Particulier Garant malafide energievergelijker?

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
GebruikersnaamBezet
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 feb 2020 10:25

Re: Particulier Garant malafide energievergelijker?

Ongelezen bericht door GebruikersnaamBezet »

Net met afgeschermd nummer gebeld door particulier garant. Het kostte wat moeite, maar ik heb een telefoonnummer ontfutseld. 0502003033. Het gesprek voelde niet prettig en ze was erg opdringerig. Nergens mee akkoord gegaan gelukkig. Ik heb erop gestaan dat ik na bezinken zelf terug wil bellen mocht het wat voor mij zijn en haar aanbod om mij terug te bellen vriendelijk afgewezen

Lady1234
Berichten: 26927
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Particulier Garant malafide energievergelijker?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Waarom zou u terug bellen? U schiet daar echt niets mee op.

Hoe moeilijk kan het zijn? NOOIT ingaan op telefonische aanbiedingen.

Desiderius-Erasmus
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 okt 2014 21:12

Re: Particulier Garant malafide energievergelijker?

Ongelezen bericht door Desiderius-Erasmus »

Ja, vanmiddag was het weer zover, :D . Mijn mobieltje belt, "onbekende beller" op het scherm. Dan ben ik al voorbereidt en antwoord ik met alleen een diepe stem: "halooo". Even een korte stilte waarin ik een zwakke echo van mezelf hoor. Dit gesprek komt dus waarschijnlijk uit een ander land. Dan hoor ik de volgende vraag: "u spreekt met particulier garant, heb ik het genoegen met de heer heuf?". Dan antwoord ik met een vraag: "hoe weet u dat?" :P Daarna wordt er onmiddelijk door "particulier garant" opgehangen. :lol:

koningmarcus
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 aug 2020 11:50

Re: Particulier Garant malafide energievergelijker?

Ongelezen bericht door koningmarcus »

Dit zijn oplichters. zojuist voor de zoveelste keer gebeld door deze organisatie. Ze bellen onbekend.
Medewerker beweerd dat hij alleen advies geeft. Deze keer uiteraard weer gevraagd hoe ze aan mijn telefoon nummer komen en de medewerker beweerde dat mijn eigen netbeheerder steden deze had gedeeld met hun.
Dat kan nutuurlijk helemaal niet maar ok. Dus ik heb meteen stedin gebeld en hier een melding van gemaakt. de medewerker van stedin wist mij te vertellen dat deze organisatie particulier garant deze week vaker heeft gebeld met andere mensen en gewoon een energiecontract afsluiten zonder dat mensen dit willen. dus wordt je gebeld ook even je netbeheerder bellen om te controleren of ze niet stiekem toch wat afsluiten zonder jouw toestemming.

Dit zijn gewoon oplichters die vooral ouderen oplichten met mooie praatjes en uiteindelijkveel meer geld in rekening brengen.

sjbrenkman
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 dec 2020 14:45

Re: Particulier Garant malafide energievergelijker?

Ongelezen bericht door sjbrenkman »

Jaar later, en ze bellen mij.
Hoop dat u mij kunt herinneren.....
Tot 2x zegt ze dit. Leugens😡

Ik al 22 jaar zelfde energie maatschappij.

Dus nee kan u niet herineren, want ik bekijk zelf prijzen en kom tot eigen conclusies waar voor mij iets goedkoper kan.

eekie1963
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 feb 2021 22:42

Re: Particulier Garant malafide energievergelijker?

Ongelezen bericht door eekie1963 »

Ik ben er vandaag ook ingetrapt. Ik schaam me kapot. Vraag is nu: wat moet ik doen om de hele zaak nog te stoppen? Een mailtje lijkt me echt niet genoeg om er zeker van te zijn dat ik er vanaf ben. Zit ik nog nergens aan vast zolang ik geen mailtje van de beoogde nieuwe leverancier (in dit geval Greenchoice) heb geaccepteerd?

Ik vind het zó stom van mezelf. Normaal hang ik altijd meteen op, maar omdat mijn huidige contract binnenkort afloopt dacht ik: laat ik het verhaal toch maar eens aanhoren. Het voelde niet goed, en tóch heb ik mij erin laten rommelen. Oliedom natuurlijk. Maar nu telt er maar één ding: ik wil mijn fout ongedaan maken!

peter.de-groot
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 sep 2017 10:42
Contacteer:

Re: Particulier Garant malafide energievergelijker?

