LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kapotte traplift

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Kapotte traplift

Ongelezen bericht door moederslink »

Misschien ligt ze nog in het echtelijk bed en wil daar ( nog ) geen afstand van doen ?
Ik weet het niet hoor,maar sommigen hebben écht véél moeite met wat voor veranderingen dan ook en zeker bij het ouder worden.

Zij woont hier al 60 jaar.
Ik ken iemand die al 70 jaar in één en hetzelfde huurhuis woont , daar zijn hun kinderen geboren en zij is daar blijven wonen na het overlijden van haar man. Nu is ze oud , ruim 92 en heeft moeite met de trap maar piekert er geen seconde over om te verhuizen.

sake1987

Re: Kapotte traplift

Ongelezen bericht door sake1987 »

moederslink schreef:
04 feb 2021 22:48
Misschien ligt ze nog in het echtelijk bed en wil daar ( nog ) geen afstand van doen ?
Ik weet het niet hoor,maar sommigen hebben écht véél moeite met wat voor veranderingen dan ook en zeker bij het ouder worden.

Zij woont hier al 60 jaar.
Ik ken iemand die al 70 jaar in één en hetzelfde huurhuis woont , daar zijn hun kinderen geboren en zij is daar blijven wonen na het overlijden van haar man. Nu is ze oud , ruim 92 en heeft moeite met de trap maar piekert er geen seconde over om te verhuizen.
TS is 5 jaar weduwe dus die lift is al 5 jaar kapot.
Dus jij vind dat de gemeenschap een traplift moet betalen die niet echt nodig is ?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Kapotte traplift

Ongelezen bericht door moederslink »

Wanneer het aantoonbaar nodig is en zij kan bv een medisch rapport aanleveren , ja dan mag de WMO hiervoor zorgen wat mij betreft.
Ik zie ook zwaarlijvige mensen in scootmobiels komen aanscheuren en vervolgens in de winkel ' gewoon ' op de paden lopen. Onder welke indicatie hebben deze mensen dan een scootmobiel gekregen?
Ik weet dat er ontiegelijk veel potjes zijn bij de Gemeente, het gaat over zoveel schijven ook , dus dat helpt allemaal ook niet echt, maar er is heus wel geld.
Aan de andere kant wordt er ook zat geld over de balk gesmeten door in mijn ogen onzinnige projecten te subsidiëren .
Hier worden 100 jaar oude huisjes ( geen monumentenzorg oid ) voor heel veel geld gerenoveerd , terwijl sloop en nieuwbouw veel goedkoper is .

BL2
Berichten: 4837
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Kapotte traplift

Ongelezen bericht door BL2 »

Het gaat hier om een bedragje van 2000 euro voor een traplift. Zou zeggen, ga kijken of je dat kan lenen, als je het niet hebt.
Je kan er nou eenmaal niet klakkeloos van uit gaan dat anderen (lees de WMO) dat wel even voor je betalen als je dat nodig denkt te hebben. Daarom is het ook zo belangrijk om tijdig wat geld te sparen, om gedoe met instanties over relatief kleine bedragen te voorkomen.
Mevrouw wil zelfstandig zijn, dan moet je ook zelfstandig je wensen kunnen betalen en niet de hand ophouden.
Met een indicatie 4 ben je vaak binnen een jaar verhuist naar een veel geschiktere woning......

Gesloten