Quatt warmtepomp echt of fake?

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
snah21954
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 aug 2022 08:35

Quatt warmtepomp echt of fake?

Ongelezen bericht door snah21954 »

Quatt zegt een startup te zijn om Nederland te gaan voorzien van een vernieuwende hybride warmtepomp.
Hun website geeft zeer weinig concrete informatie.
De prijzen zijn vermeld inclusief de aftrek van de mogelijke subsidie, dat mag dus niet.
Bovendien staat Quatt op 16-08-2022 niet op de ISDE apparatenlijst voor de subsidie.
Ze vragen een entreebedrag € 99,- als investering, vervolgens bij daadwerkelijke bestelling komt daar nog € 1500,- bij.
Kritische vragen worden niet beantwoord.

Als het allemaal toch waar blijkt te zijn is het heel mooi maar of dat zo is....

angel1978
Berichten: 10896
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Quatt warmtepomp echt of fake?

Ongelezen bericht door angel1978 »

https://gathering.tweakers.net/forum/li ... es/2112548

Had je zelf met een minuut googleen ook kunnen vinden

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Quatt warmtepomp echt of fake?

Ongelezen bericht door juliomariner »

Wanneer zouden ze de pomp kunnen leveren of blijven ze daar ook vaag over. (over een maand, 3 maanden, 1 jaar. 3 jaar of helemaal nooit?)
Hoe ver zijn ze met de ontwikkeling en wat is het voordeel van hun pompen t.o.v. pomepn die wel beschikbaar zijn?
Op google varieren de prijzen tussen de 4500 en 19000 euro. Hoe denkt een startup dan voor 1500 euro een warmtepomp te kunnen leveren?
Een erg wazig verhaal.

Harry Breda
Berichten: 57
Lid geworden op: 21 dec 2009 11:56

Re: Quatt warmtepomp echt of fake?

Ongelezen bericht door Harry Breda »

Quatt's e-mail dd di 26-7-2022: plaatsing in volgorde van aanmelding ( en betaling deposito van € 99)
nrs 1-400: sept - dec 2022
nrs 401-1000: jan-feb 2023
nrs 1001-2000: mrt - apr 2023
nrs 2001+: mei-juni

MET koeling: hele installatie in zomer 2023

Resultaten bij presentatie eerste model:
Quatt hybrid: Remeha Elgo Ace 4 Daikin
COP A7-W35: 4,9 4,5 4,5
Power A7W35: 5,2kW 4,14 kW 4,53 kW
Power A-7W35 3,7kW 2,8kW onbekend
Geluid 54 dB(A) 53 dB(A) 58,7 dB(A)
prijs ex subs €4299 € 6000 € 7100
prijs incl subs € 1599 € 3600 € 5610
( voor diegenen, die al ingetekend hebben )

Een aantal maanden geleden dienden wij ( = Quatt) het verzoek in bij RVO om Quatt Hybrid op de subsidielijst te zetten. Inmiddels hebben wij van RVO de bevestiging dat de Quatt Hybrid in aanmerking komt voor maar liefst €2700 subsidie, en daarmee op de aankomende subsidielijst zal staan.
Dit verhoogde subsidiebedrag is te danken aan de hogere efficiëntie & vermogen.

Seinhuis
Berichten: 2359
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Quatt warmtepomp echt of fake?

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Het kan natuurlijk een startende student zijn met goeie bedoelingen.

Maar als u zegt dat meerdere regels wordt overtreden en u heeft geen goed gevoel erover dan kunt u het beste heel goed over nadenken.

snah21954
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 aug 2022 08:35

Re: Quatt warmtepomp echt of fake?

Ongelezen bericht door snah21954 »

angel1978 schreef:
16 aug 2022 13:54
https://gathering.tweakers.net/forum/li ... es/2112548

Had je zelf met een minuut googleen ook kunnen vinden
Ik heb mijn account bij tweakers opgezegd omdat ik veel weerstand ondervond bij de waarheidsvinding rond het startup bedrijf Quatt.
Ook anderen die daar, vaak met de juiste kennis van zaken, de waarheid achter Quatt aan de kaak probeerden te stellen werden dwars gezeten door tweakers die het verhaal van Quatt geloven en € 99,- inleg hebben betaald.
De moderatoren lijken daar ook eerder aan de kant van Quatt te staan, dat klopt gewoon niet.

snah21954
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 aug 2022 08:35

Re: Quatt warmtepomp echt of fake?

