Lekdetectiecentrale: geen waterdicht verhaal
Lekdetectiecentrale: geen waterdicht verhaal
Lekkage in je huis. Dat is balen, vooral omdat je het niet zelf kan oplossen. Dus zoek je op internet naar een gespecialiseerd bedrijf. Je komt uit bij de Lekdetectiecentrale. Die komt langs, kan de oorzaak van de lekkage niet vinden, maar vraagt wel ruim 350 euro cash af te rekenen.
Het amateuristische schaderapport wordt niet geaccepteerd door je verzekeringsmaatschappij en je zit nog steeds met je lekkage. Je voelt je zwaar getild. Radar krijgt veel klachten over de Lekdetectiecentrale. Is de werkwijze van dit bedrijf onkunde, of is er meer aan de hand?
Maandag 4 februari 2019 in Radar, om 20:30 uur bij AVROTROS op NPO 1
Het amateuristische schaderapport wordt niet geaccepteerd door je verzekeringsmaatschappij en je zit nog steeds met je lekkage. Je voelt je zwaar getild. Radar krijgt veel klachten over de Lekdetectiecentrale. Is de werkwijze van dit bedrijf onkunde, of is er meer aan de hand?
Maandag 4 februari 2019 in Radar, om 20:30 uur bij AVROTROS op NPO 1
-
- Berichten: 5013
- Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
- Locatie: Landgraaf
Re: Lekdetectiecentrale: geen waterdicht verhaal
Zaken die hier langs zijn gekomen rieken sterk naar oplichting.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 04 feb 2019 21:11
Re: Lekdetectiecentrale: geen waterdicht verhaal
Fijn om te zien dat mijn oud collega's als expertise bedrijf in radar mochten verschijnen om als nog de lekkage te vinden. Trition 
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 04 feb 2019 21:30
Re: Lekdetectiecentrale: geen waterdicht verhaal
Ook wij zijn door de lekdetectiecentrale in de boot genomen. De heer Rafael van het bureau kwam, zag en verdween met de pin betaling van 365,72 euro.( 7 december 2018) en dat alles zonder een apparaat te hebben binnengebracht, laat staan gebruikt.
Wij hadden de firma benaderd omdat door een lekkage, het parket in de woonkamer bol kwam te staan en wij geen idee hadden waar de lekkage vandaan zou komen.
Meneer keek in de keuken naar de afvoer van de kraan, geen lek, keek in de toilet, geen lekkage en keek in de kast waar de verwarmingsketel zich bevind, geen lek.
De heer Rafael vroeg of er nog meer ruimtes waren, ja, de doucheruimte. Daar zag de heer Rafael dat de kit rand van de afvoer zo goed als verdwenen was. Dat was dus de oorzaak van de lekkage!
Geen apparaat is gebruikt, het rapport kregen wij een tijd daarna over de mail.
Wij zijn dan ook verbluft dat er zovelen zijn die door deze firma onheus zijn behandelt.
Met groet,
Kleis Broekhuizen
Wij hadden de firma benaderd omdat door een lekkage, het parket in de woonkamer bol kwam te staan en wij geen idee hadden waar de lekkage vandaan zou komen.
Meneer keek in de keuken naar de afvoer van de kraan, geen lek, keek in de toilet, geen lekkage en keek in de kast waar de verwarmingsketel zich bevind, geen lek.
De heer Rafael vroeg of er nog meer ruimtes waren, ja, de doucheruimte. Daar zag de heer Rafael dat de kit rand van de afvoer zo goed als verdwenen was. Dat was dus de oorzaak van de lekkage!
Geen apparaat is gebruikt, het rapport kregen wij een tijd daarna over de mail.
Wij zijn dan ook verbluft dat er zovelen zijn die door deze firma onheus zijn behandelt.
Met groet,
Kleis Broekhuizen
Re: Lekdetectiecentrale: geen waterdicht verhaal
En was na de reparatie van die kit de lekkage over?
Re: Lekdetectiecentrale: geen waterdicht verhaal
Beste mensen,
Op 29-10-2019 heb ik een lekdetectiebedrijf laten komen ivm met een langdurige lekkage.
Nu blijkt helaas dat ik ben opgelicht. Ik heb € 650,- betaald en t lek is nog niet opgespoord.
Helaas was t van Genabeek BV. Mooie praatjes, de man erg jong, vond t erg vervelend dat ik in de buurt bleef. Elke keer kwam er iets bij wat hij 'moest' doen. Ik moest direct betalen en een rekening achteraf zou €30,- kosten.
Wat kan ik nu doen met de info?
Ik heb wel 6 telefoon nummers van dit bedrijf.
Zal ik bijlage meesturen?
groet, Berry
Op 29-10-2019 heb ik een lekdetectiebedrijf laten komen ivm met een langdurige lekkage.
Nu blijkt helaas dat ik ben opgelicht. Ik heb € 650,- betaald en t lek is nog niet opgespoord.
