LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ongewenste ramenlapper die geen betaling wil

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Rebel38
Berichten: 59
Lid geworden op: 05 mar 2015 12:43

Ongewenste ramenlapper die geen betaling wil

Ongelezen bericht door Rebel38 »

Gisteren om 12:00 stond verscheen er een man hier aan de deur die zijn diensten aanbood als ramenlapper.
Met bestelwagen, ladder en spullen geparkeerd op het plein.
Ikzelf was niet thuis maar mijn vrouw opende de deur, de man was autochtoon en sprak dus zonder taalbarrière zijn diensten aan.
Mijn vrouw die op de hoogte is van dergelijke praktijken heeft stellig geweigerd waarop de man er op hamerde dat hij geen betaling behoefde en er geen verdere verplichtingen aan vast zaten.

Toen mijn vriendin even later wegging en terugkwam was de man bezig met de ramen van de buren en had van de aanwezigheid van mijn vrouw ook gebruik gemaakt van de gelegenheid om de onze te doen ondanks onze duidelijke weigering.
De gordijnen zaten gelukkig dicht dus inkijk naar onze spullen heeft ie niet gehad.

Vervolgens heeft ie bij zowel ons en de buren een flyer achtergelaten met naam en gegevens met de bevestiging dat ie geen geld behoefde maar ''het gewoon leuk vind om te doen''
Vervolgens is ie hem gesmeerd.

Melding bij de wijkagent leverde alleen maar de mededeling op dat ie in feite niets strafbaars gedaan had.
Hij was inmiddels wel bekend bij de politie maar staat niet te boek als crimineel, wel als zonderling type.
Voorheen heeft ie ook eens vrijblijvend graffiti verwijderd en verkeersborden gewassen in de binnenstad.

Wat moeten we hiervan denken?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Ongewenste ramenlapper die geen betaling wil

Ongelezen bericht door crazyme »

Wat wil je er van denken ?

Koekwauzen vindt je overal.

alfatrion
Berichten: 21912
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Ongewenste ramenlapper die geen betaling wil

Ongelezen bericht door alfatrion »

Beetje vreemd, maar het verhaal komt mij oprecht over.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Ongewenste ramenlapper die geen betaling wil

Ongelezen bericht door sjohie »

Rebel38 schreef:Gisteren om 12:00 stond verscheen er een man hier aan de deur die zijn diensten aanbood als ramenlapper.
Met bestelwagen, ladder en spullen geparkeerd op het plein.
Ikzelf was niet thuis maar mijn vrouw opende de deur, de man was autochtoon en sprak dus zonder taalbarrière zijn diensten aan.
Mijn vrouw die op de hoogte is van dergelijke praktijken heeft stellig geweigerd waarop de man er op hamerde dat hij geen betaling behoefde en er geen verdere verplichtingen aan vast zaten.

Toen mijn vriendin even later wegging en terugkwam was de man bezig met de ramen van de buren en had van de aanwezigheid van mijn vrouw ook gebruik gemaakt van de gelegenheid om de onze te doen ondanks onze duidelijke weigering.
De gordijnen zaten gelukkig dicht dus inkijk naar onze spullen heeft ie niet gehad.

Vervolgens heeft ie bij zowel ons en de buren een flyer achtergelaten met naam en gegevens met de bevestiging dat ie geen geld behoefde maar ''het gewoon leuk vind om te doen''
Vervolgens is ie hem gesmeerd.

Melding bij de wijkagent leverde alleen maar de mededeling op dat ie in feite niets strafbaars gedaan had.
Hij was inmiddels wel bekend bij de politie maar staat niet te boek als crimineel, wel als zonderling type.
Voorheen heeft ie ook eens vrijblijvend graffiti verwijderd en verkeersborden gewassen in de binnenstad.

Wat moeten we hiervan denken?
Tsja, zo met het lange weekend, zullen de weekendverloven van huize vrederust ook wel wat langer duren. En sommige cliënten gaan er vermoedelijk beter mee om als de andere.. Maar als hij bekend is, en verder geen kwaad doet, is hij niet meer dan een soort polder batman met publiekelijke smetvrees..

