Kunststof kozijnen die tochten

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
MGPB
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 apr 2021 15:23

Kunststof kozijnen die tochten

Ongelezen bericht door MGPB »

Beste,

Ik heb een vraag en misschien dat er meer mensen zijn die in zo’n probleem staan.

Wij hebben in juni/juli 2020 nieuwe kunstof kozijnen in ons huis gekregen. Hiervoor hadden wij enkel glas en hout.
Nu we eenmaal bijna de herfst en winter door zijn merkten wij dat inde kozijnen tochten en dat deuren tochten.

Het bedrijf dat onze kozijnen. Heeft gemaakt en gemonteerd heeft is al een aantal keer geweest om ramen en deuren te stellen en het probleem niet is opgelost.

Als je met koude dagen je Hand onder de venster bank steek voel je gewoon de kou over je had gieren. Ook de voordeur tocht en de deur naar de garage ook. Ook als je in de gang beneden staat voel je een onaangename kou naar beneden vallen.

Nou had ik laatst weer normaal contact op gezocht met het bedrijf en stuurde weer een monteur langs deze ga inderdaad aan dat hij tocht voelt. Deze gaf aan dat ze een afspraak zullen inplannen om alles kozijnen van buiten en binnen te af kitten. Waar ik nu dus al een vraagteken bij heb. Is dit gebruikelijk ?

Ik heb er zo’n twijfels over dat is een normale manier is van het probleem te verhelpen.

Inmiddels hebben we ook een mail gekregen van de energie leverancier dat onze premie omhoog is gezet aangezien de stook kosten!!!
Hoe dan we hebben zoveel gedaan aan het huis we begonnen met onze houten kozijnen met enkel glas het oudste van het oudste. We beslissen om het te laten vervangen voor kunstof kozijnen met goeie ramen . Daarna hebben we de spouwmuren laten isoleren en de stook kosten gaan omhoog.
Echt heel slecht zo’n spijt dat ik kunstof kozijnen heb op dit moment.

Wat is een normale gang van zaken hoe ze dit horen op te lossen ?
Inplaats dat ze de buiten en binnen kant van de kozijnen willen gaan afkitten ?

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Kunststof kozijnen die tochten

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dat kitten had allang moeten gebeuren bij het plaatsten van het stelkozijn.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Kunststof kozijnen die tochten

Ongelezen bericht door Jablan »

Twee andere topics hierover:

Na plaatsen kozijnen last van tocht en warmteverlies met iets over afkitten.

Kwaliteit Aluplast kozijnen met nog meer ervaringen.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Kunststof kozijnen die tochten

Ongelezen bericht door Revoked »

Voor de rechter slepen. Want als consument krijg je altijd gelijk. En eeuwig garantie.

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Kunststof kozijnen die tochten

Ongelezen bericht door Sira »

Hoe zijn de kozijnen geplaatst? Met aanslag, compriband cq pur, stelkozijnen + rubbers of zijn ze stomp gemonteerd?

Alleen de binnenzijde moet worden afgekit, buitenzijde is niet goed. Na een aantal jaren wordt de kit lelijk en slecht en krijg je het niet meer verwijderd van kozijn of bouwmuur. Buitenzijde wordt alleen afgekit als de kozijnen stomp gemonteerd zijn en dit is een onjuiste montagemethode en zeer inbraakgevoelig.

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Kunststof kozijnen die tochten

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Wat is precies het situatie? Zonder dat is moeilijk om een antwoord te geven.

Kit is gemaakt om vast te lijmen. Niet om 3 CM vol te spuiten. Dan zijn je korzijnen te klein.

Normaal gesproken zou je energie rekening omlaag moeten gaan. Er is iets mis, maar wat? Ga zelf kijken wat er aan de hand is.

Neem contact op met je rechtsbijstandverzekering. Dan kan er een onafhankelijke deskundige kunnen kijken (of zelf inhuren) wat er aan de hand is.
Met de rapport van de deskundige kan je eventueel naar de kantonrechter gaan.

Ellen Laterveer
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 mar 2018 09:53

Re: Kunststof kozijnen die tochten

Ongelezen bericht door Ellen Laterveer »

Ik zit al bijna 10 jaar in de tocht.De wooncorporatie ging het eindelijk oplossen,maar helaas,met al die nieuwe rubbers blijft het door die kunststof ramen,die bij ons zo gemaakt zijn,als puntramen,vanaf buiten geweldig gezicht,maar ik zit altijd in de wind.Ik ben niet de enige van de 5e etage wij klagen alle 5 al jaren.Een bedrijf heeft foto's gemaakt van de koude lekken,nou het was allemaal blauw.Na de zgn reperatie werd het bedrijf ingeschakeld voor een nacontrole,maar dat mocht van de Woningbouwcorperatie niet in de kamer worden gedaan,maar in de gang,met alle deuren dicht.Het is dus gewoon List & Bedrog geweest,die reparatiewerkzaamheden.

Henk Terpstra
Berichten: 87
Lid geworden op: 28 jan 2010 19:19

Re: Kunststof kozijnen die tochten

Ongelezen bericht door Henk Terpstra »

Dit zijn geen raam "monteurs "'. Eerder is al aangegeven dat er speciale langlevende isolatie strippen voor het plaatsen van de kozijnen
Neer gelegd moeten zijn.

Mijn nieuwbouw woning in eigen beheer. werd op mijn verzoek zonder vensterbank en kant latten geleverd. Dan zie je dat de glas of steenwol isolatie afgepast is gelijk met de stenen. Ik denk dat men normaliter met pur schuim het kozijn plaatst. Dat is dan tijdelijk dicht.
Pur schuim verouderd en brokkelt op termijn weg.

Als antwoord voor mensen, die het niet hersteld zien worden, Jaag er een laag goede pur in. dat zet uit.Niet overdrijven . Van binnen uit. Snij het tijdig af, om vlekken in het schilderwerk te voorkomen en werk het af met een goede overschilderbare kit.
De vakman weet welk merk.

Succes. Ventileren is goed. Maar niet windkracht 11 langs je kozijnen . Groet, Henk.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Kunststof kozijnen die tochten

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

wat je beschrijft lijkt het erop dat de kozijnen te ruim in de sponningen zitten, normaal gesproken dicht het rubber rondom het kozijn de naden af en word dit inderdaad vaak ook nog met extra band afgedicht....

laat een derde partij, expert, er naar kijken en schrijf vervolgens de kozijn monteur aan en meld deze de bevindingen van de expert, vraag hem herstelwerkzaamheden uit te voeren binnen een bepaalde tijd....

kan dus zo zijn dat er andere kozijnen besteld moeten worden als deze te krap bemeten zijn maar wacht eerst de expert af....

Gesloten