Ongelezen bericht door snah21954 »

Harry Breda schreef:
17 aug 2022 14:15


Een aantal maanden geleden dienden wij ( = Quatt) het verzoek in bij RVO om Quatt Hybrid op de subsidielijst te zetten. Inmiddels hebben wij van RVO de bevestiging dat de Quatt Hybrid in aanmerking komt voor maar liefst €2700 subsidie, en daarmee op de aankomende subsidielijst zal staan.
Dit verhoogde subsidiebedrag is te danken aan de hogere efficiëntie & vermogen.
Zou je zo vriendelijk willen zijn het bewijs van de bevestiging/toezegging door de RVO die Marijn Flipse op tweakers noemde, hier te tonen?
Zonder bewijs blijft het bij de mooie verhalen die we ook op tweakers zien.

Thanks!

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Quatt warmtepomp echt of fake?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Op de ISDE - Apparatenlijst Warmtepompen Augustus 2022 (pdf, 2,24 MB, gedateerd 10-08-2022) staat de Quatt in ieder geval nog niet.

Na het lezen van de eerste en laatste twee pagina's van de discussie bij Tweakers, werd ik niet bepaald enthousiast. Ik zet er geen 100 euro op in.

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Quatt warmtepomp echt of fake?

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ik ook niet. Ik geloof het ideële gedeelte niet zo.
Als een hoger rendement zo eenvoudig mogelijk zou zijn waarom maken de grote fabrikanten deze dan niet. Zij hebben grote ontwikkel afdelingen en een start-UP niet lijkt me.

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Quatt warmtepomp echt of fake?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Van idee naar "proof of concept" naar werkend prototype naar proefserie naar serieproductie is vaak een lange weg. Juist die laatste stap blijkt vaak erg lastig. Het zou niet vor het eerst zijn dat een veelbelovend project daarop stukloopt.

Cro
Berichten: 2054
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Quatt warmtepomp echt of fake?

Ongelezen bericht door Cro »

snah21954 schreef:
18 aug 2022 07:43
angel1978 schreef:
16 aug 2022 13:54
https://gathering.tweakers.net/forum/li ... es/2112548

Had je zelf met een minuut googleen ook kunnen vinden
Ik heb mijn account bij tweakers opgezegd omdat ik veel weerstand ondervond bij de waarheidsvinding rond het startup bedrijf Quatt.
Ook anderen die daar, vaak met de juiste kennis van zaken, de waarheid achter Quatt aan de kaak probeerden te stellen werden dwars gezeten door tweakers die het verhaal van Quatt geloven en € 99,- inleg hebben betaald.
De moderatoren lijken daar ook eerder aan de kant van Quatt te staan, dat klopt gewoon niet.
Ik zie in het hier gelinkte Tweakers topic na een korte zoekactie op 'anoniem' als poster anders geen 'anonieme user' die ook maar enige interessante informatie of kritische noot daar gepost lijkt te hebben. De enige user die daar op anoniem staat is 'Anoniem: 1311658' die enkel emoticons post maar geen zinnig woord uit heeft weten te brengen kijken naar de post geschiedenis is het topic.

snah21954
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 aug 2022 08:35

Re: Quatt warmtepomp echt of fake?

Ongelezen bericht door snah21954 »

Cro schreef:
18 aug 2022 10:54
snah21954 schreef:
18 aug 2022 07:43
angel1978 schreef:
16 aug 2022 13:54
https://gathering.tweakers.net/forum/li ... es/2112548

Had je zelf met een minuut googleen ook kunnen vinden
Ik heb mijn account bij tweakers opgezegd omdat ik veel weerstand ondervond bij de waarheidsvinding rond het startup bedrijf Quatt.
Ook anderen die daar, vaak met de juiste kennis van zaken, de waarheid achter Quatt aan de kaak probeerden te stellen werden dwars gezeten door tweakers die het verhaal van Quatt geloven en € 99,- inleg hebben betaald.
De moderatoren lijken daar ook eerder aan de kant van Quatt te staan, dat klopt gewoon niet.
Ik zie in het hier gelinkte Tweakers topic na een korte zoekactie op 'anoniem' als poster anders geen 'anonieme user' die ook maar enige interessante informatie of kritische noot daar gepost lijkt te hebben. De enige user die daar op anoniem staat is 'Anoniem: 1311658' die enkel emoticons post maar geen zinnig woord uit heeft weten te brengen kijken naar de post geschiedenis is het topic.

Klopt, ik wilde niets meer met tweakers te maken hebben en heb alle teksten verwijderd en daar een aapje met de handen voor de ogen voor teruggeplaatst, in de hoop dat dit enige aanwijzing is om op te passen.
Wel goed van tweakers is dat er een disclaimer/topic waarschuwing is geplaatst.

snah21954
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 aug 2022 08:35

Re: Quatt warmtepomp echt of fake?

