Quatt warmtepomp echt of fake?

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
rwolters
Berichten: 1446
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Quatt warmtepomp echt of fake?

Ongelezen bericht door rwolters »

snah21954 schreef:
18 aug 2022 07:43
angel1978 schreef:
16 aug 2022 13:54
https://gathering.tweakers.net/forum/li ... es/2112548

Had je zelf met een minuut googleen ook kunnen vinden
Ik heb mijn account bij tweakers opgezegd omdat ik veel weerstand ondervond bij de waarheidsvinding rond het startup bedrijf Quatt.
Ook anderen die daar, vaak met de juiste kennis van zaken, de waarheid achter Quatt aan de kaak probeerden te stellen werden dwars gezeten door tweakers die het verhaal van Quatt geloven en € 99,- inleg hebben betaald.
De moderatoren lijken daar ook eerder aan de kant van Quatt te staan, dat klopt gewoon niet.
Ik zit even in dat topic op tweakers te kijken en daar staan toch best wel wat kritische reacties tussen. Zelfs in de introductie van het topic staan de nodige kanttekeningen. Ik ben wel benieuwd wat je dan geschreven hebt waardoor je dwars werd gezeten.

rwolters
Berichten: 1446
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Quatt warmtepomp echt of fake?

Ongelezen bericht door rwolters »

juliomariner schreef:
18 aug 2022 09:49
Ik ook niet. Ik geloof het ideële gedeelte niet zo.
Als een hoger rendement zo eenvoudig mogelijk zou zijn waarom maken de grote fabrikanten deze dan niet. Zij hebben grote ontwikkel afdelingen en een start-UP niet lijkt me.
Dat is niet altijd het geval. Je ziet vaak genoeg dat echte innovaties worden gedaan door startups en dat als het goed genoeg is, grote bedrijven de technologie overnemen om het te productificeren. Grote bedrijven zijn erg goed om complete producten te ontwerpen, produceren en distribueren maar daardoor zijn ze vaak minder goed om nieuwe innovaties te bedenken. Voor baanbrekende innovaties heb je niet veel mensen nodig. Wel mensen die zonder ballast van bestaande producten iets kunnen gaan proberen.

Arienoldus
Berichten: 13
Lid geworden op: 21 feb 2022 14:14

Re: Quatt warmtepomp echt of fake?

Ongelezen bericht door Arienoldus »

Ik sta ook bij Quatt op de lijst voor instalatie binnenkort ( technisch al doorgesproken ) maar ik zit wel met het probleem dat ik niet weet of met de huidige hoge electra prijzen dit nu wel gaat terug verdienen . ik heb net 12 Zonnepanelen op t dak gelegd , die al 2x zo duur zijn geworden als een jaar geleden en met gas verbruik zit ik al beneden de 1000 kuub per jaar ( &stroom 4500Kw zonder panelen ) , Nou ben ik geen rekenwonder , maar ik zie nergens een duidelijke rekentool om dit te verduidelijken , straks met het prijsplafond is het nog wel te doen maar als dat er af gaat dan is het helemaal niet meer duidelijk ,
Arie ,

sylwester
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 mei 2009 06:39

Re: Quatt warmtepomp echt of fake?

Ongelezen bericht door sylwester »

Toevallig kwammik ook bij Quatt terecht en het stinkt naar alle kanten.
Aanbetaling van 100% ,heel veel bla bla bla.
Ben bang dat het gewoon fake is.
Manier om heel verl geld binnen te kunnen harken en niks leveren.

Gevalletje te mooi om waar te zijn.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Quatt warmtepomp echt of fake?

Ongelezen bericht door Moneyman »

sylwester schreef:
01 mar 2023 15:38
Toevallig kwammik ook bij Quatt terecht en het stinkt naar alle kanten.
Aanbetaling van 100% ,heel veel bla bla bla.
Ben bang dat het gewoon fake is.
Manier om heel verl geld binnen te kunnen harken en niks leveren.

Gevalletje te mooi om waar te zijn.
Lees het topic en het draadje op Tweakers eens. Dan weet je waar de echte bla bla zit...

Arienoldus
Berichten: 13
Lid geworden op: 21 feb 2022 14:14

Re: Quatt warmtepomp echt of fake?

Ongelezen bericht door Arienoldus »

Morgen wordt de warmte wisselaar/pomp geleverd , Dit Fake noemen is natuurlijk een onzin reaktie . Was ook niet mijn vraag .

Arizonakid
Berichten: 1092
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Quatt warmtepomp echt of fake?

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Totaal niet fake, ze nemen volop monteurs aan, en leveren wel degelijk uit.

WRS
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 mar 2023 12:13

Re: Quatt warmtepomp echt of fake?

