reparatie wasmachine

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Ontevreden consument
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jun 2018 21:46

reparatie wasmachine

Ongelezen bericht door Ontevreden consument »

Toen mijn wasmachine kapot ging, heb ik Van Dijk witgoedreparatie (Amsterdam) laten komen. Ik kan hen niet aanbevelen: slechte service, onduidelijke factuur. De verhalen op hun site stroken niet helemaal met het beeld dat ik van hen heb... Wees gewaarschuwd!

witgoedreparatie-vandijk.nl/
Laatst gewijzigd door Radar op 04 jul 2018 09:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Commerciële link aangepast door Moderator

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: reparatie wasmachine

Ongelezen bericht door mahadma »

"Ontevreden Consument", aan deze mededeling hebben wij in het geheel niets, helemaal niets. "De verhalen op hun site stroken niet helemaal met het beeld dat ik van hen heb", kennelijk heeft u mogelijk een foute beeldvorming. U schrijft geen enkel feit dus zinloze melding.

PpdeDuyff
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jul 2018 11:07

Re: reparatie wasmachine

Ongelezen bericht door PpdeDuyff »

Helaas heb ik net als Ontevreden consument een slechte ervaring met Witgoedreparatie-VanDijk.nl voor de reparatie van onze droger. De monteur kwam, mijn vrouw ging een kop koffie voor hem zetten, kwam terug en kreeg te horen dat het aan de warmte-unit lag en dat vervangen ruim €400 kostte. Daarop heeft ze mij gebeld om te overleggen. Aangezien de was de laatste keer bijna droog was vertrouwde ik het niet en vertelde haar dat we wel een andere oplossing zouden zoeken. Bij terugkomst vertelde de monteur dat hij zich vergist had: het was €360. Toen ze m liet weten dat hij we dat ook te duur vonden en van reparatie afzagen, zei hij dat hij dan de nieuwe unit er weer uit zou halen. Hij had 'm dus zonder overleg al erin gezet?! Wel voorrijkosten betaald, maar goed. Paar dagen later toch nog maar eens droger aangezet: was droog eruit en verder alles prima. Er was dus idd niks aan de hand met de warmte-unit.
Ik heb nog eens verder gekeken, en hun websitenaam is pas op 13 april geregistreerd (https://www.sidn.nl/whois?q=witgoedreparatie-vandijk), best knap om dan al 191 hele positieve Google-reviews te hebben. Verder heeft VanDijk helemaal op Google zelf geen reviews, dus dat klopt sowieso niet. Al met al: niet mee in zee gaan.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: reparatie wasmachine

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

PpdeDuyff schreef:Helaas heb ik net als Ontevreden consument een slechte ervaring met Witgoedreparatie-VanDijk.nl voor de reparatie van onze droger. De monteur kwam, mijn vrouw ging een kop koffie voor hem zetten, kwam terug en kreeg te horen dat het aan de warmte-unit lag en dat vervangen ruim €400 kostte. Daarop heeft ze mij gebeld om te overleggen. Aangezien de was de laatste keer bijna droog was vertrouwde ik het niet en vertelde haar dat we wel een andere oplossing zouden zoeken. Bij terugkomst vertelde de monteur dat hij zich vergist had: het was €360. Toen ze m liet weten dat hij we dat ook te duur vonden en van reparatie afzagen, zei hij dat hij dan de nieuwe unit er weer uit zou halen. Hij had 'm dus zonder overleg al erin gezet?! Wel voorrijkosten betaald, maar goed. Paar dagen later toch nog maar eens droger aangezet: was droog eruit en verder alles prima. Er was dus idd niks aan de hand met de warmte-unit.
Ik heb nog eens verder gekeken, en hun websitenaam is pas op 13 april geregistreerd (https://www.sidn.nl/whois?q=witgoedreparatie-vandijk), best knap om dan al 191 hele positieve Google-reviews te hebben. Verder heeft VanDijk helemaal op Google zelf geen reviews, dus dat klopt sowieso niet. Al met al: niet mee in zee gaan.
En u kwam toevallig op deze site uit?

