Oplichter schoorsteenvegers van Schoorsteenveger Jacobs

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Jablan
Berichten: 6161
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Oplichter schoorsteenvegers van Schoorsteenveger Jacobs

Ongelezen bericht door Jablan »

LeoHager schreef:
22 dec 2022 20:46
Hoe kan deze schandalige oplichting gestopt worden?
Door niet meer online te zoeken, maar bekenden te vragen naar hun schoorsteenveger, houtleverancier, installateur en die in je contacten te zetten.

De laatste jaren belt onze schoorsteenveger uit zichzelf voor de jaarlijkse veegbeurt, buiten het stookseizoen en wanneer hij voldoende tijd heeft. Het enige voorbehoud is het weer, bij harde wind laat ik hem niet het dak opgaan.

makh
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 dec 2022 14:13

Re: Oplichter schoorsteenvegers van Schoorsteenveger Jacobs

Ongelezen bericht door makh »

Ik kan precies het verhaal van Leo Hager bevestigen. Rond de 100 euro telefonisch overeen gekomen, en ter plekke opeens rond de 400 af moeten rekenen. Exact hetzelfde verhaal, was rond de 7 meter bla bla...maar dat was allemaal niet zo besproken
absoluut oplichters!!

strage
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jan 2023 18:49

Re: Oplichter schoorsteenvegers van Schoorsteenveger Jacobs

Ongelezen bericht door strage »

Hallo ,
vandaag bezoek gehad van de firma Raaijmakers. Tijdens telefonisch contact op 27-1 kregen we te horen dat het vegen van onze schoorsteen 65 euro zou kosten. 35 euro voor t vegen en 30 euro voorrijkosten.
op 28-1 kwam er iemand aan de deur die zich uitgaf voor schoorsteenveger. Hij is ongeveer 20 minuten bezig geweest en daarna kwamen we er bij t afrekenen achter dat t niet 35 euro voor de hele schoorsteen vegen was, maar 35 euro per meter schoorsteen. (dit stond overigens wel met kleine letters onder aan de website) Of we even 290 euro wilden betalen.
Na enige telefoontjes met de firma Raaijmakers (of wie t ook moge zijn) is t bedrag aangepast naar 200 euro.
Omdat we aardig overrompeld waren hebben we uiteindelijk betaald.
Na enig onderzoek achteraf toonde aan dat deze firma niet is ingeschreven bij de KvK en dat ze ook geen lid zijn van de ASPB (staat wel op de website)
Lang verhaal kort: blijf ver weg van de firma Raaijmakers [beschuldiging weggehaald door moderatie]

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Oplichter schoorsteenvegers van Schoorsteenveger Jacobs

Ongelezen bericht door Lady1234 »

……., maar 35 euro per meter schoorsteen. (dit stond overigens wel met kleine letters onder aan de website) Of we even 290 euro wilden……

Dus u wist het van te voren.

Gilie
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jan 2023 22:22

Re: Oplichter schoorsteenvegers van Schoorsteenveger Jacobs

Ongelezen bericht door Gilie »

Ongelofelijk dit! Ben de nieuwe slachtoffer van schoorsteenveger Jacobs! Voel me zo naïf, moest €514 afreken terwijl dat €40-€50 normaal bedrag is. De jongens zeiden dat het prijs €40 per meter is excl. btw en voorrijkosten. Ik was er zelf niet thuis toen ze gekomen helaas en mijn man heeft het betaald. Dit oplichterij moet echt gestopt worden. Hoe kunnen deze oplichters op zo’n manier geld verdienen?! Echt bizar…😕

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Oplichter schoorsteenvegers van Schoorsteenveger Jacobs

Ongelezen bericht door witte angora »

Vermoeiend.... de tip is al door meerderen gegeven: vraag gewoon even in de buurt. Toen ik in Zwolle woonde heb ik gewoon de schoorsteenveger benaderd die in de straat bezig was - abonnement afgesloten, ieder jaar werd het ding keurig geveegd, tegen een normaal bedrag. En een 'verplichte camerainspectie', daar heb ik nog nooit van gehoord. Bezem erdoor, en klaar.

Maar als je per meter moet betalen, mag je blij zijn dat je niet in het onderste appartement van een jaren-50 flat woont.... 4 verdiepingen plus een zolder...

J. Deltoer
Berichten: 3032
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Oplichter schoorsteenvegers van Schoorsteenveger Jacobs

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Gilie schreef:
29 jan 2023 22:33
Ongelofelijk dit! Ben de nieuwe slachtoffer van schoorsteenveger Jacobs! Voel me zo naïf, moest €514 afreken terwijl dat €40-€50 normaal bedrag is. De jongens zeiden dat het prijs €40 per meter is excl. btw en voorrijkosten. Ik was er zelf niet thuis toen ze gekomen helaas en mijn man heeft het betaald. Dit oplichterij moet echt gestopt worden. Hoe kunnen deze oplichters op zo’n manier geld verdienen?! Echt bizar…😕
Gewoon, doordat mensen dit ook echt betalen.
Laat dit een les zijn, u regelt een schoorsteenveger, u bent dan ook aanwezig als de klus geklaard wordt en er afgerekend moet worden. Niet makkelijk aan uw man overlaten.

tcwvanschie
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 feb 2023 19:30

Re: Oplichter schoorsteenvegers van Schoorsteenveger Jacobs

Ongelezen bericht door tcwvanschie »

Ook opgelicht vandaag door schoorsteenveger jacobs. Stom. Na hoop gedoe uiteindelijk 400 euro betaald. Erg dom. Gewoon niet betalen en vasthouden aan eigen prijs is inderdaad het verstandigste voorbeeld wat ik op dit forum zie. Ik heb er "slechts" 200 euro vanaf gekregen. Ben te vroeg gestopt dus.