Maar alle gekheid op een stokje, als hij ondanks een duidelijk nee, toch op jullie terrein is geweest, is dat dan niet huisvredebreuk? Wel wat een aparte vorm, maar toch.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Ongewenste ramenlapper die geen betaling wil

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Melding bij de wijkagent leverde alleen maar de mededeling op dat ie in feite niets strafbaars gedaan had.
Ach ja joh, die ontwijkagenten. Uiteraard is dit strafbaar. Je komt aan het eigendom van een ander terwijl daar geen toestemming voor gegeven is. Maar wijkagent wil hierover liever niet aan zijn/haar hoofd gezeurd worden.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Ongewenste ramenlapper die geen betaling wil

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Als hij geen kwaad doet en ook geen vergoeding vraagt lijkt het me zo erg nog niet, als hij er ook om bekend staat. Wel erg vreemd, maar liever iemand die schoonmaakt, dan viesmaakt.

rdrcritic
Berichten: 60
Lid geworden op: 12 mei 2015 11:45

Re: Ongewenste ramenlapper die geen betaling wil

Ongelezen bericht door rdrcritic »

Stuur die man mijn kant op!
Ik haat schoon maken en de ramen zijn al 3 jaar niet gewassen (vind ik zelf een zinloze invulling van mijn tijd, ze worden toch weer vuil).
Kortom, stuur die man mijn kant op. Doet hij ook vloeren?

Frits Bband
Berichten: 66
Lid geworden op: 30 dec 2011 07:46

Re: Ongewenste ramenlapper die geen betaling wil

Ongelezen bericht door Frits Bband »

Ruimdenkende vrouw heb jij!

Je vrouw is thuis en je vriendin gaat even weg :D

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Ongewenste ramenlapper die geen betaling wil

Ongelezen bericht door olaf79 »

Tsja, agenten kennen wel vaker de wet niet.
Dit was duidelijk gevalletje van huisvredebreuk. Meneer bevond zich zonder toestemming op uw terrein.

alfatrion
Berichten: 21912
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Ongewenste ramenlapper die geen betaling wil

Ongelezen bericht door alfatrion »

De hele strafrechtelijke route is niet proportioneel.
Bob Schurkjens schreef:Je komt aan het eigendom van een ander terwijl daar geen toestemming voor gegeven is
Welk artikel hoort daarbij? Diefstal en verduistering vallen af, want er zijn geen eigendommen meegenomen of toegeëigend.
olaf79 schreef:Tsja, agenten kennen wel vaker de wet niet.
Dit was duidelijk gevalletje van huisvredebreuk. Meneer bevond zich zonder toestemming op uw terrein.
Het is geen huisvredebreuk, want er is niet binnen gedrongen en hem is niet verzocht om zich te verwijderen van het erf.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Ongewenste ramenlapper die geen betaling wil

Ongelezen bericht door prem »

Heel vriendelijk van die man. Misschien vindt ie het wel een fijn werk.
Zo ging ik ieder jaar voor zo'n 55 kinderen gratis koken, kocht ook zelf het eten, als mijn dochter "bosklas" had, wat we in Nederland werkweek noemen.
Gaf mij voldoening en de kinderen waren blij, want een van de weinige dingen die ik goed kan is koken.

Rebel38
Berichten: 59
Lid geworden op: 05 mar 2015 12:43

Re: Ongewenste ramenlapper die geen betaling wil

Ongelezen bericht door Rebel38 »

Hij is niet op ons terrein geweest aan gezien wij geen voortuin hebben en ons huis gelijk grenst aan de stoep.
Hij heeft alleen de voorkant gedaan, trouwens mooi en streeploos ook nog.
We schrokken omdat het je nogal wat hoort over glazenwassermaffia en intimidatie.
De man schijnt echter ongevaarlijk te zijn.
In de jaren 90 schijnt ie een assurantiekantoor gehad te hebben maar sinds een financiële strop schijnt ie geheel de weg kwijt te zijn.
Laatst gewijzigd door Rebel38 op 17 mei 2015 01:41, 1 keer totaal gewijzigd.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Ongewenste ramenlapper die geen betaling wil

Ongelezen bericht door olaf79 »

Rebel38 schreef:Hij is niet op ons terrein geweest aan gezien wij geen voortuin hebben en ons huis gelijk grenst aan de stoep.
Hij heeft alleen de voorkant gedaan, trouwens mooi en streeploos ook nog.
We schrokken omdat het je nogal wat hoort over glazenwassermaffia en intimidatie.
De man schijnt echter ongevaarlijk te zijn.
In de jaren 90 was schijnt ie een assurantiekantoor gehad te hebben maar sinds een financiële strop schijnt ie geheel de weg kwijt te zijn.
Als hij niet op jullie terrein is geweest hoe heeft hij dan de ramen gelapt?
[Beledigende tekst verwijderd door de Moderator], kan hij wel gevaarlijk worden.
Laatst gewijzigd door Radar op 21 mei 2015 13:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Beledigende tekst verwijderd

