opzeggen eneco

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
ZeerPrivé
Berichten: 5450
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: opzeggen eneco

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lady1234 schreef:
08 nov 2021 23:26
De tarieven zijn dus torenhoog vergeleken met de variabele tarieven van anderen.

https://www.ad.nl/economie/klanten-van- ... ~a4b5d2be/

Maar dat gaat om prijzen die golden per 1 juli. Die variabele tarieven worden per 1 januari a.s. verhoogt.
Even gekeken bij de 2 andere grote leveranciers. Die prijzen (variabele dus) staan niet vermeld op de site, daarvoor moet je ze gaan bellen.

alfatrion
Berichten: 21911
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: opzeggen eneco

Ongelezen bericht door alfatrion »

16again schreef:
08 nov 2021 23:25
Wat is het alternatief? Iedereen na een faillisement een paar weken in het donker en in de kou zetten, zodat men in alle vrijheid een nieuwe aanbieder kan kiezen?
Dan heb ik toch liever 40 dagen energie van een aanbieder, die ik niet zelf heb uitgekozen.
Jij doet alsof er alleen gekozen kan worden tussen mensen in de kou zetten of verplicht dertig dagen energie laten afnemen van een energieleverancier waar ze niet mee hebben ingestemd, met tarieven waar ze niet mee hebben ingestemd en algemene voorwaarden waar ze niet mee hebben ingestemd.

Ik dacht dat ik dat alternatief al had geschetst door aan te geven dat ik de opzegtermijn binnen deze context onredelijk bezwarend acht. Je zet gewoon een streept door de opzegtermijn en kun je binnen deze context op stappen wanneer je wilt. Het idee dat er wel een administratieve zooi zou ontstaan, wanneer mensen nu allemaal massaal opzeggen, maar niet wanneer diezelfde mensen allemaal over een maand massaal opzeggen, zie ik niet zo. En als dat een probleem is dan kunnen mensen altijd verspreid worden over meerdere energieleveranciers, maar dat wil Eneco niet, vermoed ik.

P.S. Als je je reactie op een nieuwe regel plaatst dan is het wat makkelijk om te knippen.

Nijogeth
Berichten: 9983
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: opzeggen eneco

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Lady1234 schreef:
08 nov 2021 23:26
De tarieven zijn dus torenhoog vergeleken met de variabele tarieven van anderen.

https://www.ad.nl/economie/klanten-van- ... ~a4b5d2be/
https://www.nu.nl/economie/6166692/enec ... s-aan.html

Daar klopt dus geen hout van. Al die prijzen gaan op 1 januari omhoog. Er wordt ergens gezegd dat je een jaar vast bij Innova nu 1,60 per kuub betaalt, dat kan, maar dan ga je als de prijzen zo rond maart/april zakken weer idioot veel betalen in verhouding.

Ergens wordt zelfs genoemd dat het een euro duurder is dan bij een ander (wordt niet bij naam genoemd, heel vreemd), maar dat lijkt me onmogelijk, want mijn tarief dat in november vorig jaar toen de prijzen stukken lager waren is vastgezet, dat is al rond die 80 cent.

Ga voor de gein eens vergelijken op gaslicht.com en pricewise, maar helaas biedt eigenlijk niemand momenteel variabel aan en staat er dus helemaal niets. De enige die op Independer variabel aanbiedt momenteel is OM Nieuwe Energie en die rekent 1,97 per kuub gas. Dus nog flink hoger.

In de praktijk (in theorie zijn ze het verplicht aan te bieden, maar dat zullen dan nog hogere prijzen worden) is het dus onmogelijk een variabel contract af te sluiten dat goedkoper is dan dat van Eneco qua gasprijzen. En ja, of je vast wil leggen voor een jaar tegen de huidige prijzen, dat vraag ik me af.

Kokka1
Berichten: 399
Lid geworden op: 23 jul 2011 23:32

Re: opzeggen eneco

Ongelezen bericht door Kokka1 »

kuklos schreef:
08 nov 2021 21:27
Oftewel, je hebt geen idee wat het werkelijk scheelt in de kosten voor deze mensen, je hebt geen idee hoeveel mensen het betreft, je hebt ook geen idee welke mensen het betreft of hoe deze te identificeren, maar een aantal geopperde methodes blijkt al op grote bezaren te stuiten.
Doch, het geeft jou een goed gevoel dit idee te opperen. Dat andere mensen ervoor mogen opdraaien negeren we dan maar even.
klopt, ik heb net als bijna iedereen hier op het forum geen idee hoeveel mensen hier daadwerkelijk door in de **** zitten. Ik lees ook dat er inderdaad aan alle dingen wel bezwaren zitten. ik zie niet helemaal hoe andere mensen hiervoor op moeten draaien overigens. Het geeft me echter niet zozeer een goed gevoel, meer dat het gevoel van onrecht en onmacht voor die mensen zo groot is dat ik slechts dingen probeer te bedenken die hun ellende enigszins zou kunnen verlichten. Wat me ook een slecht gevoel geeft is dat in eerste instantie de mensen die klaagden over deze ellende, bijna een soort eigen schuld-dikke bult reactie kregen. alsof er ook maar iemand is die had kunnen bedenken dat hun energiemaatschappij om zou kunnen vallen. het geeft me eveneens een slecht gevoeld dat er dan mensen zijn zoals jij die, niet zoals lady of 16Again met tegenargumenten komen , maar puur om zichzelf beter te laten voelen als anderen dan zo'n kleinzielige reactie plaatsen zoals jij.

