Praxis online shop

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Paul2031
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 jun 2018 16:39

Praxis online shop

Ongelezen bericht door Paul2031 »

We hebben op 22 mei jl. een artikel, een lutrabox (box voor een container) , gekocht via de online shop van Praxis.
De levertijd van twee weken werd ruimschoots overschreden, dus maar eens gebeld, want van Praxis geen enkel bericht. Bleek dat de lutrabox “een langere levertijd heeft”. Maar hoe lang kon men niet vertellen.
Aangegeven dat we binnen twee dagen wilden weten waar we aan toe waren. Geen bericht dus opnieuw gebeld.
Nog steeds geen info, de leverancier had wel een mail gestuurd met de vraag naar het ordernummer, maar daar hadden ze nog geen actie op ondernomen :roll: :|
In de aankoopbevestiging staat dat we het artikel kunnen retourneren. Zover laten we het echter niet komen. Aangegeven dat we de order annuleren omdat men geen weet heeft wanneer geleverd zal worden.
Bevestigd per e-mail, maar in mijn account staat na vier dagen nog steeds betreffend artikel als aankoop.....

Ik dacht bij Praxis bij een degelijk bedrijf gekoht te hebben, maar ben me net rot geschrokken van alle VELE (!!!) negatieve recensies. Iets voor Rader om even in te duiken denk ik. Wij zijn wel even klaar met Praxis.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Praxis online shop

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Radar zal tijd te kort gaan hebben als ze over elk bedrijf waar klachten over zijn in gaan duiken.

Het probleem nu is dat er de afgelopen maanden bijna geen import geweest is. Resultaat: lege vakken en lange levertijden. Niemand heeft een glazen bol en niemand kan ruiken wanneer alles weer een beetje normaal gaat lopen.
Dat neemt niet weg dat Praxis moet blijven communiceren. Maar ook daar geldt minder personeel met meer werkzaamheden. Het duurt nu gewoon allemaal even iets langer.

Paul2031
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 jun 2018 16:39

Re: Praxis online shop

Ongelezen bericht door Paul2031 »

Bij duidelijke communicatie heb ik vrede met een mogelijk langere levertermijn.
Die duidelijkheid werd door Praxis keer op keer niet geboden waarna, zoals tevoren duidelijk besproken, de bestelling door ons geannuleerd werd. Waar mijn broek van afzakt is dat ze blijkbaar niet in staat zijn dit snel en correct af te wikkelen. En ik ben niet de enige, het regent slechte beoordelingen over Praxis.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Praxis online shop

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Paul2031 schreef:
24 jun 2020 17:17
Bij duidelijke communicatie heb ik vrede met een mogelijk langere levertermijn.
Die duidelijkheid werd door Praxis keer op keer niet geboden waarna, zoals tevoren duidelijk besproken, de bestelling door ons geannuleerd werd. Waar mijn broek van afzakt is dat ze blijkbaar niet in staat zijn dit snel en correct af te wikkelen. En ik ben niet de enige, het regent slechte beoordelingen over Praxis.
Alle bedrijven met een klantenservice hebben last dat door corona mensen thuis moeten werken, bedrijf is hier helemaal niet op ingericht.En door corona gingen mensen meer online bestellen en wordt het dus nog drukker op de onderbezette klantenservice. Dan heb je mensen die maar non-stop blijven bellen/klagen/mailen omdat ze geen antwoord krijgen.

Dat een e-mail na 4 dagen nog niet is behandeld vind ik niet zo vreemd. Ze hebben 14 dagen de tijd om jouw terug te betalen na het retourneren/annuleren. Je klaagt dus eigenlijk iets te vroeg.

Dus heb wat geduld en heb begrip voor de situatie die corona heet.

Arizonakid
Berichten: 1097
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Praxis online shop

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Stomtoevallig eergisteren een schuurmachine in de aanbieding bij ze gekocht, was gisteren al bezorgd, 4,95 bezorgkosten. Vergeet niet dat negatieve recensies eerder gegeven worden dan positieve, geeft vaak een vertekend beeld, en Praxis is gewoon een keurig bedrijf verder.