zarauitamsterdam
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jul 2018 15:25

Re: reparatie wasmachine

Ongelezen bericht door zarauitamsterdam »

Ik heb een soortgelijk verhaal met hetzelfde bedrijf. Van Dijk Witgoedreparatie vertelde mij dat het consult 65euro zou zijn, geen voorrijdkosten en er zou tussen 15:00 en 19:00 iemand langskomen.
Om 18:30 uur kwam er dan iemand langs, een hele vrolijke en charmante jongeman die behendig mijn wasmachine opensleutelde en al gauw kon zien dat de voorste panelen het nog deden, dus dat het de computer achterin moet zijn. Die zou hij moeten bestellen, vertelde hij terwijl hij op een website keek, maar het bleek dat dat onderdeel extern besteld moest worden want zijn vaste leverancier had die niet liggen. Of ik 200euro wilde aanbetalen, en dat moest direct en via "Tikkie" waarbij er bij mij al alarmbellen begonnen te rinkelen. Waarom dan, vroeg ik, waarop hij zei dat zijn pinapparaat stuk is.

Nu had ik natuurlijk moeten zeggen "Ja doei, stuur maar een factuur" maar ik was zo geschrokken dat ik eigenlijk dichtklapte. En hij was zo vriendelijk en spontaan, we waren ongeveer even oud en ik vond mezelf maar achterdochtig dat ik dit zo eng vond. Ze sturen al heel lang geen nota's meer omdat niemand ze betaalde, zij de aardige jongen.

Goed, ik heb dus betaald via Tikkie en ik heb een handgeschreven bon van VanDijk Witgoedreparatie waar geen KVK nummer op staat, alleen een 085 nummer waar ik altijd dezelfde dame aan de lijn krijg die heel ver weg klinkt en op de bon staat eigenlijk geen informatie over hun bedrijf. Geen adres, geen website, alleen een telefoonnummer en een email adres ([email protected]). Hun website is lastig te vinden (witgoedreparatie-vandijk.nl/) en er staat een screenshot van hun Google Reviews, wel 100+ positieve reviews maar op Google zelf zijn ze nergens te vinden.
Hier na had ik natuurlijk al helemaal een paniekmoment en heb ik het hele internet afgezocht naar reviews over dit specifieke bedrijf, maar die kon ik toen niet vinden/of die waren er toen nog niet. Wel vond ik heel veel soortgelijke situaties met andere witgoed bedrijven. Er was ook vaak het voorbeeld van onderdelen die besteld moesten worden en nooit aankwamen. Vandaar dat de bellen zijn gaan rinkelen toen ze me vandaag terugbelden:

Binnen 5-7 dagen zouden ze me terugbellen want dan zouden de onderdelen aangekomen zijn. Vandaag zou er weer tussen 15:00-19:00u iemand langskomen, maar ik werd zojuist gebeld met een vaag verhaal dat het onderdeel nog niet binnen is en dat er een probleem is met de leverancier. Het onderdeel had blijkbaar al twee keer geleverd moeten worden maar dat is beide keren misgegaan, en om een of andere vage reden is er geen tracking-ID van het pakket en het contact ging niet lekker tussen de leverancier of iets raars? Dus vandaag zou niet lukken. Toen ik zei dat ik dat niet begreep omdat ze een witgoedreparatieservice zijn en dit niet de eerste keer is dat ze een onderdeel bestellen dus dat ik graag een oplossing van hun zou willen, of anders mijn geld terug kreeg ik de reactie "Je mag de leverancier zelf wel bellen, hier is het nummer". Ik heb mijn aanbetaalde geld teruggevraagd omdat ik zelf liever een andere oplossing wil zoeken zonder dit bedrijf, en ik al weken zonder wasmachine zit en toen ik dat wilde uitleggen werd er kortaf gezegd "Ok, ik ga het overleggen en bel u terug". Toen ik nog vriendelijk dit wilde uitleggen werd er gewoon opgehangen.

