Nieuw aanbod Budget Energie: behoud ik mijn tarief bij stilzwijgende verlenging?

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
kiento
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 okt 2021 11:20

Nieuw aanbod Budget Energie: behoud ik mijn tarief bij stilzwijgende verlenging?

Ongelezen bericht door kiento »

Hallo,

Wij zitten al een aantal jaar bij budget energie en krijgen nu een nieuw aanbod voor het komende jaar.

Wat ik mij afvraag... Wanneer ik dat nieuwe aanbod niet accepteer, behoud ik dan de tarieven van de afgelopen jaren, of bepalen hun dan vrij welk bedrag ik ga betalen.

Vorig jaar hebben we het ook stilzwijgend laten doorgaan en toen hebben we wel dezelfde tarieven behouden.

Accepteer ik het nieuwe aanbod, dan ga ik het dubbele betalen van nu.

Alvast bedankt!

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Nieuw aanbod Budget Energie: behoud ik mijn tarief bij stilzwijgende verlenging?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Vorig jaar bleven de prijzen redelijk gelijk. Echter, 2 maal per jaar worden de flexibele prijzen aangepast aan de markt. De eerst komende keer word 1 januari. De prijzen nu kunnen redelijk gelijk liggen als u een 1 jarig contract had, maar over 2 maanden gaan ze fors omhoog. De verwachting is dat ze weer gaan dalen, dus nu vastleggen tegen hoge tarieven is niet slim te noemen.

geengast
Berichten: 592
Lid geworden op: 18 jun 2005 09:29

Re: Nieuw aanbod Budget Energie: behoud ik mijn tarief bij stilzwijgende verlenging?

Ongelezen bericht door geengast »

Normaal gesproken, als u niet met verlenging akkoord gaat, valt u automatisch terug naar een variabel tarief.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Nieuw aanbod Budget Energie: behoud ik mijn tarief bij stilzwijgende verlenging?

Ongelezen bericht door scontra »

kiento schreef:
29 okt 2021 11:30

Accepteer ik het nieuwe aanbod, dan ga ik het dubbele betalen van nu.

Alvast bedankt!
Twee keuzes :
1/ nieuw aanbod accepteren (oude tarieven lopen nl. af).
2/ op zoek naar een andere energieleverancier.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Nieuw aanbod Budget Energie: behoud ik mijn tarief bij stilzwijgende verlenging?

Ongelezen bericht door reggie2 »

Andere leverancier wordt niet aangeraden in deze tijd dat het zo achterlijk duur gaat worden.

riddert
Berichten: 2127
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Nieuw aanbod Budget Energie: behoud ik mijn tarief bij stilzwijgende verlenging?

Ongelezen bericht door riddert »

kiento schreef:
29 okt 2021 11:30
Hallo,

Wij zitten al een aantal jaar bij budget energie en krijgen nu een nieuw aanbod voor het komende jaar.

Wat ik mij afvraag... Wanneer ik dat nieuwe aanbod niet accepteer, behoud ik dan de tarieven van de afgelopen jaren, of bepalen hun dan vrij welk bedrag ik ga betalen.

Vorig jaar hebben we het ook stilzwijgend laten doorgaan en toen hebben we wel dezelfde tarieven behouden.

Accepteer ik het nieuwe aanbod, dan ga ik het dubbele betalen van nu.

Alvast bedankt!
Waarom belt u ze niet gewoon met deze vraag? Of mail desnoods. Dat is de partij die u het correcte antwoord kan geven.

kuklos
Berichten: 9770
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Nieuw aanbod Budget Energie: behoud ik mijn tarief bij stilzwijgende verlenging?

Ongelezen bericht door kuklos »

riddert schreef:
29 okt 2021 21:57
Waarom belt u ze niet gewoon met deze vraag? Of mail desnoods. Dat is de partij die u het correcte antwoord kan geven.
Inderdaad verbazingwekkend hoe vaak een vraag hier gesteld wordt die niet eerst aan de partij gesteld wordt die hem kan beantwoorden.

katjanneke
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 apr 2017 17:03

Re: Nieuw aanbod Budget Energie: behoud ik mijn tarief bij stilzwijgende verlenging?

Ongelezen bericht door katjanneke »

Vragen aan je energie leverancier(en) heeft geen zin, ze weten zelf ook niet hoe het gaat lopen met de prijzen.
Je kunt je aanmelden bij bijv. collectief Energie van de Consumentenbond (ook voor hun is het nu onduidelijk)
Na 23 november komen zij met een aanbod. Ik stap elk jaar over met de Consumentenbond, bevalt mij uitstekend.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Nieuw aanbod Budget Energie: behoud ik mijn tarief bij stilzwijgende verlenging?

Ongelezen bericht door mahadma »

De prijzen voor gas gaan nu sky high. Dus einde contract, einde lage prijzen. Wat de toekomst prijzen worden is mijn kristallen bol knap mistig over.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Nieuw aanbod Budget Energie: behoud ik mijn tarief bij stilzwijgende verlenging?

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

je krijgt nieuwe tarieven, zet ze niet vast doe dat van de zomer....

Gesloten