Ongelezen bericht door peter.de-groot »

In de laatste week van mei 2x gebeld toen ik in de auto zat. 2x met wel de juiste naam, maar met een foutief adres aangesproken.
En inderdaad hetzelfde verhaal wat veel mensen te horen krijgen.
Ik heb gezegd: "dit ben ik niet, en ik heb geen idee waar u het over heeft". Toen werd er opgehangen .
Gisteren 1 juni was ik thuis en werd ik wederom gebeld.
Met hetzelfde verhaal.
Ik ben er helemaal in meegegaan en heb de persoon aan de andere kant lekker zijn verhaal laten doen.
Hij vroeg het hemd van mijn lijf, en ik heb hem keurig te woord gestaan.
Er werd op de computer opgezocht wat mijn huidige verbruik was, en dat bleek wonderwel te kloppen.
Hoe ze daar achter komen is mij een raadsel.
Het aanbod was (schrik niet) 25 euro lager dan ons huidige maandbedrag.
Ik voelde op mijn sloffen aan dat niet 1 leverancier ineens 23% korting gaat geven.
Geen zuivere koffie.
Ook werd er gevraagd naar mijn bankrekeningnummer ter verificatie.
Ik heb dat netjes gegeven, en het bleek te kloppen.
Misschien dom, misschien niet. Mijn pincode weten ze toch niet.
Ik heb in het gesprek, wat opgenomen werd, diverse keren duidelijk herhaald dat ik nergens aan vast wilde zitten.
Nu komt het...
"Nee meneer, u zit er pas aan vast als u op akkoord drukt in de mail die ik u straks ga sturen."
Ze bleken dus ook over mijn emailadres te beschikken.
Wederom geen idee hoe ze daar aan komen.
Wat die meneer ook probeerde; het lukte hem niet om mij die email te sturen.
Ik ontving louter een sms, tot 4x toe.
Hij stond erop dat we zouden wachten totdat de email binnenkwam.
"heeft u in de spam-map gekeken"?
Ja... dat heb ik gedaan, en daar staat ie niet.
"U kunt ook op de link klikken in de sms..."
Dat doe ik dus niet, want straks zit ik er aan vast.
Je leest tegenwoordig zoveel over oplichting sms-je.
De verkoper klonk tamelijk wanhopig. Ik vermoed omdat hij dacht beet te hebben...
Moedeloos zei hij dat hij morgen terug zou bellen, hetgeen hij zojuist heeft gedaan, of althans geprobeerd.
Ik weet, na het lezen van alle berichten rond deze firma, genoeg en heb het gesprek weggedrukt.
Privé nummers pak ik vanaf vandaag niet meer op.
Ik wil iedereen bedanken voor de waarschuwingen en ik wil ook verdere lezers waarschuwen voor de praktijken van deze firma.
Trap er niet in!

TheovG
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 nov 2021 20:58

Re: Particulier Garant malafide energievergelijker?

Ongelezen bericht door TheovG »

Vandaag werd schoonvader (flink op leeftijd) opnw gebeld, anoniem, door een mw van deze organisatie, over een energie aanbieding. Aantal jaren terug deden ze dat ook en hebben toen met een eigen (!) mobielnummer een zgn goedkeurings-sms “namens hem” opgesteld (pure oplichting) (mijn schoonvader gebruikt nl.geen email meer); om hem daarna een schandalig duur contract aan te kunnen/mogen bieden. Dat hebben we als kinderen toen met veel moeite kunnen terugdraaien. Vandaag is hij dus opnieuw door hen benaderd, zonder toestemming vooraf. En bovendien dus anoniem gebeld. Tweemaal wettelijk verboden. Schoonvader ze nu gelukkig naar ons doorverwezen. Wij de dame uiteindelijk op onvriendelijke en botte wijze afgewezen. Daarmee hopelijk afgehandeld. Organisatie maakt verder haar contactgegevens totaal niet openbaar op hun website (geen adres, telefoonnummer, mailadres). Pure oplichters, hoogst irritante verkoopster en ook nog tweemaal in overtreding dus. Hoe pak je zo’n bedrijf aan ?

Gesloten