LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Korting bij Dekbed discounter klopt niet

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
MargotHeselmans
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 jan 2019 00:12

Korting bij Dekbed discounter klopt niet

Ongelezen bericht door MargotHeselmans »

Bij deze wil ik jullie graag informeren over dekbed-discounter.
Ik heb het gevoel dat deze site niet helemaal 100% betrouwbaar is.
Na het zien van de deal 3 halen 1 betalen op tv heb ik mijn aankoop gedaan.
Volgens dekbed-discounter zou ik oorspronkelijk 320 euro kwijt zijn, maar met de geweldige actie maar 120.
Ik dacht er niet zo bij na, 120 euro voor 3 katoen-satijnen dekbedovertrekken die normaal veel duurder waren vond ik wel een prima deal.

Vlak na de bestelling dacht ik wel, dit is wel een deal die heel onwaarschijnlijk is ook voor een 'opruiming'. Dus op het internet heb ik de dekbedovertrekken opgezocht op andere sites. De prijs van deze artikelen leek verdrievoudigd. Met het betalen voor 1 dekbed dek je al de kosten van de andere 2. Bij sommige gevallen betaal je zelfs meer. Als klant ben ik daar niet echt blij mee. Als er staat dat deze dekbedden normaal meer dan 100 euro per stuk kosten, verwacht ik ook dat de kwaliteit van het dekbedovertrek die waarde heeft.

Hierover heb ik een review geschreven op trustpilot, 3 dagen later was deze review verwijderd...

Ook bij de 'outlet' wordt informatie verspreid die ik opvat als misleidend. Dit staat boven hun kopje:
Wij ruimen ons magazijn op! Daarom zijn onze outlet prijzen lager dan ooit! Heel veel artikelen mogen weg tegen bodemprijzen! Prijzen al vanaf €5,95 en tot wel 95% korting! Let op: zolang de voorraad strekt en OP=OP!

Toen ik deze artikelen opzocht zag ik dat de prijzen op andere sites of hetzelfde waren of goedkoper. Op een hoop sites was er helemaal geen korting aangegeven maar toch was de prijs hetzelfde. Het viel mij ook hier op dat de adviesprijzen van dekbeddiscounter stukken hoger zijn dan andere sites aangeven. Dat vind ik wederom zeer misleidend.

Op een andere reviewsite dan trustpilot kregen zij een minder hoge beoordelingen en had ook een klant het over dat de prijzen steeds duurder worden:

''De prijzen van de producten worden na meerdere raadplegingen van de web-site steeds hoger. Dus hoe vaker je kijkt, hoe hoger de prijs. Dit zie je ook bij web-sites voor vliegtickets. Beste consument, laat je niet bedotten, koop hier niet. Na een mailtje richting dekbed discounter werd dit ook beaamd, dit kan gebeuren ja, zeiden ze.
U bent dus gewaarschuwd"

Of deze review waar is weet ik natuurlijk niet zeker. Ik hoop dat jullie wat hebben aan deze informatie.
Laatst gewijzigd door MargotHeselmans op 29 jan 2019 23:33, 2 keer totaal gewijzigd.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Korting bij Dekbed discounter klopt niet

Ongelezen bericht door mahadma »

Of het wel of niet waar is gebleken, wat u schrijft : "Dit zijn overduidelijk oplichters, dus pas op!" is nogal een beschuldiging, die als u googeld op smaad nog duur kan komen te staan. Zelfs tot celstraf toe!

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Korting bij Dekbed discounter klopt niet

Ongelezen bericht door berndv »

Oplichters? Hoezo? Op grond waarvan kunt u deze beschuldiging hard maken?

Ze bieden iets aan, 3 halen 2 betalen, dat deze producten op een andere site voor hetzelfde geld zonder deze aanbieding te koop zijn maakt ze nog geen oplichter hoor. Chappeau dat u niet in deze truc bent getrapt, de truc die marketing heet.

De 3 halen 2 betalen actie is inmiddels voorbij, dus daar kan ik niets van na kijken. Wel heb ik even een paar willekeurige artikelen door google heen gehaald uit de outlet. De artikelen die ik er wellicht bij toeval uitpikte waren inderdaad bij andere webshops voor dezelfde of lagere prijs te vinden, maar, niet meer leverbaar. Vermoedelijk staan ze daarom in de outlet, omdat ze niet meer leverbaar zijn.

Erthanax
Berichten: 9661
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Korting bij Dekbed discounter klopt niet

Ongelezen bericht door Erthanax »

Mijn vrouw heeft er ook wel eens een zeer scherp geprijsd dekbedovertrek gekocht. Het betaalproces werd afgebroken en dus door mijn vrouw opnieuw gestart. Even later bleek het bedrag toch twee keer afgeschreven. Op e-mail werd snel, vriendelijk en correct gereageerd. Er werd keurig één dekbed geleverd, en het dubbel betaalde bedrag stond twee dagen later alweer op de rekening. Over de kwaliteit van het katoenen dekbed (25 euro, 200x240 cm) heb ik niets te klagen.
Er gaat vast wel eens iets fout, maar oplichters zijn het niet. In ons geval werd hde fout snel en probleemloos opgelost.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Korting bij Dekbed discounter klopt niet

Ongelezen bericht door crazyme »

MargotHeselmans schreef:
29 jan 2019 00:20
*knip*
Dus omdat uw misplaatste review is verwijderd dacht u: dan pak ik ze wel terug via radar.....

