LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] prijzen kunststof kozijnen

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Erik25
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 mar 2008 11:10

prijzen kunststof kozijnen

Ongelezen bericht door Erik25 »

Kan iemand mij het verschil verklaren tussen de offerte-prijzen van verschillende leveranciers/monteurs van kunststof kozijnen ?
Met name Keurkozijn springt er uit: die is zo'n 80% a 90% hoger dan anderen.

gedupeerde klant
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 mar 2008 21:09

Re: prijzen kunststof kozijnen

Ongelezen bericht door gedupeerde klant »

Ik heb destijds ook een offerte gehad van keurkozijn. Inderdaad aanzienlijk hoger dan de andere. De 80%/90% klopt in mijn geval ook wel. Ik kan niet beamen of ze dit ook waard zijn.

Ik weet echter wel dat met de zogenaamde 'prijsvechters' in zee gaan ook niet altijd wijsheid is. Wat niet uit de lengte kan komen, komt uit de breedte!

Kan in ieder geval zeggen dat Gebo uit Enschede een slechte keuze is. Tenzij je leugens, vage koopovereenkomsten, incompetente & dronken medewerkers, slechte service en een hoop ellende als wenselijk beschouwd.

Leuke kerels totdat je handtekening op papier staat, daarna gaan ze gewoon hun eigen gang. Ik hoop je hiervan te behoeden in ieder geval.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: prijzen kunststof kozijnen

Ongelezen bericht door kweenie »

Gezien de grote hoeveelheid klachten over kunststof kozijnen leveranciers, denk ik dat er veel kaf tussen het koren zit. De vraag is dan dus vooral, is die keurkozijn zo veel te duur, of zijn de andere leveranciers beunhazen die een lage offerte geven, maar ook slecht werk afleveren?

Erik25
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 mar 2008 11:10

Re: prijzen kunststof kozijnen

Ongelezen bericht door Erik25 »

nee, mijn vraag was: kan iemand de prijsverschillen verklaren ?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: prijzen kunststof kozijnen

Ongelezen bericht door kweenie »

Zit er het zelfde soort glas in? Het kan flink in de prijs schelen of je gewoon dubbel glas hebt of HR++ glas met eventueel nog een extra coatiung. Is het 'uiterlijk' van de kozijnen gelijk, of heeft de een standaard kozijnen en dat ander op wens gemaakte maatwerk kozijnen? Zitten er de zelfde soort ramen, deuren en ventilatieroosters in?

Erik25
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 mar 2008 11:10

Re: prijzen kunststof kozijnen

Ongelezen bericht door Erik25 »

ja, natuurlijk, anders kon ik geen vergelijking maken.
Allemaal hetzelfde glas (HR++), zelfde tussenruimte, zelfde coating, politiekeurmerk, verzinkt staal in de kunststof, geen houten stelkozijn, afwerking netjes, nieuwe vensterbanken, evenveel mandagen werk, garantie goed.
Dus als iemand een antwoord heeft, ipv. een wedervraag, dan graag.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: prijzen kunststof kozijnen

Ongelezen bericht door sjoegel »

Mogelijk zit het in de auto's waar ze in voor komen rijden ?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: prijzen kunststof kozijnen

Ongelezen bericht door kweenie »

Alweer een wedervraag. Daar wordt Erik alleen maar boos van.

benkesseler
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jun 2005 18:49

Re: prijzen kunststof kozijnen

Ongelezen bericht door benkesseler »

Wij hebben 5 jaar geleden door het hele huis alles laten vervangen door kunststofkozoijnen (kroon kozijn DEZA te Heerhugowaard) Het betrof een voordeur met speciale inzet , schuurdeur, tuindeur (met rolhor) en 7 ramen waarvan 2 met ventilatiesleuven en 4 met electrische rolluiken. 4 ramen voorzien van inzethorren. Totaalprijs toen nog net geen € 19.000,-- Keurige offerte, nette behandeling en correcte afwerking en nabehandeling. Er werd heel netjes gewerkt. De enige "schade" die wij hadden was een stukje behang wat was afgescheurd bij de voordeur. Voor de rest nergens een beschadiging. Alles werd netjes afgevoerd (zat ook in de prijs begrepen) In 3 dagen tijd was alles klaar. Gezelige monteurs die ook van een grapje houden. Kan deze firma zeker aanbevelen alsmede het merk.

