LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aduro hybrid 3

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Palletfan
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 dec 2019 18:45

Aduro hybrid 3

Ongelezen bericht door Palletfan »

slechte kachel de Aduro H3 hybride
Ik heb ook een Aduro H3 palletkachel Hybrid gekocht deze was na 1,5 dag al stuk, toen weer een nieuwe ook deze na 3 dagen stuk de veizels beide stuk en printplaat ook, palletbrokjes die ik gebruik staan alle gevraagde keurmerken op.
De service en afhandeling van de klachten worden door 123 kaminofen uit Uelsen niet afgehandeld, je mag €1800 euro extra gaan uitgeven voor een product dat 3 dagen gewerkt heeft.
Heb nu alles bij een advocatenkantoor neergelegd om deze zaak voor ons af te handelen.
Ik koop in ieder geval nooit meer een Aduro kachel en zeker ook niks meer bij 123kaminofen uit Uelsen.

Even een reactie op het antwoord van de fabrikant, ik heb de EN plus A1 pallets gebruikt en ook allemaal goedgekeurde, ik kan het tevens bewijzen, heb alle zakken bewaard.123 kaminofen uit Uelsen ziet dat vanzelf wel als het tot een rechtszaak komt.
En ik lees ook dat de palletbrokjes gegroeid zijn in de tussenperiode 😂🤣😂 echt om te gieren van het lachen zoals jullie met jullie klanten omgaan.
Jullie bodemvoedersysteem van de Aduro h3 is gewoon niet goed van kwaliteit, maar wel ruim € 4500 .- voor een kachel vragen.
Jullie zouden je moeten schamen.
Consumenten wees gewaarschuwd.
Ik laat het er in ieder geval niet bij zitten, denk dat ik ook maar eens een consumenten programma ga aanschrijven over dit probleem.

Word vervolgd !!!!!

Even wat rond gegoogeld en wat voor klachten kom zoal tegen nou de zelfde als ik heb kijkt u maar eens goed op truspilot.com of zet Google op Deens of Frankrijk het regent klanten en de afhandeling net als bij ons waardeloos, veizels hebben als eens updates gehad maar hebben nog niks geholpen ook de printplaten zijn een bekend probleem en maar vol houden dat het aan de palletbrokjes ligt of aan al die consumenten.
Kortom een Aduro Hybrid 3 is van zo’n slechte kwaliteit dat een enkel palletbrokje dat langer dan 4 cm is de kachel compleet stuk gaat, daar waar bij geen enkel ander merk dat gebeurd.( kachel kost wel bijna € 5000.- )
Zowel fabrikant als 123kaminofen.de lossen niks op de kachel staat nog steeds bij 123kaminofen.de in Uelsen en ik ben €5000.- armer, zo gaat men met klanten om.

NeoDutchio
Berichten: 12300
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Aduro hybrid 3

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Zou het dan niet verstandiger zijn om vooraf te googelen?
Verder roept u een hoop, maar zegt eigenlijk niets.
*Wie heeft de kachels geïnstalleerd?
*Wat is de reden dat het kapot gaat? Als het echt zou gaan om pellets van meer dan 4cm, wat geeft de beschrijving aan wat de maximale maat is? Dat andere kachels wel 4cm aankunnen wil niet zeggen dat alle kachels dat kunnen.
*Waarom wil de leverancier dit niet oplossen?
*Waarom moet u €1800,- bijbetalen?
*Wat voor toegevoegde waarde heeft een televisieprogramma? Dit is geen helpdesk. Hooguit voor slechte reclame, maar zonder het probleem te weten valt daar niet over te oordelen.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Aduro hybrid 3

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Naast vochtige opslag of stof is te lange inderdaad bij een bepaalde vijzel maat een reden van stuk gaan.
Als je erg lange tussen zie zitten, dan even breken.

De meeste hebben volop ruimte en de Bodem vulling is gevoeliger voor storingen.
De €849,- rommel op Marktplaats die met Subsidie maar €349,- koste draaide al 3 jaren.
Deze worden onder meerdere merken verkocht en 1x Vijzel uitgevallen, zat een ruim 5 cm pellet tussen.