Ongelezen bericht door snah21954 »

juliomariner schreef:
18 aug 2022 09:49
Ik ook niet. Ik geloof het ideële gedeelte niet zo.
Als een hoger rendement zo eenvoudig mogelijk zou zijn waarom maken de grote fabrikanten deze dan niet. Zij hebben grote ontwikkel afdelingen en een start-UP niet lijkt me.
Precies, dat er geen startup project nodig is voor een bestaand product is ook door anderen op tweakers genoemd. Met een goed businessplan had men investeerders kunnen benaderen en was een inleg van € 99,- niet nodig geweest.
Dat hogere rendement is door diverse deskundigen op tweakers ontzenuwd als fake.

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Quatt warmtepomp echt of fake?

Ongelezen bericht door juliomariner »

Een hoger rendement zal best wel mogelijk zijn maar of een start-UP dat kan?

snah21954
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 aug 2022 08:35

Re: Quatt warmtepomp echt of fake?

Ongelezen bericht door snah21954 »

Ik blijf het topic op tweakers: "Ervaringen met Quatt" uiteraard nog verder volgen.
Grappig is dat zodra het geloof in het Quatt verhaal afneemt, Marijn Flipse als een goede geestelijk leider het gevolg weet op te peppen en iedereen weer "Happy :D " achter Quatt staat.

angel1978
Berichten: 10896
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Quatt warmtepomp echt of fake?

Ongelezen bericht door angel1978 »

Er is een topic op tweakers, die je zelf ook al had gevonden en aan deelgenomen en die blijf je verder volgen. Wat verwacht je dan van dit topic hier?

snah21954
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 aug 2022 08:35

Re: Quatt warmtepomp echt of fake?

Ongelezen bericht door snah21954 »

angel1978 schreef:
20 aug 2022 11:29
Er is een topic op tweakers, die je zelf ook al had gevonden en aan deelgenomen en die blijf je verder volgen. Wat verwacht je dan van dit topic hier?
Het topic op tweakers sneeuwt nogal onder door allerlei zaken die weinig tot niets met het topiconderwerp te maken hebben.
Bovendien kreeg ik twijfel over mogelijke belangen van gebruikers (stromannen) en moderatoren bij/met Quatt . Ik verwacht en hoop dat dit zuiver blijft.
Ik wil blijven waarschuwen en zoeken naar de waarheid achter deze startup.
Daarbij hoop ik op reacties die aan waarheidsvinding bijdragen.
Waar of niet waar, dat blijft de vraag.

angel1978
Berichten: 10896
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Quatt warmtepomp echt of fake?

Ongelezen bericht door angel1978 »

Tweakers is veel meer een technisch forum dan dit waar veel topics al snel offtopic gaan. Daarnaast kan alleen Quat zelf meer vertellen maar dat doen ze niet of mondjesmaat en geloof je voor een deel niet.
Dan rest er weinig anders dan afwachten tot de introductie en/of ineenstorting van de startup.
Zoals zoveel van dit soort dingen ben je bereid het risico te nemen of niet.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Quatt warmtepomp echt of fake?

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

je moet wachten, men heeft nog neits, nou, dan wacht je toch ook met betalen en bestellen tot men "iets" heeft om te verkopen?

Hoe moeilijk kan het zijn????

snah21954
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 aug 2022 08:35

Re: Quatt warmtepomp echt of fake?

Ongelezen bericht door snah21954 »

angel1978 schreef:
20 aug 2022 13:16
Tweakers is veel meer een technisch forum dan dit waar veel topics al snel offtopic gaan. Daarnaast kan alleen Quat zelf meer vertellen maar dat doen ze niet of mondjesmaat en geloof je voor een deel niet.
Dan rest er weinig anders dan afwachten tot de introductie en/of ineenstorting van de startup.
Zoals zoveel van dit soort dingen ben je bereid het risico te nemen of niet.
Dat laatste is nu net het sterke punt van het Quatt verhaal: "zakkenklopperij onder het mom van een zeer voordelige oplossing voor je stookkosten"
Mooie beloften en aannemelijke verhalen daar is men bij Quatt sterk in maar voorlopig is er geen enkel steekhoudend bewijs van daadwerkelijke voortgang in de leveringen die in Q4 vanaf begin oktober 2022 plaats zouden moeten gaan vinden.
Quatt staat niet op de ISDE apparatenlijst van 10-08-2022
Volgens Marijn Flipse van Quatt heeft de RVO toegezegd dat ze bijtijds op de lijst zouden komen, later verklaart Marijn dat dit niet zou zijn gelukt wegens vakantie ....... dat soort lulkoek dus ......
Op het Tweakers forum is diverse malen gevraagd om bewijs van de aanvraag bij RVO .... geen reactie van Quatt.

Plaats reactie