Wraaktopic # zoveel
Laatst gewijzigd door Radar op 02 feb 2019 17:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Overbodig lange quote verwijderd

MargotHeselmans
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 jan 2019 00:12

Re: Korting bij Dekbed discounter klopt niet

Ongelezen bericht door MargotHeselmans »

Nee het was niet zozeer de bedoeling om wraak te nemen. Als mijn review wordt verwijderd kunnen andere consumenten dat niet lezen. Ik had deze informatie zelf wel willen weten voordat ik de bestelling plaatste en ik zou denken een hoop anderen ook wel. Het is meer de bedoeling om anderen te waarschuwen voor hun. Ik begrijp ook eerlijk gezegd niet waarom ik word aangevallen bij het plaatsen van zo een bericht. Ik hoopte eigenlijk dat mensen er wat aan zouden hebben.
Laatst gewijzigd door MargotHeselmans op 04 feb 2019 12:09, 1 keer totaal gewijzigd.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Korting bij Dekbed discounter klopt niet

Ongelezen bericht door berndv »

MargotHeselmans schreef:
30 jan 2019 12:51
Nee het was niet zozeer de bedoeling om wraak te nemen. Als mijn review wordt verwijderd kunnen andere consumenten dat niet lezen. Ik had deze informatie zelf wel willen weten voordat ik de bestelling plaatste en ik zou denken een hoop anderen ook wel. Het is meer de bedoeling om anderen te waarschuwen voor hun. Ik begrijp ook eerlijk gezegd niet waarom ik wordt aangevallen bij het plaatsen van zo een bericht. Ik hoopte eigenlijk dat mensen er wat aan zouden hebben.
Maar wat zouden anderen er aan moeten hebben? Reclame-uitingen staan er om bekend dat het voordelig wordt weergegeven. Mediamarkt staat er bijvoorbeeld ook om bekend om vlak voor de BTW weg ermee actie de prijzen van een deel van het assortiment wordt verhoogd. Daarnaast uw punten omtrent de outlet, ja ik vind de artikelen ook elders, soms zelfs voor lagere prijzen, meestal gelijk, maar die partijen kunnen het niet meer leveren, omdat het niet meer gemaakt wordt. Vandaar outlet.

Blind staren op een aanbieding van een bedrijf dat zegt de goedkoopste is, is wellicht niet de handigste manier, helemaal niet met de bronnen die we tegenwoordig kunnen raadplegen, eigenlijk gewoon invoeren in google en kijken wat er uit rolt.

Erthanax
Berichten: 9661
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Korting bij Dekbed discounter klopt niet

Ongelezen bericht door Erthanax »

U wordt niet aangevallen, maar u wordt aangesproken op uw formulering "dit zijn overduidelijk oplichters". Die heeft u inmiddels weggehaald. Op zich niet onverstandig, al maakt dat het topic er niet begrijpelijker op.

Uw klacht is, als ik het goed begrijp, dat het bedrijf goedkoop zegt te zijn, maar dat bij nadere beschouwing niet is. Vervelend dat u daar na bestelling achterkomt, maar veel bedrijven roepen iets dergelijks.

Heeft u de dekbedovertrekken inmiddels ontvangen en wat vindt u ervan? Hoe vind u de prijs-kwaliteitverhouding?
Als ze niet bevallen kunt u binnen veertien dagen na ontvangst altijd nog gebruik maken van uw recht van retour.

16again
Berichten: 16077
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Korting bij Dekbed discounter klopt niet

Ongelezen bericht door 16again »

berndv schreef:
30 jan 2019 13:04
Reclame-uitingen staan er om bekend dat het voordelig wordt weergegeven.
En het zou zo maar kunnen dat hier weldegelijk regelgeving wordt overtreden:

https://www.consuwijzer.nl/thema/wet-on ... praktijken
Misleidende verkoop: wat mogen ondernemers niet doen?
Kortingen aanbieden terwijl het geen echte kortingen zijn. Maakt de ondernemer gebruik van “van/voor-prijzen”? Dan moet het product of de dienst kort geleden te koop zijn geweest voor de “van-prijs”. Kort geleden betekent concreet: niet langer dan 3 maanden geleden. Is de “van-prijs” de adviesprijs van de leverancier? Dan moet dat in één oogopslag duidelijk voor u zijn.
En dat wordt in de volksmond al gauw oplichting genoemd...precies wat in topic start ook gebeurde

MargotHeselmans
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 jan 2019 00:12

Re: Korting bij Dekbed discounter klopt niet

Ongelezen bericht door MargotHeselmans »

Tuurlijk, marketing wordt overal gedaan. Maar toch vind ik dit wel een misleidende truc die mij meer opvalt dan andere marketing trucs. De adviesprijs van een overtrek bij de 3 halen 1 betalen actie is verhoogd met ongeveer 300%. Dat is wel een heel groot verschil. Het gaat mij ook meer om de verhoogde adviesprijzen. Beweren dat een dekbed meer dan 100 euro waard is, is misleiding. Ik verwacht dan ook deze kwaliteit.

