Nog steeds ongevraagd gebeld door energiebemiddelaars

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Nog steeds ongevraagd gebeld door energiebemiddelaars

Ongelezen bericht door Radar »

Het houdt niet op. Ondanks de nieuwe belwet worden veel mensen nog steeds gebeld door energiebemiddelaars.
Uit onderzoek van Radar blijkt het zelfs om 61 procent van de deelnemers te gaan. https://radar.avrotros.nl/testpanel/uit ... t-niet-op/

Kijk vanavond om 20.30 uur naar Radar op NPO 1: https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... oek-radar/

Word jij nog steeds gebeld door energiebemiddelaars?

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Nog steeds ongevraagd gebeld door energiebemiddelaars

Ongelezen bericht door witte angora »

Nee, ik niet. Niet in het verleden, niet in het heden. Enkel van Gaslicht.com krijg ik een of twee keer per jaar een 'herinnering' of iets dergelijks. Kan ik eigenlijk helemaal niet erg vinden.

sitanonchai2012
Berichten: 29
Lid geworden op: 28 sep 2012 10:19

Re: Nog steeds ongevraagd gebeld door energiebemiddelaars

Ongelezen bericht door sitanonchai2012 »

Schenk beter aandacht aan Neosmart, oplichters met toestemming van ACM.

Lady1234
Berichten: 27121
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Nog steeds ongevraagd gebeld door energiebemiddelaars

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik ben nog nooit gebeld door een energie bemiddelaar. En bij Gaslicht moet je zelf aangeven of je een herinnering wilt krijgen.

ZeerPrivé
Berichten: 5450
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Nog steeds ongevraagd gebeld door energiebemiddelaars

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Hoezo nog steeds? Ik ben nog nooit gebeld door een energieleverancier.

Webbie
Berichten: 76
Lid geworden op: 08 nov 2005 22:34

Re: Nog steeds ongevraagd gebeld door energiebemiddelaars

Ongelezen bericht door Webbie »

Het allergrootste probleem blijft het zwakke en nutteloze regeltje
Alle recente bedrijven mogen jou nog wel bellen. want wat is recent ik ondervind nog steeds telefoontjes van/voor nuon, greenchoice en gaslicht.com
Dat ik daar jaren geleden eens stroom van af nam en mij gewoon enorm irriteerde door te smijten met argumenten ach die winddelen die leveren toch niets op u bent bij ons veel goedkoper uit.
Die paar honderd euro verlies maakt u snel weer goed bij ons.
Maar als je dan snel even nadenkt houd dat ik dat je dan gewoon even 2000 euro weg gooit
Toen ik even ter controle keek welk maand tarief ik bij die partijen dan kwijt zou zijn was ik minstens 250 euro meer kwijt aan energie in het meest gunstige geval dus en meer per maand kwijt
En uiteraard een dikke 2000+ euro verlies op de gemaakte kosten aan de winddelen en natuurlijk daar nog over heen de gemiste opbrengst van de winddelen.
Dat jij een enorme aderlating zou hebben maakt die verkopende boeven niets uit, als die dieven maar scoren.
Ga nooit in op welk aanbod ook dat is mijn advies, je word er in de meeste gevallen echt niet beter van en kost jou bijna altijd geld.
De tijden dat je nog nette aanbiedingen kreeg zijn voorbij, dus nee nooit aan beginnen ook al klinkt het soms echt mooi, om even een ander voorbeeld te noemen bij de overstap naar nuon was mij 100% gegarandeerd dat alle afkoopkosten zouden worden vergoed die ik zou maken, na een gesprek met nuon zelf werd dit bevestigd per telefoon.
Maar toen ik dit bedrijf liet weten hoe groot de afkoop kosten waren bij de voorganger werd het ineens een andere verhaal. Ja maar als particulier kunnen wij u niet meer geven dan 100 euro retour terwijl de boete bijna 500 euro was.
Dus een zielige pleister op jouw wond
Wat nog erger was bleek later dat ik toch weer duurder uit was dan bij de oude leverancier.

