Lekdetectiecentrale: geen waterdicht verhaal

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Lekdetectiecentrale: geen waterdicht verhaal

Ongelezen bericht door Radar »

Lekkage in je huis. Dat is balen, vooral omdat je het niet zelf kan oplossen. Dus zoek je op internet naar een gespecialiseerd bedrijf. Je komt uit bij de Lekdetectiecentrale. Die komt langs, kan de oorzaak van de lekkage niet vinden, maar vraagt wel ruim 350 euro cash af te rekenen.

Het amateuristische schaderapport wordt niet geaccepteerd door je verzekeringsmaatschappij en je zit nog steeds met je lekkage. Je voelt je zwaar getild. Radar krijgt veel klachten over de Lekdetectiecentrale. Is de werkwijze van dit bedrijf onkunde, of is er meer aan de hand?

Maandag 4 februari 2019 in Radar, om 20:30 uur bij AVROTROS op NPO 1

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Lekdetectiecentrale: geen waterdicht verhaal

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Zaken die hier langs zijn gekomen rieken sterk naar oplichting.

Nathalie33
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 feb 2019 21:11

Re: Lekdetectiecentrale: geen waterdicht verhaal

Ongelezen bericht door Nathalie33 »

Fijn om te zien dat mijn oud collega's als expertise bedrijf in radar mochten verschijnen om als nog de lekkage te vinden. Trition 🔝

kleis Broekhuizen
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 feb 2019 21:30

Re: Lekdetectiecentrale: geen waterdicht verhaal

Ongelezen bericht door kleis Broekhuizen »

Ook wij zijn door de lekdetectiecentrale in de boot genomen. De heer Rafael van het bureau kwam, zag en verdween met de pin betaling van 365,72 euro.( 7 december 2018) en dat alles zonder een apparaat te hebben binnengebracht, laat staan gebruikt.
Wij hadden de firma benaderd omdat door een lekkage, het parket in de woonkamer bol kwam te staan en wij geen idee hadden waar de lekkage vandaan zou komen.
Meneer keek in de keuken naar de afvoer van de kraan, geen lek, keek in de toilet, geen lekkage en keek in de kast waar de verwarmingsketel zich bevind, geen lek.
De heer Rafael vroeg of er nog meer ruimtes waren, ja, de doucheruimte. Daar zag de heer Rafael dat de kit rand van de afvoer zo goed als verdwenen was. Dat was dus de oorzaak van de lekkage!
Geen apparaat is gebruikt, het rapport kregen wij een tijd daarna over de mail.
Wij zijn dan ook verbluft dat er zovelen zijn die door deze firma onheus zijn behandelt.
Met groet,
Kleis Broekhuizen

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Lekdetectiecentrale: geen waterdicht verhaal

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En was na de reparatie van die kit de lekkage over?

Berry56
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 feb 2019 15:31

Re: Lekdetectiecentrale: geen waterdicht verhaal

Ongelezen bericht door Berry56 »

Beste mensen,

Op 29-10-2019 heb ik een lekdetectiebedrijf laten komen ivm met een langdurige lekkage.
Nu blijkt helaas dat ik ben opgelicht. Ik heb € 650,- betaald en t lek is nog niet opgespoord.
Helaas was t van Genabeek BV. Mooie praatjes, de man erg jong, vond t erg vervelend dat ik in de buurt bleef. Elke keer kwam er iets bij wat hij 'moest' doen. Ik moest direct betalen en een rekening achteraf zou €30,- kosten.
Wat kan ik nu doen met de info?
Ik heb wel 6 telefoon nummers van dit bedrijf.

Zal ik bijlage meesturen?

groet, Berry

johnhoogendoorn
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mei 2019 21:09

Re: Lekdetectiecentrale: geen waterdicht verhaal

Ongelezen bericht door johnhoogendoorn »