Ik draai gewoon merkloze huismerk zakken en niets met keurmerk.
Wel moet je het droog houden, zowel transport als opslag, anders gaat het plakken en kreeg je grote klonten.

Na losmaken vijzel kijk ik wel wat ik stort, niet in 1x vol maar langzaam storten.
Als er erg veel te lange tussen zitten klagen bij leverancier want ondanks keurmerk doen ze vaak maar wat.

De normale vijzels gaan bij vastlopen eerst terug draaien... en dan nogmaals proberen, maar een lange en hij kan vastlopen!
Ook kreeg je bij boven 3 cm vaak vreemde vlammen in brander bakje.

Met de Onder vulling alleen 2x op visite geweest, dat werkte al 2 jaren goed. Wel duurder, iets stiller want er valt niets maar verder zag ik geen voordelen.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Aduro hybrid 3

Ongelezen bericht door Revoked »

Hele pallets in een kachel? Of is het een pelletkachel? Da's wat anders.
Uitznnekzwamzwammer heeft natuurlijk een palletkachel, hele stapels gaan daar in. Euro's en CHEP's ...

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Aduro hybrid 3

Ongelezen bericht door berndv »

Palletfan schreef:
01 dec 2019 19:02
Kortom een Aduro Hybrid 3 is van zo’n slechte kwaliteit dat een enkel palletbrokje dat langer dan 4 cm is de kachel compleet stuk gaat, daar waar bij geen enkel ander merk dat gebeurd.( kachel kost wel bijna € 5000.- )
Als bij een ander merk aangegeven wordt dat er geen pellets in mogen die langer zijn dan 6 cm, moet je er ook niet langer dan 6 cm in doen. Als bij uw kachel de maximummaat 4 cm is, moet u er ook niet pellets in doen die langer zijn, daar is de kachel niet op gebouwd, hoe duur die kachel ook is, dat doet totaal niet ter zake.

Wat wel ter zake doet is of de pellets die u gebruikt heeft, voldeden aan de maten die gelden voor de kachel die u heeft. Als de pellets die u heeft gebruikt wel langer waren dan 4 cm heeft u pech, dan heeft u materialen gebruikt waar de kachel niet voor gemaakt is. Zijn de pellets wel binnen de maten die mogen, dan is het garantie en moeten ze het voor u oplossen. De winkel dan, niet de fabrikant.

Op de site van de webshop staat deze info:
Max. pelletlengte & diameter: Diameter ø 6 mm - lengte 40 mm
https://www.123-kaminofen.de/Nederlands/aduro-h3

Palletfan
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 dec 2019 18:45

Re: Aduro hybrid 3

Ongelezen bericht door Palletfan »

Palletbrokjes met ENPlusA1 zijn allemaal volgens de normering <onder de 4 cm dus als consument moet je daar vanuit kunnen gaan als je een goedgekeurd en gecertificeerd product koopt en moet je er niet van uit hoeven te gaan dat je ieder brokje je met een schuifmaat moet nameten voordat je ze in de kachel gooit.
Je kunt ook een veiligheid inbouwen zoals voorsnijmes op de vijzel plaatsen wat andere fabrikanten standaard hebben.( navraag gedaan bij andere merken )
Zo voorkom je dat je problemen krijgt, als fabrikant heb je de plicht om een deugdelijk product in de markt te brengen.
En als winkelier sta je achter je klant.
Het probleem is wel degelijk bekent bij de fabrikant gezien de vele klachten die er online te vinden zijn.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Aduro hybrid 3

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Pallet, die passen er niet in.... het zijn Pellets en je moet dat vaak toevoegen in woordenboek.

En de lengte, er zit wel eens een lange tussen, even eruit pakken en breken... want de vijzel is gemaakt voor transport en niet als breekijzer... en ook dure merk producten komen vaak uit dezelfde fabriek als de merkloze!