Dus nogmaals begin er ECHT NOOIT AAN al helemaal niet als het nummer onbekend of niet zichtbaar is
Er word eindeloos tegen je gelogen waardoor ik inmiddels een opname apparaat heb aangesloten zodat ik bewijs heb van de leugens die men uitkraamt, dat dit officieel niet mag zal mij worst zijn want iedereen mag in NL de wetten aan zijn laars lappen.

Laat ook nooit een verkoper thuiskomen van welke leverancier dan ook men vult een contract in welke jij later wel zou een afschrift zal ontvangen, ook die krijgt u nooit er komt een heel ander contract binnen waarin u handtekening digitaal is geplakt jij kan nooit het tegendeel bewijzen.
Laatst gewijzigd door Webbie op 31 jan 2022 15:51, 1 keer totaal gewijzigd.

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Nog steeds ongevraagd gebeld door energiebemiddelaars

Ongelezen bericht door angel1978 »

Webbie schreef:
31 jan 2022 15:47
Het allergrootste probleem blijft het zwakke en nutteloze regeltje
Alle recente bedrijven mogen jou nog wel bellen. want wat is recent ik ondervind nog steeds telefoontjes van/voor nuon, greenchoice en gaslicht.com
Dat ik daar jaren geleden eens stroom van af nam en mij gewoon enorm irriteerde door te smijten met argumenten ach die winddelen die leveren toch niets op u bent bij ons veel goedkoper uit.
Die paar honderd euro verlies maakt u snel weer goed bij ons.
Maar als je dan snel even nadenkt houd dat ik dat je dan gewoon even 2000 euro weg gooit
Toen ik even ter controle keek welk maand tarief ik bij die partijen dan kwijt zou zijn was ik minstens 250 euro meer kwijt aan energie in het meest gunstige geval dus en meer per maand kwijt en een dikke 2000+ euro verlies op de gemaakte kosten aan de winddelen en natuurlijk daar nog over heen de opbrengst van de winddelen.
Dat jij een enorme aderlating zou hebben maakt die verkopende boeven niets uit, als die dieven maar scoren. Ga nooit in op welk aanbod ook dat is mijn advies, je word er in de meeste gevallen echt niet beter van en kost jou bijna altijd geld.
De tijden dat je nog nette aanbiedingen kreeg zijn voorbij, dus nee nooit aan beginnen ook al klinkt het soms echt mooi, om even een ander voorbeeld te noemen bij de overstap naar nuon was mij 100% gegarandeerd dat alle afkoopkosten zouden worden vergoed die ik zou maken, na een gesprek met nuon zelf werd dit bevestigd per telefoon. Maar toen ik dit bedrijf liet weten hoe groot de afkoop kosten waren bij de voorganger werd het ineens een andere verhaal. Ja maar als particulier kunnen wij u niet meer geven dan 100 euro retour terwijl de boete bijna 500 euro was.
Dus een zielige pleister op jou wond en nog erger was alweer dat ik duurder uit was dan bij de oude leverancier.

Dus nogmaals begin er ECHT NOOIT AAN al helemaal niet als het nummer onbekend of niet zichtbaar is
Er word eindeloos tegen je gelogen waardoor ik inmiddels een opname apparaat heb aangesloten zodat ik bewijs heb van de leugens die men uitkraamt, dat dit officieel niet mag zal mij worst zijn want iedereen mag in NL de wetten aan zijn laars lappen.

Laat ook nooit een verkoper thuiskomen van welke leverancier dan ook men vult een contract in welke jij later wel zou een afschrift zal ontvangen, ook die krijgt u nooit er komt een heel ander contract binnen waarin u handtekening digitaal is geplakt jij kan nooit het tegendeel bewijzen.
Heel verhaal maar wat je eigenlijk wil zeggen is: zorg dat je weet wat je ondertekent of akkoord op geeft en lees het goed door en/of vraag wat onduidelijk is of blijft.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Nog steeds ongevraagd gebeld door energiebemiddelaars

Ongelezen bericht door Moneyman »

