LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Prijzen kunststof kozijnen

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Flories
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 nov 2006 16:20

Prijzen kunststof kozijnen

Ongelezen bericht door Flories »

Hallo,

Kan iemand mij enig inzicht geven in de prijzen van kunststof kozijnen?
We gaan natuurlijk offertes aanvragen bij verschillende bedrijven, maar om alvast een idee te krijgen mijn vraag hier.

Het gaat ons om 4 kozijnen met HR++ glas (incl. montage, binnenafwerking, ventilatieroosters en vensterbanken)

Afmetingen:

2100x1600 (deel draai kiep/deel vast)
2100x1600 (deel draai kiep/deel vast)
1500x1800 (deel draai kiep/deel vast)
900x1600 (draai kiep)

Alvast bedankt,

Groeten Flories
Laatst gewijzigd door Flories op 02 jan 2009 12:49, 1 keer totaal gewijzigd.

marinua
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jan 2009 11:02

Re: Prijzen kunststof kozijnen

Ongelezen bericht door marinua »

Hoi,
Uw bericht gelezen. Normaal geven wij kozijnmaten aan met
breedte x hoogte. Ik heb de indruk, dat U de maten door elkaar
haalt, want een draai/kiepraam van 1600 mm. breed is niet uitvoerbaar.
Uitgevoerd met Koemmerling kozijnprofielen diep 112 mm. met aan de buitenzijde renolitfolie met houtnerf in kleur, inclusief vensterbanken,
Duco roosters in Ral kleur, hang- en sluitwerk Winkhaus met SKG keur,
blank iolatieglas HR++,montage met binnenafwerking en afvoer afval.
Binnen een straal van 20 km 5.071 euro's incl. BTW.
www.voskozijnen.nl

Flories
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 nov 2006 16:20

Re: Prijzen kunststof kozijnen

Ongelezen bericht door Flories »

Ik heb inderdaad van het laatste 2 ramen de hoogte en breedte door elkaar gehaald.
Zal het even veranderen!

Alvast bedankt voor jullie reacties! We houden ze erbij!

Flories
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 nov 2006 16:20

Re: Prijzen kunststof kozijnen

Ongelezen bericht door Flories »

De eerste offerte is binnen.
Maar wat een verschil met de bedragen die ik hier zag!
Deze komt uit op € 9300,- !!
Wat is dan het verschil?

Kozijnen merk: Schuco (De luxe GT70)
Glas merk: Pilkington HR++
Ventilatieroosters merk: Duco

Incl. Montage, binnenafwerking, vensterbanken, afvoer afval, 2xhorraam en hang/sluitwerk


Zijn de merken van het glas en de kozijnen goed?
Ik bedoel ik wil natuurlijk best meer betalen voor betere kwaliteit, maar is dat ook het geval? Ik vind het verschil wel heel groot!

Alvast weer bedankt!

fam.nijmeijer
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 jan 2009 16:47

Re: Prijzen kunststof kozijnen

Ongelezen bericht door fam.nijmeijer »

hoi,
ook wij hebben veel offerte's aangevraagd , uiteindelijk hebben wij prima kozijnen gekregen van het merk veka bij wubbo kozijn en betaalden ca € 1000 per raam (deuren niet meegerekend) inclusief montage ,en de monteurs waren top ,keurige mensen en harde werkers . de prijzen varieerden van 1045 tot 2500 ,dus kijk goed en ga niet met de eerste de beste in zee.