Als je een aantal nat maakte in kopje en keek wat er gebeurde, kreeg je bij elk merk ongeacht keurmerk een mooie klont waar
elke kachel na weer drogen op vast zal lopen!
Er is een groot verschil tussen de keurmerken en de werkelijkheid heb ik afgelopen jaren gezien.
Vuil en gekleurde stukjes van afval hout en hout=hout en op mengen van geverfd hout uit een shredder mag niet, maar ze moeten daar ook vanaf.... Ik heb een goedkope budget kachel en die moet je zelf schoonmaken en herstellen... niet vergelijkbaar maar zowel de vijzel als printplaat bleven gewoon heel...

En afwijzen van alweer een claim, vooral als je elders pellets kocht en die keurmerken, kosten wel geld maar ik weet hoe ze de wikkels even wisselen voor diverse merken, en dan gaan ze van mijn 10 Kg zakken na een klik over op 14 of 15 kg en iets anders stapelen..... wel zijn er witte en bruine en witte zijn duurder, branden schoner op maar meer geld voor minder warmte..
dan reinig is wel zelf even!

NeoDutchio
Berichten: 12300
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Aduro hybrid 3

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Palletfan schreef:
02 dec 2019 11:36
Palletbrokjes met ENPlusA1 zijn allemaal volgens de normering <onder de 4 cm dus als consument moet je daar vanuit kunnen gaan als je een goedgekeurd en gecertificeerd product koopt en moet je er niet van uit hoeven te gaan dat je ieder brokje je met een schuifmaat moet nameten voordat je ze in de kachel gooit.
Als blijkt dat de leverancier van de pellets een fout gemaakt heeft, dan is die verantwoordelijk voor de gevolgschade. Daar heeft de verkoper niets mee te maken. Als ik een benzine auto koop en de pomphouder heeft per ongeluk diesel in die tank gegooid kan ik ook niet bij de dealer aankloppen. Maar als u zelf verkeerd tankt bent u zelf verantwoordelijk. Dus aks de pellets niet droog zijn opgeslagen is het uw eigen fout.
Palletfan schreef:
02 dec 2019 11:36
Je kunt ook een veiligheid inbouwen zoals voorsnijmes op de vijzel plaatsen wat andere fabrikanten standaard hebben.( navraag gedaan bij andere merken )
Zo voorkom je dat je problemen krijgt, als fabrikant heb je de plicht om een deugdelijk product in de markt te brengen.
En als winkelier sta je achter je klant.
Het probleem is wel degelijk bekent bij de fabrikant gezien de vele klachten die er online te vinden zijn.
U doet toch van te voren onderzoek naar wat u wilt? Als u een kachel wilde hebben met voorsnijden, waarom dan eentje kopen die dat niet heeft? En dat deze kachel het niet heeft wil niet zeggen dat de kachel ondeugdelijk is. Hij werkt perfect, als de juiste pellets er in gaan.
En natuurlijk zal een winkelier achter zijn klant staan, maar als hij niet verantwoordelijk is , wat verwacht u dan van hem?
Het voelt een beetje alsof u na de koop pas gekeken hebt wat de verschillen zijn in pelletkachels en dat u nu een verkeerde keuze gemaakt hebt. Ook de pellets zelf schijnt iets mee aan de hand te zijn en u probeert dat op de verkoper van de kachel af te schuiven. En omdat u uw zin niet krijgt doet u aan naming en shaming. Zo komt he nu over.

Palletfan
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 dec 2019 18:45

Re: Aduro hybrid 3

Ongelezen bericht door Palletfan »

Lezen is niet je sterkte punt Neodutchio !!!
Had je wel goed gelezen dat had je niet zo’n onzinnig gereageerd.
Als ik diesel koop laat ik het vooraf ook niet controleren bij een laboratorium of het ook wel echt diesel is.
Zo is het ook met goedgekeurde brokjes de normen zijn in samenspraak met zowel fabrikanten als producenten gemaakt, en die fabrikanten die daar niet aan voldoen kun je op de zwarte lijst vinden van de organisatie die deze normering heeft samengesteld.
Lees dat eerst !!mocht je dat snappen !!