Ik heb hier een extreem slecht gevoel over. Ook dat er geen adres bekend is van dit bedrijf. Ik vond wel een andere Van Dijk Witgoedservice (vandijk-witgoed.nl/) inclusief KvK nummer en alles, maar dit bedrijf ik gevestigd in Nieuw-Beijerland. Ook lijken de logo's extreem op elkaar. Ik ben er echt van overtuigd dat ik ben opgelicht. Ik heb alles opgeslagen, en ook kan ik hun bankrekening zien op mijn Tikkie transactie . Wat kan ik doen?
Laatst gewijzigd door Radar op 31 jul 2018 11:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door moderator: Reden: commerciële link aangepast

baron.bar
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 sep 2018 15:37

Re: reparatie wasmachine

Ongelezen bericht door baron.bar »

Ik wens melding te maken wegens fraude, diefstal en vandalisme door een malafide bedrijf, namelijk Van Dijk Witgoedreparatie.

Ik ben van plan hier werk van te maken via justitie. U kunt mij helpen door uw verhaal naar mij toe te sturen. Neem dan contact op met mij, via deze website.

Hier is mijn verslag:

Op dinsdag 7 augustus 2018 kwam een ​​van de reparatiemonteurs van van het bedrijf, Van Dijk Witgoedreparatie Ede, bij mij thuis om een ​​Bosch wasmachine te repareren, zoals vooraf werd afgesproken via telefoon op nummer (085) 0193502.

Er is meer te lezen over Van Dijk Witgoedreparatie op de website van het bedrijf (zie link):
https://www.witgoedreparatie-vandijk.nl/ede/

De reparatiemonteur haalde een elektronicabord uit de behuizing van de wasmachine en liet de achterplaat van het wasmachine op de grond liggen en andere onderdelen verspreid over de vloer van mijn badkamer, inclusief bouten en moeren die dwarrelden rond de badkamervloer tot ik ze opraapte de volgende ochtend. Verder, zag ik, dat de monteur het elektronicabord uit de machine haalde door de verbindingsdraden door te knippen in plaats van te ontkoppelen door gebruik te maken van de koppeling pluggen, hierbij is bedrading vernietigd die normaal functioneerde.

Op verzoek van de reparatiemonteur werd € 200 vooraf betaald aan de ABN AMRO-rekening van Van Dijk Witgoedreparatie, dit was een aanbetaling voor de reparatie die binnen een week tot maximaal 10 dagen zou plaatsvinden. Dit is het laatste dat we van de monteur hebben gehoord. Zie bijlage: bankafschrift van de betaling.

Twee weken later belde ik de klantenservice van Van Dijk Witgoedreparatie op nummer (085) 0193502 en kreeg te horen dat de monteur terug zou bellen. Niemand belde terug.

Een week later, drie weken nadat de monteur onze machine had gedemonteerd, belde ik opnieuw en kreeg de receptioniste te horen dat ze diezelfde dag zou terugbellen om me te vertellen waarom er vertraging was opgetreden. Ze belde niet terug.

Een week later belde ik opnieuw. Ik belde telkens op een dinsdag, deze keer vier weken nadat de monteur de machine had gedemonteerd en het elektronicabord had meegenomen. Deze keer maakte de receptioniste een afspraak voor de monteur om terug te keren met de onderdelen om de reparatie uit te voeren, hetgeen op donderdag 6 september om 13:00 uur zou zijn. De monteur kwam niet opdagen.

Ik belde om te klagen en kreeg te horen dat de vervangende onderdelen niet beschikbaar waren. Ik werd verteld dat mijn voorschot voor de reparatie zou worden teruggestort op mijn rekening. Er is geen geld teruggestort.

