LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PostNL is pakket kwijt, maar doet GEEN onderzoek

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
village
Berichten: 45
Lid geworden op: 03 jan 2010 16:33

PostNL is pakket kwijt, maar doet GEEN onderzoek

Ongelezen bericht door village »

Op 8 juni verstuurde ik een pakket en sinds 11 juni staat de Track&trace vast op "bezorgtijd nog onbekend, bezorger is onderweg". En mijn kinderen hebben het pakket nog steeds niet ontvangen helaas.

Volgens de chat van de klantenservice krijg ik elke dag de volgende melding: Sorry, we hebben wat vertraging. Maar geen paniek: je pakket wordt vandaag nog bezorgd (uiterlijk om 22.00 uur)

Inmiddes heb ik meerdere pogingen gedaan een klacht in te dienen, maar zowel telefonisch als via twitter geeft PostNL aan geen onderzoek te willen starten want het pakket was niet verzekerd verzonden.

Dit in tegenstelling tot de algemene voorwaarden van PostNL zelf: https://www.postnl.nl/Images/20190314-p ... ?version=1

Ik heb PostNL gewezen op de deze algemene voorwaarden en de schadevergoeding regeling maar ze reageren gewoon niet. En ze nemen de klacht niet eens serieus door geen onderzoek te willen starten. Die inspanningsverplichting hebben ze toch gewoon?

het is ook heel moeizaam communiceren met PostNL. Ze hebben geen email/klacht forumulier mogelijkheid. Enkel telefonisch of via social media. Via social media reageren ze eerst heel vlot en actief in het openbaar, maar zodra de conversatie naar priveberichten gaat geven ze aan niets te kunnen doen.

Wat moet ik doen zodat PostNL zich aan hun eigen voorwaarden gaat houden?

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: PostNL is pakket kwijt, maar doet GEEN onderzoek

Ongelezen bericht door kuklos »

Waarom bel je ze niet?

Ik heb een zelfde probleem gehad, pakket naar buitenland verzonden, en bleef ook maar onvindbaar etc. Dus ik heb ze gebeld, kreeg goede uitleg en inmiddels is alles bezorgd en dus goedgekomen.

village
Berichten: 45
Lid geworden op: 03 jan 2010 16:33

Re: PostNL is pakket kwijt, maar doet GEEN onderzoek

Ongelezen bericht door village »

maar zowel telefonisch als via twitter geeft PostNL aan geen onderzoek te willen starten want het pakket was niet verzekerd verzonden.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: PostNL is pakket kwijt, maar doet GEEN onderzoek

Ongelezen bericht door berndv »

village schreef:
30 jun 2020 13:15
Op 8 juni verstuurde ik een pakket en sinds 11 juni staat de Track&trace vast op "bezorgtijd nog onbekend, bezorger is onderweg". En mijn kinderen hebben het pakket nog steeds niet ontvangen helaas.
dat die status niet verandert klopt, mijn ervaring is dat deze status normaal is bij brievenbuspakketjes.
village schreef:
30 jun 2020 13:15
Inmiddes heb ik meerdere pogingen gedaan een klacht in te dienen, maar zowel telefonisch als via twitter geeft PostNL aan geen onderzoek te willen starten want het pakket was niet verzekerd verzonden.

Dit in tegenstelling tot de algemene voorwaarden van PostNL zelf: https://www.postnl.nl/Images/20190314-p ... ?version=1

Ik heb PostNL gewezen op de deze algemene voorwaarden en de schadevergoeding regeling maar ze reageren gewoon niet. En ze nemen de klacht niet eens serieus door geen onderzoek te willen starten. Die inspanningsverplichting hebben ze toch gewoon?
Op grond van welk artikel bent u van mening dat u hier recht op heeft? Als ik de voorwaarden lees, en dat met name 8.5 moet er voor er sprake is van verlies een termijn van 30 dagen verstreken zijn.

En als die termijn verstreken is, dan heeft u recht op een schadevergoeding. Die bedraagt welgeteld 3,40 euro per kg. U zult dus maximaal een bedrag van 6,80 terug krijgen.

village
Berichten: 45
Lid geworden op: 03 jan 2010 16:33

Re: PostNL is pakket kwijt, maar doet GEEN onderzoek

Ongelezen bericht door village »

er staat in 8.5 helemaal niet dat er eerst 30 dagen voorbij moeten zijn. Er staat dat na 30 dagen het pakket als verloren wordt beschouwd.
Er staat ook dat er zo snel mogelijk melding gedaan moet worden bij vermissing. Maar als ze geen onderzoek willen doen wat is dan het punt?
dat die status niet verandert klopt, mijn ervaring is dat deze status normaal is bij brievenbuspakketjes.
nou dat klopt echt niet, wat is dan het punt van track & trace? al mijn andere pakketten (ook brievenbus) blijven echt niet op de status hangen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: PostNL is pakket kwijt, maar doet GEEN onderzoek

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Is dit een standaard pakket niet aangetekend binnen NL? Daar krijgt u geen schadevergoeding voor. PostNL wordt beschermd door de Postwet 2009. Veel consumenten zijn ontnuchterd door Postnl. Een bloemlezing vindt u hier:
https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/p ... 0834fa57ae

Zie uitleg:
https://www.rijksoverheid.nl/wetten-en- ... g-poststuk

Moneyman
Berichten: 29873
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: PostNL is pakket kwijt, maar doet GEEN onderzoek

Ongelezen bericht door Moneyman »

village schreef:
30 jun 2020 23:58
Maar als ze geen onderzoek willen doen wat is dan het punt?
Wat stel je je voor bij dat onderzoek?

Gesloten