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Aduro hybrid 3

Ongelezen bericht door berndv »

Palletfan schreef:
02 dec 2019 13:23
Lezen is niet je sterkte punt Neodutchio !!!
[...]
Lees dat eerst !!mocht je dat snappen !!
Mocht u ook zo gecommuniceerd hebben bij de verkoper en de fabrikant kan ik mij voorstellen dat ze u niet verder helpen.
Palletfan schreef:
02 dec 2019 13:23
Als ik diesel koop laat ik het vooraf ook niet controleren bij een laboratorium of het ook wel echt diesel is.
Dat is ook precies wat ND zegt. Als je iets koopt dat aan een bepaalde standaard moet voldoen en het voldoet daar niet aan en er komt schade omdat het niet aan die standaard voldoet, moet u uw beklag doen bij diegene die u het verkocht heeft.

En als de pellets niet voldoen aan de normen, en daardoor schade hebben veroorzaakt, moet u zijn bij de partij waar u de pellets heeft gekocht.

Voldoen de pellets niet (meer) omdat u ze verkeerd heeft opgeslagen waardoor ze groter zijn geworden en er schade is ontstaan aan uw kachel, is het uw eigen schuld, en hoe vervelend ook, dikke pech.

Andere kant is dus, als de pellets gewoon aan de normen voldeden en het formaat van de pellets dus geen issue kan zijn, is het probleem van de verkoper en hoe die dit oplost moet die zelf weten, u mag er alleen niet teveel hinder van ondervinden.

Maar 1 tip, let wel op uw manier van communiceren, ook al staat u in uw recht, met stroop vang je nog altijd meer vliegen dan met azijn. En de gemiddelde Duitse ondernemer heeft wel een bepaald standpunt ten opzichte van die Nederlanders met hun grote ...

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Aduro hybrid 3

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Met stroop? Dan kreeg je kontjes in de pellets , net als de test met paar brokjes in kopje water, een harde klont.. die via houtkachel weg mag!

De pellettiseer machine met rond draaiende wielen en met onder moet deze ook op lengte afknippen, maar bij gebroken mes blijft er 1 over en heb je langere dan de meestal 2 tot 3 cm... dat word afkeur, maar soms is er slordig personeel en gaat er wel eens iets fout.

De blanco huismerk zakken zie je wat je kocht.. dus gaan er dan uit, maar de grote merken met opdruk, dat is voor productie personeel moeilijker te zien welke weg gegooid moeten worden en kan iets te lange tussen zitten.

Verder moeten ze ook mooi recht zijn, de macaroni die afgekeurd werd geeft ook vastlopers, had iets met teveel vocht te maken,
en ik was dus in de fabriek, merkloze waren op en we gaan over kwartiertje over..... dus mocht ook even kijken.
Het gaat erg snel en veel lawaai dus kon gelukkig lip lezen dankzij doven in mijn familie, niet te verstaan en vragen stellen is onmogelijk....!

De reden dat ik daar koop, naast de leuke prijs, ook laden met heftruck, ik haat zaklopen!

Erthanax
Berichten: 9659
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Aduro hybrid 3

Ongelezen bericht door Erthanax »

Komkommertijd schreef:
02 dec 2019 15:00
(...) en ik was dus in de fabriek, merkloze waren op en we gaan over kwartiertje over..... dus mocht ook even kijken. (...)
En jawel hoor, het zal ook niet zo zijn :D

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Aduro hybrid 3

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Normaal mag het niet maar ik heb al Veiligheidsschoenen aan en gehoor bescherming mee... dus leuk....
Heb de hobby molens wel eens gezien, en als vaste klant ben je bekende en hij was net bezig na vastloper....
Ze hebben breekbare en buigbare messen en deze was gebogen!
Dan kreeg je lange slierten krom en meer dan 6 cm... goed voelen welke zakken foute en nog goed zijn... en ik mocht die afgekeurde wel gratis mee hebben.
Dat is thuis breken en veel werk, liever merkloze!

Zij moeten uitpakken, via shredder en alles opnieuw mengen en persen.... dus geef dan maar weg!
Als scharrelkip zie ik alles, wil alles weten en een vaste klant die vaak 2 pAllets met P€llets komt halen....2000 kg dus in bus!


Zelfs de koffie is gratis en prima, andere bedrijven heb ik vaak medelijden mee!

Gesloten