Overlast vogels op hijskraan

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
beardienl
Berichten: 19
Lid geworden op: 13 feb 2007 16:40

Overlast vogels op hijskraan

Ongelezen bericht door beardienl »

Op een bouwterrein tegenover ons huis staat al 7 maanden een hijskraan, die niet gebruikt wordt door de aannemer. Omdat deze hijskraan uitgeklapt staat, zitten er elke dag een grote groep kauwen op. Gevolg is dat onze auto's en opritten van ons en de buren ondergepoept worden. Nu hebben wij net een nieuwe auto en elke dag moeten wij de poepvlekken weg poetsen, sommige plekken krijg je niet helemaal weg. Op het bouwterrein moeten nog 5 bungalows komen, echter de vraag is wanneer. Bestemmingsplan is nog niet goedgekeurd. Aannemer wil de hijskraan niet weghalen of inklappen. Klacht ingediend bij de gemeente, maar van andere buren gehoord die ook geklaagd hadden dat ze juridisch niets konden doen.

Wat kunnen wij hieraan doen?

DeZevendeHenk
Berichten: 770
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Overlast vogels op hijskraan

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Permiteer mij om hier even hartelijk om te lachen. De kraan moet weg want vogels gebruiken hem om op onze auto te poepen. ROFLOL

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Overlast vogels op hijskraan

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Geen ander plekje om uw auto te parkeren?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Overlast vogels op hijskraan

Ongelezen bericht door moederslink »

beardienl schreef:
26 jul 2021 19:18
Wat kunnen wij hieraan doen?
Niet veel. Vraag die lui om een groot stuk bouwplastic of koop het zelf en span dat iedere avond om jullie auto.
Of parkeer de auto elders.
Ik kan me ook haast niet voorstellen hoe ver die kouwen dan van zich af moeten poepen🤭.
Dat moet dan wel met een vaart én met een flinke boog🤔

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Overlast vogels op hijskraan

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Alle natuur moet gewoon kapot gemaakt worden. Dan zijn al deze problemen opgelost. Van bomen kan je hars op je auto krijgen, dus alle bomen kappen. Vogels schijten, dus alle vogels afschieten. Van planten kunnen pollen komen waar we last van hebben, dus al het groen weg en asfalteren. Dat zal een heerlijke wereld worden.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Overlast vogels op hijskraan

Ongelezen bericht door reggie2 »

Jij bent lekker positief bezig @ Peter Peters.

Jablan
Berichten: 6162
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Overlast vogels op hijskraan

Ongelezen bericht door Jablan »

Heb je al een autohoes geprobeerd? Je auto blijft schoon en tegelijk verzamel je bewijs van de overlast.

Overigens doet mij dit denken aan een ProRailer, die klaagde over vogelnesten op de masten van de bovenleiding. Dat was in de buurt van Meppel. Rond Diergaarde Blijdorp gebruiken vogels de portalen al veel langer daarvoor, zonder klachten, inmiddels met extra bescherming onder de nesten.

J. Deltoer
Berichten: 3031
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Overlast vogels op hijskraan

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

reggie2 schreef:
26 jul 2021 20:44
Jij bent lekker positief bezig @ Peter Peters.
Ach, kijk eens naar uitzendingen van de rijdende rechter. Bomen moeten weg van de buren want er vallen blaadjes in hun tegeltuin.

riddert
Berichten: 2116
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Overlast vogels op hijskraan

Ongelezen bericht door riddert »

beardienl schreef:
26 jul 2021 19:18
Op een bouwterrein tegenover ons huis staat al 7 maanden een hijskraan, die niet gebruikt wordt door de aannemer. Omdat deze hijskraan uitgeklapt staat, zitten er elke dag een grote groep kauwen op. Gevolg is dat onze auto's en opritten van ons en de buren ondergepoept worden. Nu hebben wij net een nieuwe auto en elke dag moeten wij de poepvlekken weg poetsen, sommige plekken krijg je niet helemaal weg. Op het bouwterrein moeten nog 5 bungalows komen, echter de vraag is wanneer. Bestemmingsplan is nog niet goedgekeurd. Aannemer wil de hijskraan niet weghalen of inklappen. Klacht ingediend bij de gemeente, maar van andere buren gehoord die ook geklaagd hadden dat ze juridisch niets konden doen.