Flories
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 nov 2006 16:20

Re: Prijzen kunststof kozijnen

Ongelezen bericht door Flories »

Niemand die mij meer kan vertellen over de kwaliteit van de verschillende merken?

bristivica
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jan 2009 16:40

Re: Prijzen kunststof kozijnen

Ongelezen bericht door bristivica »

Ik lees zoveel ellende over kunststof kozijnen, vandaar dat ik deze reactie plaats.
Wij hebben in december 2006 kunststof kozijnen met houtnerf van binnen en buiten laten plaatsen, door promi kunststof techniek, tot volle tevredenheid, vakkundig in 1 dag geplaatst.
Er is geen aanbetaling, betaling na het plaatsen van de ramen.
www.promi.nl

Katinka uit purmeren

Oudegein
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 feb 2009 16:35

Re: Prijzen kunststof kozijnen

Ongelezen bericht door Oudegein »

Eenmaal met offertes voor kunststof kozijnen bezig merk je al snel een verscheidenheid aan prijzen en kwaliteiten. Een belangrijk deel van de prijs wordt bepaald door de kwaliteit van het profiel dat wordt toegepast.
De betere merken: Rehau, Veka en Schuco. Deze profielen zijn zwaarder. Let wel dat een kozijnleverancier zelf de kozijnen op maat maakt en bewerkt. (verkopers aan de deur zijn doorgaans tussenpersonen, deze mijden) Ga zeker een kijkje nemen in de assemblagehal.
Daarnaast wordt een deel van de prijs bepaald door toepassing van stelkozijnen, die niet door iedere leverancier worden geoffreerd. Op termijn is dit een meer solide montage! Stelkozijnen vragen echter extra arbeid en dat is een wezenlijk deel van de prijs!

Veel firma's kitten de aansluitingen op het metselwerk af. Aan de binnenzijde moet de afwerking dicht zijn. Een goed op maat gemeten pui heeft geen kit aan de buitenzijde nodig, enkel een comprimerende band tegen wind! Kit vraagt tussen de 5 a 10 jaar onderhoud (dit wil je niet daarom kies je geen kunststof kozijnen).

Na een selectie bleef voor ons fa. Wanders uit Kleef en firma Aarnink uit Enschede over. Kwaliteitnivo van Wanders is goed, echter nog twijfels bij de wijze van monteren. Aanvankelijk was het prijsverschil behoorlijk, echter kwaliteitoverwegingen maakte dat onze voorkeur naar Aarnink uitging. De prijs was nog het punt. Een offerteprijs is doorgaans onderhandelbaar, zo ook met Aarnink. Uiteindelijk hebben we met een acceptabel verschil de opdracht aan Aarnink gegeven.

De puien worden in maart geplaatst. De voorbereidingen en de gevoerde gesprekken zijn gedegen. De wijze waarop wordt ingemeten en overlegd, getuigd van vakmanschap die ongetwijfeld vertaald gaat worden in het eindresultaat!

TIP: zorg dat je inhoudelijk hetzelfde angeboden krijgt voordat je de prijzen gaat beoordelen. Laat evt. offertes aanpassen totdat ze vergelijkbaar zijn.

wtbooy
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 mar 2009 22:49

Re: Prijzen kunststof kozijnen

Ongelezen bericht door wtbooy »

EHH uit Elten
Goede ervaring met dit bedrijf.
Mooie prijs en kwaliteit, duitse degelijkheid zeggen ze dan.

peterenjac
Berichten: 11
Lid geworden op: 30 mar 2009 22:28

Re: Prijzen kunststof kozijnen

Ongelezen bericht door peterenjac »

Kwaliteitsverschil tussen de verschillende merken is onzin.

Vrijwel allemaal profielen met een stalen versterking erin.

Wij verkopen Finstral,Rehau en Schuco.
het verschil zit 'm in het aanzicht van het profiel en niet in de kwaliteit.

Er zijn vlakke profielen van 70 mm en verdiepte profielen van 115 mm,deze lijken het meest op een houten kozijn


Je moet echter wel op letten wie de kozijnen in komt meten en kijken of de kozijnen worden gemonterrd door eigen personeel of een of ander klusbedrijf.Let ook goed op dat de afwatering van de kozijnen goed is,dit zijn langwerpige gleufjes aan de onderkant.
Poolse kozijnen willen wel eens gaatjes hebben die snel verstopt zitten met alle gevolgen vandien.