Even wat misverstanden uit de wereld helpen.
Webbie schreef:
31 jan 2022 15:47
Dus nogmaals begin er ECHT NOOIT AAN al helemaal niet als het nummer onbekend of niet zichtbaar is Er word eindeloos tegen je gelogen waardoor ik inmiddels een opname apparaat heb aangesloten zodat ik bewijs heb van de leugens die men uitkraamt, dat dit officieel niet mag zal mij worst zijn want iedereen mag in NL de wetten aan zijn laars lappen.
Je mag gesprekken waarin je zelf deelneemt gewoon opnemen - ook zonder het te melden. Niks "de wet aan je laars lappen" dus.
Webbie schreef:
31 jan 2022 15:47
Laat ook nooit een verkoper thuiskomen van welke leverancier dan ook men vult een contract in welke jij later wel zou een afschrift zal ontvangen, ook die krijgt u nooit er komt een heel ander contract binnen waarin u handtekening digitaal is geplakt jij kan nooit het tegendeel bewijzen.
Ook niet waar. Jij hoeft het tegendeel niet te bewijzen - zij moeten het contract met "natte inkt" kunnen overleggen als jij betwist dat jij dat contract getekend hebt.

Webbie
Berichten: 76
Lid geworden op: 08 nov 2005 22:34

Re: Nog steeds ongevraagd gebeld door energiebemiddelaars

Ongelezen bericht door Webbie »

Nee hoor beste man jij zet een krabbel op een tablet niet met een pen op papier meer dus nee dat punt heb je echt ongelijk.

Wat het eerste betreft als dat zo is dan ben ik daar erg blij mee.
Omdat ooit iemand van zo een bureau mij wijsmaakte dat dit niet zomaar mocht.
Ik heb de tegenpartij ook letterlijk gezegd alles op te nemen.
Waarna hij zei dat hij dat niet wilde en als ik het wel zou doen strafbaar zou zijn
Helaas bleef hij wel constant door zeuren tot ik gewoon ophing.

ik heb er echt nooit naar gekeken want ik lapte zijn commentaar aan mijn hele smerige laars :D

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Nog steeds ongevraagd gebeld door energiebemiddelaars

Ongelezen bericht door Moneyman »

Webbie schreef:
31 jan 2022 16:08
Nee hoor beste man jij zet een krabbel op een tablet niet met een pen op papier meer dus nee dat punt heb je echt ongelijk.
Nee hoor. Je verwart de dagelijkse praktijk met de juridische realiteit. Er worden letterlijk iedere dag vorderingen afgewezen omdat de handtekening betwist wordt.

Vergelijk maar met een automatische incasso: die is alleen rechtsgeldig als men óf over een natte handtekening, óf over een digitale gewaarmerkte handtekening beschikt. Check jij je automatische incasso's maar eens: dikke kans dat er geen een aan de eisen voldoet.

Webbie
Berichten: 76
Lid geworden op: 08 nov 2005 22:34

Re: Nog steeds ongevraagd gebeld door energiebemiddelaars

Ongelezen bericht door Webbie »

Ook dat is nieuw voor mij en daar ben ik dan ook weer blij mee dan hoef ik ook daar mij niets meer van aan te trekken.
Wel jammer dat het geen zin meer heeft, het is inmiddels te lang geleden om er nog wat mee te doen.
Een ding weet ik dan nog steeds wel absoluut zeker die bedrijven lappen de wet wel degelijk aan hun laars ;)
In ieder geval belt men nog steeds om over te stappen naar een andere partij, die eigenlijk al vele jaren niet meer in beeld is die wet is veel te los.
Er zou moeten staan tot maximaal 1 jaar na dato, dat vind ik zelfs nog veel te lang ;).
Ik ga niet zonder reden weg bij een leverancier ook niet als het maar een beetje goedkoper zou zijn.
Voor mij gaat kwaliteit en een redelijk goede prijs als regel maar vooral hoe men omgaat met de klant.
Als je bij een vervelend bedrijf terecht komt die bijvoorbeeld jou onterecht beschuldigt van frauderen of niet te betalen toch echt niet als een bedrijf waar ik bij wil blijven.
Ook al was dat wel de allergoedkoopste van allemaal, als die mensen mij niet zo vaak beledigd hadden zat ik vandaag de dag nog steeds bij dat bedrijf (Mainenergie)

Lisa29
Berichten: 559
Lid geworden op: 31 okt 2021 10:43

Re: Nog steeds ongevraagd gebeld door energiebemiddelaars

Ongelezen bericht door Lisa29 »

