LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Re: Pelletkachel of Pellet CV Ketel?

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
stofzuigertje

Re: Pelletkachel of Pellet CV Ketel?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Wie heeft er al persoonlijke ervaringen met Pellet kachels?
Zowel de dubieuze rotzooi uit China als de goede merken.

Ook de pellets zelf graag vermelden.
De kattebak korrels van €2,49 per 10 Kg zijn hetzelfde wat uiterlijk maar branden voor geen meter.
Dus ik koop wel weer de goed gekeurde.
De test in water, de echte meer als 5 minuten en de foute binnen 1¼ minuut al uit elkaar gevallen.
Dan krijg je meer as en rotzooi en minder warmte dus hoewel voordelig toch duurder.
As is weggooien.

Hoe is Uw ervaring, vooral geluid ventilator en hoeveelheid as en is het redelijk schoon te maken.
Mijn Cola Fast bevalt tot nu toe goed, maar er is zoveel keuze dus welke andere zal ik straks als 2e kopen?
Laatst gewijzigd door stofzuigertje op 09 nov 2017 11:32, 1 keer totaal gewijzigd.

stofzuigertje

Re: Re: Pelletkachel of Pellet CV Ketel?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Leuk die 25% korting maar....vandaag zijn de meeste nu al gesloten en is u wel eigenaar en betrouwbaar gezien de overige berichten?

Deze site kende ik al van deze grote handelaar maar ik vroeg juist gebruikers.

Via privé bericht kreeg ik een te kleine vul klep dus knoeien, en ook een van een Chinees die teveel lawaai maakte en nu gelukkig is ingeruild.

Dus geen bedrijven reclame maar gebruikers ervaringen want de verkopers zijn via Google meestal moeiteloos te vinden mits je Pellet Stove dus op de Engelse manier invoerde...

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Re: Pelletkachel of Pellet CV Ketel?

Ongelezen bericht door dhc »

stofzuigertje schreef:Wie heeft er al persoonlijke ervaringen met Pellet kachels?
Zowel de dubieuze rotzooi uit China als de goede merken.

Ook de pellets zelf graag vermelden.
De kattebak korrels van €2,49 per 10 Kg zijn hetzelfde wat uiterlijk maar branden voor geen meter.
Dus ik koop wel weer de goed gekeurde.
De test in water, de echte meer als 5 minuten en de foute binnen 1¼ minuut al uit elkaar gevallen.
Dan krijg je meer as en rotzooi en minder warmte dus hoewel voordelig toch duurder.
As is weggooien.

Hoe is Uw ervaring, vooral geluid ventilator en hoeveelheid as en is het redelijk schoon te maken.
Mijn Cola Fast bevalt tot nu toe goed, maar er is zoveel keuze dus welke andere zal ik straks als 2e kopen?

Vreemd..... jij weet toch alles? waarom stel je deze vraag dan?

stofzuigertje

Re: Re: Pelletkachel of Pellet CV Ketel?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik zie dat een reclame link is verwijderd dus mijn 25% korting ging daar over.

Maar ik mag toch wel vragen of deze vrij nieuw in Nederland een goede vervanger is voor hout kachels?
Ik vind dat wel mooier, die ruige blokken maar dit is makkelijker en ik zie met nog niet de hele dag hakken en sjouwen...

Maar omdat er veel rotzooi op forums is besproken van enkele jaren terug en nu nauwelijks iets meer is....

Joris27
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 okt 2010 21:59

Re: Re: Pelletkachel of Pellet CV Ketel?

Ongelezen bericht door Joris27 »

Hallo,

wij hebben sinds enkele maanden een pelletkachel, en het bevalt ons erg goed. Wij hebben een kachel van het merk Winter - Ofen, en gebruiken ook alleen echte pellets van de dealer.
We hebben eens goedkopere pellets geprobeerd, maar dat was 1 x, veel vette roetaanslag op het ruitje wat er bijna niet af wou, dat hebben we met de goede pellets nooit.

De venilator horen wij alleen echt duidelijk als hij op de hoogste stand staat, op 1 of 2 is het een achtergrond zoem geluid waar wij geen last van hebben. We maken hem wel bij elke vulbeurt schoon.

andre 27-08
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jan 2013 22:05

Re: Re: Pelletkachel of Pellet CV Ketel?

Ongelezen bericht door andre 27-08 »

Wij hebben nu zo een twee jaar een pelletkachel en hij gaat er bij de eerste de beste gelegenheid uit. We hebben een industrie stofzuiger a €900,= aangeschaft om de stof weg te houden en moeten hem bij intensief gebruik zeker wekelijks schoonmaken, in de winter elke twee dagen. Het is een italiaanse kachel maar noch de leverancier noch de importeur geeft thuis als we om een oplossing komen. Kortweg we hebben het echt helemaal gehad met dat ding, welliswaar een aanschaf van een kleine €4000,=. Het is gewoon cashen voor de verkoper en als klant sta je nergens.

Spaans1963
Berichten: 34
Lid geworden op: 31 jan 2013 22:52

Re: Re: Pelletkachel of Pellet CV Ketel?

