Problemen met de Experia Box v10 van KPN

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
abdulkadir_roy

Problemen met de Experia Box v10 van KPN

Ongelezen bericht door abdulkadir_roy » 25 dec 2017 15:18

Ik heb internet bij KPN (Koninklijke Prutsers Nederland)
KPN geeft toe dat er al 2 weken problemen zijn met de experia v10 box voor de WIFI in huis. Wifi werkt niet.
Ik heb aangeboden om een huis-tuin draadloos router te lenen om het probleem tijdelijk op te lossen maar kpn wil er niet aan meewerken
Laatst gewijzigd door Radar op 25 dec 2017 20:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ter verduidelijking onderwerp

Verwijderd

Re: Problemen met de Experia Box v10 van KPN

Ongelezen bericht door Verwijderd » 25 dec 2017 20:56

Wij hebben ook problemen met Wifi, met de Experia V10 box. De stekker er uit halen en 10 seconden wachten en dan werkt het Wifi tijdelijk weer even. Gezien mijn mobiele bundel verder geen probleem, maar het tablet kunnen we hierdoor bijna niet gebruiken. Het heeft iets te maken gehad met de laatste software-update voor het modem. Persoonlijk wacht ik gewoon even af tot KPN het probleem gevonden heeft en op lost.

https://tweakers.net/nieuws/133229/gebr ... -wifi.html

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb » 25 dec 2017 21:42

abdulkadir_roy schreef:Ik heb internet bij KPN (Koninklijke Prutsers Nederland)
KPN geeft toe dat er al 2 weken problemen zijn met de experia v10 box voor de WIFI in huis. Wifi werkt niet.
Ik heb aangeboden om een huis-tuin draadloos router te lenen om het probleem tijdelijk op te lossen maar kpn wil er niet aan meewerken
Het probleem is simpel op te lossen door het 5Ghz (tijdelijk) uit te schakelen. Is mij trouwens niet echt duidelijk waarom KPN u moet helpen als u zelf een draadloos routertje wilt aansluiten, de call-center medewerkers van KPN hebben immers geen ervaring met apparatuur niet door hun geleverd. Echter is aansluiten heel simpel.

- Schakel Wifi uit op de Experiabox (al zou 5Ghz uitschakelen al de oplossing zijn)
- Sluit de nieuwe router aan
- Meldt je aan op het wifi netwerk van deze router

Je kunt KPN wel afzeiken maar Ziggo heeft al maanden problemen met hun modem en hiervoor is ook nog geen oplossing, zo heeft elke provider soms wel eens een probleem met de modem's.

16again

Ongelezen bericht door 16again » 25 dec 2017 22:29

sylvesterb schreef:Je kunt KPN wel afzeiken maar Ziggo heeft al maanden problemen met hun modem en hiervoor is ook nog geen oplossing, zo heeft elke provider soms wel eens een probleem met de modem's.
Wat is dit voor onzin? Omdat provider1 problemen heeft, rechtvaardigt dit dan dat provider2 er met de pet naar gooit?

Als er problemen zijn met 5GHz, dan push je als provider een config, met 5G disabled.

Niet werkend WiFi kan overigens een dure grap zijn, als mobiel op eigen houtje op 3G verder gaat....

Revoked

Ongelezen bericht door Revoked » 26 dec 2017 00:39

16again schreef:
sylvesterb schreef:Je kunt KPN wel afzeiken maar Ziggo heeft al maanden problemen met hun modem en hiervoor is ook nog geen oplossing, zo heeft elke provider soms wel eens een probleem met de modem's.
Wat is dit voor onzin? Omdat provider1 problemen heeft, rechtvaardigt dit dan dat provider2 er met de pet naar gooit?

Als er problemen zijn met 5GHz, dan push je als provider een config, met 5G disabled.