16again
Berichten: 16104
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: opzeggen eneco

Ongelezen bericht door 16again »

alfatrion schreef:
09 nov 2021 00:52
Ik dacht dat ik dat alternatief al had geschetst door aan te geven dat ik de opzegtermijn binnen deze context onredelijk bezwarend acht. Je zet gewoon een streept door de opzegtermijn en kun je binnen deze context op stappen wanneer je wilt.
De opzegtermijn is juist om eea over te kunnen dragen tussen maatschappijen. Je hebt nu eenmaal niet stopcontacten van energieboer 1 en 2 in huis, zodat je zomaar even je apparaten kan omprikken.

xflorisx
Berichten: 388
Lid geworden op: 15 okt 2018 20:20

Re: opzeggen eneco

Ongelezen bericht door xflorisx »

Dit lijkt meer op een frustratietopic om af te reageren op een energiemaatschappij. Ik snap de woede, maar de woede richt zich op het verkeerde bedrijf. Welkom is de grootste boosdoener en niet de maatschappij die administratief de klanten een maand overneemt. Die kan ook niet anders dan de min of meer huidige prijzen hanteren. Krijgen ze ook nog een overbelaste helpdesk voor terug door al die klanten die het allemaal niet zo leuk vinden. Bel verdikke die CEO van Welkom op.

geengast
Berichten: 592
Lid geworden op: 18 jun 2005 09:29

Re: opzeggen eneco

Ongelezen bericht door geengast »

Vandaag de tweede maatschappij waar de stekker uit getrokken wordt: ENSTROGA.
Nog niet bekend welke maatschappij deze klanten wil overnemen.

ZeerPrivé
Berichten: 5450
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: opzeggen eneco

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

geengast schreef:
09 nov 2021 15:33
Vandaag de tweede maatschappij waar de stekker uit getrokken wordt: ENSTROGA.
Nog niet bekend welke maatschappij deze klanten wil overnemen.
Zat er al aan te komen. Worden verdeeld over alle andere leveranciers

https://www.ad.nl/economie/energiebedri ... ~a5c4ed2a/

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: opzeggen eneco

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ze hadden officieel nog maar 150 klanten, dus stukken minder rampzalig dan Welkom.

Nevyn
Berichten: 1290
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: opzeggen eneco

Ongelezen bericht door Nevyn »

Lady1234 schreef:
09 nov 2021 15:38
Ze hadden officieel nog maar 150 klanten, dus stukken minder rampzalig dan Welkom.
Ze hadden nog 150 over, 300 contracten hadden ze eenzijdig opgezegd
.

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: opzeggen eneco

Ongelezen bericht door angel1978 »

Maar ff serieus, 450 klanten voor een energieleverancier? Je moet ergens beginnen, maar dit kan natuurlijk niet eens door voor een 'kleintje'

geengast
Berichten: 592
Lid geworden op: 18 jun 2005 09:29

Re: opzeggen eneco

Ongelezen bericht door geengast »

angel1978 schreef:
09 nov 2021 20:05
Maar ff serieus, 450 klanten voor een energieleverancier? Je moet ergens beginnen, maar dit kan natuurlijk niet eens door voor een 'kleintje'
Dat weet je natuurlijk nooit.....als 1 klant bv KPN of DSM is, dan schiet het lekker op!

ZeerPrivé
Berichten: 5450
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: opzeggen eneco

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

geengast schreef:
09 nov 2021 20:21
angel1978 schreef:
09 nov 2021 20:05
Maar ff serieus, 450 klanten voor een energieleverancier? Je moet ergens beginnen, maar dit kan natuurlijk niet eens door voor een 'kleintje'
Dat weet je natuurlijk nooit.....als 1 klant bv KPN of DSM is, dan schiet het lekker op!

Het was een energiebedrijf voor kleinverbruikers, daar vallen KPN of DSM niet echt onder.