Onze inmeter heeft ergveel ervaring met kozijnen en kan in een oogopslag zien of er bv een waterdoorlatende spouw inzit of niet.

Kunststof kozijnen worden bijna altijd met compriband gemonteerd en een stelkozijn is in de meeste gevallen niet nodig.

ook een verschil is bv een winterstand op je draaikiepramen,dat heeft rehau niet en finstral wel.

Finstral is ook de enige die een ingewalste houtnerf heeft, de anderen werken allemaal met een renolitfolie.

Je doet er goed aan om referenties te vragen van waar er kozijnen geplaatst zijn en dan even gaan kijken of het netjes is gemonteerd.

Staan ze overal evenver binnen de muur gemonterrd(negge)

Over het algemeen zul je tussen de 5 en 6 duizend euro kwijt zijn.

Veel succes met je keuze.

Peter

cagr
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 apr 2009 10:50

Re: Prijzen kunststof kozijnen

Ongelezen bericht door cagr »

Ik ben het niet met peterenjac eens ik heb zelf met kunststofkozijnen gewerkt en er zit wel degelijk verschil in de kwaliteit van kunststofkozijnen.
Ik heb kunststof kozijnen gemaakt voor een ander bedrijf wat uitbesteed was naar ons, wat een troep als je per ongeluk iets raakte dan had je gewoon een barst in het kozijn zitten ik weet alleen het merk niet meer, en of er nu staal in zat of niet,het was troep.
Ik heb nu zelf kunststof kozijnen in huis zitten twee soorten kömmeling en wymar kozijnen en dat bevalt me prima geen problemen mee het scheelt natuurlijk wel, mijn man heeft wel verstand van kunststof kozijnen en kan ze zelf maken en inmeten.

Veel succes met je zoektocht naar kunststof kozijnen.

linda kok
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 mei 2009 21:58

Re: Prijzen kunststof kozijnen

Ongelezen bericht door linda kok »

:lol: Hallo wij zijn ook bezig met kunstof kozijnen en dakkapelen van WERU. Is iemand hier tevreden over of juist niet en woont er iemand in de buurt van aalsmeer zodat we mischien kunnen kijken bij je.We hebben een ook een offerte van DEROY maar daar hebben we niet zo'n goed gevoel bij. Ik ben benieuwd naar reacties met vriendelijke groet LINDA.

Jan Doorsnee
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 jul 2008 17:35

Re: Prijzen kunststof kozijnen

Ongelezen bericht door Jan Doorsnee »

-Waarom kun je in dit forum geen berichten verwijderen?-
Laatst gewijzigd door Jan Doorsnee op 21 dec 2010 09:06, 1 keer totaal gewijzigd.

fhc
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 mei 2009 22:28

Re: Prijzen kunststof kozijnen

Ongelezen bericht door fhc »

Mee eens Jan,

Het hangt natuurlijk wel van het type huis af (oud of nieuwbouw), maar een goed onderhouden houten kozijn kan een meerwaarde zijn (en eigenlijk een must voor huizen tot 1960).

Ik zou ook nooit kunststof en hout door elkaar in een huis doen. Mocht je het ooit willen verkopen dan gaat dit je niet helpen. Ook niet als de rest in de straat hout heeft en jij kunststof

Bij twijfel: hoe worden de wat hoger gepositioneerde nieuwbouwhuizen opgeleverd?

Juist: met mooie hardhouten kozijnen in een laag professionele verf.

cornwall
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 dec 2010 18:59

Re: Prijzen kunststof kozijnen

Ongelezen bericht door cornwall »

peterenjac schreef:Kwaliteitsverschil tussen de verschillende merken is onzin.

Vrijwel allemaal profielen met een stalen versterking erin.(die niet doorloopt zo als het wel zou moeten)

Wij verkopen Finstral,Rehau en Schuco.
het verschil zit 'm in het aanzicht van het profiel en niet in de kwaliteit.