Niet werkend WiFi kan overigens een dure grap zijn, als mobiel op eigen houtje op 3G verder gaat....
Nou, je hebt het niet zo goed begrepen. En verder is een uitrol voor 5GHz-uitschakeling niet een klein werkje. Updates gaan ook nooit vanuit de provider, maar wel via de provider. De producent zal er altijd tussen zitten. Vroeger, toen alles beter was (ahum), was er een akkefietje met liveboxen...omdat de producent zich er niet mee bemoeide, en de techies van Orange aan hun lot werden overgelaten....
Even wachten dus. Thuis je mobiele data uitzetten, de workaround gebruiken en verder gaan.

16again

Ongelezen bericht door 16again » 26 dec 2017 07:39

Revoked schreef:Nou, je hebt het niet zo goed begrepen. En verder is een uitrol voor 5GHz-uitschakeling niet een klein werkje. Updates gaan ook nooit vanuit de provider, maar wel via de provider. De producent zal er altijd tussen zitten.
Het is inderdaad aan de producent van kastje om de firmware te maken.
Maken van de configuratie is werk dat de provider zelf behoort te doen (al dan niet in samenspraak met producent). De kastjes moeten immers aangepast worden aan network van de provider. VPI/VPC om maar eens wat te noemen.

Het uitschakelen van 5Ghz band WiFi is voor de gebruiker een enkel vinkje, voor provider in initial config is dat echt niet veel meer.

En als ik het niet begrijp.....ik sta open om te leren, maar dan wel van steekhoudende argumenten.

Cro

Ongelezen bericht door Cro » 26 dec 2017 11:19

16again schreef:
Revoked schreef:Nou, je hebt het niet zo goed begrepen. En verder is een uitrol voor 5GHz-uitschakeling niet een klein werkje. Updates gaan ook nooit vanuit de provider, maar wel via de provider. De producent zal er altijd tussen zitten.
Het is inderdaad aan de producent van kastje om de firmware te maken.
Maken van de configuratie is werk dat de provider zelf behoort te doen (al dan niet in samenspraak met producent). De kastjes moeten immers aangepast worden aan network van de provider. VPI/VPC om maar eens wat te noemen.

Het uitschakelen van 5Ghz band WiFi is voor de gebruiker een enkel vinkje, voor provider in initial config is dat echt niet veel meer.

En als ik het niet begrijp.....ik sta open om te leren, maar dan wel van steekhoudende argumenten.
Denk je ook even aan de klanten die geen issues ondervinden. Ik verwacht niet dat die er vrolijk van worden dat hun 5Ghz uitgezet zal worden wanneer ze geen enkel issue ondervinden en hier mogelijk gretig gebruik van maken. Alleen al daarom lijkt het me niet handig om een netwerkbrede config te pushen, maar met workarounds te werken voor de klanten die wel issues hebben.

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb » 26 dec 2017 13:25

16again schreef:
Je verdraait mijn woorden, ik zeg niet dat het goed is of het het rechtvaardigt zeg enkel dat KPN benoemen als "Ik heb internet bij KPN (Koninklijke Prutsers Nederland)" niet terecht, immer heeft elke provider zijn problemen.
16again schreef: Als er problemen zijn met 5GHz, dan push je als provider een config, met 5G disabled.
Als je een beetje verdiept had in het probleem dan wist je dat niet alle klanten problemen hebben en KPN niet direct weet wat de oorzaak is. Een dergelijk instelling pushen zou dus veel meer problemen veroorzaken.
16again schreef: Niet werkend WiFi kan overigens een dure grap zijn, als mobiel op eigen houtje op 3G verder gaat....
Dat bepaal je zelf door je instelling in de telefoon.