Ik ben paar dagen geleden nog gebeld door een bedrijf waar me de naam even van ontschoten is. Iets met bespaarcoach, waarvan ik vrij zeker weet dat ik vorig jaar heb aangegeven dat ze mij niet meer moeten bellen. Heb nu gezegd dat ik wil dat ze mijn gegevens uit hun bestand halen. Daarna meteen de verbinding verbroken, weet niet of dat het verstandigste was. Alleen ik was zo geïrriteerd dat ik ze de kans niet heb gegeven nog meer onzin te verkopen.

juliomariner
Berichten: 4827
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Nog steeds ongevraagd gebeld door energiebemiddelaars

Ongelezen bericht door juliomariner »

@Webbie, even een advies aan u, zo gauw ze beginnen met voordeel, energie, concurrent en nog wat trigger woorden direct de verbinding verbreken. Dat scheelt een boel ergenis achteraf.

juliomariner
Berichten: 4827
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Nog steeds ongevraagd gebeld door energiebemiddelaars

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ach uitschelden heeft zo weinig zin en ik vind het tegen mijn waardigheid om een onbekende uit te schelden.

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Nog steeds ongevraagd gebeld door energiebemiddelaars

Ongelezen bericht door witte angora »

breien schreef:
31 jan 2022 18:46
Geen idee.
Zodra ik bemerk dat ik ongevraagd een callcenter aan de lijn heb scheld ik ze uit en hang op.
En toen was het de postcodeloterij om te vertellen dat je een grote prijs hebt gewonnen.

Maar dit gaat uiteraard off-topic, het gaat om energiebemiddelaars. En ik heb zo het vermoeden dat het voornamelijk om kleine zelfstandigen gaat die de bonus voor het overstappen gewoon in eigen zak steken.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Nog steeds ongevraagd gebeld door energiebemiddelaars

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik word nooit meer door energieboeren gebeld gelukkig.
Hopenlijk blijft dat zo...

helmantelf
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jan 2022 21:07

Re: Nog steeds ongevraagd gebeld door energiebemiddelaars

Ongelezen bericht door helmantelf »

Ik wordt op dit moment niet meer gebeld door een onbekende energie verkoper. Nu niet meer omdat men mij op dit moment geen geschikt aanbod kan doen. Energieprijzen zijn teveel gestegen. Ze weten wat ik nu betaal.
Het meest vervelende vind ik dat ze niet transparant zijn. Ze willen mij een aanbod doen alleen moet hem gelijk af sluiten telefonisch. Daar heb ik geen trek in. Ik vermoed dat ze goedkoop zijn door te werken met een hoge bonuskorting en vervolgens relatief dure tarieven. Bonus krijg je alleen als je de volledige tijd uit zit.
Ik wordt gebeld door een range aan nummers van 050-3210820..0503210829
Ik weet niet hoe de club heet. Wordt erg onduidelijk uitgesproken.

xflorisx
Berichten: 388
Lid geworden op: 15 okt 2018 20:20

Re: Nog steeds ongevraagd gebeld door energiebemiddelaars

Ongelezen bericht door xflorisx »

Je gelooft het toch niet in deze tijd. De energieprijzen zijn sky high en er zijn bijna geen aanbieders op de markt. Die verkopers moeten nu toch allemaal werkloos zijn of al lang voor de GGD werken.
Ik denk dat het ook wel ongeveer zo is. Hierboven zijn er maar weinig mensen die melden dat ze wel gebeld worden. Het merendeel wordt niet gebeld. Ik trouwens ook niet. Als ik tijd heb wil ik nog wel eens een leuk gesprekje met ze voeren. Maar daarom bellen ze dus niet.

juliomariner
Berichten: 4827
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Nog steeds ongevraagd gebeld door energiebemiddelaars

Ongelezen bericht door juliomariner »

vooral klein zakelijk wordt regelmatig door deze boeven gebeld. Zakelijk kun je minder makkelijk van een contract af en heb je geen bedenktijd. Veel interessanter dus dan particulieren.

Sylvana van kats
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 nov 2021 17:27

Re: Nog steeds ongevraagd gebeld door energiebemiddelaars

Ongelezen bericht door Sylvana van kats »

Wordt bijna dagelijks gebeld, met zelfde of ander nummer.
Heel erritant

Gesloten