Ongelezen bericht door Spaans1963 »

Wij hebben nu bijna twee jaar een pelletkachel en we vinden het geweldig. Fijne warmte en goedkoop stoken, heeft ons zeker 80,- per maand bespaart, stoken bijna alleen nog op de pelletkachel. Schoonmaken moet wel, zo om de 2/3 dagen, klusje van niks. Gek dat je dat niet is verteld, Andre, want dat moet nu eenmaal. De kachel die wij hebben is ook van het merk Cola, we laten 1x per jaar 100 zakken pellets bezorgen en klaar. Vorig jaar hebben we wat bij moeten halen, dit jaar komen we goed uit, nog zo'n 20 zakken over dus dat redden we wel. Wij hebben voor een pelletkachel gekozen omdat we geen schoorsteen hadden en het erg kostbaar werd er eentje te laten bouwen. Pelletkachel heeft geen echte schoorsteen nodig en onze gaat automatisch aan en uit, ideaal. Als wij zouden verhuizen is het eerste wat we kopen weer een pelletkachel, of we nemen onze huidige mee!

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Re: Pelletkachel of Pellet CV Ketel?

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Spaans1963 schreef:Wij hebben nu bijna twee jaar een pelletkachel en we vinden het geweldig. Fijne warmte en goedkoop stoken, heeft ons zeker 80,- per maand bespaart, stoken bijna alleen nog op de pelletkachel. Schoonmaken moet wel, zo om de 2/3 dagen, klusje van niks. Gek dat je dat niet is verteld, Andre, want dat moet nu eenmaal. De kachel die wij hebben is ook van het merk Cola, we laten 1x per jaar 100 zakken pellets bezorgen en klaar. Vorig jaar hebben we wat bij moeten halen, dit jaar komen we goed uit, nog zo'n 20 zakken over dus dat redden we wel. Wij hebben voor een pelletkachel gekozen omdat we geen schoorsteen hadden en het erg kostbaar werd er eentje te laten bouwen. Pelletkachel heeft geen echte schoorsteen nodig en onze gaat automatisch aan en uit, ideaal. Als wij zouden verhuizen is het eerste wat we kopen weer een pelletkachel, of we nemen onze huidige mee!
Wat kosten zo'n 100 zakken pellets ?

Spaans1963
Berichten: 34
Lid geworden op: 31 jan 2013 22:52

Re: Re: Pelletkachel of Pellet CV Ketel?

Ongelezen bericht door Spaans1963 »

100 zakken aan huis geleverd rond de 300,- dan heb je dus 1000 kilo. Heb me laten vertellen dat je beter in Belgie kunt bestellen, goedkoper omdat de btw daar lager is, gaan we volgend seizoen doen.
@Andre wil jij je pelletkachel misschien verkopen?

Spaans1963
Berichten: 34
Lid geworden op: 31 jan 2013 22:52

Re: Re: Pelletkachel of Pellet CV Ketel?

Ongelezen bericht door Spaans1963 »

Net even geinformeerd: het gaat hard met de pellets op met de huidige kou! 285,- voor 1000 kilo vanuit Belgie geleverd. Nog even over de pelletkachels van Anselmo Cola aan de topicstarter; als je al een pelletkachel van dit merk hebt zul je niet snel een andere willen. Kennissen van ons hebben een pelletkachel van MCZ maar de vlammen van een Cola zijn gewoon veel mooier, komt door het ronde potje. Prijstechnisch zijn de kachels van Cola ook gunstiger dan bv. MCZ. Beide kachels zijn net zo stil!

jollie1812
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 aug 2013 18:45

Re: Re: Pelletkachel of Pellet CV Ketel?

Ongelezen bericht door jollie1812 »

heeft iemand ervaring met de K-Stove 8007 pelletkachel?. wij zijn van plan een kachel aan te schaffen hebben alleen geen ruimte voor een hele grote dus willen het liefst een lage kachel. K-Stove heeft een lage betaalbare uitvoering maar kan er maar weinig over vinden verder.

Spaans1963
Berichten: 34
Lid geworden op: 31 jan 2013 22:52

Re: Re: Pelletkachel of Pellet CV Ketel?

Ongelezen bericht door Spaans1963 »

Wat ik weet van de K-stove is dat het chinese kachels zijn. Ken niemand die er een heeft

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Re: Pelletkachel of Pellet CV Ketel?

Ongelezen bericht door dhc »


bijvoetenergie
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 okt 2013 13:57

Re: Re: Pelletkachel of Pellet CV Ketel?

Ongelezen bericht door bijvoetenergie »

Wij zijn van mening is dat elke pelletkachel onder de € 2.500,- niet aangeboden kan worden als (semi-) hoofdverwarming. Bij veel gebruik zijn deze kachels te licht gebouwd met matig materiaal.

Niet alleen de kwaliteit is matig, maar ook het geluidsniveau deellast of vollast laat vaak te wensen over. Vooral na enkele jaren hebben veel merken de neiging om meer geluid te produceren op de vijzel, ventilator of gewoon resonantie.