16again

Ongelezen bericht door 16again » 26 dec 2017 15:42

sylvesterb schreef:Als je een beetje verdiept had in het probleem dan wist je dat niet alle klanten problemen hebben en KPN niet direct weet wat de oorzaak is. Een dergelijk instelling pushen zou dus veel meer problemen veroorzaken.
Zonder 5G verbinden apparaten gewoon met 2.4G , dat lijkt me beter dan op 5G haperingen te ondervinden.

joep873

Ongelezen bericht door joep873 » 26 dec 2017 23:54

16again schreef: Zonder 5G verbinden apparaten gewoon met 2.4G , dat lijkt me beter dan op 5G haperingen te ondervinden.
Altijd mooi, zo'n simpele oplossing. Je zou je haast af gaan vragen waarom die hele 5 GHz-WiFi ooit is uitgevonden, want blijkbaar is hij compleet overbodig.

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb » 27 dec 2017 06:52

16again schreef:
sylvesterb schreef:Als je een beetje verdiept had in het probleem dan wist je dat niet alle klanten problemen hebben en KPN niet direct weet wat de oorzaak is. Een dergelijk instelling pushen zou dus veel meer problemen veroorzaken.
Zonder 5G verbinden apparaten gewoon met 2.4G , dat lijkt me beter dan op 5G haperingen te ondervinden.
Denk dat je je ook eens moet gaan verdiepen in wat het verschil is tussen 2,4Ghz en op 5Ghz werken.

16again

Ongelezen bericht door 16again » 27 dec 2017 08:03

joep873 schreef:
16again schreef: Zonder 5G verbinden apparaten gewoon met 2.4G , dat lijkt me beter dan op 5G haperingen te ondervinden.
Altijd mooi, zo'n simpele oplossing. Je zou je haast af gaan vragen waarom die hele 5 GHz-WiFi ooit is uitgevonden, want blijkbaar is hij compleet overbodig.
Waar lees je dat ik 5G overbodig vindt? Ik geef alleen aan dat je device beter aan werkend 2.4G signaal kan verbinden, dan aan een niet goed werkend 5G signaal. En dat is juist de essentie van de bekende workaround die thuisgebruikers zelf kunnen kiezen door 5G uit te zetten.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie » 27 dec 2017 08:32

abdulkadir_roy schreef:Ik heb internet bij KPN (Koninklijke Prutsers Nederland)
KPN kan doen wat het doet, en leveren wat het levert, doordat dit voor elke klant gelijk is. Dat geeft uniformiteit, en oa schaalvoordeel bij het kopen van modems, en het maakt ook het trainen van (helpdesk)medewerkers een stuk eenvoudiger. Dat alles maakt weer dat wij in Nederland goed maar ook goedkoop breedband internet hebben. (beginnend bij onze zuiderburen wordt er bijvoorbeeld nog gewerkt met datalimieten voor de vaste verbindingen, en ligt de gemiddelde breedbandsnelheid al fors lager) Dat alles betekent wél dat ze niet even speciaal voor jou een losse router kunnen leveren, installeren, veilig kunnen houden met actuele firmware, en ook weer ondersteuning voor bieden. Overigens hebben ze een ander merk, XS4ALL, wat wat meer servicegericht en "premium" is, misschien kan je voor zulke extra service als je wenst, daar eens kijken?

Wat betreft die Experiabox, dat is bekend en onderkend door KPN, en een tijdelijke fix is het WiFi op de 5Ghz frequentie even uitzetten, tot de tijd dat ze met een definitieve firmware update dit issue fixen.

joep873

Ongelezen bericht door joep873 » 27 dec 2017 14:40

16again schreef: Waar lees je dat ik 5G overbodig vindt?
Dat is de enig mogelijke conclusie als er geroeptoeterd wordt dat KPN maar simpelweg 5GHz-WiFi bij zijn klanten kan gaan uitzetten:
Zonder 5G verbinden apparaten gewoon met 2.4G

16again

Ongelezen bericht door 16again » 27 dec 2017 15:16

Je mist een essentieel punt in je conclusie: Het gaat hier om een router die problemen levert met 5Ghz WiFi. In dat geval ben je "beter af zonder" 5G, en dat is iets anders dan "overbodig vinden."

