Priment energie telemarketing (DGB energie)

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Priment energie telemarketing (DGB energie)

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Daar heb je ook wel weer een punt.

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Priment energie telemarketing (DGB energie)

Ongelezen bericht door juliomariner »

Prima dat het wordt uitgezocht maar de energiebedrijven doen en niets mee terwijl ze echt wel weten hoeveel klachten er over deze bemiddelaars zijn.

J. Deltoer
Berichten: 3032
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Priment energie telemarketing (DGB energie)

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

juliomariner schreef:
13 mei 2021 19:31
Nuttig waarvoor?. Er doet niemand wat mee.
De enige oplossing om dit soort hufters te stoppen ligt bij de energiebedrijven. Als zij niet meer in zee gaan met dit soort wazige bedrijfjes droogt hun inkomstenbron op en stoppen ze vanzelf.
DGB is het energiebedrijf wat met deze cowboys zaken blijft doen. Waarom? Het is in hun belang, want het lukt deze cowboys om slachtoffers te vinden voor de woekertarieven van DGB. Nee, dit houdt niet op, niet vanzelf.

HCMA
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jun 2021 19:41

Re: Priment energie telemarketing (DGB energie)

Ongelezen bericht door HCMA »

Zojuist voor de zoveelste keer gebeld door GME solutions. Volgens mij valt die ook onder priment energie. Dit keer opgenomen (nummer hebben ze duidelijk van KvK,). Ik heb direct gezegd niet geinteresseerd te zijn waarna de dame achter telefoon mij aangaf dat ik al klant bij ze was en dat ze niet snapte wat ik bedoelde? Heel misleidend voor iemand die naief is en daar gelijk in kan trappen. Vreselijk deze mensen moeten echt gestopt worden!

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Priment energie telemarketing (DGB energie)

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ik heb direct gezegd niet geinteresseerd te zijn waarna de dame achter telefoon mij aangaf dat ik al klant bij ze was en dat ze niet snapte wat ik bedoelde?
Glashard liegen is kennelijk hun vaste strategie. Hetzelfde kunstje werd bij mij geflikt. Ze hadden mijn nummer omdat ik "klant" bij hun was. Mijn telefoonnummer zullen ze op Werk.nl van mijn cv hebben gehaald.

Ben benieuwd hoe dit gaat vanaf 1 juli a.s.

Er treedt dan nieuwe wetgeving in. Ik denk dat ze gewoon doorgaan.

https://opgelicht.avrotros.nl/hulp/vraa ... verdwijnt/

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Priment energie telemarketing (DGB energie)

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ook al is er nieuwe wetgeving per 1 juli 2021: ze gaan uiteraard door met deze telefoonterreur.

+31103180253
+31202134432
+31103180255

Van GME Solutions

Gisteren en vandaag door ze gebeld. Ze kopen hele nummerreeksen op om mensen te lijf te gaan.

DScho
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 aug 2021 14:53

Re: Priment energie telemarketing (DGB energie)

Ongelezen bericht door DScho »

Een oude man van 74 jaar wordt helemaal gek gebeld door energiebedrijven. Hij is niet tegen deze agressieve vorm van marketing op gewassen en voordat hij het weet heeft hij weer een ander contract. Vandaag was ik er en weer was het raak, maar nu reageerde hij direct door op te hangen. Hij werd direct teruggebeld Sleen nu nam ik opDe brutale dame reageerde zeer verontwaardigd omdat ik direct uit mijn slof schoot en probeerde haast te maken. Ik vroeg een telefoonnummer om terug te kunnen bellen, maar dat kreeg ik nie t(onduidelijke smoes). Ze zou na een half uur terugbellen om de deal af te ronden. En ja hoor! Helaas kreeg ze weer met mij te maken. Ik ging in de aanval dat het sinds 1juli strafbaar was wat ze deed. Ze viel me in de reden en bleef doorpraten, maar ik ook. Op het laatst zei ze dat ze zo niet verder wilde praten. Dat komt goed uit zei ik want ik ben er klaar mee en meneer blijft bij zijn huidige maatschappij. Heel geniepig zei ze dat meneer niet mee wilde werken en dat ze hem later wel terug zou bellen! Samen met meneer heb ik besproken dat hij gaat ophangen de volgende keer. Ze opereren nu onder de naam TARIEFLOKET en willen je laten overstappen naar DBG!
Meneer is net teruggebeld maar heeft volgehouden! Zo gemeen dat ze deze mensen er gewoon uit zoeken! Kennelijk kan dit nog onder de nieuwe wet!

Harry007
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 aug 2021 14:03

Re: Priment energie telemarketing (DGB energie)

Ongelezen bericht door Harry007 »

Vandaag gebeld door Priment (010 - 318 0081)
Zegt zaken als "wij hebben uw energiecontract destijds voor u geregeld",
"wij zijn intermediair van uw energieleverancier",
"wij spreken namens uw energieleverancier en er zijn zaken veranderd in uw contract die we even met u door willen nemen".
Daarnaast probeert men allerlei persoonlijke gegevens te krijgen voordat men inhoudelijk het gesprek ingaat.
Toen ik daar niet op inging maar hun vragen begon te stellen zoals: bij welke energieleverancier zit ik dan,
wat is mijn contractnummer, etc. gaf men niet thuis en beëindigde men het gesprek snel.

Ik ga aangifte doen: poging tot oplichting.

Harry007
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 aug 2021 14:03

Re: Priment energie telemarketing (DGB energie)

Ongelezen bericht door Harry007 »

@bisquit: Super werk! Dank!

