LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] prijzen kunststof kozijnen

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
cenobyte
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 jun 2011 10:19

Re: prijzen kunststof kozijnen

Ongelezen bericht door cenobyte »

Het kopen van kozijnen is een lastige aangelegenheid. Ik werk zelf al 25 jaar in de kunststof en aluminium kozijnen en wil wel wat tips van de hand doen.

Vaak vraagt een klant zich af: koop ik beter bij een goedkope kleine zelfstandige/ZZP-er of geef ik liever iets meer geld uit bij een gerenommeerd bedrijf met een showroom? Persoonlijk geef ik liever iets meer uit bij een betrouwbaar ogend bedrijf wat al langer bestaat en dat met eigen monteurs werkt dan dat ik goedkoper uit ben en het risico loop dat ik slecht opgeleid personeel over de vloer krijg. Een kwalitatief goed kozijn wat slecht is gemonteerd resulteert in een slecht eindresultaat, vergeet dat niet. Laat je kozijnen dan ook installeren door monteurs die dit dagelijks doen en niet door een ingehuurde kracht die gisteren nog tegels aan het zetten was of straatwerk aan het leggen was. Vraag bij het bedrijf of men met eigen personeel werkt en niet met ingehuurde ZZP-ers. Zo kan men de kwaliteit tot en met montage waarborgen.

Als je naar een gerenommeerd bedrijf gaat, probeer dan altijd te achterhalen hoe lang het bedrijf al bestaat. Let hierbij echter op: een bedrijf kan al 25 jaar bestaan, maar kan ook al 3x zijn doorgestart na een faillissement, niet echt betrouwbaar dus.

Pas op voor de "kozijnencowboy". Dit zijn de freelance verkopers die vaak orders scoren en die vervolgens onder brengen bij een bedrijf. Je betaalt vaak veel en krijgt uiteindelijk vaak ook nog een ander kozijn dan je hebt gekocht. Vraag altijd naar een kozijnmerk en -type en vraag ook hoe lang de verkoper/bedrijf al ervaring heeft met dat kozijn.