Wat kunnen wij hieraan doen?
Dit is toch niet serieus bedoeld, of wel?

In dat geval zou ik zeggen: ruim je garage eens op en parkeer je auto daar dan.

Nijogeth
Berichten: 9889
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Overlast vogels op hijskraan

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Zullen wel schijtlijsters zijn en geen kauwen, als ik het verhaal zo hoor.

Seinhuis
Berichten: 2359
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Overlast vogels op hijskraan

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Je auto ergens anders parkeren lijk mij het beste en snelste oplossing.

Lees de APV. Misschien staat daar iets in om de gemeente te dwingen om te handhaven tot weghalen van de hijskraan. Dit kan door een handhaving verzoek. Echter denk ik niet dat een hijskraan in strijd is met de AVG.


Stuur de eigenaar een mail met de vraag of hun de hijskraan weg willen halen of omlaag willen doen. Bij de 2de mail kan je dreigen met media aandacht. Maar als hun er niet warm of koud van worden dan houdt het echt op.

beardienl
Berichten: 19
Lid geworden op: 13 feb 2007 16:40

Re: Overlast vogels op hijskraan

Ongelezen bericht door beardienl »

Waar het ons vooral om gaat is dat deze hijskraan er al 7 maanden staat, en dat die vogels daar zijn, kunnen zij niets aan doen, het zijn vogels. Maar de hijskraan geeft de gelegenheid terwijl die al 7 maanden niet gebruikt wordt en voorlopig ook niet gebruikt zal worden. (Vergunning voor de laatste woningen is nog niet eens gegeven). En wij hebben geen garage, dus daar kan de auto niet in. Verder gaat het o, 6 woningen en er is dus weinig parkeerruimte voor alle auto's.
Als de hijskraan wordt ingeklapt is het probleem voorbij. Maar dat doet de aannemer niet. Hoe krijgen we de aannemer zover om dit te doen?

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Overlast vogels op hijskraan

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar u heeft een oprit, en dan geen garage? Koop zo’n dekje en u bent klaar.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Overlast vogels op hijskraan

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Auto inzwachtelen met keukenrol

J. Deltoer
Berichten: 3031
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Overlast vogels op hijskraan

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Vogels, ze moesten verboden worden.

peter17111962
Berichten: 560
Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34

Re: Overlast vogels op hijskraan

Ongelezen bericht door peter17111962 »

Ik vond een hele toepasselijke op Youtube, luister zelf maar:

https://www.youtube.com/watch?v=FYOGz_EWz3Y

riddert
Berichten: 2116
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Overlast vogels op hijskraan

Ongelezen bericht door riddert »

Laat een koppeltje haviken of sperwers los, dan zijn de kauwtjes snel verdwenen.

mariannnekuh
Berichten: 20
Lid geworden op: 29 jul 2014 08:40

Re: Overlast vogels op hijskraan

Ongelezen bericht door mariannnekuh »

Je kunt een nep roofvogel kopen die dan de hele dag rondzweeft aan een lange stok. Maar pas op voor de milieu ridders van provinciale staten want kauwen (en dit snap ik werkelijk niet maar tis toch waar) zijn beschermde vogels :roll:
Ik zou die aannemer elke dag, desnoods met hulp van meerdere buren lastig gaan vallen over het weghalen van die kraan. Net zolang dat hij jullie zat gaat worden. Succes!

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Overlast vogels op hijskraan

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Wat is er mis mee om kauwtjes te beschermen? Hartstikke leuke vogels. Altijd strak in het pak.
Laatst gewijzigd door Bob Schurkjens op 27 jul 2021 09:41, 1 keer totaal gewijzigd.

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Overlast vogels op hijskraan

Ongelezen bericht door D34M0N »

Ik zou zeggen denk positief, er zijn ergere vormen van overlast door vogels: https://www.ad.nl/rotterdam/agressieve- ... ~abcb12bd/

Om de vraag te beantwoorden: veel meer dan klagen bij de gemeente kun je niet doen. Wat je nog zou kunnen doen is een rechtszaak starten tegen de aannemer.

Gesloten