Er zijn vlakke profielen van 70 mm en verdiepte profielen van 115 mm,deze lijken het meest op een houten kozijn( Finstral Duitsland helemaal het zelfde)


Je moet echter wel op letten wie de kozijnen in komt meten en kijken of de kozijnen worden gemonterrd door eigen personeel of een of ander klusbedrijf.Let ook goed op dat de afwatering van de kozijnen goed is,dit zijn langwerpige gleufjes aan de onderkant.
Poolse kozijnen willen wel eens gaatjes hebben die snel verstopt zitten met alle gevolgen vandien.( Finstral Nederland Werkt alleen maar met Poolen en klusbedrijven, wel hebben zij service monteurs die alleen maar druk bezig zijn met puinruimen, goede service hoor hahahah)

Onze inmeter heeft ergveel ervaring met kozijnen en kan in een oogopslag zien of er bv een waterdoorlatende spouw inzit of niet.(geloof je het zelf?)

Kunststof kozijnen worden bijna altijd met compriband gemonteerd en een stelkozijn is in de meeste gevallen niet nodig.

ook een verschil is bv een winterstand op je draaikiepramen,dat heeft rehau niet en finstral wel.( Gaat vaak kapot en herstellen gebeurd vaak niet"geen garantie meer")

Finstral is ook de enige die een ingewalste houtnerf heeft, de anderen werken allemaal met een renolitfolie.Finstral Duitsland ook, zelfde leverancier)

Je doet er goed aan om referenties te vragen van waar er kozijnen geplaatst zijn en dan even gaan kijken of het netjes is gemonteerd.

Staan ze overal evenver binnen de muur gemonterrd(negge)

Over het algemeen zul je tussen de 5 en 6 duizend euro kwijt zijn.(Finstral Duitsland is goedkoper)

Veel succes met je keuze.

Peter

Annagent
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jul 2011 20:53

Re: Prijzen kunststof kozijnen

Ongelezen bericht door Annagent »

wij hebben op dit forum lang gekeken en uiteindelijk 3 offerte's aangevraagd , waanders , wubbo design en stijl 2000 . een enorm prijsverschil tussen deze drie .
de goedkoopste was wubbo design , de duurste stijl 2000 , prijsverschil maar liefst 6000 euro . dit is toch veel geld en dus maar eens gekeken waarom wubbo design zoveel goedkoper is , we waren bang dat goedkoop later duurkoop werd .
na een telefoontje kregen we diverse referentie's en deze hebben we gebeld en zelfs een fam bezocht waar ze ook hadden geleverd. na een aantal dagen werd ons duidelijk dat dit bedrijf een goede naam heeft , direct levert uit duitsland (we waren zelfs welkom om een kijkje te nemen in de fabriek) we hebben dus de knoop doorgehakt en bij hun besteld , na 5 weken kwamen dan de verwachte kozijnen en het duurde 4 dagen qua werkzaamheden , monteurs werkten hard en goed en alles is naar wens verlopen , uiteindelijk hebben we van het geld dat we bespaart hebben een nieuwe keuken kunnen kopen bij ikea , ik ben achteraf zo blij niet voor de duurste te hebben gekozen want kwalitatief hebben we nu ook top en een nieuwe keuken op de koop toe . dus mensen ga niet gelijk in zee met de eerste de beste ,kijk goed op forums als deze (hebben wij ook gedaan) onze keuze was achteraf de beste en dit gunnen wij anderen ook.

