Particulier Garant malafide energievergelijker?

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
monica19
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 mei 2018 11:42

Particulier Garant malafide energievergelijker?

Ongelezen bericht door monica19 »

Vrijdagmiddag 28/11 werd ik gebeld door een mevrouw van Particulier Garant, zij bellen met een geheim nummer. Het gesprek verliep ongjeveer als volgt:

ZIJ: "Wij zouden u bellen bij een verandering in de energieprijzen".
Ik: "Daar kan me niets van herinneren."
Zij: "Ja sorry, het is was al weer anderhalf jaar geleden".
Ik: "Dat lijkt me sterk, dergelijke zaken doe ik niet over de telefoon en dit gesprek is nu ten einde" en toen heb ik opgehangen.

Misschien had ik achteraf het gesprek langer moeten laten duren, om te horen welke mooie verhalen ze kunnen verzinnen. Maar door alle waarschuwingen in de media en ook op dit forum, kon ik maar aan een ding denken, het gesprek zo snel mogelijk afkappen. Naderhand zag ik op mijn telefoon, dat het gesprek 45 seconden duurde. Toen ik de naam googlede, zag ik dat er al een klacht staat op klachtenkompas. Weer een nieuwe naam op de lijst van malafide energieverlijkers.

Wil je overstappen, gebruik dan een betrouwbare energievergelijker en ga niet in op dit soort telefoontjes.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Particulier Garant malafide energievergelijker?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Ik kan u precies vertellen wat er gezegd zal worden als u aan de lijn zou blijven. Of ze verzinnen een prijs wat u nu betaald en ze roepen een willekeurige prijs die u via hun zal gaan betalen. Hoe die prijs is opgebouwd krijgt u niet te horen. Puntje bij paaltje zit u vast aan een duurder contract met een duur van enkele jaren.

Sowieso is het verstandiger om elke ongevraagde verkoper in een winkel, op straat, aan de deur of aan de telefoon vriendelijk te negeren. Heel verstandig dus ook van u om meteen op te hangen. Dit soort verkopers zullen pas stoppen als niemand meer koopt.

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Particulier Garant malafide energievergelijker?

Ongelezen bericht door kuklos »

monica19 schreef:
01 dec 2019 10:25
Wil je overstappen, gebruik dan een betrouwbare energievergelijker en ga niet in op dit soort telefoontjes.
Ik zou dit advies nog uit willen breiden, lees meer algemeen willen maken. namelijk zeg altijd nee tegen ongevraagde (telefonische) verkoop.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Particulier Garant malafide energievergelijker?

Ongelezen bericht door Erthanax »

monica19 schreef:
01 dec 2019 10:25
(...)
ZIJ: "Wij zouden u bellen bij een verandering in de energieprijzen".
Ik: "Daar kan me niets van herinneren."
Zij: "Ja sorry, het is was al weer anderhalf jaar geleden".
Ik: "Dat lijkt me sterk, dergelijke zaken doe ik niet over de telefoon en dit gesprek is nu ten einde" en toen heb ik opgehangen.
(...)
Goed gedaan. Dat zouden meer mensen moeten doen.

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Particulier Garant malafide energievergelijker?

Ongelezen bericht door juliomariner »

Bij mij halen ze nooit 45 seconden.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Particulier Garant malafide energievergelijker?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Malafide firma? 28 november is Donderdag of was het vrijdag 29 november?

Leuk foutje, mag wel, maar ik heb deze nog nooit gehoord, maar omdat 99% van al dit soort aanbieders via Callcenter werken met headset, dan is als scheidsrechter ingrijpen de manier om op de zwarte lijst te komen... want ze bellen dit soort gekken nooit meer!

monica19
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 mei 2018 11:42

Re: Particulier Garant malafide energievergelijker?

