Overlast vogels op hijskraan

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
mariannnekuh
Berichten: 20
Lid geworden op: 29 jul 2014 08:40

Re: Overlast vogels op hijskraan

Ongelezen bericht door mariannnekuh »

@Bob Schurkjens
Daarover lopen de meningen uiteen, vooral als je er veel overlast en schade van ondervind. Ik vind bv ratten ook enorm schattige diertjes :) maar daar zullen veel mensen ook heel anders over denken die in gebieden wonen waar ze ziekten verspreiden en meer kwaad dan goed doen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Overlast vogels op hijskraan

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ratten vind ik verre van schattig. Zowel de dierlijke als de menselijke versie.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Overlast vogels op hijskraan

Ongelezen bericht door sjohie »

Als de volledige hijskraan binnen het perceel staat opgesteld, dus een deel van de giek steekt niet over de perceelsgrens uit de openbare ruimte in, dan is er weinig wat u er aan kan doen. Dat die aanvliegende kauwen onderweg wat laten vallen, is iets waar die aannemer ook weinig aan kan doen.

Echter kon het nog wel eens zo zijn, dat er voor het opstellen van bouwvoertuigen, normaliter wel een afgegeven bouwvergunning moet zijn, maar dat is diepe juridische zut, en zou je kunnen checken bij het juridisch loket.

beardienl
Berichten: 19
Lid geworden op: 13 feb 2007 16:40

Re: Overlast vogels op hijskraan

Ongelezen bericht door beardienl »

@Sjohie, dit is een antwoord waar ik zeker iets aan heb. De giek steekt volledig over de perceelsgrens uit de openbare ruimte in en hangt boven onze woningen. Door de wind draait hij wel eens, dan boven onze woning, dan boven de woning van de buren.
Aangezien de vergunning nog niet is verleend voor het bouwen, lijkt het me stug dat er een bouwvergunning is.

De kauwen (ca 30-50 stuks) vliegen aan, ik snap dat daar niets aan te doen is, kan de aannemer ook niet, maar wel aan de giek. De vogels rusten daar uit voordat ze naar de bossen vliegen, en die zijn vlakbij.

Lady1234
Berichten: 26913
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Overlast vogels op hijskraan

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dat die giek niet is vastgezet lijkt me ook gevaarlijk.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Overlast vogels op hijskraan

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik snap niet dat TS zo belachelijk gemaakt wordt. Ik zie niet in waarom het onredelijk is te vragen of de giek, die al ruim een half jaar niet gebruikt wordt en ook voorlopig niet gebruikt zal worden, ingeklapt kan worden. Ik lees ook geen verklaring waarom dat niet zou kunnen.

Feit is dat vogelpoep lakschade toe kan brengen. Feit is ook dat het voorkomen kan worden. Ik zou even het door Sjohie al geadviseerde onderzoek doen, dan nog eenmaal een constructief gesprek proberen te voeren en anders een aansprakelijkheidstelling naar de aannemer sturen.

Een zijspoor kan nog zijn om de aannemer te passeren en de opdrachtgever te contacten.

Tot slot kan je nog proberen de pers te gebruiken.

Kokka1
Berichten: 398
Lid geworden op: 23 jul 2011 23:32

Re: Overlast vogels op hijskraan

Ongelezen bericht door Kokka1 »

Lady1234 schreef:
27 jul 2021 12:03
Dat die giek niet is vastgezet lijkt me ook gevaarlijk.
Een bouwkraan moet kunnen "windvanen" anders ligt hij helemaal snel op zn kant

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Overlast vogels op hijskraan

Ongelezen bericht door mahadma »

Tot slot kan je nog proberen de pers te gebruiken.

Probeer eens of je lokale radio/tv station hier iets mee kan.

beardienl
Berichten: 19
Lid geworden op: 13 feb 2007 16:40

Re: Overlast vogels op hijskraan

Ongelezen bericht door beardienl »

Inmiddels bericht van de gemeente ontvangen n.a.v. mijn klacht. De aannemer zal volgende week de hijskraan verplaatsen. Nu maar afwachten of hij dit ook doet, want onze ervaringen zijn wat minder goed met hem.

Bedankt allen die serieus advies heeft gegeven

juliomariner
Berichten: 4781
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Overlast vogels op hijskraan

Ongelezen bericht door juliomariner »

TS ervaart overlast. Het is toch niet aan ons te oordelen of dat terecht is of niet?
Ik snap de aannemer ook niet, heeft hij de kraan niet nodig voor andere projecten?
Dit kost hem toch ook alleen maar geld?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Overlast vogels op hijskraan

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Hoop dat het snel wordt opgelost. Een Google review schrijven als de aannemer zijn woord niet nakomt.

J. Deltoer
Berichten: 3051
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Overlast vogels op hijskraan

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

En aan de arme kauwtjes denkt weer helemaal niemand

riddert
Berichten: 2118
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Overlast vogels op hijskraan

Ongelezen bericht door riddert »

beardienl schreef:
28 jul 2021 20:54

Bedankt allen die serieus advies heeft gegeven
Graag gedaan, daar zijn we voor!

Onella
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jul 2021 08:15

Re: Overlast vogels op hijskraan

Ongelezen bericht door Onella »

Kauwen leven in gemeenschappen. Doorgaans maken roofvogels weinig kans. Ik heb meerdere malen groepjes kauwe zien uitrukken om een gespotte roofvogel het leven zuur te maken en met succes (..en een hele hoop heisa en kabaal.., kostelijk!) .

Gesloten