LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nieuwe Cleopatra HS3/HS5 Stoomdouche functioneert niet

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
sapat
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mei 2016 19:19

Nieuwe Cleopatra HS3/HS5 Stoomdouche functioneert niet

Ongelezen bericht door sapat »

Ik heb een spiksplinternieuwe Cleopatra Stoominstallatie die nu 3 maanden in gebruik is. Het ding functioneert niet want het gaat telkens binnen enkele minuten uit. De Eucalyptus toevoer stopt al binnen 30 seconden nadat je het hebt aangezet. Ik heb navraag gedaan en het lijkt erop dat de toeleverancier van Cleopatra sinds enkele maanden goedkopere electronica in de printplaat stopt. Die electronica kan niet overweg met de rest van het systeem waardoor het relais er steeds uit knalt. Cleopatra zegt dat dit zonder hun toestemming is gebeurd maar ze kunnen het probleem voorlopig ook niet oplossen want het oorspronkelijke type wordt niet meer geleverd. Ik voel mij in de kou staan. Geen zicht op een oplossing voorlopig en een apparaat van € 4500 dat niet voldoet aan mijn verwachtingspatroon. Mijn keuze voor Cleopatra is gemaakt op basis van hun goede naam. Daar heb ik nu spijt van. Met die goedkope electronica had ik toch net zo goed meteen voor een onbekend chinees merk kunnen kiezen? Liever had ik 100 euro meer betaald met behoud van de kwaliteit die het nog had op het moment dat de koopovereenkomst werd gesloten.

Ik ben benieuwd of een fabrikant zomaar concessies mag doen aan de decennia lang bewezen kwaliteit en dan wegkomt met de woorden dat ze zelf ook niet weten wanneer het opgelost gaat worden. Het voelt als de aanschaf van een hagelnieuwe bolide van Duitse makelij waarbij je bij toeval ontdekt dat er een Daewoo motor in ligt omdat ie net zoveel PK's zou hebben als het origineel. Niets ten nadele van Daewoo maar zorg dan wel dat de koper vooraf weet waar hij aan toe is.

Belangrijkste vraag die ik heb: zijn er meer mensen met de ervaring dat een nieuwe Cleopatra steeds uitvalt?

Gesloten