LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Partytent

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
mrs Kaat
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 okt 2009 19:23

Partytent

Ongelezen bericht door mrs Kaat »

Hallo,

Ik heb een vraag.........eigenlijk ben ik opzoek naar advies.
Vorig jaar maart heb ik een partytent (4x3mtr)gekocht. Niet eentje van de blokker/kwantum/leenbakker,maar eentje van 450 euro met de melding; goede stevige tent. Gezien we ervoor een partytent van de blokker hadden van 80 euro en we daar 7 jaar mee gedaan hebben (en we dus erg te vreden over waren),moest dit wel een topper zijn. Eind mei 2009 hebben we hem opgezet. Het was even een klus,want het is geen easy-up tent,maar echt een bouwpakket met goede/dikke/stevige palen. Eind augustus ging hij weer neer en tussen tijds met de vakantie (3weken) heb ik het doek eraf gehaald.
We hebben erg genoten van onze tent,echt een rubuust ding waar we met plezier onder zaten. Wel vielen de haakjes eraf waar het dak mee vast zat,maar ach met een nieuw elastiek en een naald en een draad had ik dat snel verholpen. (hier had eigenlijk al een lampje moeten gaan branden)

Dit jaar eind mei is hij dan ook weer met veel plezier neer gezet en in juli weer 2 weken weg ivm vakantie. Gelukkig maar,want in die tijd was het noodweer hier in NL.
Na de vakantie het doek er weer op. Een week later heb ik spontaan (geen wind of regen) 2 mega scheuren in het doek/dak,langs de naad.
Ik de leverancier gemaild waar we het ding gekocht hadden. Het lag aan het weer,de stormen en regen. Ik kon de beste man vertellen dat het dak er toen niet op zat ivm vakantie. Ik kon een nieuw dak kopen voor 150 euro. Tja dan maar foto's om aan te tonen wat er nu was..........geen reactie en toen ik zelf maar weer eens mailde bleek het toch echt aan ons te liggen. Doek moet eraf als er geen gebruikt van gemaakt wordt,maar frame mag ik zonder doek niet buiten laten staan. Maar omdat hij het toch wel erg vervelend voor ons vindt wilde hij uit coulange het dak aanbieden voor 100 euro.

Dit houdt dus in dat we eigenlijk elke dag een uur bezig zijn met opzetten en weer een uur met afbreken,want alles zit met boutjes en moertjes. En we in totaal 550 euro kwijt zijn voor de tent (excl. verzendkosten). :?

De vraag is:
Is dit normaal volgens u voor een tent van zoveel geld? Kan ik nog iets ondernemen? of kan ik gewoon beter weer een goekoop tentje kopen en me erbij neer leggen?

Alvast bedankt voor een reactie.
Kaat

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Partytent

Ongelezen bericht door tennis »

Hoe zijn dan de scheuren in het doek gekomen?
Zeg je, dat het een materiaalfout is?
Ja, in deze tijd is hier storm en noodweer geweest, maar gelukkig, doe je steeds, als je op vakantie gaat het doek eraf!

mrs Kaat
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 okt 2009 19:23

Re: Partytent

Ongelezen bericht door mrs Kaat »

Om eerlijk te zijn heb ik geen idee. Ik heb het doek erop gedaan op een maandag en de gehele week niets. We zijn op zaterdag een dagje weg en komen in de middag thuis en toen zaten ze er. Het zit langs de stikranden. Eerst dacht ik dat er iets doorheen gezakt was,maar toen had ik de andere kant nog niet gezien. Het zit ook niet naast elkaar,maar aan de overkant van elkaar en dus zit er een 4 meter tussen. Het is wel precies op de plek waar nog twee oude haakjes zitten. De rest heb ik, zoals geschreven, al opnieuw aan gezet.
Ik vind het gewoon zonde van het vele geld. Ik had verwacht voor die prijs langer ervan te kunnen genieten.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Partytent

Ongelezen bericht door tennis »

Volgens mij, heeft toch de wind eronder gezeten en het is gescheurd.
Daar kan je, en ook het bedrijf niets aan doen.
Misschien een optie, via verzekering (stormschade)!

Ad 56
Berichten: 130
Lid geworden op: 08 feb 2008 22:29

Re: Partytent

Ongelezen bericht door Ad 56 »

Hallo beste mensen,

Partytenten!