Ongelezen bericht door monica19 »

Goed gezien komkommertijd, het donderdag 28/11.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Particulier Garant malafide energievergelijker?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

juliomariner schreef:
01 dec 2019 14:17
Bij mij halen ze nooit 45 seconden.
Je weet niet wat je mist, ik hang altijd minutenlang aan de telefoon met hun. De ene keer neem ik de tegenvragenlijst, een andere keer ga ik helemaal mee in hun verhaal. Wel kritische tegenvragen stellen. Als ze aangeven dat ik teveel betaal vraag ik wat ik nu zou betalen. En ook bij welke leverancier. Krijg je de meest leuke gesprekken van.....voor mij. Uiteraard sluit ik nooit iets af en zeg ook nooit mijn eigen naam.

Kasoo
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 dec 2019 10:19

Re: Particulier Garant malafide energievergelijker?

Ongelezen bericht door Kasoo »

Ook zojuist door hen gebeld met een anoniem nummer. Zij zouden mij volgens hun bellen nu om mijn energiecontract te bespreken, want mijn voordeel ging verlopen haha. Zij gaven een verkeerde naam op van mij en foutief oud adres. Ik heb benoemd dat zij dit fout hadden, maar heb hen niet het juiste gegeven, ze vroeg er ook niet naar. Tot 2x toe gevraagd wat nu haar vraag of reden van bellen was, aangezien ze niet tot een concreet verhaal kwam. Toen ik zei dat mijn energiecontract al geregeld was voor het komende jaar klonk zij gespeeld verrast en wilde ze weten bij welk bedrijf. Ik heb de naam niet gegeven. Ik zei dat ze dit vast wel kon opzoeken? Waarbij ze zei dat ze een onafhankelijk adviseur was. Toen ik vroeg wat haar adviezen waren kwam er ook niks. Ik zei dat ik dit een vervelend en raar gesprek vond en dat ik het gesprek ging verbreken. Ze zij dat ze een notitie zou maken. Toen opgehangen en meteen Gegoogled. Trap er niet in mensen. En wellicht onnodig om te vermelden: maar ik heb hun nooit ingeschakeld voor advies, dat kan ik prima zelf af.

SuzanneDu
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jan 2020 10:54

Re: Particulier Garant malafide energievergelijker?

Ongelezen bericht door SuzanneDu »

Zojuist werd ik gebeld door een onderdrukt telefoonnummer. Normaal gesproken neem ik de telefoon niet op als het een onderdrukt telefoonnummer is. "Hallo?" zonder mezelf bekend te maken. Je spreekt met Particulier Garant, het is waarschijnlijk al heel lang geleden dat we elkaar gesproken hebben. Wij hebben jou in het verleden geholpen met een overstap naar een andere energie leverancier..... Huh???? Ik ben nog nooit overgestapt naar een andere energieleverancier. Direct heb ik aangegeven dat ik geen interesse heb. De man noemde ineens mijn voornaam....... Huh????? Hoe weet die man mijn naam en hoe in vredesnaam weet hij mijn voornaam?????
Ik heb nogmaals aangegeven dat ik geen interesse heb en dat ik niet gediend ben van het feit dat hij mij aanspreekt met mijn voornaam. " Weet je wel dat de voorwaarden veranderd zijn en wat dat voor jou betekend?" Hoe vaak moet ik aangeven dat ik geen interesse heb? "Het is belangrijk dat ik jou spreek over jouw energie contract." Beetje agressief, die verkoper........ Ik heb aangekondigd dat ik ging ophangen, ik haalde de telefoon bij mijn oor weg, ik hoorde hem nog sputteren en ik heb toen daadwerkelijk opgehangen. Ik hou hier niet van en ik kan hier niet goed tegen.

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Particulier Garant malafide energievergelijker?

Ongelezen bericht door juliomariner »

Bespaar je de moeite om met dit soort mensen in discussie te gaan. Hang direct op.

JPS1979
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jan 2020 12:15

Re: Particulier Garant malafide energievergelijker?