Rebel38
Berichten: 59
Lid geworden op: 05 mar 2015 12:43

Re: Ongewenste ramenlapper die geen betaling wil

Ongelezen bericht door Rebel38 »

olaf79 schreef:Als hij niet op jullie terrein is geweest hoe heeft hij dan de ramen gelapt?
Vanaf de stoep die voor gelijk langs ons huis loopt, wij wonen in een rijtje zonder voortuinen.
Als de de voordeur open doet sta je gelijk op gemeentegrond.
Gevaarlijk is ie niet echt, het enige gevaarlijke wat ie ooit gedaan blijkt te hebben is zichzelf illegaal op de middenberm van de snelweg begeven om daar op eigen houtje papier te prikken.
Laatst gewijzigd door Rebel38 op 17 mei 2015 01:48, 2 keer totaal gewijzigd.

rdrcritic
Berichten: 60
Lid geworden op: 12 mei 2015 11:45

Re: Ongewenste ramenlapper die geen betaling wil

Ongelezen bericht door rdrcritic »

olaf79 schreef:Als hij niet op jullie terrein is geweest hoe heeft hij dan de ramen gelapt?
Ze hebben geen voortuin.
Laatst gewijzigd door Radar op 17 mei 2015 12:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Aanvallende tekst verwijderd

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Ongewenste ramenlapper die geen betaling wil

Ongelezen bericht door tenormin »

En na het schoonmaken liet hij een flyer achter met zijn gegevens. Volgens mij iemand die, op de een of andere manier iets wil doen; dat hij "bekend" is bij de politie komt alleen waarschijnlijk dat hij 'vreemde' maar geen kwade bedoelingen heeft; misschien een ietwat verwarde man. Kan me niet voorstellen dat, al had u de gordijnen open om naar spullen van waarde kijken, dan zijn gegevens aan u zou hebben verstrekt. Zou ook wel zo'n gulle doener willen hebben, eerlijk gezegd.

Rebel38
Berichten: 59
Lid geworden op: 05 mar 2015 12:43

Re: Ongewenste ramenlapper die geen betaling wil

Ongelezen bericht door Rebel38 »

tenormin schreef:dat hij "bekend" is bij de politie komt alleen waarschijnlijk dat hij 'vreemde' maar geen kwade bedoelingen heeft;


Dit is inderdaad het geval.
We hebben met de politie gepraat en hij schijnt er al 18 jaar bekend te staan maar nimmer vanwege iets gevaarlijks of bedreigend.
Wel zijn er enige klachten tegen hem ingediend wegens betreding van privéterrein en vonden mensen hem raar bij benadering.
Hij blijkt vroeger een financieel genie te zijn geweest voor ie een inzinking kreeg.
Hij heeft nu wel een aardige ''klantenkring'' opgebouwd met zijn huidige diensten.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Ongewenste ramenlapper die geen betaling wil

Ongelezen bericht door tenormin »

Rebel38

Hij blijkt vroeger een financieel genie te zijn geweest voor ie een inzinking kreeg.
Hij heeft nu wel een aardige ''klantenkring'' opgebouwd met zijn huidige diensten.
Hartstikke triest eigenlijk. Hij heeft bestelwagen, ladder en alle attributen, dus lijkt me dat hij wel financieel onafhankelijk is, zeker als hij dit alles gratis doet. Natuurlijk heeft de "glazenwassers wereld" geen goede naam, dus dat zal ook tegen hem werken: wie gelooft er nu dat iemand iets voor niets wil doen. Gelukkig bent u nu op de hoogte van zijn situatie, mocht hij nog eens terugkomen. Misschien dan eens een babbeltje maken?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Ongewenste ramenlapper die geen betaling wil

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Maar stel dat je juist zeer gehecht bent aan het vuil op je ramen. Vreemd wellicht maar jouw goed recht. Het zijn immers jouw ramen en daar heeft een ander van af te blijven. Je wilde het precies zo hebben en nu komt zo'n malloot langs. Dan is het toch eigenlijk een daad van vandalisme van die ramenlapper?

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Ongewenste ramenlapper die geen betaling wil

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Bob Schurkjens schreef:
Ach ja joh, die ontwijkagenten.
Loop eens een dag met een wijkagent mee en ik kan je garanderen dat je deze mensen daarna totaal anders ziet. En dan komt daar nog bij dat waarschijnlijk geen van ons zo'n taak voor dat lullige salaris dat een wijkagent krijgt wil doen. Maar het is zo lekker makkelijk om vanaf de zijlijn te papegaaien natuurlijk....

Gesloten