Wij hebben 3 jaar geleden een partytent gekocht bij Obelink in Winterswijk, voor zegge en schrijven 99,95 euro.Type espirit Paviljoen.
Niet zo duur dus, en, een partytent van 3 bij 4 meter, dus eigenlijk de zelfde maat als Mrs. Kaat.

Enkel bij ons zit er boven op de nok een los gedeelte op gemaakt, zodat de wind er bij vlaagvorming er doorheen kan.

Wij zetten de partytent al op in mei, en gaat weer naar binnen in oktober, hij blijft dus het gehele seizoen staan, wel met goede afspanning en tuidraden naar de geven en naar de grond, wel op een dergelijke maniet dat je er geen last van hebt.

Als wij op vakantie gaan, dan blijft die partytent gewoon staan, en we hebben nog nooit problemen met deze partytent gehad.

De situatie bij ons, het huis staat van Noord naar West, de zon komt dus op aan de achterzijde van het huis, en gaat weer onder aan de voorzijde van het huis.

De zuid-westen wind heeft dus vat op de partytent, en daar komt heel erg vaak de meeste wind vandaan.

Moet ik mij nu bedenken dat Obelink heel erg goede kwaliteit heeft, en nog voor een zeer betaalbare prijs, zeg maar gerus gewoon goedkoop!

Ik zou zeggen, ga eens via Google naar Obelink, en bekijk hun site eens.
Klik op tuinmeubelen, en vervolgens op paviljoen, bekijk pagina 2, dat is precies dezelfde die wij hebben, en staat dus al 3 seizoenen buiten, ruim een half jar per jaar dus.
Wat een goede aanrader is, tui de partytent op het frame, vooral in de kruisingen van de staanders, ik denk dat dit het ultime verschil is van het behoud, het tentdoek staat enkel vast op de originele haakjes onderaan de poten, verder nergens!!

Wij camperen heel erg veel met onze caravan met een voortent.
Wat je hier ook weer vaak ziet, die rotte stormbanden over de gehele tent heen, erg jammer voor dat tentdoek, het schuurt echt door, en je hebt echt na een paar jaar heel erg veel schade aan de tent.
Neem een stormband, en plaats deze eens over de binnezijde over de buizen van de voortent, je tentdoek blijft onbeschadigd, en het is echt het behoud van uw voortent.
Wij gebruiken nooit een stormband, het is volgens mij de afspanning die de kneep is.
Wij hebben dus ook gekozen voor een Isabella tent, die word al gefabriceerd in een land waar de wind al erg krachtig is, Denemarken, en daar gaan wij het vaakst op vakantie, nog nooit een centje pijn gehad.

Oja, let ook eens goed op die tochtstrook, deze dient ook gewoon erg goed afgespannen te staan, komt hier wind door, dan gaat uw voortent zo bol staan als een bolhoed, en waait vervolgens geheel stuk.

Vor het prijsverschil kunt u gewoon even heen en weer naar Obelink, maak er een gezellige dag van!
Dus die dure partytenten, dat is niet eens nodig, naar je garantie kun je toch ook fluiten, zoals blijkt.

Dus beste Mrs.Kaat, voor dat bedrag heb ik 4 1/2 partytenten !!
Bij de firma Obelink, waar men ook nog een goede service heeft, en een fatsoenlijke garantie..

Met vriendelijke groet,

Ad

Ad 56
Berichten: 130
Lid geworden op: 08 feb 2008 22:29

Re: Partytent

Ongelezen bericht door Ad 56 »

Hallo beste mensen,

Wat ik nog vergeet, lees de revieuws bij die tent, 5 sterren!!

met vriendelijke groet,

Ad

MegaSponsor
Berichten: 25
Lid geworden op: 26 sep 2008 09:27
Contacteer:

Re: Partytent

Ongelezen bericht door MegaSponsor »

Mogen wij een naam van dat bedrijf, dan zijn we gewaarschuwd.

Gerrit

Quisquid
Berichten: 299
Lid geworden op: 08 okt 2008 14:17

Re: Partytent

Ongelezen bericht door Quisquid »

De topicstarter gaat er kennelijk van uit dat een tent die 5½ keer zo duur is als een soortgelijke andere tent, ook 5½ keer duurzamer is en 5½ keer langer mee moet gaan. Dat is een denkfout, hoewel je gezien het prijsverschil wel een betere kwaliteit mag verwachten van een tent van 450 euro vergeleken dan van een tent van 80 euro.
Maar het kan ook zijn dat de topicstarter gewoon veel te duur heeft gekocht en dat dezelfde kwaliteit bij een andere winkel en wellicht met een ander, minder chic merknaampje aanzienlijk goedkoper zou zijn geweest.
Waarschijnlijk een combinatie van deze twee.