:oops: Conflict over gedane lekdetectie en versturen van rekeningen daarvan terwijl lekkage nooit is gevonden door dit bedrijf na 4 bezoeken. Vele vele fouten door lekdetectiebureau gemaakt en wil dat ik daarvoor betaal en dreigen nu met gerechtsdeurwaarder. Bedrijf is ook al op TV geweest bij Radar van 4-2-2019. Lekkage is zichtbaar tussen plafond en muur in keuken en in ontstane gat is een leiding zichtbaar. 14-11 1ste monteur geweest en wijst die leiding aan als schuldige maar heeft geen apparatuur bij zich voor plaatsbepaling van het lek. 2de monteur komt op 30-11 pas en zegt dat diagnose fout is en gaat allerlei andere testen doen en we krijgen daar dikke rekening van. Ik reclameer telkens op deze rekening maar terugmailen/bellen is erg moeilijk voor dit bedrijf. Conflict ontstaat al. Conclusie 2de monteur was dat gescheurde tegels is badkamer de lekkage veroorzaken. Ook in meetrapport wordt dit vermeld. Maar na lang wachten op antwoord mails zit het mij niet lekker en gaat zelf op onderzoek uit want ik twijfel aan die conclusie. En terecht. Na een tip van een vriend sluit ik de waterkraan af en ja hoor, lekkage stopt. Na water weer aangezet te hebben begint de lekkage weer. Ik dus weer mailen met bedrijf en een 3de bezoek wordt gepland. Monteur 1 komt weer op 11 januari en zegt dat monteur 2 gewoon fout zit en nutteloze testen gedaan heeft en echt zegt dat leiding lek is. Hij belt met E van Genabeek (directeur Lekdetectiecentrale) en ze stellen vast dat er een ultrasoon onderzoek nodig is. Wat al eerder door monteur 1 gezegd was om eerder te doen. Dus 4de bezoek komt monteur 2 op 16-1 weer en met ultrasoon vind hij een lek in een plafondplaat waar de leiding ook loopt. Deze door ander bedrijf op laten zoeken dmv uithakken vloer/plafondplaat en er wordt geen lekkage gevonden. Dit gemeld aan van Genabeek en gezegd rekening niet te betalen. Hij komt niet met oplossing en ik besluit bypas te laten maken. Lekkage is WEG. Ondanks dat bedrijf beterschap beloofd in de uitzending is dit heden ten dage nog geen sprake van en ik vraag me af of er niet weer eens een uitzending over dit bedrijf gemaakt kan worden.

wybo.overmeer
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jul 2019 21:58

Re: Lekdetectiecentrale: geen waterdicht verhaal

Ongelezen bericht door wybo.overmeer »

Wij hebben ook een probleem met lekdetectiecentrale.
We hebben zojuist de aflevering bekeken en het is enorm herkenbaar:
[Tekst verwijderd], de monteur is binnen geweest voor minder dan een uur, heeft wat fotos gemaakt en hij heeft geen specialistisch gereedschap gebruikt. Achteraf heeft mijn vriendin 501,85 euro met de pin-pas moeten betalen op een draagbare pin-machine. Dit heeft zij ook, onder druk gedaan. Daarna is de man weggegaan. De volgende dag kregen we een factuur van 561.74 euro. We hebben daarop gereageerd, met een screenshot van de betaling en de vraag waar de 561.74 euro vandaan komt. Daar is geen reactie op gekomen.
De volgende dag kregen we het rapport, waar heel weinig in staat, vooral een beschrijving van het bedrijf en wat voor een methodes kunnen doen.
De zaak in de aflevering was echt heel herkenbaar en we balen er nu van dat we geen onderzoek vooraf naar het bedrijf hebben gedaan. Wat zijn de volgende stappen die we kunnen nemen? We willen graag een klacht in dienen en dan het liefst met een grote groep. Hoe gaan we hiermee te werk?
Laatst gewijzigd door Radar op 21 jul 2019 07:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens noemen

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Lekdetectiecentrale: geen waterdicht verhaal

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Hallo @wybo.overmeer, bij Consuwijzer staat wat u zou kunnen ondernemen https://www.consuwijzer.nl/garantie-rep ... an-ik-doen
Als u krachten wilt bundelen dan zou u overige klagers op dit forum via een PB (persoonlijk bericht) in uw account kunnen benaderen.
Succes.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Lekdetectiecentrale: geen waterdicht verhaal

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Groepsrechtzaken voor individuele gevallen zijn zelden effectief.
Klachten als groep hebben ook weinig effect. Zulke zaken zijn geen verminderde service of zoiets waarbij je een bedrijf op aanspreekt in de hoop dat ze veranderen. Dit is duidelijk opzettelijk dus het bedrijf denkt aan me hoela, ik heb de centen binnen.