Paul2031
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 jun 2018 16:39

Re: Praxis online shop

Ongelezen bericht door Paul2031 »

We zijn al weer dagen verder, geen enkel bericht van Praxis en mijn aankoop staat nog steeds op actief.
Maar we zijn niet de enige met klachten over Praxis:
https://nl.trustpilot.com/review/www.praxis.nl?page=3
Need I say more. Mij zien ze niet meer bij Praxis, ook niet in de winkels.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Praxis online shop

Ongelezen bericht door berndv »

Paul2031 schreef:
26 jun 2020 14:33
Maar we zijn niet de enige met klachten over Praxis:
https://nl.trustpilot.com/review/www.praxis.nl?page=3
Zo, dat is niet te zuinig zeg.

Nou moet ik wel toegeven dat ik een aantal van de klachten wel redelijk kan relativeren. Kind mag ivm corona de winkel niet in, prijs in de webshop 39,95 ipv 299,95 en dat soort zaken, dan denk ik, jammer. Verder wel veel, in mijn ogen, terechte klachten. Maar goed, het zal mij niet echt tegenhouden om hier zo af en toe binnen te wippen.

Justmeagain
Berichten: 540
Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49

Re: Praxis online shop

Ongelezen bericht door Justmeagain »

Paul2031 schreef:
26 jun 2020 14:33
We zijn al weer dagen verder, geen enkel bericht van Praxis en mijn aankoop staat nog steeds op actief.
Maar we zijn niet de enige met klachten over Praxis:
https://nl.trustpilot.com/review/www.praxis.nl?page=3
Need I say more. Mij zien ze niet meer bij Praxis, ook niet in de winkels.
[/quote

Zozo 558 klachten te vinden op deze site. Zoveel transacties doet één grote Praxis per uur. Ze hebben 145 winkels in Nederland die minimaal 10 uur per dag open zijn dus 1450 uren x laten we zeggen 50 transacties per uur.is 72.500 transacties per dag en dan nog geen 600 klachten te vinden. Zegt genoeg!

Erthanax
Berichten: 9616
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Praxis online shop

Ongelezen bericht door Erthanax »

Praxis scoort niet goed zeg, op Trustpilot. Dan kun je veel beter naar Gamma, Karwei of Hornbach gaan, zou je denken. Tot je die opzoekt op Trustpilot. Het aantal klachten varieert, maar ze scoren allemaal slecht.
Zelf ben ik overigens aardig tevreden over dit viertal.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Praxis online shop

Ongelezen bericht door berndv »

als je het vergelijkt met andere bouwmarkten valt het inderdaad nog wel mee, helemaal als je probeert in te schatten hoe groot het percentage is op het aantal klachten in totaal. Tel daarbij op dat een tevreden klant niet snel geneigd is om overal zijn/haar euforie te tonen, een ontevreden klant doet dat daarentegen wel

Paul2031
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 jun 2018 16:39

Re: Praxis online shop

Ongelezen bericht door Paul2031 »

Na diverse E-mails over en weer afgelopen dagen, heb ik zojuist bericht gekregen dat de annulering verwerkt wordt en het geld teruggestort zal worden. Over de wijze van communicatie afgelopen dagen ben ik tevreden.
Corona of niet, dit had natuurlijk niet zo lang hoeven duren.

Ton60
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 aug 2018 19:42

Re: Praxis online shop

Ongelezen bericht door Ton60 »

Een deel van een pakket is geleverd. De “klantenservice” geeft aan dat het andere pakket niet is uitgeleverd aan de bezorgdienst. Ze moeten dat eerst nog onderzoeken. Het komt niet in ze op het ontbrekende deel van de bestelling opnieuw te laten versturen. Inmiddels drie weken verder. Reactie: wij moeten dit eerst nog onderzoeken. Dat duurt 7 werkdagen. Wat boeit mij dat onderzoek wanneer ze zelf al aangeven dat het pakket nog bij Praxis staat respectievelijk niet bij de bezorger is aangeboden. Dit zijn echt grote prutsers op het gebied van klantenservice.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Praxis online shop