Op dinsdag 11 september probeerde ik verschillende keren opnieuw te bellen, maar telkens werd de telefoon verbinding afgebroken direct na dat ik te horen kreeg dat telefoon gesprekken opgenomen zouden worden voor trainings doeleinden. Vandaag, 18 September, is het precies zes weken sinds betaling aan het bedrijf werd gedaan voor, wat nu blijkt, niet-geleverde diensten.

Op maandag, 17 september probeerde ik opnieuw te bellen, en weer werd telkens de telefoon verbinding verbroken, zoals de week daarvoor. Daarna heb ik een uitgebreide e-mail gestuurd aan de directie van Van Dijk Witgoedreparatie met as aanhangsel bank bewijs van betaling. Het e-mail adres van de directie is [email protected] . Omdat de e-mail was niet weerkaatst weet ik dat mijn e-mail is aangekomen op het e-mail adres. Er is geen reactie gekomen.

Op maandag, 24 september probeerde ik opnieuw en weer telkens werd de telefoon verbinding afgebroken. Ik vermoed dat ze mijn nummer hebben geblokkeerd.

Op 25 September, de volgende dag, belde mijn huisgenoot met zijn telefoon. Zijn telefoon werd direct beantwoord, dit bevestigde mijn vermoeden van blokkering. We hebben de situatie uitgelegd aan de telefoniste. Zij beloofde terug te bellen na overleg met collega's. Er werd niet teruggebeld.

Baron Bar, 
te Ede Gelderland

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: reparatie wasmachine

Ongelezen bericht door Moneyman »

baron.bar schreef:
26 sep 2018 15:58
Ik wens melding te maken wegens fraude, diefstal en vandalisme door een malafide bedrijf, namelijk Van Dijk Witgoedreparatie.

Ik ben van plan hier werk van te maken via justitie. U kunt mij helpen door uw verhaal naar mij toe te sturen. Neem dan contact op met mij, via deze website.
Fraude? Diefstal? Vandalisme? Toe maar...

Wat moet je met andere verhalen? En met Justitie? Je hebt primair gewoon een civielrechtelijk issue. Daar heeft jusititie niet mee te maken. Los daarvan heb je niets aan andere casussen: jouw zaak staat op zichzelf en zal op zichzelf beoordeeld worden als je zou gaan dagvaarden. Je hebt zo te zien zaken gedaan met een beroerd bedrijf. Dat is balen, maar maak het voor jezelf niet erger dan het is door er een Don Quichotte-achtige heksenjacht van te maken.

Ik zou hen in gebreke stellen om binnen een termijn van x dagen het geld terug te storten en/of de wasmachine te repareren. Doen ze dat niet, dan zul je naar de rechter moeten. Maar of dat een wijze keuze is, is maar de vraag.

Seagoing Racer3
Berichten: 29
Lid geworden op: 02 sep 2018 19:16

Re: reparatie wasmachine

Ongelezen bericht door Seagoing Racer3 »

.
Laatst gewijzigd door Seagoing Racer3 op 02 okt 2018 13:38, 1 keer totaal gewijzigd.

johanvanommen
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 dec 2012 13:15

Re: reparatie wasmachine

Ongelezen bericht door johanvanommen »

Deze website geeft niet de naam van een onderneming. Witgoed reparatie van Dijk is een deel van Peters Witgoed. Over deze onderneming staan veel klachten op internet.