Helaas was t van Genabeek BV. Mooie praatjes, de man erg jong, vond t erg vervelend dat ik in de buurt bleef. Elke keer kwam er iets bij wat hij 'moest' doen. Ik moest direct betalen en een rekening achteraf zou €30,- kosten.
Wat kan ik nu doen met de info?
Ik heb wel 6 telefoon nummers van dit bedrijf.
Zal ik bijlage meesturen?
groet, Berry
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 21 mei 2019 21:09
Re: Lekdetectiecentrale: geen waterdicht verhaal

-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 17 jul 2019 21:58
Re: Lekdetectiecentrale: geen waterdicht verhaal
Wij hebben ook een probleem met lekdetectiecentrale.
We hebben zojuist de aflevering bekeken en het is enorm herkenbaar:
[Tekst verwijderd], de monteur is binnen geweest voor minder dan een uur, heeft wat fotos gemaakt en hij heeft geen specialistisch gereedschap gebruikt. Achteraf heeft mijn vriendin 501,85 euro met de pin-pas moeten betalen op een draagbare pin-machine. Dit heeft zij ook, onder druk gedaan. Daarna is de man weggegaan. De volgende dag kregen we een factuur van 561.74 euro. We hebben daarop gereageerd, met een screenshot van de betaling en de vraag waar de 561.74 euro vandaan komt. Daar is geen reactie op gekomen.
De volgende dag kregen we het rapport, waar heel weinig in staat, vooral een beschrijving van het bedrijf en wat voor een methodes kunnen doen.
De zaak in de aflevering was echt heel herkenbaar en we balen er nu van dat we geen onderzoek vooraf naar het bedrijf hebben gedaan. Wat zijn de volgende stappen die we kunnen nemen? We willen graag een klacht in dienen en dan het liefst met een grote groep. Hoe gaan we hiermee te werk?
We hebben zojuist de aflevering bekeken en het is enorm herkenbaar:
[Tekst verwijderd], de monteur is binnen geweest voor minder dan een uur, heeft wat fotos gemaakt en hij heeft geen specialistisch gereedschap gebruikt. Achteraf heeft mijn vriendin 501,85 euro met de pin-pas moeten betalen op een draagbare pin-machine. Dit heeft zij ook, onder druk gedaan. Daarna is de man weggegaan. De volgende dag kregen we een factuur van 561.74 euro. We hebben daarop gereageerd, met een screenshot van de betaling en de vraag waar de 561.74 euro vandaan komt. Daar is geen reactie op gekomen.
De volgende dag kregen we het rapport, waar heel weinig in staat, vooral een beschrijving van het bedrijf en wat voor een methodes kunnen doen.
De zaak in de aflevering was echt heel herkenbaar en we balen er nu van dat we geen onderzoek vooraf naar het bedrijf hebben gedaan. Wat zijn de volgende stappen die we kunnen nemen? We willen graag een klacht in dienen en dan het liefst met een grote groep. Hoe gaan we hiermee te werk?
Laatst gewijzigd door Radar op 21 jul 2019 07:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens noemen
Reden: Persoonsgegevens noemen
Re: Lekdetectiecentrale: geen waterdicht verhaal
Hallo @wybo.overmeer, bij Consuwijzer staat wat u zou kunnen ondernemen https://www.consuwijzer.nl/garantie-rep ... an-ik-doen
Als u krachten wilt bundelen dan zou u overige klagers op dit forum via een PB (persoonlijk bericht) in uw account kunnen benaderen.
Succes.
Als u krachten wilt bundelen dan zou u overige klagers op dit forum via een PB (persoonlijk bericht) in uw account kunnen benaderen.
Succes.
-
- Berichten: 5013
- Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
- Locatie: Landgraaf
Re: Lekdetectiecentrale: geen waterdicht verhaal
Groepsrechtzaken voor individuele gevallen zijn zelden effectief.
Klachten als groep hebben ook weinig effect. Zulke zaken zijn geen verminderde service of zoiets waarbij je een bedrijf op aanspreekt in de hoop dat ze veranderen. Dit is duidelijk opzettelijk dus het bedrijf denkt aan me hoela, ik heb de centen binnen.
Klachten als groep hebben ook weinig effect. Zulke zaken zijn geen verminderde service of zoiets waarbij je een bedrijf op aanspreekt in de hoop dat ze veranderen. Dit is duidelijk opzettelijk dus het bedrijf denkt aan me hoela, ik heb de centen binnen.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 09 jan 2021 19:25
Re: Lekdetectiecentrale: geen waterdicht verhaal
Telefonische afspraak gemaakt en toen kreeg ik een opdrachtbevestiging waar ik het niet mee eens ben. Torenhoge toeslagen en het werk waarvoor ik de opdracht had gegeven kunnen ze niet eens uitvoeren volgens hun eigen opdrachtbevestiging. Wel een factuur ontvangen voor annuleringskosten. Ik wil hier een advocaat op zetten. Zijn er mensen die mee wille doen?