LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Luxaflex: Ernstige verbleking (tot volledig verdwijnen) van kleuren van PVC verticale lamellen.

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
jvdpoel
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 nov 2018 16:50

Luxaflex: Ernstige verbleking (tot volledig verdwijnen) van kleuren van PVC verticale lamellen.

Ongelezen bericht door jvdpoel »

Verticale PVC lamellen van Luxaflex hangen voor schuifpui in de gevel die op noordoosten ligt. Recent lamellen moeten verwijderen i.v.m. vervanging schuifpui en toen viel mij enorme verkleuring (verbleken van kleuren) op. Sommige delen zijn helemaal uitgebleekt aan buitenzijde. Mijn klacht en vragen herhaaldelijk bij Luxaflex en daarna bij Roobol (dealer van Luxaflex) neergelegd.
Vragen over o.a. kleurvastheid, een zekere mate van verkleuring, wat mag / kan ik als consument / gebruiker verwachten bij gebruik van dit A-merk product? Heb er enkele jaren geleden € 1012 voor betaald.
Zowel Luxaflex als Roobol geven geen antwoord op mijn herhaald gestelde specifieke vragen. Roobol (op gezag van Luxaflex) zegt lamellen mogen verkleuren in bereik van UV (zon)licht. Na aandringen geeft Luxaflex later aan "dat niet meer te achterhalen is wat de oorzaak is van de verkleuring. Excuses dat we (Luxaflex) daar geen passend antwoord op hebben." Dit terwijl eerder werd gezegd dat verkleuring normaal is. Gewoon tegenstrijdige mededelingen!
En lamellen voor regulatie van licht hangen nu eenmaal voor ramen en vangen dus ook zonlicht op! Dat is immers de primaire functie van het product! Bovendien wordt nergens (site, brochures) vermeld dat verkleuring kan optreden en ook in verkoopgesprek geen melding hierover.
Wie herkent het uitbleken van kleuren op Luxaflex verticale PVC lamellen. En wie heeft ook geen antwoorden of een reactie van Luxaflex ontvangen?

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Luxaflex: Ernstige verbleking (tot volledig verdwijnen) van kleuren van PVC verticale lamellen.

Ongelezen bericht door sylvesterb »

jvdpoel schreef:
15 nov 2018 17:07
Verticale PVC lamellen van Luxaflex hangen voor schuifpui in de gevel die op noordoosten ligt. Recent lamellen moeten verwijderen i.v.m. vervanging schuifpui en toen viel mij enorme verkleuring (verbleken van kleuren) op. Sommige delen zijn helemaal uitgebleekt aan buitenzijde. Mijn klacht en vragen herhaaldelijk bij Luxaflex en daarna bij Roobol (dealer van Luxaflex) neergelegd.
Vragen over o.a. kleurvastheid, een zekere mate van verkleuring, wat mag / kan ik als consument / gebruiker verwachten bij gebruik van dit A-merk product? Heb er enkele jaren geleden € 1012 voor betaald.
Zowel Luxaflex als Roobol geven geen antwoord op mijn herhaald gestelde specifieke vragen. Roobol (op gezag van Luxaflex) zegt lamellen mogen verkleuren in bereik van UV (zon)licht. Na aandringen geeft Luxaflex later aan "dat niet meer te achterhalen is wat de oorzaak is van de verkleuring. Excuses dat we (Luxaflex) daar geen passend antwoord op hebben." Dit terwijl eerder werd gezegd dat verkleuring normaal is. Gewoon tegenstrijdige mededelingen!
En lamellen voor regulatie van licht hangen nu eenmaal voor ramen en vangen dus ook zonlicht op! Dat is immers de primaire functie van het product! Bovendien wordt nergens (site, brochures) vermeld dat verkleuring kan optreden en ook in verkoopgesprek geen melding hierover.
Wie herkent het uitbleken van kleuren op Luxaflex verticale PVC lamellen. En wie heeft ook geen antwoorden of een reactie van Luxaflex ontvangen?
Wat is het aankoop jaar geweest? Je hebt het over enkele jaren maar dat is een ruim begrip, ook is het hierdoor lastig iets te zeggen over de verwachting en daaraan gekoppelde garantie die je mag verwachten als consument.

Moneyman
Berichten: 30062
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Luxaflex: Ernstige verbleking (tot volledig verdwijnen) van kleuren van PVC verticale lamellen.

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dat er na jaren in het volle zonlicht verkleuring optreedt, vind ik zelf niet echt raar. Waarom zou jij denken dat dat niet normaal is?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Luxaflex: Ernstige verbleking (tot volledig verdwijnen) van kleuren van PVC verticale lamellen.

Ongelezen bericht door berndv »

jvdpoel schreef:
15 nov 2018 17:07
Roobol (op gezag van Luxaflex) zegt lamellen mogen verkleuren in bereik van UV (zon)licht. Na aandringen geeft Luxaflex later aan "dat niet meer te achterhalen is wat de oorzaak is van de verkleuring. Excuses dat we (Luxaflex) daar geen passend antwoord op hebben." Dit terwijl eerder werd gezegd dat verkleuring normaal is. Gewoon tegenstrijdige mededelingen!
Wat is hier tegenstrijdig aan dan? Roobol zegt dat lamellen mogen verkleuren in bereik van UV licht, wat op zich niet heel erg vreemd is, en later geeft luxaflex aan dat naderhand de oorzaak van verkleuring niet te achterhalen is. Het antwoord van luxaflex lees ik hierin niet als tegenstrijdig ten opzichte van het antwoord van roobol. Het kan verkleuren door UV en naderhand is niet te stellen dat UV de oorzaak is.

Erthanax
Berichten: 9680
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Luxaflex: Ernstige verbleking (tot volledig verdwijnen) van kleuren van PVC verticale lamellen.

Ongelezen bericht door Erthanax »

U merkte die verkleuring pas op nadat u de lamellen verwijderd had? Zonder flauw te willen zijn, maar hoe erg of opvallend is die verkleuring dan? En inderdaad, hoeveel jaar hangen die lamellen nu?
Na een aantal jaren is vrijwel alles verkleurd waar zonlicht op valt.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Luxaflex: Ernstige verbleking (tot volledig verdwijnen) van kleuren van PVC verticale lamellen.

Ongelezen bericht door kweenie »

Wie herkent het uitbleken van kleuren op Luxaflex verticale PVC lamellen.
Ik denk dat iedereen met lamellen, gordijnen, rolgordijnen of wat dan ook voor de ramen, dit zal herkennen. Het is namelijk een vrij gebruikelijk proces dat materialen onder invloed van zonlicht zullen verbleken. Sommige sneller dan andere.

Maar in de regel zul je daar binnen niet veel last van hebben, omdat de verkleuring niet aan de kamer-kant gebeurt. En zul je het dus pas merken op het moment dat de lamellen er af moeten.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Luxaflex: Ernstige verbleking (tot volledig verdwijnen) van kleuren van PVC verticale lamellen.

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Ze hebben in ieder geval het interieur beschermd dus gedaan waarvoor ze zijn aangeschaft.

Gesloten