Mattenklopper
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 aug 2021 13:26

Re: Priment energie telemarketing (DGB energie)

Ongelezen bericht door Mattenklopper »

Vandaag gebeld door 010 - 318 0968. Dit blijkt dus ook van Priment te zijn.

HandigeHarrie
Berichten: 1355
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Priment energie telemarketing (DGB energie)

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Toen ik aangaf geen belangstelling te hebben, kwam de vraag of ik geen goedkopere energie wilde?
Op mijn antwoord "nee" volgde een stilte, daar voorziet het gespreksprotocol blijkbaar niet in.

DNJJ
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 aug 2021 14:57

Re: Priment energie telemarketing (DGB energie)

Ongelezen bericht door DNJJ »

Ik ben vanochtend ook door Priment gebeld, ze deden alsof mijn huidige energiecontract via hen geregeld was (niet waar, mijn huidige leverancier heeft nooit met ze gewerkt) en wilden me een contract van Engie aansmeren. Ik heb een klacht ingediend bij Engie via Klachtcompas, ik heb bij Priment zelf geklaagd en ik heb het nummer uit Utrecht dat mij belde bij telguarder doorgegeven. En voordat ik het vergeet, ze hadden ook geen idee wie ze aan de lijn hadden (ze noemden een adres waar familie woont).

Aangezien Priment ook deed alsof ze namens mijn huidige leverancier belden, leek het mij wel zo aardig om mijn huidige leverancier in te lichten met het verzoek hun juridische afdeling hier naar te laten kijken; ik hoop dat meer mensen dat doen, dan gebeurt er misschien iets.

Engie heeft inmiddels gereageerd en gezegd dat ze hier iets aan gaan doen.
Laatst gewijzigd door DNJJ op 17 aug 2021 15:34, 1 keer totaal gewijzigd.

dutchbenny
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 aug 2021 14:33

Re: Priment energie telemarketing (DGB energie)

Ongelezen bericht door dutchbenny »

ben de afgelopen maanden gebeld door gme solutions ik had een contract bij hun lopen voor mijn energie nagevraagd bij eneco contract loopt via hun
nu wordt het een telefoon terreur door gme ben nu al ruim 16x gebeld. nummers geblokeerd maar pfff steeds andere nummer hebben jullie ff hier de nummers tot nu toe zelf vandaag 20-8-2021 gebeld op het laaste nummer
0403116123. 0103180240. 0308906029. 0508796030. 071206099. 0702071389. 0103180259. 0416241441. 0202134444 . 07020771373
ben ook regelmatig gebeld met de zelfde nummers

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Priment energie telemarketing (DGB energie)

Ongelezen bericht door juliomariner »

zoals u zelf ziet hebben ze steeds andere nummers. Het is dan helaas ook zinloos deze te melden want als er teveel waarschuwingen voor een bepaald nummer komen, pakken ze gewoon een nieuwe.

xflorisx
Berichten: 385
Lid geworden op: 15 okt 2018 20:20

Re: Priment energie telemarketing (DGB energie)

Ongelezen bericht door xflorisx »

Heel goed om die nummers te melden. Als die vaker gemeld worden moeten ze weer nieuw aanvragen, omdat ze bekend worden. Blokkeer ze niet. Dat is zinloos. In dit topic weet je wat je kunt doen. De harde manier of de nog gemenere manier. Dat laatste kost wat meer tijd.

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Priment energie telemarketing (DGB energie)

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ze spoofen gewoon een nummer (het nummer dat in uw scherm komt is een ander nummer dan waar ze mee bellen. Het kost hun dus niets om steeds een ander nummer te spoofen.
Hierboven ziet een heel aantal kengetallen door heel het land. U denkt toch niet dat ze daar overal kantoren hebben of constant verhuizen.
Er zijn 2 manieren om deze hufters te stoppen. De ene hebt u in eigen hand en dat is direct de verbinding te verbreken. De tweede ligt aan de energiebedrijven en zou verl effectiever zijn. Zij moeten direct stoppen met het geven van overstapbonussen/ commissie aan dit soort bedrijven

J. Deltoer
Berichten: 3032
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Priment energie telemarketing (DGB energie)

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Zolang er maar een energieboer is die dit niet doet (die hufters van DGB energie) zal dit nooit stoppen. En ja de telefoon erop gooien is een goed alternatief maar sommige mensen zijn te beschaafd en soms minder alert en trappen erin.

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Priment energie telemarketing (DGB energie)

Ongelezen bericht door juliomariner »

Daarom pleit ik voor een verbod op het geven van commisie of overstapbonussen aan anderen dan de afnemer van de energie.

xflorisx
Berichten: 385
Lid geworden op: 15 okt 2018 20:20

Re: Priment energie telemarketing (DGB energie)

Ongelezen bericht door xflorisx »

Als dat echt gespoofd is, kun je daar ook nog mooi wat mee uithalen. Ik heb even geen tijd. Ik bel je zo terug. Ha ha.
Maar serieus. Ze mogen je na 1 juli helemaal niet meer bellen. Daar kun je gewoon werk van maken. Moet je wel naam etc. weten.
De enige manier om er van af te komen. Gewoon ophangen helpt niet, want er zijn nog steeds mensen die er wel instinken. Het blijft een verdienmodel.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Priment energie telemarketing (DGB energie)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als die mensen gewoon ophangen, houdt het verdienmodel op.

Gesloten