Oplichter schoorsteenvegers van Schoorsteen Expert

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
sjaakdenakker
Berichten: 25
Lid geworden op: 18 feb 2022 16:07

Oplichter schoorsteenvegers van Schoorsteen Expert

Ongelezen bericht door sjaakdenakker »

Eerder berichte ik op dit forum over de oplichterspraktijken van Schoorsteen Kuijpers.
Inmiddels is de website www.schoorsteen-kuijpers.nl offline.
De oplichters zijn verder gegaan onder de nieuwe naam "Schoorsteen Expert"
De website is www.schoorsteen-expert.nl en is een kopie van de oude site.

Wees gewaarschuwd en huur deze oplichters niet in. Ze rekenen €300,- tot €550,- per veegbeurt terwijl €40,- tot €50,- per veegbeurt normaal is. Ook zijn ze slecht in hun vak en zijn er verhalen bekend dat ze vernielingen aanrichten.

Deze vuile oplichters kopen advertentieruimte in bij Google. Onder andere daarom worden ze gevonden door mensen die hun schoorsteen willen laten vegen.

Mijn vorige bericht: overig-huis-tuin-f90/pas-op-voor-dure-r ... 98472.html

Laten we samen deze smeerlappen bestrijden met alle legale middelen die we voor handen hebben.

sjaakdenakker
Berichten: 25
Lid geworden op: 18 feb 2022 16:07

Re: Oplichter schoorsteenvegers van Schoorsteen Expert

Ongelezen bericht door sjaakdenakker »

Ik ben er mans genoeg voor en daarom bestrijd ik ze. Als meer mensen dit doen dan is de kans dan de oplichters ingehuurd worden kleiner.

Er zijn genoeg mensen die niet in de gaten hebben dat het oplichters zijn. Bijvoorbeeld omdat ze de kleine letters niet lezen of omdat ze Google advertenties aanklikken.

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: Oplichter schoorsteenvegers van Schoorsteen Expert

Ongelezen bericht door caruso »

Don Quichotte

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Oplichter schoorsteenvegers van Schoorsteen Expert

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@sjaak

Maar u hebt zelf ook de kleine letters niet gelezen en een Google advertentie aangeklikt.

sjaakdenakker
Berichten: 25
Lid geworden op: 18 feb 2022 16:07

Re: Oplichter schoorsteenvegers van Schoorsteen Expert

Ongelezen bericht door sjaakdenakker »

@Lady1234
Dat klopt. En ik wil andere mensen ervoor behoeden dat ze dezelfde fout maken.

150747
Berichten: 231
Lid geworden op: 31 jan 2020 10:10

Re: Oplichter schoorsteenvegers van Schoorsteen Expert

Ongelezen bericht door 150747 »

Lady1234 schreef:
26 mei 2022 12:39
@sjaak

Maar u hebt zelf ook de kleine letters niet gelezen en een Google advertentie aangeklikt.
Moet je toch wel een 65" beeldscherm hebben en 4K anders zijn ze ook niet te lezen.
Ex BTW mag eveneens niet.
Zitten ze ook in Den Bosch want daar ken ik er nog wel een stel.

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Oplichter schoorsteenvegers van Schoorsteen Expert

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@150747

Wat dacht u van een leesbrilletje?

J. Deltoer
Berichten: 3031
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Oplichter schoorsteenvegers van Schoorsteen Expert

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Laten we nu eens met zijn allen toegeven dat het gewoon fraudeurs zijn. Dat er nog steeds mensen intrappen betekent dat het nog steeds lonend is om iedere keer een nieuwe website aan te maken Ik vind het een top actie van Sjaak

150747
Berichten: 231
Lid geworden op: 31 jan 2020 10:10

Re: Oplichter schoorsteenvegers van Schoorsteen Expert

Ongelezen bericht door 150747 »

Lady1234 schreef:
26 mei 2022 15:56
@150747

Wat dacht u van een leesbrilletje?
Mogelijk dat u dingen leest die er niet staan.
In heel dit topic komt geen enkele woonplaats voor.
Lezen is een kunst.

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Oplichter schoorsteenvegers van Schoorsteen Expert

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En wat voor actie voert Sjaak dan? Hij roept anderen op.

J. Deltoer
Berichten: 3031
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Oplichter schoorsteenvegers van Schoorsteen Expert

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Hij waarschuwt op de diverse fora. Beter dan alles maar relativeren en de fout bij de consument droppen

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Oplichter schoorsteenvegers van Schoorsteen Expert

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar de consument komt hier en op andere fora pas als hij al opgelicht is. Overal wordter gewaarschuwd, maar er wordt toch niet naar geluisterd.

sjaakdenakker
Berichten: 25
Lid geworden op: 18 feb 2022 16:07

Re: Oplichter schoorsteenvegers van Schoorsteen Expert

Ongelezen bericht door sjaakdenakker »

@Lady1234
Door deze eerdere actie van mij
overig-huis-tuin-f90/pas-op-voor-dure-r ... 98472.html
en door een andere actie die ik ondernomen heb, was Schoorsteen Kuijpers gedwongen om van bedrijfsnaam en website te veranderen.
Dus ja, ik roep andere mensen op, maar ik doe vooral zelf veel.

Ik blijf die gasten opjagen tot ze er de brui aan geven.

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Oplichter schoorsteenvegers van Schoorsteen Expert

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

sjaakdenakker schreef:
26 mei 2022 21:26
@Lady1234
Door deze eerdere actie van mij
overig-huis-tuin-f90/pas-op-voor-dure-r ... 98472.html
en door een andere actie die ik ondernomen heb, was Schoorsteen Kuijpers gedwongen om van bedrijfsnaam en website te veranderen.
Als u zo daadkrachtig zou zijn geweest, dan waren ze niet van naam veranderd, maar waren dan helemaal verdwenen. Dergelijke bedrijfjes komen en gaan. Zodra er teveel klachten komen nemen ze een nieuwe naam en doen weer hetzelfde. Die trekken zich echt niets aan van een individu.

