Renovatie woning Woonstad

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
HvE6519
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mar 2023 21:21

Renovatie woning Woonstad

Ongelezen bericht door HvE6519 »

In november 2021 kregen we brieven dat men grote renovatie uit gingen voeren in onze flat. Dit zijn in totaal 250 woningen. We kregen de mogelijkheid keukenkastjes uit te zoeken, tegels op de vloer in douche, toilet en in de keuken, nieuwe ramen en vensterbanken ( zouden iets kleiner worden) helaas kan er niet eens meer een plant op de vensterbank. Op het dak zouden over de hele flat zonnepanelen komen, we gingen van het gas af. Op papier zag het er geweldig uit, maar in de praktijk werd het ineens een ander verhaal.
Het motto van Woonstad was: * "Wat je had krijg je alle tijden terug!". Dit laatste klopt absoluut niet.
Wat is er mis gegaan, nu breng ik alleen onze woning ter sprake, maar van de 250 woningen, zijn zeker de helft niet goed uitgevoerd.
In ons huis waai ik als het waait uit me bed vandaan, de keuken is neergezet, sinds de plaatsing november 2022 heb ik lekkage. Iedere avond ligt er bij de aansluiting van de rechter spoelbak een plas water, de afvoer is niet goed, want als ik afwas in de linker afwasbak en het water weg laat lopen het vuile afwaswater rechts omhoog. Hoe gaat het als "ze ooit mijn afwasmachine * aansluiten, dat vieze water komt dan ook omhoog via de afwasbakken. Wij willen onze keuken graag afmaken, maar door de lekkage kan dat niet. Toen we in deze woning kwamen wonen, 15 jaar geleden, kregen we ook nieuwe keuken en door fout aansluiten van de afvoer stond na 2 jaar onze laminaat bol. Dit willen we niet nog een keer ervaren.
Mijn buren hebben een nieuwe voordeur, wij niet. Omdat ik mindervalide ben heb ik een oprijplank bij de voordeur. Woonstad is in gebreke gebleven om WMO in te lichten en te vragen of de planken verwijderd kunnen worden voor de renovatie. De uitgezochte keukenkastjes waren niet meer leverbaar, we kregen een kleur aangeboden, waar we niet achter stonden. We moesten het maar accepteren.
Men weet niet wanneer er een coating geplaatst wordt op de galerij. Zolang zit ik zonder oprijplank. Ik met moeite mijn rollator naar binnen krijg.
We willen weer met plezier wonen in onze woning.

BL2
Berichten: 4792
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Renovatie woning Woonstad

Ongelezen bericht door BL2 »

Korte samenvatting:
- Het tocht
- Afvoer verstopt
- Keuken ander kleurtje (tsja huurwoning....)
- Oprijplankje voordeur ontbreekt

En wat is de reactie woningbouw hierop ?

Al eens wat ontstopper in de gootsteen gegooid ?
Plankje kan je ook zelf even terugleggen...

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Renovatie woning Woonstad

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Dat u de vensterbank te klein vind moet u accepteren. Helaas is nergens vastgelegd hoe groot de vensterbank moet zijn.

Stuur naar Woonstad een mail welke gebreken er zijn. Geef hun 6 weken de tijd om deze problemen op te lossen. Op www.juridischloket.nl/wonen-en-buren/hu ... uurwoning/ staat een voorbeeldbrief.

Indien Woonstad de problemen niet op lost ga naar www.juridischloket.nl of uw rechtsbijstandverzekering voor hulp.

Indien de verhuurder weigert om de problemen op te lossen kunt u zelfstandig naar www.huurcommissie.nl/huurcommissie-helpt gaan voor een bindend uitspraak. Hun kunnen een bindend uitspraak doen. De uitspraak kan zijn dat Woonstad verplicht is om de gebreken te herstellen, en dat u vanaf de uitspraak tot de problemen opgelost zijn minder huur gaat betalen.

Plaats reactie