Ongelezen bericht door WRS »

Afgelopen dinsdag is de Quatt geïnstalleerd bij ons. Kosten: 1600 euro na aftrek van 2700 subsidie. Het is dus geen fake, maar een prima draaiende warmtepomp voor een redelijke prijs.

ErikLusink
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 jun 2010 12:12

Re: Quatt warmtepomp echt of fake?

Ongelezen bericht door ErikLusink »

Laatste nieuws: volgens mij zijn ze wel geloofwaardig bezig. Het is wel allemaal afwachten of het allemaal uitkomt van wat er beweert word. En of ze niet weer voor die tijd failliet gaan. Ik wens ze veel succes. :D :D https://mtsprout.nl/impact/quatt-warmtepomp-hybride

Erikrave
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mar 2023 20:18

Re: Quatt warmtepomp echt of fake?

Ongelezen bericht door Erikrave »

Hallo,

Vraag;

Voor degenen die een order hebben geplaatst of al een quatt warmtepomp geïnstalleerd hebben gekregen.

Hebben jullie überhaupt onderzoek laten doen naar de warmtevraag van de woning?
Dit is namelijk cruciaal bij de keuze voor een specifieke warmtepomp.

Het komt op mij over dat er, zonder over na te denken, online een WP wordt besteld.
Een 4kW unit is, volgens de vele vakartikelen, voor veel woningen te klein.
Dat kan resulteren in torenhoge elektra rekeningen.


Mijn mening over Quatt: Alles lijkt er op dat ze een bestaande Chinese WP in een nieuw, erg mooi, jasje hebben gestoken.

Private labeling wordt dit genoemd.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Quatt warmtepomp echt of fake?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Erikrave schreef:
20 mar 2023 20:28
Mijn mening over Quatt: Alles lijkt er op dat ze een bestaande Chinese WP in een nieuw, erg mooi, jasje hebben gestoken.

Private labeling wordt dit genoemd.
Dit is wat ze er in het hiervoor al gelinkte artikel zelf over zeggen. Dat matcht niet met jouw inschatting.
Quatt-warmtepomp: stijlvol en hybride
De hybride warmtepompen van Quatt zijn tot stand gekomen samen met een partner uit Azië. Zij produceren de apparaten, maar de broers Flipse maken alle ontwerpkeuzes.

De software van de pompen heeft Quatt wel helemaal zelf ontwikkeld. Die berekent per situatie hoeveel er bespaard kan worden in een woning. Hierdoor kunnen verwachtingen naar de klant helder gecommuniceerd worden.

De warmtepompen moeten niet alleen functioneel zijn, maar ook stijlvol. Daar hebben de broers bewust voor gekozen. Ze willen designproducten maken om van te houden. Zo hopen ze de energietransitie te versnellen.

‘Een van de belangrijkste gedachtes die we willen dat klanten hebben, is: wauw, dat is een mooi apparaat. Dus niet dat het alleen een functioneel apparaat is, maar vooral ook een mooi apparaat.’

Efhe5706
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 mei 2022 23:25

Re: Quatt warmtepomp echt of fake?

Ongelezen bericht door Efhe5706 »

Quatt voert een technische analyse uit, onder andere met door de klant aangeleverde data, bijv. woningtype, isolatie, verwarmingssysteem, verbruik. Dus wat @Erikrave suggereert dat er "zonder over na te denken, online een WP wordt besteld" is voor eigen rekening. Geldt ook voor de rest van zijn tekst, vooral ongefundeerde aannames.

E.R.P.
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 jul 2011 12:15

Re: Quatt warmtepomp echt of fake?

Ongelezen bericht door E.R.P. »

Quatt : afgelopen maand laten plaatsen en helemaal top.
Ik bekeek de toenmalige advertentie als start-up bedrijf en heb mij in warmtepomp iets verdiept. Ik kwam tot de conclusie dat het een veilige gok zou zijn. Vervolgens pakt Quatt het professioneel aan met gebruikmaking van de huidige techniek, namelijk video bellen. Na een gesprek van een uur waarbij (er van-)alles is door gesproken is krijg je een definitieve offerte. Als je een niet te grote warmtevraag hebt, is een warmtepomp (o.a. Quatt) rendabel. Naast de offerte krijg je een technisch rapport met de verwachte besparing etc.
Vervolgens is geheel volgens afspraak 1 van de 30 teams gekomen. De 2 mannen werkte hard en netjes en uiteindelijk in 6 uur tijd had ik een geïnstalleerd en werkende Quatt zoals eerder met Quatt via videobellen door gesproken. Ik ben tevreden.

Ik heb gekozen voor Quatt vanwege het gebruik van een slim programma wat betreft aansturing en de Quatt maakt geen gebruik van een extra warmtewisselaar (wat extra kosten en ruimte scheelt).

