LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onverklaarbare stank in huis

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
ConchitaM
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 okt 2017 18:23

Re: Onverklaarbare stank in huis

Ongelezen bericht door ConchitaM »

In een geval dat vergelijkbaar zou kunnen zijn is het riool deels vervangen bij het plaatsen van de aanbouw. Daarbij worden vaak nieuwe PVC rioolbuizen vastgemaakt aan oude Gresbuizen met kit. Bij een inspectie met een camera zie je het niet, maar het kan op die plek door de kit heen gaan lekken en dat veroorzaakt stank in huis. Hoe oud is jullie woning?
Om het zeker te weten zou je met rook in het riool kunnen nagaan of er inderdaad een lek is. Een installateur kan dat doen.

piet987654
Berichten: 258
Lid geworden op: 11 dec 2017 17:16

Re: Onverklaarbare stank in huis

Ongelezen bericht door piet987654 »

Hebt U toevallig familie dan wel kennissen met een hond ?? Mogelijk dat die hond de bron van die geur kan opsporen zonder dat het geld gaat kosten.

Line123
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 aug 2018 22:55

Re: Onverklaarbare stank in huis

Ongelezen bericht door Line123 »

Fam. spelstra: Is er al iets duidelijk geworden mbt het onderzoek in huis ? Heeft het onderzoek nut gehad en met welke uitkomst?
Ik zit ook al jaren met onverklaarbare stank en kan niet vinden waar het vandaan komt .
Ik hoop nog steeds op een oplossing !

Strubbedesmet
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 sep 2017 13:45

Re: Onverklaarbare stank in huis

Ongelezen bericht door Strubbedesmet »

hoi, hier ben ik terug,
het lijkt me, na al mijn vorige berichten te lezen, (mrs strubbe)
dat dit probleem telkens opduikt in de lente

nu hebben we de stank terug!
in de garage, dan paar dagen later in de gang, en eventjes boven in de kinderkamers

living + grote slaapkamer + badkamer zijn steeds bespaard gebleven.

ik hoop dat het terug weggaat :(

SandraB.
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 aug 2019 20:35

Re: Onverklaarbare stank in huis

Ongelezen bericht door SandraB. »

Wij zijn twee jaar geleden verhuisd. In onze slaapkamer hebben wij toen de plafonds geschilderd en glasvezelbehang aangebracht op twee muren en daar ook een kleur op aangebracht. Al snel ontwikkelde zich een vreselijke geur. Bij het openen van de ramen en met name met warm weer was het niet meer te verdragen. De stank trok de hal in.W ij zijn ergens anders gaan slapen in het huis. Eerst gewacht tot de stank vanzelf overging. Dit gebeurde niet. Toen het vezelbehang laten verwijderen en de muur laten stucen. De geur bleef. Uiteindelijk de leverancier ingelicht en die heeft ons doorverezen naar de fabricant. Zij legden ons uit dat wij te maken hadden met 'ghost odeur' en dat de oorzaak ervan niet echt bekend is.
Nieuwe verf gekregen en de gouden tip. ALLES AFNEMEN MET SPONS EN PURE DETTOL.
Nadat wij dit hadden gedaan bleef de geur weg. Nog een tijd gewacht voor we de boel hebben overgeschilderd en de geur bleef weg.
Nu heb ik afgelopen week de logeerkamer gedaan en het lijkt erop dat wij weer alles met dettol moeten gaan afnemen. Vreselijk! Het is niet zo heftig als de eerste keer, maar de geur herkende wij meteen.

Rita2000
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 apr 2020 21:58

Re: Onverklaarbare stank in huis

Ongelezen bericht door Rita2000 »

Gooi die spouw terug open, zet een bord met rattengif + markeer de plaats, spouw dichten, na een paar dagen spouw terug open is het bord aangeraakt of verschoven zitten jullie met ratten.

Ik heb zo'n plaag gehad en men vond geen spoor, tot ik bovenstaande dus uitvoerde, als je eenmaal zeker bent dat het ratten zijn moet je hun ingang vinden. Riolering of zelfs via dakgoot.

Gesloten