Barfar
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 feb 2023 10:57

Re: Oplichter schoorsteenvegers van Schoorsteenveger Jacobs

Ongelezen bericht door Barfar »

Helaas heb ik al deze berichten niet eerder gezien en hebben wij ook Schoorsteenveger Jacobs benaderd.
We zagen later wel idd dat alles per meter was in de hele kleine lettertjes.

Dus ja, de woekerprijzen stonden wel degelijk vermeld en had ze ook gezien, maar gezien zij als enige snel konden komen en wij het verlies voor lief zouden nemen, laat maar komen.

Jammer dat vele berichten expliciet aangeven dat het getinte mannen zijn. Ook deze mensen kunnen goed werk afleveren, dus laten we dat vooral niet uit het ook verliezen.

Wat ik ondanks de woekerprijzen nog veel erger vind is dat ze er bij het vegen een ongelooflijke bende van gemaakt hebben. De beste man liet zich niet tegenhouden met als doel het schoon te maken. Dat eindelijk opgeruimd te hebben na 1,5 uur, foto’s en klacht op de mail gezet gezien ik in de veronderstelling was dat ik met een fatsoenlijk bedrijf te maken had. ( voor zover je het fatsoenlijk kan noemen met die prijzen). Maar………. Mail adres bestaat niet en telefonisch geven ze wel gehoor maar doen er 0,0 mee en ze geven al een week aan dat ze mail problemen hebben. Terugbellen hebben ze al tig keer beloofd, maar nog niets na een week.

Naast alles om slinkse wijze vermelden op de website om gezeur over prijzen te voorkomen, staat hun “geen garantie en geen service” niet in de kleine lettertjes, heb de gehele site met een loep bekeken, maar dat stond er echt niet.

Kortom, ik zou adviseren: ook al is de nood nog zo hoog, geen schoorsteenveger Jacobs in de hand nemen.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Oplichter schoorsteenvegers van Schoorsteenveger Jacobs

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Wat voor “nood” kan er zijn bij een schoorsteen?

En dit staat er.

*tarieven voor onze diensten ex. 21% btw.
de tarieven voor het vegen zijn vanaf prijzen en gelden per meter

sjaakdenakker
Berichten: 25
Lid geworden op: 18 feb 2022 16:07

Re: Oplichter schoorsteenvegers van Schoorsteenveger Jacobs

Ongelezen bericht door sjaakdenakker »

De oplichters hebben hun site opgedoekt en hebben een nieuwe site gemaakt.
Ze heten tegenwoordig Schoorsteenveger de Jong
website https://www.schoorsteenveger-dejong.nl

Niet te verwarren met https://www.schoorsteenveegbedrijfdejong.nl want dat is een legitieme schoorsteenveger.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Oplichter schoorsteenvegers van Schoorsteenveger Jacobs

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar gelukkig zijn de prijzen in de tarievenlijst nog steeds exclusief btw en voor het vegen is de prijs per meter. :oops: :mrgreen:

J. Deltoer
Berichten: 3032
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Oplichter schoorsteenvegers van Schoorsteenveger Jacobs

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Moneyman schreef:
23 dec 2022 09:52
LeoHager schreef:
22 dec 2022 20:46
... twee gladde getinte mannen ...
Hier haak ik alweer af...
Heel erg politiek correct en woke van u. Mijn complimenten.
Ik haak niet af. Maar dat zal wel meer over mij zeggen dan over u. Dit in het kader van je mag ook niets meer benoemen.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Oplichter schoorsteenvegers van Schoorsteenveger Jacobs

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Al die waarschuwingen zijn zinloos. Men bestelt een schoorsteenveger en gaat nadien klagen op het internet.

J. Deltoer
Berichten: 3032
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Oplichter schoorsteenvegers van Schoorsteenveger Jacobs

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Lady1234 schreef:
02 mar 2023 19:16
Al die waarschuwingen zijn zinloos. Men bestelt een schoorsteenveger en gaat nadien klagen op het internet.
Dankzij deze waarschuwingen zal ik zeker niet in zee gaan met schoorsteenveger jacobs of wat dan ook. Dus niet zinloos, integendeel.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Oplichter schoorsteenvegers van Schoorsteenveger Jacobs

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar had u daar dan die waarschuwingen voor nodig? Leest u eerst een site niet voordat u iets bestelt?

Volgende week heet De Jong weer Oud, dus daar schiet je niets mee op.

Willemijndehaan
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mar 2023 20:11

Re: Oplichter schoorsteenvegers van Schoorsteenveger Jacobs

Ongelezen bericht door Willemijndehaan »

Vanavond mijn schoorsteen laten vegen door de Jong....had ik dit maar eerder gelezen. 280 euro ex btw alleen voor het vegen. En ook nog schade aan de kachel. Voel me behoorlijk opgelicht!

JansenNK
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 mar 2023 05:34

Re: Oplichter schoorsteenvegers van Schoorsteenveger Jacobs

Ongelezen bericht door JansenNK »

Zie:

overig-huis-tuin-f90/oplichter-schoorst ... 00385.html

Altijd aangifte doen aub, kan ook online!

Plaats reactie