Korting 137 euro telefonisch toegezegd door Kwantum, later toch niet gekregen

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Tulp75
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 apr 2021 16:15

Korting 137 euro telefonisch toegezegd door Kwantum, later toch niet gekregen

Ongelezen bericht door Tulp75 »

Op 21 december zag ik op de website van de Kwantum een aanbieding voor gordijnen.
Er stond: Nu de 80 meest populaire gordijnen GRATIS GEMAAKT.
Als je daarop klikte en je koos taupe en In betweens, kreeg je de in Betweens Ellis op je scherm.
Ik ging ze bestellen, maar de maakkosten gingen er niet af.

Ik heb toen een vraag via de website gesteld hierover:

Beste lezer, ik wilde in betweens bestellen. op de website stond dat de maakkosten gratis zijn. Maar als ik het bestelproces doorloop, berekent de website 127 euro maakkosten. Hoe kan ik zorgen dat die niet berekend worden? Met vriendelijke groet, Suzan van der Wielen

Ik kreeg geen antwoord op de mail.
Ik heb toen op 23 december gebeld met de vestiging in Arnhem. Ik moest het bestelproces helemaal afronden, dan zou het eraf gaan.
Dus nogmaals geprobeerd dit te doen. Dat lukte toch niet. Toen heb ik nog een keer gebeld, je moest echt op betalen klikken. Dat toen gedaan, toen gingen de maakkosten er nog steeds niet af, dus heb ik de betaling afgebroken.
Daarna heb ik gebeld dat het toch niet lukte. Toen moest ik het landelijke servicenummer gebruiken, dus het bandje afluisteren. Ik kreeg toen een medewerker aan de lijn. Zij werkte op dat moment thuis en kon niet meekijken op de website. Ze zei dat als het zo was, dat het een fout op de website was en ik dan die maakkosten zou moeten terug kunnen krijgen. Ik moest de volgende dag weer bellen.

Op 24 december heb ik gebeld met een collega. Degene die ik eerder had gesproken was er niet.
Ik legde uit wat er gebeurd was. Diegene die ik aan de lijn had, om 11:23, zag inderdaad dat als je op de website op de aanbieding klikte je bij dit type in-betweens kwam. Ze zei dat ik het dan gewoon kon bestellen en daarna een mail kon sturen of bellen om de maakkosten weer terug te vragen. Helaas kon zij dat niet voor mij regelen. Ik vond dat een risico en vroeg of ik daarvan een bevestiging kon krijgen per mail. Dat was niet mogelijk. Maar als ik het zou bestellen, dan kwam het goed.

Omdat ik vertrouwen had in de service van de Kwantum, heb ik dat risico toen maar genomen. Helaas kon ik de knop niet meer vinden om de bewaarde opdracht alsnog te betalen. Om 11:37 heb ik daarom weer gebeld. Dat was inderdaad niet mogelijk. Ik moest de hele bestelling met alle maten etc. Opnieuw maken. Dat heb ik toen gedaan. Ik heb nog een keer gebeld omdat bij de winkel een andere lengte was genomen op de offerte. Op de website stond 2 cm langer. Uiteindelijk is het gelukt en heb ik 404,15 betaald i.p.v 267 euro zonder de maakkosten.

Daarna heb ik de klantenservice weer gebeld met het verzoek om de maakkosten terug te storten. In tegenstelling tot wat eerder werd gezegd, kon dit niet telefonisch, maar moest ik een mail sturen. Dat heb ik gedaan.

Tot mijn verbazing kreeg ik op 29 december een reactie op mijn eerste vraag:

Naar aanleiding van uw e-mail kan ik u het volgende meedelen.
Het artikel wat u opnoemt in uw vraag is niet in de actie ‘gratis gemaakt’.
Indien er op de website naast het artikel ‘gratis gemaakt’ staat , met een rood label, dan zijn de maakkosten gratis.
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Op 30 december heb ik een mail gestuurd. En op 31 december heb ik de klantenservice gebeld. Toen heb ik gesproken met een andere medewerker. Ik heb aangegeven dat mij was beloofd dat ik het geld van de maakkosten terug zou ontvangen als ik de gordijnen voor het volledige bedrag zou kopen. En dat ik nu opeens een mail krijg dat het artikel niet in de actie ‘ gratis gemaakt’ zit. Ik heb met haar de website doorlopen. Zij constateerde ook dat als je op de website die actie aanklikt, je bij de betreffende In-betweens uitkomt. Zij zou dit verder overleggen met de manager.

Op 13 januari heb ik daarvan nog steeds niets gehoord. Dus ik ben gaan bellen. Ik kreeg een medewerker aan de telefoon. Zij zag dit in het dossier en zou het bespreken met een manager. Vlak daarna belde ze mij terug dat de manager had aangegeven dat dit geen actie was. Ook kon de bestelling niet meer geannuleerd worden. Het enige wat ze konden doen, was mij een cadeaubon aanbieden van 25 euro.

Ik ben nu dus gedupeerd. Als ik dit had geweten, had ik de gordijnen niet bestel. Ik ben nu 137 euro meer kwijt dan ik had gepland.

Bovendien bleken de gordijnen ook nog eens een centimeter te lang.

Op 10 januari heb ik dit hele verhaal gemaild, met alle mailwisselingen erbij en met het verzoek om de korting terug te storten. Tot op heden heb ik hier helaas niets meer van gehoord.

J. Deltoer
Berichten: 3031
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Korting 137 euro telefonisch toegezegd door Kwantum, later toch niet gekregen

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Ik lees een heel lang verhaal van bellen, bellen en nog eens bellen. Ook van e mails maar in geen enkele wordt de korting bevestigd. U had een ding heel goed door:
Tulp75 schreef:
27 apr 2021 16:24
....Helaas kon zij dat niet voor mij regelen. Ik vond dat een risico en vroeg of ik daarvan een bevestiging kon krijgen per mail. Dat was niet mogelijk.
En dan gaat u vervolgens toch dat risico nemen. Ik snap het niet.

riddert
Berichten: 2116
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Korting 137 euro telefonisch toegezegd door Kwantum, later toch niet gekregen

Ongelezen bericht door riddert »

Wat bent u in een vervelende situatie beland. Ik hoop dat alles naar uw wensen opgelost wordt.

nicolesw1981
Berichten: 95
Lid geworden op: 10 nov 2018 15:27

Re: Korting 137 euro telefonisch toegezegd door Kwantum, later toch niet gekregen

Ongelezen bericht door nicolesw1981 »

Ik vrees dat u uw geld kwijt bent. Het is natuurlijk slecht dat u aan de telefoon verkeerd geinformeerd bent maar op de website staat wel duidelijk aangegeven dat enkel de gordijnen met een rood actielabel aan de actie meedoen. Het is nu uw woord tegen die van hun helaas.

Tulp75
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 apr 2021 16:15

Re: Korting 137 euro telefonisch toegezegd door Kwantum, later toch niet gekregen

Ongelezen bericht door Tulp75 »

Bedankt voor de reacties. Toen ik de actie op de website klikte kwam ik in de actie. Je verwacht toch dat gordijnen in de actie mee doen aan de actie? Als je elders op de website nog iets hebt staan dat alleen andere gordijnen met een rood actie label meedoen, vind ik dat raar.

Gesloten