LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hema Fotoservice

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
vinayras
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 jan 2008 14:04

Hema Fotoservice

Ongelezen bericht door vinayras »

Beste lezer,

Ik heb op 5 nov 2007 drie (3) fotorollen afgegeven aan de Hema-Schalkwijk en tot op heden heb ik mijn foto’s niet.

De reden is dat Hema al mijn 3 fotorollen is kwijtgeraakt, die in afzonderlijke enveloppen persoonlijk zijn afgegeven aan een medewerkster van de Hema fotoservice.

Ik heb de Hema in alle redelijkheid een voorstel gedaan voor een vergoeding van 50 euro per fotorol, maar daar willen ze niet op ingaan.

Ze willen mij wel 3 onbelichte fotorollen geven die gratis ontwikkeld en afgedrukt zullen worden. Verder werd ik verzewen naar de voorwaarden die ik geaccepteerd heb bij het indienen van de fotorollen.

Ik vind dat de Hema te makkelijk hiervan wil afkomen.

Ik accepteer het voorstel niet, omdat het niet 1 rol is die vermist wordt, maar alle 3 fotorollen die elk in een aparte enveloppe persoonlijk is afgegeven een medewerkster van de Hema fotoservice.

Het gaat mij totaal niet om Hema af te persen, maar puur ter gedeeltelijke compensatie.
Ik heb de foto’s namelijk gemaakt voor iemand tegen betaling. Ik voel mij ook schuldig tegenover die persoon waarmee ik de vergoeding zou delen.
Let wel, ik heb meer kosten gemaakt dan ik voorstelde aan de Hema.

Dit is geen verzonnen verhaal !
Ik heb genoeg bewijsmateriaal van de telefoongesprekken tussen mij en de Hema, een vermissingsformulier, email uitwisseling met Hema klachtenservice.

Graag ontvang ik jullie reactie wat te doen . .

Let wel, het betreft niet 1 rol die vermist is. Het is een GROTE FOUT van hun.

Opgelet dus als u van plan bent om fotorollen af te geven aan de Hema voor de meerdaagse fotoservice.

Verblijf ik,



Vinay Rasiawan,
Email: [email protected]

roro25
Berichten: 791
Lid geworden op: 18 mei 2006 16:28

Re: Hema Fotoservice

Ongelezen bericht door roro25 »

als je graag spam op je mail wil hebben laat je emailadres vooral staan. Anders zou ik hem weghalen.

W.b. het probleem

Als jij je fotorolletje bij de Hema inlevert dan ga jij een overeenkomst aan met de Hema en zij met jou. Jij levert een rolletje en en Hema ontwikkeld deze. Hema geeft ze aan jou en jij betaalt voor de foto's.
Hema zal ongetwijffeld algemene voorwaarden hanteren (ik heb ff geen izn om ze op te zoeken) en in deze voorwaarden zullen zij wel een beding hebben opgenomen waarin zij hun aansprakelijkheid verminderen of reduceren tot geen aansprakelijkheid als er iets fout. Afgaande op jouw verhaal zal dit wel zijn. Een beroep doen op het niet hebben gelezen of attent maken op deze voorwaarden is kansloos. Zal ik ook neit adviseren. Jij hebt de bewijslast en deze is erg strikt en moeilijk aan te tonen.

Helaas heb je wettelijk geen poot om op te staan om ze ergens toe te dwingen. HEt enige waar je een beroep op zou kunnen doen is de redelijkheid en billijkheid van art.6:248 BW. Dat ze iets van een vergoeding zouden kunnen geven.
Maar waarom een vergoeding van 50 euro? Waar is die zgn schadevergeoding op gebaseerd.
In Nl kennen we geen schadevergoedingsacties zoals in de VS. Gelukkig niet. [/quote]

vinayras
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 jan 2008 14:04

Re: Hema Fotoservice

Ongelezen bericht door vinayras »

Hoi roro25,

Bedankt voor je reactie.

Ik heb door het lezen van jou reactie een mijn boosheid (teleurstelling)naar de Hema verminderd.
Ik ben vandaag de 3 fotorolletjes (vergoeding) gaan afhalen.
Op jou vraag waarop de schadevergoeding van 50 euro gebaseerd was:
Antw:
Ik ben gevraagd om de foto's tegen betaling te maken.
Daarvoor ben ik gereisd naar een andere stad en heb gefotografeerd van 20:00 uur tot 02:00 uur.
Ik heb geen gezicht voor degene voor wie ik de foto's moest maken.
Ik zou een deel van de schadevergoeding aan hun afstaan.

In ieder geval, bedankt voor je reactie en gelukkig id Nederland niet als Amerika en moet het ook zo blijven.

Ik zal mijn ingezonden stuk dan ook over een paar dagen verwijderen.
Ik zou het liefs nu willen verwijderen, maar dan had jij mijn reactie niet kunnen lezen.

Vinay

roro25
Berichten: 791
Lid geworden op: 18 mei 2006 16:28

Re: Hema Fotoservice

Ongelezen bericht door roro25 »

gelezen!

Robadasy
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 feb 2007 20:29

Re: Hema Fotoservice

Ongelezen bericht door Robadasy »

Hallo!

Wij zijn bij een supermarkt een keer rolletjes kwijt geweest. Na anderhalve maand kwamen ze toch boven water omdat ze een tijdje klaar hebben gelegen in een verkeerde vestiging.

De Hema is een stuk groter met zijn foto-afdeling.

Ik hoop voor je dat je foto's wellicht toch nog te voorschijn komen.

Groetjes

vorm
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 feb 2008 16:30

Re: Hema Fotoservice

Ongelezen bericht door vorm »

Probeer het eens bij de consumentenafdeling van de Hema. Deze gaat heel ver in het tegemoetkomen aan klanten!!

Gesloten