Ik heb geen Xperia box, een AP-AC-Lite verzorgt hier wireless , en 5G staat gewoon aan.

joep873

Ongelezen bericht door joep873 » 27 dec 2017 15:33

16again schreef:Je mist een essentieel punt in je conclusie: Het gaat hier om een router die problemen levert met 5Ghz WiFi. In dat geval ben je "beter af zonder" 5G, en dat is iets anders dan "overbodig vinden."
Nee, een klant die 5GHz-WiFi nodig heeft is met een Experiabox met uitgeschakelde 5GHz-WiFi helemaal niet automatisch beter af dan met een moeizaam werkende 5GHz-WiFi.
Bij KPN kunnen ze nooit weten in hoeverre klanten afhankelijk zijn van hun 5GHz-WiFi. en zolang ze ook nog niet weten bij welke klanten en onder welke omstandigheden de upgrade en de al uitgevoerde recoverypoging mislukt zijn zullen ze het wel uit hun hoofd laten om voor grote groepen klanten even 5GHz-WiFi uit te zetten.

16again

Ongelezen bericht door 16again » 27 dec 2017 22:41

joep873 schreef:Nee, een klant die 5GHz-WiFi nodig heeft is met een Experiabox met uitgeschakelde 5GHz-WiFi helemaal niet automatisch beter af dan met een moeizaam werkende 5GHz-WiFi.
Onderbouwing? Ik ben nog geen apparaat tegengekomen, dat wel 5G en geen 2.4G ondersteunt. En bereik van 2.4G is groter dan 5G.

Zo hard nodig kan die 5G niet zijn: De xperia box V10 is de eerste Experia box waar het in zit . Kinderziekten?

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 » 27 dec 2017 22:49

16again schreef:
joep873 schreef:Nee, een klant die 5GHz-WiFi nodig heeft is met een Experiabox met uitgeschakelde 5GHz-WiFi helemaal niet automatisch beter af dan met een moeizaam werkende 5GHz-WiFi.
Onderbouwing? Ik ben nog geen apparaat tegengekomen, dat wel 5G en geen 2.4G ondersteunt. En bereik van 2.4G is groter dan 5G.

Zo hard nodig kan die 5G niet zijn: De xperia box V10 is de eerste Experia box waar het in zit . Kinderziekten?
Hier zitten flink wat apparaten fixed op 5G en die zouden allemaal stoppen met werken als je jouw ‘oplossing’ zou doorvoeren door vanuit de provider dit standaard uit te zetten. Camera’s, beveiligingsapparatuur, muziekinstallatie.. alles stopt ermee.

Gelukkig ga jij daar niet over.

16again

Ongelezen bericht door 16again » 27 dec 2017 23:26

Omdat 5G wel bij je werkt, moet je vooral gelukkig zijn dat KPN de V3.2 update blijkbaar niet naar je uitgerold heeft

1Hans1

Ongelezen bericht door 1Hans1 » 27 dec 2017 23:58

Hoog tijd dat er door Radar grootschalig publiciteit gegeven wordt aan dit Experiabox probleem dat al weken speelt en dat nog steeds niet opgelost is door onze KPN.
Aanvankelijk had ik niet in de gaten wat er toch loos was met mijn WiFi. Ik zat regelmatig zonder dat ik het in de gaten had mijn 4G data op te eten. De 5GB die ik voor de Kerst als cadeautje had gekregen van de KPN was er zo doorheen toen ik op YouTube iets aan het bekijken was. Met slechte WiFi en zonder 4G is het behelpen en frustrerend. Resetten via de website hielp eerder niets. Na twee maal telefonisch contact werd als tijdelijke "oplossing" 5G eruit gegooid, maar was het ook niet echt. Wordt de KPN-klant nog eens goed ingelicht? Hoe staat het met de oplossing...!? Worden wij als klant nog gecompenseerd...?! Kom op KPN... Dit mag zo nooit meer voorkomen. Beste wensen voor 2018.

Plaats reactie