LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kostbare beeldjes aangeboden bij veilinghuis, krijg beeldjes met gebroken kopjes retour

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
willemijn5
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 sep 2018 13:17

kostbare beeldjes aangeboden bij veilinghuis, krijg beeldjes met gebroken kopjes retour

Ongelezen bericht door willemijn5 »

Heb in juni 2018, 2 kostbare beeldjes laten taxeren bij veilinghuis in Haarlem, ze konden naar de veiling voor E 250.00 per stuk.
Wel had besloten dat ze wel naar de veiling mochten en deze zou in oktober 2018 van start gaan.De beeldjes zouden worden opgestuurd.
Krijg een week later bericht van de taxateur van veilinghuis de ruiter bericht dat de kopjes van de beeldjes gebroken zijn geweest, heel vreemd want op het formulier staan foto's en de tekst dat ze onbeschadigd zijn.Maar misschien waren zo goed gerestaureerd dat het mij, als leek ook niet op gevallen was, de waarde was gezakt naar E50,00, wel ik vond dat wel erg weinig en verzocht hem om de beeldjes maar retour te zenden , naar kantoor Haarlem.
Afgelopen zaterdag wilde ik de beeldjes ophalen en ik was zeer verbaast over de schade die de beeldjes hadden, er was grote schade aan de kopjes en er zat nota benen nog lijm op de kopjes.
Ik vond dit onacceptabel en weigerde de beeldjes zo in ontvangst te nemen.
Heb een mail naar het veilinghuis gestuurd en nu word mij verzocht om foto's van de beschadigde beeldjes op te sturen, vreemd want hij heeft ze zelf in handen gehad, hij wil het nu met de vervoeder regelen.
Wat moet ik nu doen, beeldjes ophalen of niet.

Aygulf
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 aug 2018 16:39

Re: kostbare beeldjes aangeboden bij veilinghuis, krijg beeldjes met gebroken kopjes retour

Ongelezen bericht door Aygulf »

Als hij het met de vervoerder wil regelen zal hij toch iets aan die verveorder moeten laten zien. Dus of foto's of de beeldjes. Dat hij ze zelf al gezien heeft is voor de vervoerder geen bewijs. Het veilinghuis is bereid te helpen, dan moet u er ook iets voor doen.

Gesloten