@Erikrave en anderen: informeer je goed voordat je wat roept. En wat betreft Chinees product: de Quatt is degelijk gebouwd en of dat uit China / het Oosten komt (zoals vele zonnepanelen en smartphones) maakt niet uit ;-) Het werkt goed voor een acceptabele investering.

E.R.P.
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 jul 2011 12:15

Re: Quatt warmtepomp echt of fake?

Ongelezen bericht door E.R.P. »

ps
@snah21954 > QUATT warmtepomp staat wel op de RVO subsidie lijst. En advertentie is duidelijk, al krijg je nog altijd een uiteindelijke definitieve offerte.

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Quatt warmtepomp echt of fake?

Ongelezen bericht door juliomariner »

Dank voor deze reclamespot. Valt de verkoop toch tegen?

Arienoldus
Berichten: 13
Lid geworden op: 21 feb 2022 14:14

Re: Quatt warmtepomp echt of fake?

Ongelezen bericht door Arienoldus »

De @quatt draait hier nu bijna 4 maanden tot volle tevredenheid en heeft in de eerste maanden al behoorlijk gas bespaart en kreeg het huis ( 140 m3) prima warm , 60 -70 % minder gas verbruik tov verbruik voor verbouwing ( verduurzaming) en plaatsing Quatt
En mensen die nu over Chinese producten beginnen te zeuren moeten eens goed om hun heen kijken wat er eigenlijk Niet uit china komt
( kopen een dure Volvo , en denken nog steeds dat ze een Zweedse auto kopen ) :)

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Quatt warmtepomp echt of fake?

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ik weet niet hoor maar waarom wordt er zo snel op negatieve berichten gereageerd en dit op een warme zondagmiddag?
Ik heb nog steeds een raar gevoel bij fit product/deze firma.

Ivo.w
Berichten: 1733
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Quatt warmtepomp echt of fake?

Ongelezen bericht door Ivo.w »

E.R.P. schreef:
09 jul 2023 14:37
Quatt : afgelopen maand laten plaatsen en helemaal top.
Of het top is, kun je in de zomer niet beoordelen. Je beoordeelt een auto toch ook niet op basis van hoe mooi en goed deze voor de deur stil kan staan?
De beoordeling van een warmtepomp kun je pas in de winter doen tijdens een week met ijsdagen en strenge nachtvorst.
Ik bekeek de toenmalige advertentie als start-up bedrijf en heb mij in warmtepomp iets verdiept. Ik kwam tot de conclusie dat het een veilige gok zou zijn. Vervolgens pakt Quatt het professioneel aan met gebruikmaking van de huidige techniek, namelijk video bellen.
Het is voor een dergelijke installatie die specifiek aan de woning aangepast moet worden helemaal niet professioneel om in het offerte-staduim een goede opname van de woning ter plaatse over te slaan. Het is gewoon een manier van zo goedkoop mogelijk werken en daarbij de kwaliteit van de dienstverlening wat aan de kant te schuiven.
Arienoldus schreef:
09 jul 2023 15:42
De @quatt draait hier nu bijna 4 maanden tot volle tevredenheid en heeft in de eerste maanden al behoorlijk gas bespaart en kreeg het huis ( 140 m3) prima warm , 60 -70 % minder gas verbruik tov verbruik voor verbouwing ( verduurzaming) en plaatsing Quatt
En mensen die nu over Chinese producten beginnen te zeuren moeten eens goed om hun heen kijken wat er eigenlijk Niet uit china komt
( kopen een dure Volvo , en denken nog steeds dat ze een Zweedse auto kopen ) :)
Ook u heeft met de warmtepomp tot nu toe alleen maar een 'ritje naar de supermarkt' gemaakt, maar het ding heeft nog nooit echt moeten werken in de laatste 4 maanden.
En welk deel van de gas besparing komt door de andere duurzame maatregelen die u heeft genomen?

Bij ons is de gas besparing over de door u genoemde maanden 100%.

peter17111962
Berichten: 560
Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34

Re: Quatt warmtepomp echt of fake?

Ongelezen bericht door peter17111962 »

"Het is dus geen fake, maar een prima draaiende warmtepomp voor een redelijke prijs..."
Er zijn ook veel mensen die vinden dat een dure placebo ook prima werkt, dit is net zoiets.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Quatt warmtepomp echt of fake?

Ongelezen bericht door Moneyman »

juliomariner schreef:
09 jul 2023 16:00
Ik weet niet hoor maar waarom wordt er zo snel op negatieve berichten gereageerd en dit op een warme zondagmiddag?
Ik heb nog steeds een raar gevoel bij fit product/deze firma.
Ik hecht toch meer waarde aan echte ervaringen dan aan jouw onderbuik.

Plaats reactie