooral goedkope zooi kreeg soms mooie creatieve
dure naam waarbij je geen idee meer hebt wat ze inblazen.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Isolatiemateriaal van de buren waait steeds bij ons naar binnen

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

u spreekt het bedrijf aan maar uw buren zijn de opdrachtgever en die moeten het oplossen niet u....

overleg met ze....

Gesloten