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: opzeggen eneco

Ongelezen bericht door kuklos »

Kokka1 schreef:
09 nov 2021 01:28
kuklos schreef:
08 nov 2021 21:27
Oftewel, je hebt geen idee wat het werkelijk scheelt in de kosten voor deze mensen, je hebt geen idee hoeveel mensen het betreft, je hebt ook geen idee welke mensen het betreft of hoe deze te identificeren, maar een aantal geopperde methodes blijkt al op grote bezaren te stuiten.
Doch, het geeft jou een goed gevoel dit idee te opperen. Dat andere mensen ervoor mogen opdraaien negeren we dan maar even.
klopt, ik heb net als bijna iedereen hier op het forum geen idee hoeveel mensen hier daadwerkelijk door in de **** zitten. Ik lees ook dat er inderdaad aan alle dingen wel bezwaren zitten. ik zie niet helemaal hoe andere mensen hiervoor op moeten draaien overigens. Het geeft me echter niet zozeer een goed gevoel, meer dat het gevoel van onrecht en onmacht voor die mensen zo groot is dat ik slechts dingen probeer te bedenken die hun ellende enigszins zou kunnen verlichten. Wat me ook een slecht gevoel geeft is dat in eerste instantie de mensen die klaagden over deze ellende, bijna een soort eigen schuld-dikke bult reactie kregen. alsof er ook maar iemand is die had kunnen bedenken dat hun energiemaatschappij om zou kunnen vallen. het geeft me eveneens een slecht gevoeld dat er dan mensen zijn zoals jij die, niet zoals lady of 16Again met tegenargumenten komen , maar puur om zichzelf beter te laten voelen als anderen dan zo'n kleinzielige reactie plaatsen zoals jij.
Er is niks kleinzieligs aan mijn reactie. Jij wil iets waarvan je werkelijk geen idee hebt hoe precies, wat de financiële implicaties zijn, hoeveel mensen noem maar op. Jij oppert iets wat vervolgens anderen volledig mogen gaan uitzoeken en gaan regelen etc.

Jouw idee wordt betaald door de aandeelhouders. Die minder winst maken. Winst die ze nodig hebben om hun doelstellingen te bereiken. Er is altijd iemand die betaalt.

alfatrion
Berichten: 21911
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: opzeggen eneco

Ongelezen bericht door alfatrion »

Kuklos, je blijft maar nalaten om je stellingen te onderbouwen. Deze keer "de aandeelhouders maken minder winst als de oud WE klanten stroom tegen kostprijs geleverd krijgen." Kostprijs zorgt er juist voor dat er geen impact is op het financiële plaatje van de energieleverancier. In het voorstel van Kokka wordt de energieleverancier niet beter én niet slechter van de oud WE klanten.

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: opzeggen eneco

Ongelezen bericht door kuklos »

alfatrion schreef:
09 nov 2021 23:06
Kuklos, je blijft maar nalaten om je stellingen te onderbouwen.
Jouw gebrek aan kennis van corporate finance is niet gelijk aan het niet onderbouwen van een stelling.

Nijogeth
Berichten: 9983
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: opzeggen eneco

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Volgens Vattenfall en Eneco ligt de kostprijs momenteel hoger dan hun variabele prijzen. Vandaar dat ze ook omhoog gaan in januari.

alfatrion
Berichten: 21911
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: opzeggen eneco

Ongelezen bericht door alfatrion »

kuklos schreef:
09 nov 2021 23:18
Jouw gebrek aan kennis van corporate finance is niet gelijk aan het niet onderbouwen van een stelling.
Natuurlijk niet. Immers, dat zijn twee van elkaar losstaande zaken. Ik heb geen verstand van financiën EN jij onderbouwt je stellingen niet. Dat laatste betekend uiteraard niet dat jij ongelijk hebt, maar dat is wel waarschijnlijk.

In mijn vakgebied zie ik dat mensen, wanneer hun stellingen betwist worden, een redelijke uitleg geven als ze verstand hebben van wat ze roepen en naar andere uithalen als ze geen verstand hebben van wat ze roepen. Die laatste groep doet dit op een wijze die veel lijkt op wat jij hier doet.

witte angora
Berichten: 30793
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: opzeggen eneco

Ongelezen bericht door witte angora »

alfatrion schreef:
10 nov 2021 02:37
In mijn vakgebied zie ik dat mensen, wanneer hun stellingen betwist worden, een redelijke uitleg geven als ze verstand hebben van wat ze roepen en naar andere uithalen als ze geen verstand hebben van wat ze roepen.
Even los van de inhoud: een heel mooie volzin die misschien wel eens heel erg waar kan zijn.

Erthanax
Berichten: 9681
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: opzeggen eneco

Ongelezen bericht door Erthanax »

Om enigszins terug te keren bij het onderwerp: Als het erop aankomt, ben ik meer begaan met het lot van iemand met een (sub)modaal inkomen in een slecht geïsoleerde sociale huurwoning, dan met de aandeelhouders van Eneco.

Gesloten