LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oranjewitgoedreparatie.nl: reparatie heeft niet geholpen

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
MaartenvY
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 nov 2019 10:39

Oranjewitgoedreparatie.nl: reparatie heeft niet geholpen

Ongelezen bericht door MaartenvY »

Graag waarschuw ik deze lezers voor de partij Oranjewitgoedreparatie.nl.

Op 2 oktober zijn mijn wasmachine en vaatwasser door hen gerepareerd. Binnen 2 weken ging de wasmachine opnieuw kapot met dezelfde foutmelding. Ik heb toen een afspraak gemaakt dat de monteur op vrijdag 25 oktober opnieuw zou komen, er kwam echter niemand opdagen (zonder bericht daarover). Vervolgens zou er een monteur komen op woensdag 30 oktober en toen ik die dag belde met de vraag hoe laat de monteur zou komen, was het bericht dat de afspraak niet ingepland stond. Toen heb ik de toezegging gekregen dat ik het geld minus de voorrijkosten binnen 3 weken terug gestort zou krijgen. We zijn 3 weken verder en ik heb nog niks op mijn rekening gezien. Kortom, eerst een reparatie die niet leidt tot een wasmachine die 't doet en vervolgens tot 3 keer toe een afspraak die niet wordt nagekomen! Daarnaast wordt ik structureel weggedrukt op het moment dat ik bel. Kortom, een zeer onbetrouwbare partij waarbij ik iedereen afraad om hier zaken mee te doen.
Laatst gewijzigd door Radar op 20 nov 2019 12:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: titel door moderator aangepast ter verduidelijking

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Oranjewitgoedreparatie.nl: reparatie heeft niet geholpen

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Hoe oud is apparaat?

Als een monteur na reset geen storing ziet doet hij meestal niets meer....
En een vervolg afspraak, dan horen ze te komen.

Is de vaatwasser wel nog goed?

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Oranjewitgoedreparatie.nl: reparatie heeft niet geholpen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Waar wilt u voor waarschuwen? Het enige dat niet netjes is geweest dat ze niet gekomen zijn op de afspraak. Het kan een foutje zijn. U verteld niet de reden waarom ze niet zijn gekomen, daar is dus geen oordeel over te vellen.
Ook geeft u niet aan wat het mankement is geweest. Ja, het kan zijn dat er niet goed gerepareerd is, maar het kan ook toeval of een externe oorzaak hebben. Als bv door een piekspanning de printplaat kapot gaat, deze vervangen wordt en na 2 weken weer een klap krijgt, dan ligt het dus niet aan de monteur.

Of ze onbetrouwbaar zijn is maar de vraag. Met uw relaas zijn de niet per definitie onbetrouwbaar te noemen.

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Oranjewitgoedreparatie.nl: reparatie heeft niet geholpen

Ongelezen bericht door Erthanax »

NeoDutchio schreef:
20 nov 2019 12:35
(...) Of ze onbetrouwbaar zijn is maar de vraag. Met uw relaas zijn de niet per definitie onbetrouwbaar te noemen.
Een fatsoenlijk bedrijf neemt gewoon de telefoon op. En Techniek Nederland waarschuwt onder andere voor dit bedrijf, naar aanleiding van een uitzending van AvroTros Opgelicht.

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Oranjewitgoedreparatie.nl: reparatie heeft niet geholpen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Erthanax schreef:
20 nov 2019 13:11
NeoDutchio schreef:
20 nov 2019 12:35
(...) Of ze onbetrouwbaar zijn is maar de vraag. Met uw relaas zijn de niet per definitie onbetrouwbaar te noemen.
Een fatsoenlijk bedrijf neemt gewoon de telefoon op. En Techniek Nederland waarschuwt onder andere voor dit bedrijf.
Vandaar dat ik zei dat met het verhaal van TS niets bewezen is.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Oranjewitgoedreparatie.nl: reparatie heeft niet geholpen

Ongelezen bericht door tttlocke »

Erthanax schreef:
20 nov 2019 13:11
Een fatsoenlijk bedrijf neemt gewoon de telefoon op. En Techniek Nederland waarschuwt onder andere voor dit bedrijf, naar aanleiding van een uitzending van AvroTros Opgelicht.
De website van het reparatiebedrijf in kwestie wekt bij mij ook de indruk dat we hier met een aantal 'reparatiecowboys' van doen hebben, waarvan maar de vraag is wie ze langs sturen als je een afspraak maakt (als ze dat al doen). Professioneel komt het niet over en vertrouwen wekt het bij mij ook niet.
Dat gezegd hebbend waarschuwt Techniek Nederland, terecht of niet, natuurlijk gewoon voor de concurrentie, die goedkopere reparaties zegt aan te bieden dan de leden van Techniek Nederland kunnen of willen doen. Ik zie op de website ook niet zo gauw dat misbruik wordt gemaakt van de naam 'Erkend Reparatiebedrijf' zoals TN stelt.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Oranjewitgoedreparatie.nl: reparatie heeft niet geholpen

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Wat een toppers. Van hun eigen website. Het gekke is alleen dat je deze Google reviews nergens zal vinden. Maar jokken zullen ze nooit doen. Toch?

Afbeelding

witteflits
Berichten: 24
Lid geworden op: 25 dec 2017 14:55

Re: Oranjewitgoedreparatie.nl: reparatie heeft niet geholpen

Ongelezen bericht door witteflits »

Voor niets gaat de zon op. Vaak zijn bepaalde landelijk operende reparatie bedrijven alleen zakkenvullers die komen en een aanbetaling vragen voor herhalingsbezoek en daarna is het toedeloe. Ook nazorg is zeldzaam. Neem een monteur van het merk zelf of neem contact op met de winkel waar de machine vandaan komt! De verkoper heeft ook een nazorg plicht.

Gesloten