Wat de oorzaak is van de problemen, wordt uit het verhaal niet duidelijk. De verkoper houdt het op weersinvloeden. Als de tent echt niet goed was, heb je verhaal op de verkoper. Doe je dat binnen zes maanden na aankoop, dan is er bovendien omkering van de bewijslast en wordt de tent geacht al bij de aankoop nioet goed te zijn geweest, en dient de verkoper tegenbewijs te leveren.

Wel dient de topicstarter de tent correct behandeld te hebben, danwel gehandeld te hebben volgens de gebruiksaanwijzing. Een partytent blijft een mooiweertentje en zelfs dure partytenten, die wellicht wel iets meer kunnen hebben, blijven mooiweertenten. Een klein regenbuitje moeten ze kunnen hebben, maar ze zijn niet geschikt om permanent in weer en wind te staan. Ze moeten na elk gebruik weer worden afgebroken en droog ingepakt en opgeborgen te worden. Zoals eigenlijk bijna elke tent.

brenda229
Berichten: 277
Lid geworden op: 21 mei 2006 17:56

Re: Partytent

Ongelezen bericht door brenda229 »

sorry maar obelink bied echt slechte service.

We hebben ooit (een niet goedkope tent gekocht) grote 6 persoonstent.
Elke keer als het regende krimpte het doek en ging terug als het droog werd.

Dit verhaal werd niet geloofd, ipv 3 weken vakantie hebben we nog geen week op de camping gestaan omdat we in zeeland campeerde. We hebben toen al de poten ingegraven en als het regende en wind was moesten we de tent vasthouden.

obelink vond het verhaal ongelofelijk, ik heb hem de tent aangeboden, foto's gemaild, gebeld, maar niks geen reactie. Het lag aan ons en we deden vanalles verkeerd! Ik campeer al jaren, dus mijn vader gevraagd de tent op te zetten en toen foto;s gemaakt, hem nat gespoten en ja hoor weer foto;s gemaakt!
Maar nee hoor kon niet volgens obelink!

Totdat ik herrie ging schoppen in de winkel, Toen kon ik een tegoedbon krijgen!
Nou ik wilde helemaal geen tegoedbon van 1700 guldenm (was 2001) Want je dacht toch niet dat we nog een vakantie lieten verpesten.
Nou met hoop gezeik hebben we ons geld teruggekregen. Volgens obelink waren we de enige met klachten! Toen we de tent bij de klachtenbalie terugbrachten, zei die medewerker, jullie ook al, we krijgen al deze tenten terug!!!

Nou dan hadden ze wel betere service mogen bieden!
Voor ons nooit meer obelink! Er is wel een complete vakantie verpest! en hoop tijd met nogmaals opzetten, er naar bellen, foto;s sturen, er naar toe gaan!
En dan nog geen sorry!

Ad 56
Berichten: 130
Lid geworden op: 08 feb 2008 22:29

Re: Partytent

Ongelezen bericht door Ad 56 »

Hallo beste Brenda 229,

Iedereen kan wel eens een keertje pech hebben, en dat kan natuurlijk ook met een firma, u heeft een rot ervaring met Obelink, wij hebben hele goede ervaringen met Obelink, niet een maar meerdere.

Dat uw tent krimpt dat kan natuurlijk heel goed, als de tent nat word, andere tenten worden weer een beetje groter, onze tent, een Isabella, die heeft er weer helemaal geen last van, gewoon een geweldige tent, net als het land waar de tent geproduceert word, Denemarken.
Het ligt volgens mij gewoon aan de samenstelling van het soort doek, daar valt en staat een tent mee.
Ik weet dus ook niet wel merk tent het is, maar het is wel een beetje merkwaardig.

En, u hoeft dus ook geen genoegen te nemen met een tegoedbon, u heeft toch ook niet betaald met uw eigen tegoedbon, maar met gewoon geld, dus een terug gave van het door u betaalde bedrag moet gewoon plaats vinden.
Ik zou er toch eens flink tegen in gaan.

