LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Jaaroverzicht Eteck Energie klopt niet

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Fred Flinstone507
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 jan 2020 23:20

Jaaroverzicht Eteck Energie klopt niet

Ongelezen bericht door Fred Flinstone507 »

Eteck Jaar overzicht klopt voor 3 e jaar weer niet je kan zelf je maand bedrag bij hun op de site aanpassen.
Ik heb het maand bedrag bewust hoger gemaakt , maar dan storten ze de volgende maand dat verschil weer terug.
En in die zelfde maand krijg je mail dat het maand bedrag wordt verhoogt.
Ik ben al 3 jaar bezig me ze om alles kloppend te krijgen.
Op mail wordt gereageerd dat je met 10 werkdagen bericht terug krijgt wat niet gebeurd, het zelfde na telefonisch contact.
Het bedrijf heeft nog steeds niet de administratie op orde.

Lady1234
Berichten: 27121
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Jaaroverzicht Eteck Energie klopt niet

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als het kan dan maar overstappen naar een energieleverancier met een goede administratie.

Jantje7
Berichten: 984
Lid geworden op: 15 feb 2013 12:50

Re: Jaaroverzicht Eteck Energie klopt niet

Ongelezen bericht door Jantje7 »

Waarom zou u het maandelijks voorschot bedrag wijzigen? Is het verschil zo groot dat dit de moeite loont? Mocht het te laag zijn, kunt u zelf het bedrag sparen, is het te hoog krijgt u het met de jaarafrekening weer terug.

Zwartkate
Berichten: 46
Lid geworden op: 22 mar 2006 15:41

Re: Jaaroverzicht Eteck Energie klopt niet

Ongelezen bericht door Zwartkate »

probeer er eerst met Eteck uit te komen. Lukt dat niet, dan een klacht op klachtenkompas plaatsen; helpt dat nog niet, dan naar de geschillencommissie energie stappen. En uiteraard na afloop daarvan overstappen naar een andere leverancier. Er zijn genoeg vergelijkingssites die u daarvoor kunt gebruiken. Mogelijk kunt u niet van Eteck afkomen omdat u geen andere keus heeft, en ja, dan misschien met meerdere gebruikers samen optreden. Succes.

gewicht
Berichten: 87
Lid geworden op: 18 nov 2009 19:28

Re: Jaaroverzicht Eteck Energie klopt niet

Ongelezen bericht door gewicht »

Waarom zo lang knoeien met die lui, zoals al eerder geschreven, kappen met die energieboer.
Uiteraard wel eerst je contract uitzitten.
Dan een nieuw contract bij een andere boer voor hooguit 1 jaar afsluiten, als je dat bevalt kan je later altijd nog iets langer doen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Jaaroverzicht Eteck Energie klopt niet

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik stap ieder jaar over en ik bepaal het voorschotbedrag .
Het is nooit voorgekomen dat wanneer ik het voorschotbedrag verhoog of verlaag dat de energieboer het verschil weer terugstort of er weer geld bij vraagt.

Wat een gehannes!
U bent 70 plusser las ik , heeft u iemand in de familie of kennissenkring die u kan helpen , als het u niet lukt om het te klaren?
En zsm overstappen naar een andere energieboer lijkt mij.

de auditu
Berichten: 774
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: Jaaroverzicht Eteck Energie klopt niet

Ongelezen bericht door de auditu »

moederslink schreef:
21 feb 2020 19:21
Wat een gehannes!
U bent 70 plusser las ik , heeft u iemand in de familie of kennissenkring die u kan helpen , als het u niet lukt om het te klaren?
En zsm overstappen naar een andere energieboer lijkt mij.
Wat heeft "70 plus" hiermee te maken?
V.w.b. overstappen: helemaal mee eens.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Jaaroverzicht Eteck Energie klopt niet

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik merkte dat op ivm zijn eerdere post : het ' lijkt ' er op dat hij moeite heeft om het eea helder te krijgen.
Niet denigrerend bedoeld hoor :wink:

bettyvogels
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 dec 2011 09:16

Re: Jaaroverzicht Eteck Energie klopt niet

Ongelezen bericht door bettyvogels »

Voor iedereen die overstappen aanraadt: Dat kan niet bij Eteck. Dit is een warmteleverancier die werkt met Warmte Koude Opslag. Dan val je als consument wat tarieven betreft onder de Warmtewet. Deze wet stelt maximumtarieven vast. Eteck rekent uiteraard de maximumtarieven. En ja, slecht klantenservice. Moeilijk te bereiken.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Jaaroverzicht Eteck Energie klopt niet

Ongelezen bericht door berndv »

Fred Flinstone507 schreef:
20 feb 2020 09:52
Ik heb het maand bedrag bewust hoger gemaakt , maar dan storten ze de volgende maand dat verschil weer terug.
Hoe heeft u dit hoger gemaakt? Heeft u meer overgeboekt dan het afgesproken voorschot? Dan kan ik mij voorstellen dat ze het verschil terugstorten. Kunt u dit bij Eteck aan laten passen, als dat nog niet gebeurd is? Ik heb geen ervaring met Eteck, maar wel met andere energieleveranciers, als ik daar het voorschot verhoog via mijn persoonlijke pagina's, incasseren zij gewoon een hoger voorschotbedrag.

simone.van-der-linde
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 feb 2020 03:26

Re: Jaaroverzicht Eteck Energie klopt niet

Ongelezen bericht door simone.van-der-linde »

Eteck maakt er administratief gezien een zooitje van. Zelf kan ik helaas niet overstappen naar een andere leverancier, anders zou ik dit zeker gedaan hebben. Fred Flintstone, je bent absoluut NIET de enige die problemen heeft met dit bedrijf. Sterker nog, ik vraag me af of er mensen zijn die wél positieve ervaringen hebben met Eteck. Wat je al noemt: niet terugbellen binnen de afgesproken tijd, jaarnota's die niet kloppen etc. Mijn te betalen maandbedrag is de afgelopen maanden meerdere keren gewijzigd. Niet door mij, maar door Eteck zelf. Misschien kan Radar hier een keer mee aan de slag, want de service van dit bedrijf is echt beneden alle peil.

DaanK84
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mei 2020 17:46

Re: Jaaroverzicht Eteck Energie klopt niet

Ongelezen bericht door DaanK84 »

Helaas heb ik ook te maken met soortgelijke praktijken. Ik probeer sinds januari al een duidelijke uitleg te krijgen over een eindafrekening van € 794! voor warmte. Ik storneer de automatische incasso steeds maar weer in de hoop dat ik daar dan een reactie op krijg, maar daar krijg ik alleen dreigementen voor terug. :evil:
Nu heb ik eindelijk een reactie ontvangen, maar nog altijd zonder uitleg of berekening m.b.t. de eindafrekening.
Als ik we kon bij Eteck zou ik dat vandaag nog doen, maar helaas zitten we op een warmtepomp van Eteck aangesloten met de straat...
Als mensen dit lezen die twijfelen om over te stappen naar Eteck, heb ik een goed advies: NIET doen!

Gesloten