LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Recht van overpad naast stukje eigendom

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Recht van overpad naast stukje eigendom

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

het gaat er de buren natuurlijk om dat zij het niet fijn vinden dat de containers neergezet worden in de steeg en daarom zetten zij de bus er dan maar neer, buiten dat dit niet mag, overpad word zo belemmert moet TS er inderdaad wel alles aan doen om zo min mogelijk overlast te bezorgen...

daarom, ga praten, zet je containers ergens anders, wil de buur helemaal niets schakel mediation in of dwing het af bij de rechtbank al is dat eigenlijk al een stap te ver...

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Recht van overpad naast stukje eigendom

Ongelezen bericht door tttlocke »

Tessa944 schreef:
26 nov 2019 10:34
maar als ik bijvoorbeeld een scooter wil kopen zou ik er niet eens langs kunnen, heb net aan ruimte om m'n kliko's er langs te rijden. Wil volgende zomer mijn terras opknappen dus zal ik toch met materiaal naar achteren moeten.
TS heeft er natuurlijk belang bij te zorgen op goede voet te staan met de buurman. Een goede buur....
Of er met een scooter gebruik kan gemaakt kan worden van het recht van overpad, of dat het recht van overpad gebruikt kan worden om bouwmaterialen te vervoeren, hangt af van de precieze beschrijving van dat recht. Het staat niet bij voorbaat vast dat dat mag.

De kliko mag natuurlijk wel op de eigen strook blijven staan. Ook als daarmee de eigen doorgang wordt geblokkeerd en men eromheen over de grond van de buren moet lopen. Er is immers recht van overpad. Dat mag gebruikt worden.

Gesloten