LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onverklaarbare stank in huis

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Margriet65

Onverklaarbare stank in huis

Ongelezen bericht door Margriet65 »

Sinds een aantal weken hebben wij last van een stank in huis die we niet kunnen thuisbrengen.

Het ruikt zurig. Mijn man vindt het ruiken naar vocht of bedorven knoflook.

Als de buitendeuren lang dicht geweest zijn, dan is de lucht het ergste. Beneden in de aanbouw is het ergste, maar vreemd genoeg ruiken we het ook op zolder en weer minder op de 1e verdieping. Het is moeilijk thuis te brengen waar de geur vandaan komt. We hebben een kat en een hond, maar ik geloof niet dat het door hun komt (en ik denk ook niet aan ongedierte).

We hebben beneden de aanbouw helemaal leeg gehaald en alles extra schoongemaakt, maar niets gevonden. Als je goed gaat ruiken, met je neus tegen kastjes, banken, koelkast, vaatwasser, prullenbak, vloer en muren aan, dan ruik je de stank niet. Ons huis is 40 jaar oud en goed onderhouden. We zitten wel in een polder (diemen), waar het grondwater hoog staat, maar de kruipruimte stinkt niet. Ik heb het eerdere topic van Scanatan gelezen uit december 2013, en het lijkt hetzelfde iets te zijn. Is daar toen iets uit gekomen?

Het stinkt nu echt heel erg binnen. Als ik de deur open doe wordt het minder.

Hebben jullie enig idee wat het zou kunnen zijn?

BL2

Re: Onverklaarbare stank in huis

Ongelezen bericht door BL2 »

Bijna altijd is de oorzaak gelegen in één van onderstaande oorzaken, deze eerst maar eens uitsluiten:

- Lekkage riool / afvoerleiding
- Loszittende afvoerleiding
- Sifon / putje welke droog staat
- Waternivo toiletpot te laag
- Drooggevallen / natte kruipruimte
- Vochtige spouwmuurisolatie
- Sterk vervuilde wasmachine met "oud water" erin.

Margriet65

Ongelezen bericht door Margriet65 »

Bedankt voor je reactie, Ik denk ook aan zoiets, maar ik kan het niet vinden.
Ik vraag me af of de lucht misschien via een afvoer van de buren bij ons binnen komt, maar ik zie niets en ruik niets in de kruipruimte, vaatwasser of afvoer. Ook bij de buren ruik ik niets.

Ik ga verder zoeken. Vreemd genoeg roken we gisteren niets, maar vandaag weer wel, alleen niet zo sterk.

hänschen klein

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Ondanks uw eigen uitsluiting, maar zijn de huisdieren ook voornamelijk op de betroffen etage en hebben hier niet tòch iets mee te maken?

Die zure lucht heb ik ook ooit gehad met een screen van kunststofgaas. Heeft u soms een ouder screen of insectenafweer van kunststof?
Laatst gewijzigd door hänschen klein op 02 jun 2017 11:48, 1 keer totaal gewijzigd.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Collega had ook last van geurtjes, wat bleek, bij het monteren van de nieuwe keuken bij de buren, hadden ze de afvoer van de nieuwe wasbak onder de vloer, niet aangesloten op de bestaande afvoerleiding. Dat water liep dus zo de kruipruimte in. :shock: Moraal van dit verhaal, check ook even of er bij de buren niks veranderd is. :wink:

snepke

Ongelezen bericht door snepke »

Wij hebben er ook last van. Net of er vis ligt te rotten.
Dat is gekomen sinds ze bij de buren vloerisolatie hebben.
Ze spuiten een soort purschuim onder de vloer.
De buren moesten een paar uur hun huis uit en 2 dagen alles open om te luchten.
Die mannen die in de kruipruimte dat spul aanbrachten hadden van die rare pakken aan.
Ik vraag me af of wij die stank hebben van de vloerisolatie van de buren.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

snepke schreef:Wij hebben er ook last van. Net of er vis ligt te rotten.
Dat is gekomen sinds ze bij de buren vloerisolatie hebben.
Ze spuiten een soort purschuim onder de vloer.
De buren moesten een paar uur hun huis uit en 2 dagen alles open om te luchten.
Die mannen die in de kruipruimte dat spul aanbrachten hadden van die rare pakken aan.
Ik vraag me af of wij die stank hebben van de vloerisolatie van de buren.
Die pakken en adembescherming zijn voor de drijfgassen die worden gebruikt bij het aanbrengen van dat schuim, dat ruikt meer naar nagellakverwijderaar dan naar vocht/schimmel/muffigheid zoals TS dat ervaart. Maar mogelijk dat er daardoor ook iets van de gezamenlijke kruipruimte ventilatie is beschadigd of verstopt is geraakt?

rvjapio

Ongelezen bericht door rvjapio »

Al in de kruipruimte gekeken?

snepke

Ongelezen bericht door snepke »

rvjapio schreef:Al in de kruipruimte gekeken?
Mijn man is er in geweest , kon niets vreemds ontdekken.

lexgensen

Ongelezen bericht door lexgensen »

Ik heb een keer bij de buren uren gezocht. Niets gevonden. Uiteindelijk bleek dat in een bierkrat een 3/4 kwart leeg flesje stond dat was gaan schimmelen. Hopelijk is het bij U ook zoiets simpels. S6

Nurk

Ongelezen bericht door Nurk »

Beste TS,

Mogelijk zou het een dier(tje) kunnen zijn die zich heeft genesteld onder uw dakpannen, welke gestorven is en in staat van ontbinding verkeerd.
De windrichting/sterkte zou kunnen bepalen dat u de ene dag wel iets ruikt en de andere dag of dagen de geur niet ruikt.

Desalniettemin een vervelend probleem!

hänschen klein

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Ik blijf op de kat gokken, die binneshuis onzichtbaar instinktief een revier afbakend ...

GeorgeLo

Ongelezen bericht door GeorgeLo »

Beste Margriet65,
Gezien het feit dat uw huis 40 jaar geleden is gebouwd zou het probleem kunnen worden veroorzaakt door het ontbreken van een stankafsluiter in bijvoorbeeld een regenpijp die van de dakgoot naar beneden loopt. Zonder stankafsluiter is er direct contact met de rioolafvoer. Een stankafsluiter gevuld met regenwater houdt de rioollucht tegen.
Ik hoop dat je hier iets mee kunt.

lexgensen

Ongelezen bericht door lexgensen »

TS reageert al 6 dagen niet meer.
1= opgelost
2= op vakantie
3= pc problemen
4=?

Gesloten