Marielle16
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jan 2021 19:25

Re: Lekdetectiecentrale: geen waterdicht verhaal

Ongelezen bericht door Marielle16 »

Telefonische afspraak gemaakt en toen kreeg ik een opdrachtbevestiging waar ik het niet mee eens ben. Torenhoge toeslagen en het werk waarvoor ik de opdracht had gegeven kunnen ze niet eens uitvoeren volgens hun eigen opdrachtbevestiging. Wel een factuur ontvangen voor annuleringskosten. Ik wil hier een advocaat op zetten. Zijn er mensen die mee wille doen?

IZeegers
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 nov 2021 17:58

Re: Lekdetectiecentrale: geen waterdicht verhaal

Ongelezen bericht door IZeegers »

Hallo allemaal, ik ben er helaas ook ingetuimd... Lekkage thuis ontdekt en op vrijdag een afspraak gemaakt met lekdetectiecentrale voor een afspraak op woensdag. Ze stuurde direct een email ter bevestiging, deze heb ik niet direct doorgelezen en had ik dat maar wel gedaan..

Op maandagavond besloot ik de email goed door te lezen en zag tot mijn grote schik hoge extra mogelijke kosten. Daarnaast begon ik het bedrijf op te zoeken op het internet en kwam de horror verhalen tegen. Ik annuleerde direct de afspraak, ik gaf ook al gelijk aan dat ik de annuleringskosten niet wilde betalen. Helaas krijg ik nu toch een factuur van EUR 187,25.

Heb ik gewoon pech in deze? Of is er een mogelijkheid dat ik de factuur niet hoef te betalen? Zijn er mensen met soortgelijke ervaringen?

Groet, Ivo

Gfloor
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 feb 2022 17:05

Re: Lekdetectiecentrale: geen waterdicht verhaal

Ongelezen bericht door Gfloor »

Onlangs hebben we helaas te maken gekregen met deze malafide boevenbende, ook wel bekend onder de namen Lekkagerader, Aannemersbedrijf Lifmans en meest recentelijk als Lekkage Expertise Nederland. Niet rechtstreeks, maar ook nog eens via een betrouwbaar uitziende website (www.lekkageprobleemkwijt.nl).
Als we van tevoren de verhalen op Radar en dergelijke hadden gelezen, waren we nooit met deze oplichters in zee
gegaan.

Lang verhaal kort: van tevoren werd verteld dat voor een "lekkagerapport" 375 euro gerekend zou worden, waarbij er een noodreparatie uitgevoerd zou worden en een afspraak gemaakt zou kunnen worden om de schade die tot de lekkage heeft geleid te herstellen. Verder zou dit geld teruggevraagd kunnen worden via de verzekeraar. Niks was minder waar! De noodreparatie moesten we maar zelf uitvoeren, er was geen afspraak ter reparatie mogelijk, en er werd voor 10 minuten werk en een flutrapportje waar ruim 30 minuten over gedaan werd maar liefst 453,75 gerekend, direct per pin af te rekenen. Op internet las ik dat verzekeraars niet akkoord gaan met dergelijke amateuristische rapportages, en uiteraard rekenen zij ook in de meeste gevallen eigen risico, zelfs wanneer zij tot vergoeding overgaan.

Er zou een monteur tussen 11 en 13u langskomen, dit is zonder overleg een ander geworden, die al om 10 uur voor de deur stond. Hij heeft met zijn natte schoenen over de houten vloer gebanjerd zonder hier ook maar één woord over te zeggen, idem met de tuinslang voor de zogenaamde regentest, die hij toen ik even weg was aan de keukenkraan had gekoppeld.
Resultaat: een kraan kapot die krap een half jaar geleden is geïnstalleerd, kosten destijds €211,86.

Na het indienen van een klacht bij de organisatie werd verteld dat deze beste man een ZZP'er is en de vergoeding met hem zelf geregeld moest worden.
Van hem zelf kreeg ik te horen dat het wel een rubbertje zou zijn die vervangen moest worden (ook dat is een half jaar
geleden gedaan), toen ik mijn verbazing daar over uitsprak ging hij ook in discussie over of de schade aan de kraan al niet van tevoren aanwezig geweest zou zijn en stelde hij voor om opnieuw langs te komen, waarbij de kosten hoogstwaarschijnlijk ook weer voor mijn rekening zouden zijn. Uiteraard ben ik hier niet mee akkoord gegaan.
Met betrekking tot de klacht gaf het bedrijf per abuis eerst de terugkoppeling van de klacht van een andere klant, om hierna de schuld wederom bij mij neer te leggen.
Naar de vergoeding van de kapotte kraan kan ik dus ook wel fluiten. Overigens heb ik ook geen factuur ontvangen, alleen een PIN-bon per SMS.