JanBeekman
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 okt 2011 14:18

Re: Prijzen kunststof kozijnen

Ongelezen bericht door JanBeekman »

En, koop kozijnen in je regio, scheelt niet alleen een hele lange tocht naar de leverancier als er iets mis is en bij geen gehoor :wink:

gummiekikker
Berichten: 20
Lid geworden op: 23 sep 2011 17:39

Re: Prijzen kunststof kozijnen

Ongelezen bericht door gummiekikker »

hallo pas op in omgeving roosendaal kijk naar opgelicht uitzending 7 oktober hoe
2 oplichters worden ontmaskert voor vele tonnen.
mensen kijk naar deze uitzending tros opgelicht uitzending gemist 7 oktober jl.
dit bespaart u teleurstelling en duizenden euro .s
dit gaat over kozijnen en dakkapellen.

jgelder
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 mei 2011 10:55

Re: Prijzen kunststof kozijnen

Ongelezen bericht door jgelder »

Ik ben het eerlijk gezegd helemaal niet met je eens. Er zit namelijk een heel groot verschil tussen de verschillende soorten kunststofkozijnen. Dit komt doordat de verschillende onderdelen van een kozijn (de profielen) door de leverancier wordt ingekocht. Vervolgens wordt uit deze profielen een kozijn gemaakt. En vooral ook dit proces bepaalt voor een groot deel de uiteindelijke kwaliteit van het kozijn. Dit maakt het ook zo moeilijk om de verschillende kunsten kozijnen met elkaar te vergelijken. Het kan zo zijn dat het ene kozijn van exact hetzelfde merk veel beter in elkaar zit dan het andere kozijn (met hetzelfde merk). Puur omdat ze door verschillende fabrikanten in elkaar gezet zijn. Belangrijk is dus om in zee te gaan met een betrouwbare leverancier en hier kom je alleen achter door navraag te doen. Kijk hiervoor ook eens op
http://www.kozijnengids.nl





peterenjac schreef:Kwaliteitsverschil tussen de verschillende merken is onzin.

Vrijwel allemaal profielen met een stalen versterking erin.

Wij verkopen Finstral,Rehau en Schuco.
het verschil zit 'm in het aanzicht van het profiel en niet in de kwaliteit.

Er zijn vlakke profielen van 70 mm en verdiepte profielen van 115 mm,deze lijken het meest op een houten kozijn


Je moet echter wel op letten wie de kozijnen in komt meten en kijken of de kozijnen worden gemonterrd door eigen personeel of een of ander klusbedrijf.Let ook goed op dat de afwatering van de kozijnen goed is,dit zijn langwerpige gleufjes aan de onderkant.
Poolse kozijnen willen wel eens gaatjes hebben die snel verstopt zitten met alle gevolgen vandien.

Onze inmeter heeft ergveel ervaring met kozijnen en kan in een oogopslag zien of er bv een waterdoorlatende spouw inzit of niet.

Kunststof kozijnen worden bijna altijd met compriband gemonteerd en een stelkozijn is in de meeste gevallen niet nodig.

ook een verschil is bv een winterstand op je draaikiepramen,dat heeft rehau niet en finstral wel.

Finstral is ook de enige die een ingewalste houtnerf heeft, de anderen werken allemaal met een renolitfolie.

Je doet er goed aan om referenties te vragen van waar er kozijnen geplaatst zijn en dan even gaan kijken of het netjes is gemonteerd.

Staan ze overal evenver binnen de muur gemonterrd(negge)

Over het algemeen zul je tussen de 5 en 6 duizend euro kwijt zijn.

Veel succes met je keuze.

Peter

gummiekikker
Berichten: 20
Lid geworden op: 23 sep 2011 17:39

Re: Prijzen kunststof kozijnen

Ongelezen bericht door gummiekikker »

hallo mensen uit roosendaal en omgeving de man van de dakkapellen die te zien is op tros opgelicht van 7 oktober j.l
is weer bezig in de wijnkorenstraat in roosendaal deze verkoper werkt daar.
kijk uit mensen voor deze doortrapte verkoper.
deze man heeft mensen voor tonnen opgelicht.
dit is een algemene waarschuwing voor iedereen.
er is een mail doorgestuurd naar tros opgelicht deze houdt het nauwletend in de gaten .dus u ook .

Gesloten