LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kookplaat appartement (2004)

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
soetie
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 okt 2007 07:24

Kookplaat appartement (2004)

Ongelezen bericht door soetie »

In juni 2007 heb ik een appartement gekocht van mensen wat gebouwd is in 2004, het is een prachtig iets met alles erop en eraan. Nu 3 maanden latern, komen we erachter dat de kookplaat iets scheef ligt en afdichtlaag loslaat.
Daarom een serivcemonteur van miele laten komen, die konstateert 2 dingen, 1. de kookplaat blijkt 12 jaar oud te zijn! en de onderkant is door de losse rubbers complet verroest. en moet dus een nieuewe kookplaat komen.Helaas was dit niet met het blote oog te zien en kon dus niet bij de koop verkomen worden, naar mijn idee.
Kan ik de verkoper hier nog op aanspreken. Ik voel me eenn beetje opgelicht eigenlijk! je verwacht een keuken van 3 jaar oud terwijl de kookplaat dus q12 jaar oud is.

Pruim
Berichten: 542
Lid geworden op: 23 sep 2007 18:05

Re: Kookplaat appartement (2004)

Ongelezen bericht door Pruim »

Ik denk dat dit een gevalletje van pech is.

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: Kookplaat appartement (2004)

Ongelezen bericht door NAK »

Ik denk dat je een beroep kan doen op een verborgen gebrek.
Ervan uitgaande dat het appartement uit 2004 is, mag je verwachten dat de installatie ook uit die periode stamt.

Een mogelijkheid is dat de verkoper deze kkoplaat uit zijn vorige woning mee genomen óf, wat ook niet ondenkbeeldig is, dat hij heeft vlak voor zijn vertrek de kookplaat heeft omgewisseld.

Mijn advies is om zowel de verkoper als de makelaar op dit verborgen gebrek te wijzen en om een adequate afhandling te vragen.

Succes

soetie
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 okt 2007 07:24

Re: Kookplaat appartement (2004)

Ongelezen bericht door soetie »

Hallo,

bedankt voor de reacties, ga ik dan zeker eens even bij de makelaar aan de bel trekken hoe dit precies zit. Jullie horen van mij. :roll:

Bedankt

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Kookplaat appartement (2004)

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste Soetie,

Je kan de vorige eigenaren alleen verplichten tot reparatie/ betaling als het huis niet die eigenschappen bezit die je had mogen verwachten.

Bijvoorbeeld. Het dak is verrot of de verwarming doet het niet.

Een scheve kookplaat of een oudere kookplaat dan verwacht valt hier met zekerheid niet onder

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Kookplaat appartement (2004)

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Kookplaat.

Niiet al te voorbarige konklusies trekken.

Het kan best zo zijn dat de orginele kookplaat wel aanwezig was bij bezichtiging en na het sluiten van de overeenkomst door de vorige eigenaar alsnog is verwijderd en een verouderde kookplaat daarvoor heeft teruggeplaatst!
En hoe heet dit???

Grootvader

die dus toch adviseert om de makelaar te benaderen.

Gesloten