Het klinkt heel nobel wat u doet, maar er word al jarenlang gewaarschuwd voor bijvoorbeeld dropshippers. En toch zijn de klachten en waarschuwingen dit jaar niet bij te houden. In de tijd voor corona stikte het van de klachten van ticketdoorverkoopburo's. Waarschuwen op internet, in de media en zelfs waarschuwingen van theaters hielpen totaal niet, mensen bleven daar tickets bestellen.
Er is een bedrijfstak waarin mensen actief zijn die als doel hebben geld verdienen. Die mensen kijken niet naar regels en wetten, die willen geld hebben. En zo lang de consument niet kijkt, niet vooraf screent, niet controleert blijven deze mensen doorgaan. Om de zoveel maanden een nieuwe naam en in de maanden weer ontelbare slachtoffers die eerst doen en dan pas kijken.

sjaakdenakker
Berichten: 25
Lid geworden op: 18 feb 2022 16:07

Re: Oplichter schoorsteenvegers van Schoorsteen Expert

Ongelezen bericht door sjaakdenakker »

Wat ik doe is verstoren en afremmen. Ik weet vrijwel zeker dat er mensen niet met deze smerige oplichters in zee zijn gegaan omdat ze na een simpele Google zoekopdracht mijn acties bovenaan hebben zien staan.

Voor mensen die commentaar hebben op mijn noeste en productieve arbeid heb ik één vraag: Wat doe jij om oplichters kapot te maken?

Lisa29
Berichten: 559
Lid geworden op: 31 okt 2021 10:43

Re: Oplichter schoorsteenvegers van Schoorsteen Expert

Ongelezen bericht door Lisa29 »

Oplichters zijn net van die draken uit sprookjes: zodra je 1 hoofd hebt afgehakt komen er 2 nieuwe voor in de plaats.
Sommige mensen leren van opgelicht worden, anderen blijven steeds in dezelfde val trappen. Daar helpt waarschuwen niet tegen.

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Oplichter schoorsteenvegers van Schoorsteen Expert

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@sjaak

Maar uw acties staan juist helemaal niet bovenaan in Google. Bovenaan staan de advertenties. Overal en voortdurend wordt gewaarschuwd, ga niet af op die advertenties, maar dat is juist wat mensen wel doen.

En als je zo de rampverhalen eens leest, lijkt half Nederland wel verstopt. Heeft niemand meer geleerd hoe je een zwanenhals of sifon losmaakt. De verstopping verhelpt en klaar? Zit het verder, koop een veer bij de bouwmarkt, en je bent voor jaren gesteld.

En voor een schoorsteenveger, vraag eens bij de buren, of familie wie daar komt en of die betrouwbaar is.

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Oplichter schoorsteenvegers van Schoorsteen Expert

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

sjaakdenakker schreef:
26 mei 2022 22:15
Wat ik doe is verstoren en afremmen. Ik weet vrijwel zeker dat er mensen niet met deze smerige oplichters in zee zijn gegaan omdat ze na een simpele Google zoekopdracht mijn acties bovenaan hebben zien staan.
Waarom bent u in zee gegaan met Schoorsteen Expert?
*Geen bedrijfsgegevens bekend;
*Prijzen ex BTW wat niet mag bij consumenten;
*Omdat de prijs hier per meter staat en daarvoor zeker 6 keer duurder word als wat normaal is?
*Omdat er lovende niet controleerbare ervaringen op hun site staan?

U hebt zelf nergens op gelet, maar ook alle eerdere waarschuwingen niet gevonden. En u denkt wel dat anderen wel eerst gaan kijken? Als u een tijdje het forum zou volgen, dan zal u zien dat diverse keren dezelfde vragen en waarschuwingen voorbij komen. Schoorsteenveger, slotenmaker, rioolontstopper, dropshipper, theater/evenement tickets, enz, enz, enz.
sjaakdenakker schreef:
26 mei 2022 22:15
Voor mensen die commentaar hebben op mijn noeste en productieve arbeid heb ik één vraag: Wat doe jij om oplichters kapot te maken?
Als het kalf verdronken is valt er vrij weinig nog te doen. Ook in dit geval is niet bekend wie of wat achter het bedrijf zit, dus tegen wie er een mogelijke zaak gestart kan worden is niet duidelijk. Dan blijft uitleggen waar wel op te letten het enige doel. Want zo lang mensen eerst doen en dan pas kijken, en daar bent u echt geen uitzondering op, zal er geleerd moeten worden dat je niet zomaar iets moet doen.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 921
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Oplichter schoorsteenvegers van Schoorsteen Expert

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Van de moderatie mogen wij geen discussie voeren over hoe sommige forumleden soms te keer gaan tegen een TS en dat is soms, op zijn zachts gezegd niet netjes. Nu dus ook weer.

150747
Berichten: 231
Lid geworden op: 31 jan 2020 10:10

Re: Oplichter schoorsteenvegers van Schoorsteen Expert

Ongelezen bericht door 150747 »

Ik_weet_niet_alles schreef:
27 mei 2022 07:50
Van de moderatie mogen wij geen discussie voeren over hoe sommige forumleden soms te keer gaan tegen een TS en dat is soms, op zijn zachts gezegd niet netjes. Nu dus ook weer.
Er zijn nu eenmaal forumleden die graag anderen afzeiken.
Leer er mee leven.

Gesloten