Ongelezen bericht door JPS1979 »

Vanmorgen gebeld door Privenummer. Vriendelijke meneer die begon dat onze energieleverancier Eneco is overgenomen en dat daardoor de voorwaarden zijn veranderd en dat hij een aanbod had om naar Engie energie over te stappen. Zou zo’n 300 euro per jaar schelen. Meneer klonk er overtuigend. Toen ik aangaf niet over te willen stappen werd hij direct opdringerig. Ik zou nergens aan vastzitten en heb 14 dagen bedenktijd. Ben altijd heel alert met dit soort telefoontjes. Ben zo ontzettend stom en naïef geweest om op akkoord te klikken.
Werd me nogmaals gezegd dat ik nergens aan vastzit.
Na beëindigen gesprek op internet gekeken en daar werd ik heel verdrietig en boos van.
Probeer ze te bellen maar wegens enorme drukte word er niet opgenomen...
Heb een aantal keer een reactie gestuurd op de bevestigingsmail dat ik niet akkoord ga.
Hoop echt dat ze reageren...

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Particulier Garant malafide energievergelijker?

Ongelezen bericht door berndv »

JPS1979 schreef:
22 jan 2020 12:32
Ben altijd heel alert met dit soort telefoontjes. Ben zo ontzettend stom en naïef geweest om op akkoord te klikken.
:shock:

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Particulier Garant malafide energievergelijker?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Op akkoord klikken is geen rechtsgeldige overeenkomst.

https://www.consuwijzer.nl/telefonische ... jk-akkoord

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Particulier Garant malafide energievergelijker?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nou JPS dan die voorbeeldbrief maar per omgaande versturen uit het lijstje van Consuwijzer.

Eneco is niet overgenomen en u bent nergens € 300 voordeliger uit.

NM1972
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jan 2020 21:30

Re: Particulier Garant malafide energievergelijker?

Ongelezen bericht door NM1972 »

JPS ik ben er ook in getrapt. Ben nu al een halve dag bezig een email naar dit bedrijf te sturen. Die kunnen niet afgeleverd worden. Heb inmiddels ook al een brief gestuurd. Per post. Hopelijk dat ze daar wel op reageren. Ik hoop ook dat Bob Schurkjens gelijk heeft. En dat het online akkoord klikken niet rechtsgeldig is. Voor de zekerheid het annuleringsformulier naar de energieleverancier gestuurd. Aangetekend. En uiteraard bijgevoegd met de post naar Particulier Garant. Ben er beroerd van.. Wat een misleidend bedrijf. Ze hielden nota bene vol dat ze via mijn huidige energieleverancier belden. Ook nadat ik het 3 x had nagevraagd. Natuurlijk ben ik dom geweest. Had moeten opletten. Stom! Maar je hebt altijd 14 dagen bedenktijd volgens de wet. Daar ga ik ze hoe dan ook aan houden.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Particulier Garant malafide energievergelijker?

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Ga naar de geschillencommissie!

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Particulier Garant malafide energievergelijker?

Ongelezen bericht door Lady1234 »


Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Particulier Garant malafide energievergelijker?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Theotrucker schreef:
26 jan 2020 11:25
Ga naar de geschillencommissie!
Dat kan alleen wanneer je een overeenkomst hebt met het bedrijf. En die is er niet.

NM1972
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jan 2020 21:30

Re: Particulier Garant malafide energievergelijker?

Ongelezen bericht door NM1972 »

Bedankt voor jullie tips en raad. Ik zal laten weten hoe het afloopt. Als ik het goed heb gelezen op consuwijzer.nl klopt het dat bij het afsluiten van een energiecontract een schriftelijke bevestiging of een email bevestiging van mijn kant nodig is om het contract rechtsgeldig te laten zijn. Die heb ik niet gegeven. En direct geannuleerd. Ruim binnen de 14 dagen bedenktijd. Dus hopelijk loopt het met een sisser af...

Gesloten