Lieve mensen, ga alsjeblieft niet in zee met deze lui. Bespaar je de frustratie, de energie en bovenal de torenhoge kosten die zij zonder blikken of blozen aan je rekenen
(en direct per pin met je afrekenen op naam van een van de andere bedrijven waaronder zij bekend zijn, in ons geval was dit Aannemersbedrijf Lifmans).

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Lekdetectiecentrale: geen waterdicht verhaal

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik begrijp niet waarom men geen loodgieter belt bij een lekkage. Wat moet je met zo’n raar bedrijf.

petjehh
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 apr 2022 14:13

Re: Lekdetectiecentrale: geen waterdicht verhaal

Ongelezen bericht door petjehh »

Deze partij kan snel handelen, waardoor je je gelukkig prijst dat alles snel verholpen kan worden. Uiteindelijk zijn ze 30 min binnen en houden ze wat apparatuur tegen de muur en constateren ze een lek waar de muur niet eens nat is.

Bij mij zou het een spijker in de waterleiding zijn, waardoor ik geen drukverlies had. Hiervan kreeg ik een kort rapport ZONDER hersteladvies.
Op de opmerking dat ik een hersteladvies miste en wat zaken die mondeling waren besproken kreeg ik het volgende antwoord:

"Wij hebben alle informatie omtrent de opdracht verwerkt in uw rapportage.
Indien u zelf aanvullende informatie wilt toevoegen vernemen wij dat van u."

Hier ben ik niet verder op in gegaan aangezien dit als fraude voelt naar de verzekering en heb ik een aannemer ingeschakeld. Deze gaf aan dat er op de plek waar de spijker door de leiding zou zijn geslagen niet eens een leiding loopt.
Mijn verzekering heeft toen aangegeven dat ik het beste niet meer bij deze partij terecht kon en bij een partij moest aankloppen die wel goed aangeschreven staat, want mijn aannemer en kende de verhalen.
Dit heb ik toen gedaan en uiteindelijk bleek de lekkage niet eens in de buurt van de gestelde plek van De Lekcentrale te zitten.

Om die reden mijn geld teruggevraagd, maar hierbij krijg ik een mail dat ik niet aan mijn plichten heb voldaan en de garantievoorwaarden heb geschonden.

Het enige advies dat ik kan geven is om niet met deze partij in zee te gaan. Zij zijn eerder al bij Radar geweest en hebben tal van negatieve reviews. Laat u niet overhalen door de korte wachttijd, maar ga voor een professional!

Jellio
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 okt 2022 11:50

Re: Lekdetectiecentrale: geen waterdicht verhaal

Ongelezen bericht door Jellio »

Als je door de tijd heen al Diverse loodgieters en dakdekkers hebt laten kijken en deze zeggen allemaal de schoorsteen van de buren die al twee keer is vernieuwd zonder resultaat dan zoek je verder!!!!

SandyR14
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mei 2023 17:52

Re: Lekdetectiecentrale: geen waterdicht verhaal

Ongelezen bericht door SandyR14 »

Ook wij kwamen er te laat achter dat de lekdetectiecentrale geen eerlijk bedrijf is.
Wij belden om een lekdetectie uit te laten voeren. Een dag later, de dag van de afspraak kwamen we erachter dat er alleen maar negatieve verhalen over dit bedrijf zijn. Ook dat dit op Radar is geweest.
Per mail hebben we de afspraak geannuleerd (dat moest op die manier). Doordat we binnen 24u de afspraak annuleerden, moeten we de volledige kosten van Eur 420 betalen. We hebben gebruik gemaakt van de brief zoals benoemd bij de Radar berichten om de rekeningte betwisen.
Helaas blijft de Lekdetectiecentrale volhouden. Wij uiteraard ook, want het is schandalig dat ze de volledige kosten door berekenen terwijl ze niks gedaan hebben en ook telefonisch niet gewezen op de annuleringskosten, zeker op deze korte termijn. Wij boden aan de voorrijkosten te betalen, maar daar reageren ze niet op. Iemand ervaring hiermee?

Plaats reactie