Jan Coenen
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jun 2005 19:55

Re: prijzen kunststof kozijnen

Ongelezen bericht door Jan Coenen »

:( We hebben een nieuw appartement dat gebouwd is door Vlasco bouw Budel maar deze hebben een vergissing gemaakt door de kunststof kozijnen te laten plaatsen door Cuypers uit Posterholt.
Het volgende was er aan de hand. We hebben nogal een grote pui met 2 openslaande deuren en daarnaast nog aan beide kanten een raam. Deze pui stond er schots en scheef in tussen links en rechts zaten 2 cm en de schroeven in deze kozijn waren allemaal anders aangedraaid met gevolg dat de het net een golfplaat was. Geen gezicht vanaf het terras. Meteen bij de oplevering opmerkingen gemaakt maar geen reaktie van de firma Cuypers. De pui is na 9 maanden bellen en achrijven door de aannemer door de aannemer maar zelf recht gezet. Het was zeggen schrijven een klein uurtje werk. Ik kan dan ook iedereen aanraden niet bij Cuypers Posterholt de kozijnen aan te schaffen. Het is dan wel iets goedkoper maar de service achteraf is waardeloos. Dit overerigens niet de enigste klacht krassen op ramen, in de kunststof enz wat niet naar tevredenheid opgelost worden want ze laten gewoon niets meer van zich horen. Zrlfs de aannemer komt er niet meer door!!!!!! Wees dus gewaarschuwd. Pak geen Cuypers uit Posterholt.

ajaccio14
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 apr 2008 14:15

Re: prijzen kunststof kozijnen

Ongelezen bericht door ajaccio14 »

naar aan leiding van sommige berichten kan ik ,nog niet zo mee praten ,maar ik ben ook van plan om kunststof te nemen .
Heb enkele offertes aan gevraagd,en heb van keurkozijn een offerte gekregen [zelf naar de showroom gereden ]werd er prima behandeld.
Maar na enkele wijzegingen maken ze een nieuwe offerte voor ons.
Maar wel duur ,maar moet er bij zeggen word van binnen helemaal afgewerkt,ook met nieuwe vensterbanken.
Daaraan tegen is maco goedkoper,maar geen afwerking,kan maar dan ga je uurloon betalen.
Maar wacht af krijg belisol ook nog
En een firma uit steken [belgie]
houdt het forum op de hoogte.

e.moninkshof
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 apr 2008 09:56

Re: prijzen kunststof kozijnen

Ongelezen bericht door e.moninkshof »

veel bedrijven die aan je deur komen om kunstofkozijnen te verkopen of om je geheel vrijblijvend te informeren :D zijn niets anders dan tussen personen.... het werkt heel eenvoudig .....zo een ,,bedrijf,,komt bij u aan de deur en verkoopt u voor 24.000 euro kozijnen,dan komen ze even langs voor het inmeten :shock: een rolmaat en een kladje.... :D deze kozijnen worden bijvoorbeeld besteld bij de fabriek ELN in enschede,of direkt in duitsland(kosten hiervoor zijn ongeveer 500 euro per kozijn)dus voor een woning met 8 kozijnen betalen deze oplichters 4000 euro aan de fabriek(dit kan trouwens elke particulier zelf ook doen hoor...)dan zoeken ze nog even een klusbedrijfje die de kozijnen gaat plaatsen(die rekenen 900 euro per dag werk en doen dit in 3 dagen)totale kosten zijn dus 6700 euro! laten we het makelijk houden 8000 euro kosten voor de totale woning! nu is het zo dat de meeste verkopers een soort van afspraak onderling hebben een woning van kunstofkozijnen voorzien kost bij hun altijd rond de 20.000 euro!
je betaald dus bijna 8000 euro bemiddelings kosten! een goed voorbeeld hiervan is ETD kunststof techniek uit enschede!....dit bedrijf bestaat uit een garagabox op een bedrijvenpark en besteed alles uit! het probleem hierbij is dat als er iets aan de hand is nadat er geplaatst is je als klant nooit terug kan vallen op zo een firma omdat alles via tussen bedrijven loopt!
nu zijn er duitse firma,s die wel alles in eigen hand hebben en dan ook niet zulke enorme prijsen vragen bv een woning met 8 kozijnen kost bij deze firma,s maar 12.000 euro....omdat deze firma,s geen gebruik maken van dure tussen verkopers! en dan heb je als klant dus ook nog een direkte aanspreek partner!

