AngelinaM schreef: ↑23 jan 2021 00:21
Zelf hebben we de rechtsbijstand ook ingeschakeld. Deze is nog in onderhandeling maar de verhuurder laat weten niks te doen, hij wil ons wel tegemoet komen door een maand halve huur te vragen in ruil dat we voor maart opzeggen.
Als ex-verhuurder kijk ik even door de bril van uw tegenpartij.
Hij biedt u geld als u de huur opzegt.
Hij weet ook dat wat hij verhuurt gehorig is, dus het probleem zal bij een volgende huurder opnieuw opduiken.
Hij zal er dus iets aan moeten doen.
Ik heb zelf ervaring met het isoleren van houten zoldervloeren.
Je kan er een gipsplafond ondermaken. Hoe dikker/zwaarder hoe beter. Ik gebruikte 10mm gipsplaat.
Maar de ophanging van die platen moet een beetje verend zijn, ik gebruikte dit soort stalen z-profielen (rachels) die door hun vorm wat uitbuigen bij de schroefpunten.
https://klussenmet.gyproc.nl/rachel
Dan vul je de ruimte tussen de balken met liefst steenwol, glaswol helpt iets minder.
Er woonden studenten waarbij ik er wel voor zorgde dat er tapijt+ondertapijt lag,
Niemand heeft ooit geklaagd dat er geluid door heen kwam.
OK, er bestaat dus een oplossing.
Het probleem is dat zo lang U er woont men niet aan het werk kan.
U zult er dus eerst uit moeten.
Als de verhuurder geen wisselwoning voor U kan aanbieden zult U zelf op zoek moeten.
Verhuurder staat voor een welhaast onmogelijke taak als U tegelijk een oplossing wilt èn er ook wonen.
Als U wel een wisselwoning zou kunnen krijgen wilt er dan ook werkelijk weer terug?
Dan moet U 2e keer verhuizen en verder met verhuurder waarmee U heibel hebt.
Lijkt me ook niet aantrekkelijk.
Wel vind ik dat een oprotpremie van 1/2 maand huur erg mager is.
Als verhuurder zou ik met de huidige koophuisprijzen overwegen om de kiet van de hand te doen.
Maar dan moet je eerst de huurder kwijt.
Misschien dat een royalere verhuisvergoeding de gang van zaken kan bespoedigen.
Er gaan bedragen rond van €6250
https://huurgeschil.nl/renovatie-van-ge ... oonruimte/
Maar als U daarop aanstuurt zou ik als verhuurder diep ongelukkig/pissig zijn, en me zo lang mogelijk verzetten.
De oplossing ligt voor mijn gevoel ergens in het midden (niet op de helft, ik bedoel het figuurlijk).
U moet reëel zijn: de situatie accepteren òf vertrekken en niet terugkomen.