Maar daar gaat het hier verder niet om, of ze nu wel of niet een goede service hebben.

het topic gaat hier over een party tent, en die hebben wij daar gekocht, en hij staat bij ons dus een goed half jaar van het jaar gewoon opgezet, en hij trotsseert de wind geweldig. En dat voor die luttele 99,95.
Ik heb dus gezien het feit, voor dit geld wat wij voor die patry tent, een hele goede aankoop ghead, en we hebben er dus behoorlijk veel plezier van.

Meer dan de TS, die betaalde wel mooi even 450,00 euro,en die waait of scheurt helemaal stuk, nee, dat is een goede reclame!!

Ik hoop echter dat de TS de firma nog even noemt, dan zijn de mede forum leden op het forum ook direct gewaarschuwd!

Met vriendelijke groet,

Ad

mrs Kaat
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 okt 2009 19:23

Re: Partytent

Ongelezen bericht door mrs Kaat »

We hebben ondertussen de tent bestempeld als miskoop en gezien de leveransier niets wil doen hebben we de hoop maar op gegeven. Het was de bedoeling dat (normaal) nu de tent wel afgebroken was,maar gezien hij toch met het grofvuil mee gaat hebben we hem even laten staan. Je wil nu helemaal niet weten hoe hij eruit ziet. Nu hij wat regenbuien heeft mee gekregen. Het zijn allemaal vellen en rafels. Ik ben van mening dat een goede tent toch wel het één en ander kan mee maken. Gezien mijn ervaring met de vorige tent.
Verder even terug komend op de reactie dat ik ervan uit ging dat een dure tent beter zou zijn.................Volgens het bedrijf ging het om een duurzame en degelijke tent,waar lange tijden plezier van beleefd kon worden. Voor een goede kwaliteit wil ik dan best wat meer uitgeven,maar dan moet ik er wel langer van genieten dan 2 seizoenen. De constructie was van die mate dat er met een windje niet aan de palen gehangen moest worden als we buiten zaten. Ik moet ook toegeven dat de constructie er nog redelijk uit ziet. Naar mijn mening is er gebruik gemaakt van een slechte kwaliteit doek.
Tent zit trouwens niet meer in de collectie bij de leverancier......zullen ze er toch achter zijn dat het niet was wat ze beloofde??????
Geen tent van Xales meer. Deze gaat weg en we sluiten dit hoofdstuk. Ieder bedankt voor de reactie.

troubleshooter
Berichten: 471
Lid geworden op: 08 mar 2008 07:39

Re: Partytent

Ongelezen bericht door troubleshooter »

Het is echter wel opmerkelijk dat het tentdoek al na een jaar gaat schuren. DIt komt omdat het doek eigenlijk te dik is en na het nat worden der tent het sterksel in de zomem trekt omdat er in het naaigaren te weinig starksel is gebruikt om de soepelheid te bevorderen. Als u zo'n tentdoek gebruikt is het zinvol om het doek na plaatsing onmidellijk te sterken met spray. Op deze wijze houd u het tendoek in optimale conditie. Ze moeten een meer uitvoerige onderhoudsbeschrijving bij die dingen leveren om ook deze problemen te voorkomen en het genot ervan te verduurzamen.

mrs Kaat
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 okt 2009 19:23

Re: Partytent

Ongelezen bericht door mrs Kaat »

Het is juist helemaal geen dik doek. De tent van mijn kinderen heeft dikker doek dan deze party tent.
Was het nodig geweest dat de tent gelijk een behandeld had moeten worden,dan ga ik ervan uit dat een leverancier dat erbij vermeld. Dan hadden wij dat natuurlijk gedaan. Ik ben het met u eens dat het erg handig had geweest als er een onderhoudsbeschrijving bij gezeten had,maar naar mijn mening zijn wij toch heel zorgvuldig met de tent om gegaan.
Zoals gezegd is er nu geheel geen eer meer aan te behalen en gaat hij de eerst volgende grofvuil dag aan de straat.

helpendhandje
Berichten: 436
Lid geworden op: 12 mar 2009 23:09

Re: Partytent

Ongelezen bericht door helpendhandje »

mrs kaat, afgezien van het probleem: check alvorens de handel naar het stort te brengen eens bij jeugdclubs/scouting in uw omgeving, die zijn vaak erg blij met afgedankte partytenten, heel doek of niet, met de constructie kunnen ze vaak wat en zijn er vaak erg blij mee.
Zou u ook een rondje stort rijden schelen.

Gesloten