ajaccio14
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 apr 2008 14:15

Re: prijzen kunststof kozijnen

Ongelezen bericht door ajaccio14 »

Bedankt voor de reactie,maar ben nog niet zover,eerst goed orienteren,
.Want de eerste offerte was voor 5ramen en voordeur14,580euro,all-in.
Maar welk bedrijf in duitsland is dat ,kan ik daar ook informatie vragen .
bij voorbaat dank

e.moninkshof
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 apr 2008 09:56

Re: prijzen kunststof kozijnen

Ongelezen bericht door e.moninkshof »

de firma siegers (www.ksiegers.nl) en als je op siegers kozijnen zoekt op google dan kun je ze ook vinden.....ze zijn volgens mij de goedkoopste van nederland met kunstofkozijnen....en ze hebben heel goede garantie! zij werken in iedergeval zonder al die mooie verkoop firma,s waar je veel te veel moet betalen

e.moninkshof
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 apr 2008 09:56

Re: prijzen kunststof kozijnen

Ongelezen bericht door e.moninkshof »

het werkt heel eenvoudig ...al deze bedrijven werken met een soort <<vaste prijs>>een soort onderlinge afspraak tussen deze bedrijven.
ik heb het al eerder uitgelegt in dit forum,ik heb mij eens verdiept in de kozijnenhandel,
het blijkt dat een ,,kozijn,, met glas zo van de fabriek rond de 500 euro kost. dus een woning van 8 ramen kost zo een firma 4000 euro! nu maken de meeste bedrijfjes gebruik van een klussenbedrijf voor het plaatsen,die rekenen 900 euro per dag en doen er 3 dagen over....totaal kost het dus rond de 7000 euro voor een hele woning.de meest firma,s vragen voor deze <<woningrenovatie>>22.000 euro

nu werken deze fima,s met verkopers in dure leaseauto,s en een verkoper verdient rond 5% van de prijs waarvoor de kozijnen zijn verkocht

dus waar gaat je geld heen?

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: prijzen kunststof kozijnen

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Kunststof kozijnen ???

Heeft iemand weleens gedacht aan gemoffeld alluminium?
In elke kleur die men maar wil.
Desnoods met suskasten (om buitengeluiden te dempen.

Ik denk wel dat deze een stuk duurder zullen zijn dan kunststof maar kijk eens naar die grote woningcoöperaties die het materiaal toch ook gebruiken bij renovatie en ik denk dat ze dit niet doen om de huurder te plezieren maar dat alluminium op de langere duur toch door minder onderhoudsgevoelig toch goedkoper uitkomt, denkt u niet?

Bovendien, als ik het verschil zie tussen (hard)hout,kunststof of alluminium dan denk ik dat deze laatste toch voor een volgende koper een veel grotere meerwaarde zal hebben.

Als ik een eigen huis zou hebben dan zou ik persoonlijk kiezen voor alluminium dat tegenwoordig dmv een koudewerende brug net zo goed isoleert als kunststof of hout.