Hetzelfde geldt voor de door hun zogenoemde outlet. Ik heb nog een keer gekeken naar de outlet prijzen en heel veel uit dit assortiment is nog wel te koop op andere sites, op een aantal sites zijn ze goedkoper dan Dekbed-disounter aanbiedt of hetzelfde aan prijs. Ze beweren toch echt de artikelen weg te geven voor bodemprijzen met kortingen tot 95%, dit is niet het geval. Allemaal marketing en klopt jullie hebben gelijk dan zijn ze geen oplichters te noemen dat heb ik daarom ook aangepast. Zeer misleidend vind ik het wel. Ik vind het dan ook geen betrouwbaar bedrijf.
Laatst gewijzigd door MargotHeselmans op 30 jan 2019 16:01, 1 keer totaal gewijzigd.

MargotHeselmans
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 jan 2019 00:12

Re: Korting bij Dekbed discounter klopt niet

Ongelezen bericht door MargotHeselmans »

De dekbedovertrekken zijn al besteld, ze zijn binnen, echter niet de waarde die ze aangaven als adviesprijs. Wat ik wel moet zeggen is dat voor 40 euro per stuk ze nog wel aan kwaliteit voldoen. 3 dekbedden had ik niet gehaald als ze de '3 halen 1 betalen' actie naar eerlijkheid hadden verwoord en dus de dekbedden aan hadden gegeven als 40 euro per stuk zoals andere sites dat doen. Alleen betwijfel ik of ik bij deze actie de andere 2 overbodige dekbedden nog wel terug mag sturen. Iemand die weet of dat kan?

Lady1234
Berichten: 27070
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Korting bij Dekbed discounter klopt niet

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dan stuurt u ze toch allemaal terug, als u nog binnen de tijd zit?

MargotHeselmans
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 jan 2019 00:12

Re: Korting bij Dekbed discounter klopt niet

Ongelezen bericht door MargotHeselmans »

Een dekbed is al gewassen, dus ik denk dat ze dat niet meer als retour accepteren.

Lady1234
Berichten: 27070
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Korting bij Dekbed discounter klopt niet

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Volgens diverse topics hier op het forum zoudat niet moeten uitmaken.

MargotHeselmans
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 jan 2019 00:12

Re: Korting bij Dekbed discounter klopt niet

Ongelezen bericht door MargotHeselmans »

Bedankt voor de tip ik zal daar even naar kijken!

Student90
Berichten: 795
Lid geworden op: 05 nov 2016 19:47

Re: Korting bij Dekbed discounter klopt niet

Ongelezen bericht door Student90 »

U kunt ook gewoon 2 van de 3 retourneren. U zult dan in principe 2/3 van het aankoopbedrag terug moeten krijgen (excl. verzendkosten).

Lady1234
Berichten: 27070
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Korting bij Dekbed discounter klopt niet

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Student90 schreef:
30 jan 2019 16:35
U kunt ook gewoon 2 van de 3 retourneren. U zult dan in principe 2/3 van het aankoopbedrag terug moeten krijgen (excl. verzendkosten).
Nou dat valt nog te bezien. Want de aanbieding is drie halen, één betalen. Dat betekent niet dat je één ding voor ëénderde van de prijs kunt kopen.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Korting bij Dekbed discounter klopt niet

Ongelezen bericht door crazyme »

MargotHeselmans schreef:
30 jan 2019 15:59
Bedankt voor de tip ik zal daar even naar kijken!
Dat is nutteloos, wensdenkers vinden dat je gewassen spullen terug kunt sturen, maar webshop eigenaren vinden van niet. Dus...

Lady1234
Berichten: 27070
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Korting bij Dekbed discounter klopt niet

Ongelezen bericht door Lady1234 »

crazyme schreef:
30 jan 2019 19:15
MargotHeselmans schreef:
30 jan 2019 15:59
Bedankt voor de tip ik zal daar even naar kijken!
Dat is nutteloos, wensdenkers vinden dat je gewassen spullen terug kunt sturen, maar webshop eigenaren vinden van niet. Dus...
En gelijk hebben ze die webshop eigenaren.

nammk
Berichten: 31
Lid geworden op: 01 sep 2006 04:37

Re: Korting bij Dekbed discounter klopt niet

Ongelezen bericht door nammk »

Ik moet eerlijk zeggen, dat ik juist hele goede ervaringen heb met Dekbed Discounter. Ik had een dekbedovertrek met korting besteld en kreeg een gratis dekbed erbij. Werd keurig zo geleverd. Kwaliteit is ook prima. Bij het betaalproces ging wat mis. Ik had dus tweemaal betaald. Het teveel betaalde bedrag was binnen 3 dagen weer teruggestort.

Gesloten