Wat wij verder nog willen zeggen. Een gevel afvoer mag NIET. Dit is tegen regelgeving en mogelijk gevaarlijk, de bouwvoorschiften zijn heel duidelijk hierover, en uw gemeente ook. Bij het niet nakomen van bouwvoorschriften kan een dwangsom opgelegd worden. Dus wees verstandig, en laat u goed voorlichten door uw leverancier, en uw gemeente.

Onlangs stonden wij met ons bedrijf op de Energie 2013 beurs en kwamen in contact met een keuringsinstantie die word ingehuurd om verscherpte controle uit te oefenen op gevel doorgevoerde pelletkachels. Dus kies niet voor de goedkoopste oplossing.

En als Rintje Ritsma achter een kachel staat, bedankt dan even dat hij schaatser is..... En ondertussen de K-stove ook niet meer verkoopt.

Paul Bijvoet
Laatst gewijzigd door Radar op 03 okt 2013 10:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Deel bericht verwijderd. Reden: commerciële boodschap .

Spaans1963
Berichten: 34
Lid geworden op: 31 jan 2013 22:52

Re: Re: Pelletkachel of Pellet CV Ketel?

Ongelezen bericht door Spaans1963 »

Welke keuringsinstantie is dat? En welke bouwvoorschriften heeft u het over? In het Bouwbesluit wordt een geveldoorvoer niet specifiek genoemd of verboden.

Spaans1963
Berichten: 34
Lid geworden op: 31 jan 2013 22:52

Re: Re: Pelletkachel of Pellet CV Ketel?

Ongelezen bericht door Spaans1963 »

Ik kan het bedrijf "Bijvoet Energie"ook niet vinden op de exposantenlijst van Energie 2013 in den Bosch? Of werkt u met meerdere bedrijfsnamen?

jvanderlaan
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 nov 2013 19:20

Re: Re: Pelletkachel of Pellet CV Ketel?

Ongelezen bericht door jvanderlaan »

Hallo,

Ik heb nu sinds bijna 1 jaar een Quadra fire. Deze kachel heeft een mooie vormgeving en werkt uitstekend. Het onderhoud is minimaal. Wel 1 a 2 x per week even van binnen stofzuigen. (wel hiervoor een speciale as stofzuiger voor gebruiken. Anders kun je de normale stofzuiger binnen no time weggooien. Jaarlijks even uit elkaar halen voor een goede schoonmaakbeurt. (kun je zelf doen)
Verbruik is afhankelijk van de warmtevraag. Grote, minder geïsoleerde ruimtes, verbruiken nu eenmaal meer korrels.
Dat het t.o de gasprijs behoorlijk goedkoper is staat buiten kijf. Wel moet je de investering in een nieuwe kachel wel even jaarlijks verrekenen.

m.vr.gr J van der Laan

Ton 12
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 dec 2013 05:04

Re: Re: Pelletkachel of Pellet CV Ketel?

Ongelezen bericht door Ton 12 »

Beste J vander Laan,

Wij willen ook een pelletkachel kopen en komen ook bij de Quadra fire uit daar deze het beste past in onze schouw. Het betreft de mount vermon insert. Ik weet niet of U deze toevallig ook heeft, maar ik lees veel klachten ver het vele lawaai wat deze kachels maakt. En dit niet alleen in de hoge stand maar ook in de lage. Kunt U mij Uw bevindingen hierover vermelden.

Bedankt,

Ton.

jvanderlaan
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 nov 2013 19:20

Re: Re: Pelletkachel of Pellet CV Ketel?

Ongelezen bericht door jvanderlaan »

Beste Ton,

Ik heb geen insert Maar een stand alone, de Santa Fe. (deze staat n.l in een bestaande schouw) Dus ik kon gewoon de rookgasafvoer via het bestaande kanaal laten lopen. Wel moet er dan ook een enkel of dubbelwandige pijp in. Ook helemaal naar boven. Als je handig bent kun je dat zelf doen. V.w.b. het lawaai. Ik vindt dit wel meevallen. Ze hebben allemaal wel enig geluid. Maar ik vindt het niet storend. Wellicht is het handig om langs een zaak te gaan welke de kachel, welke in werking is, kan laten zien. Kun jezelf nagaan of het geluid acceptabel is. Volgens mij heeft "het Stokertje " deze kachels ook in het assortiment. Gezien de prijs van deze kachels lijkt het mij logisch dat je hem wil zien functioneren.
B.t.w, een insert, zoals je ongetwijfeld weet, wordt ingebouwd.

Succes alvast,

M.vr.gr Jan van der Laan

Spaans1963
Berichten: 34
Lid geworden op: 31 jan 2013 22:52

Re: Re: Pelletkachel of Pellet CV Ketel?

Ongelezen bericht door Spaans1963 »

De pelletkachels van Quadra Fire zijn heel mooi. Als we het budget hadden gehad had ik het wel geweten. Bij passievoorpellets in Krommenie staan ze ook, Noord-Holland. Ze weten daar ook heel veel over de kachels. Zeker bij zo'n dure pelletkachel zou ik een een betrouwbare leverancier nemen
Laatst gewijzigd door Radar op 06 dec 2013 13:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Links verwijderd door de Moderator

Gesloten