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Ton60 schreef:
18 okt 2020 09:22
Een deel van een pakket is geleverd. De “klantenservice” geeft aan dat het andere pakket niet is uitgeleverd aan de bezorgdienst. Ze moeten dat eerst nog onderzoeken. Het komt niet in ze op het ontbrekende deel van de bestelling opnieuw te laten versturen. Inmiddels drie weken verder. Reactie: wij moeten dit eerst nog onderzoeken. Dat duurt 7 werkdagen. Wat boeit mij dat onderzoek wanneer ze zelf al aangeven dat het pakket nog bij Praxis staat respectievelijk niet bij de bezorger is aangeboden. Dit zijn echt grote prutsers op het gebied van klantenservice.
Als een levering uit verschillende pakketten bestaat kunnen ze niet even een ander product incompleet gaan maken. Uw bestelling moet ergens zijn en dat gaan ze onderzoeken.
Maar ach ja, over welk bedrijf zijn geen klachten te vinden? Ze nemen uw klacht serieus en gaan kijken waar uw bestelling gebleven is. Even afwachten dus.

omega19
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: Praxis online shop

Ongelezen bericht door omega19 »

NeoDutchio schreef:
18 okt 2020 11:37
Ton60 schreef:
18 okt 2020 09:22
Een deel van een pakket is geleverd. De “klantenservice” geeft aan dat het andere pakket niet is uitgeleverd aan de bezorgdienst. Ze moeten dat eerst nog onderzoeken. Het komt niet in ze op het ontbrekende deel van de bestelling opnieuw te laten versturen. Inmiddels drie weken verder. Reactie: wij moeten dit eerst nog onderzoeken. Dat duurt 7 werkdagen. Wat boeit mij dat onderzoek wanneer ze zelf al aangeven dat het pakket nog bij Praxis staat respectievelijk niet bij de bezorger is aangeboden. Dit zijn echt grote prutsers op het gebied van klantenservice.
Als een levering uit verschillende pakketten bestaat kunnen ze niet even een ander product incompleet gaan maken. Uw bestelling moet ergens zijn en dat gaan ze onderzoeken.
Maar ach ja, over welk bedrijf zijn geen klachten te vinden? Ze nemen uw klacht serieus en gaan kijken waar uw bestelling gebleven is. Even afwachten dus.
Drie weken is lang genoeg om de zaak uit te zoeken.
Het kan niet van TS worden gevergd dat hij nog langer geduld heeft.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Praxis online shop

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

omega19 schreef:
18 okt 2020 15:22
Drie weken is lang genoeg om de zaak uit te zoeken.
Het kan niet van TS worden gevergd dat hij nog langer geduld heeft.
7 werkdagen is een week en 2 dagen. Dus echt geen 3 weken.

omega19
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: Praxis online shop

Ongelezen bericht door omega19 »

NeoDutchio schreef:
18 okt 2020 20:09
omega19 schreef:
18 okt 2020 15:22
Drie weken is lang genoeg om de zaak uit te zoeken.
Het kan niet van TS worden gevergd dat hij nog langer geduld heeft.
7 werkdagen is een week en 2 dagen. Dus echt geen 3 weken.
Er staat toch echt dat het inmiddels al 3 weken geleden is.

fadime
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jun 2022 13:21

Re: Praxis online shop

Ongelezen bericht door fadime »

Wat een slechte service. Ik heb 8 dagen geleden laminaat besteld en betaald. Het zou de volgende dag bezorgd worden. 8 dagen verder en ik hoor helemaal niets meer. Als ik bel weet niemand van het bedrijf waar mijn order blijft. Ze maken een incident aan, vervolgens belt niemand terug. Klantenservice medewerker meende dat het om een vertraging ging bij het koeriersbedrijf en gaf mij het nummer. Koeriersbedrijf heeft nog geen order ontvangen überhaupt van Praxis. Geen e-mail, geen informatie niets vanuit Praxis. Ik kan mijn verbouwing niet verder plannen omdat ik de leverdatum niet weet. Nog nergens zo slecht geholpen. Wat een oplichtingspraktijk.

Ziela
Berichten: 10
Lid geworden op: 31 jan 2015 14:01

Re: Praxis online shop

Ongelezen bericht door Ziela »

wij hebben een bestelling online gedaan bij Praxis. Kon niet in de winkel opgehaald worden, moest verzonden worden.
Het is niet geleverd. Blijkt dat het naar een ander adres verzonden te zijn..
Praxis doet niets! Ze willen dat ik het met de leverancier ga oplossen!! Met andere woorden, zoek het zelf maar uit!
Ik heb niets met een leverancier van Praxis te maken.. Ik heb bij Praxis een aankoop gedaan, niet bij een of andere leverancier van hun.
Ik hoop voor u dat u uw laminaat geleverd krijgt, en niet (net als wij) uw geld kwijt bent.

Plaats reactie