LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slechte ervaring met VidaXL.nl

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
wim.schulpen
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 apr 2020 10:04

Slechte ervaring met VidaXL.nl

Ongelezen bericht door wim.schulpen »

Ik kocht begin mei een onkruidborstel via VidaXL.nl.
Na intensief gebruik had ik nieuwe borstels nodig. VidaXL gaf aan deze niet meeR te leveren.
Binnen 1 maand na aankoop geen service of verkoop van vervangende onderdelen meer.
Ik vroeg om ruiling of geld terug maar van Vida XL vernam ik niets meer.
Zijn Er mensen met dezelfde ervaring?
Hoe staat het met ingebrekestelling aangezien er in dEverkoop-advertentie geen melding werd gemaakt dat dit product Incl onderdelen niet meer naleverbaar was?

riddert
Berichten: 2128
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Slechte ervaring met VidaXL.nl

Ongelezen bericht door riddert »

Kijk dan even verder naar nieuwe borstels. Amazon, bol, eBay noem maar op. Lijkt me sterk dat vidaxl de enige verkoper is.

bupaul
Berichten: 110
Lid geworden op: 19 jul 2010 11:32

Re: Slechte ervaring met VidaXL.nl

Ongelezen bericht door bupaul »

Het klinkt mij in de oren dat TS bij de aanschaf niet verder heeft gekeken naar eventuele onderdelen.
Ik heb bij VidaXL juist een goede ervaringen met een benzinemaaier, onderdelen werden na 3 jaar kosteloos toegezonden.
Bij aanschaf kijk ik overigens ook hoe lang het product al in het assortiment zit en hoelang eventuele onderdelen te leveren zijn.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Slechte ervaring met VidaXL.nl

Ongelezen bericht door berndv »

wim.schulpen schreef:
07 jun 2020 11:48
Hoe staat het met ingebrekestelling aangezien er in dEverkoop-advertentie geen melding werd gemaakt dat dit product Incl onderdelen niet meer naleverbaar was?
Dat heb ik nog nooit ergens bij zien staan, ik kan ook nergens een verplichting vinden dat dit gemeld moet worden, in gebreke stellen voor het niet weergeven van die info lijkt mij dan ook geen nut hebben. Ik weet ook zo niet of uw verwachting dat er reserveonderdelen beschikbaar zouden zijn heel erg reëel is. Wellicht zijn er wel onderdelen verkrijgbaar, maar staat er een andere sticker op, ik zie namelijk meerdere merken met een soortgelijk product staan. Allemaal merken die niet zelf ontwikkelen en/of produceren, maar gewoon hun merksticker plakken, dus ik vermoed dat de onderdelen wel eens uitwisselbaar kunnen zijn.

Paulvdun
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 sep 2019 23:20

Re: Slechte ervaring met VidaXL.nl

Ongelezen bericht door Paulvdun »

Vida XL is een platform waarbij bedrijven hun spullen zelf op kunnen aanbieden (net zoals Bol.com). Dit kun je zien aan de tekst: verkocht door / verkoop door. Is het door Vida XL zelf verkocht, of door een bedrijf die zijn producten via Vida XL zelf aan bied?

Gesloten