Tenslotte,
ook ik zie weleens op winkelcentra of een markt zo'n verkoper met zijn kunststofkozijnenmodellen en mooie folders maar dat soort verkopers mijdt ik liever. Te gladde jongens (soms meiden).

Maar goed,
ieder z'n meug zei de boer en kustte zijn varken.

Grootvader

ajaccio14
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 apr 2008 14:15

Re: prijzen kunststof kozijnen

Ongelezen bericht door ajaccio14 »

Bedankt pinki.Het is waar van keurkozijn,heb een offerte aangevracht ,maar ze reageren niet.dus weg.
Kroon kozijn uit middelburg ook zo,Ben met mako uit hulst in zee gegaan ,eerlijke mensen [wel polen ]maar niet belangrijk,was stukken goed koper dan de rest,goede kwaliteit,en goede garantie.
dus worden eerdaags geplaatst.

roko72
Berichten: 178
Lid geworden op: 11 mar 2008 01:22

Re: prijzen kunststof kozijnen

Ongelezen bericht door roko72 »

hey Pinky,

Wij zijn ook in zee gegaan met fa. Wanders.

Nou, je hebt niets te veel gezegt hoor......................geweldig.
Zowel het product, als de montage ervan.

Wij zaten enorm omhoog met het feit dat onze nieuwe keuken aan komende week al komt.
Deze komt echter tegen het kozijn aan, met als gevolg dat als men de kozijnen zou komen plaatsen, de keuken in de weg staat en/of beschadigd.

Wij hebben dit aangegeven bij fa. Wanders, en deze heeft tijd gemaakt om vast het kozijn in de keuken te monteren, zodat we iig met de keuken goed uitkomen.

Geweldig!!!! :D :D

De rest word in oktober gedaan, maar we kijken er nu al naar uit!!!!

En idd, nix aanbetalen en of opdringerig gedoe.


Als dit reclame is, so be it........................het is terecht en dat mag zeker gezegt worden :D

ajaccio14
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 apr 2008 14:15

Re: prijzen kunststof kozijnen

Ongelezen bericht door ajaccio14 »

Even reageren .Heb indertijd gezegt dat ik met mako in zee ben gegaan ,nou dat is gedaan.Wel; verschijdene problemen omzeild , maar die zijn opgelosat ,zo krijg ik nog een boven raam voor de voordeur en een klinkmaar de monteur moest toch naar polen dus die neemt hij mee en word gratis geplaats.Ze werkenniet af binnen maar dat was voor mij geen probleem .Het zijn vriendelijke mensen en harde werkers.Dus ik ben zeer tevreden.

profnobody
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 aug 2010 14:08

Re: prijzen kunststof kozijnen

Ongelezen bericht door profnobody »

:D We zijn via deze site op mako Hulst uitgekomen,Deze plaatsen in zeeuwsvlaanderen e.o.Rehau-Geneo/Fipro en deuren,je kunt kiezen uit dubbelglas ,Maar nieuw is ook 3 dubbelglas, en zonder ijzer in het frame, dat is vervangen door polyester/dus geen koudebrug meer, en meer besparing van de doorslagwarmte,We zijn met MAKO hulst is zee gegaan na 8 offertes, er was er 1 bij die het dubbele durfde rekenen,maar Mako sprong er gejk uit ook nog met de 3 dubbele glazen.vlg Rehau 76 % minder warmte doorslag,en ook geluid reductie,Na het starten van de werkzaamheden,div problemjes opgelost, prima vakwerk en harde werkers,Ja het zijn POLEN maar vaklui ,in 3 dagen zaten de ramen er in en 3 dagen voor de afwerking binnen en buiten,We hebben ramen en voordeur laten plaatsen, je kunt rekenen toch zeker op 30 % reductie t.o.v. andere aan bieders,Wij zijn dik tevreden met Mako/Rehau geneo ramen en deuren.je kunt Mako bereiken onder tel no 0625533781 :lol:

Gesloten