Onderstaand een klacht zoals deze was geplaatst op klachtenkompas

Vaatwasser startte programma wel, maar schakelde gelijk uit. Monteur van Peters Witgoed gebeld (06-10055839), kwam vlot langs. Na vluchtige inspectie werd aangegeven dat het de pomp was. Hoegenaamd nieuwe pomp geplaatst; monteur vertrokken nadat hij aangaf dat alles werkte; geadviseerd pomp te bewaren voor als het niet het probleem bleek te zijn. Rekening euro 176,75 (148 voor de pomp (die 45 euro kost) en 28 werkloon). Contactgegevens en factuur van Witgoedreparatie van Dijk (085-0193502)

Manschot
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 okt 2018 14:29

Re: reparatie wasmachine

Ongelezen bericht door Manschot »

Op 1 september is er een monteur geweest voor onze wasmachine van Van Dijk Witgoedreparatie. Telefoonnummer 085-0193502 en per mail te bereiken via [email protected] of [email protected]. Volgens zijn diagnose moest de hogedrukregelaar vervangen worden. Ik moest een aanbetaling van € 100,- doen, anders kon hij het onderdeel niet bestellen en vervangen. Ik heb daartegen geprotesteerd, maar zonder aanbetaling zou de reparatie niet in gang worden gezet dus ik kon niet anders. Als ik dezelfde dag niets had gehoord over een vervolgafspraak moest ik zelf bellen. Maandag 3 september zelf gebeld voor een vervolg afspraak. Bij nader inzien bleek lucht in een slangetje het probleem te veroorzaken en was een nieuw onderdeel helemaal niet nodig. Ik wil daarom mijn aanbetaling terug, maar krijg geen gehoor bij het bedrijf. Sinds 17 september ben ik aan het bellen en mailen. Op een gegeven moment had ik contact en is mij toegezegd dat het bedrag binnen 3 weken op mijn rekening zou staan. Tot op heden niets ontvangen en geen contact meer mogelijk. Telefoon wordt niet meer opgenomen en whatsapp berichten komen niet aan. Ik heb de indruk dat ze mijn telefoon hebben geblokkeerd. Ook via klachtenkompas geen enkele reactie. Ik vind dit oplichting. En als ik de bericht hier zo lees, dan ben ik niet de enige.

Na vele e-mails en telefoontjes is het gisteren met een andere telefoon gelukt om iemand te spreken. Ik heb ze laten weten dat ik aangifte heb gedaan van oplichting en dat ik nog steeds op m'n geld wacht. Vanmorgen stond het op mijn rekening.

flopo
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 okt 2018 17:33

Re: reparatie wasmachine

Ongelezen bericht door flopo »

Ook ik ben slachtoffer geworden van deze partij. Identieke ervaring, 59 euro bleek 71 te zijn, twee mannen aan de deur die slecht Nederlands spraken, maar zeer kort naar mijn kapotte wasmachine gekeken hebben en een diagnose stelde die op geen enkele manier aansluit op de werkelijkheid (en 500 euro zou kosten). Vervolgens onder druk gezet om direct te betalen. Dat heb ik gedaan, heel dom natuurlijk maar ik was ook alleen thuis...

Situatie uitgelegd aan de telefoniste, mijn ongenoegen uitgesproken. Als ik de reacties hierboven zo lees zal er van de terugbel belofte wel niks terecht komen.

Oplichting is juridisch slecht te behalen volgens mij, tenzij we gezamenlijk aantonen dat er een patroon is.

Ik ga de komende dagen terugbellen en zal dat opvolgen met een ingebrekestelling. Als er iemand bereid is om het voortouw te nemen in een juridisch proces dan doe ik daar graag aan mee.

EDIT: Er loopt kennelijk al een verzamelactie. Op witgoed-oplichting.nl worden contactgegevens van gedupeerden verzameld voor strafrechtelijke vervolging.
Laatst gewijzigd door flopo op 01 nov 2018 09:05, 1 keer totaal gewijzigd.

flopo
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 okt 2018 17:33

Re: reparatie wasmachine

Ongelezen bericht door flopo »

Bent u gedupeerd door de firma Dijk Witgoed B.V., Witgoed Hulplijn B.V. of Witgoed Brigadier B.V.?

59 euro + BTW betaald voor een 'diagnose'? Kreeg u direct te horen dat reparatie ontzettend duur zou zijn? Werd u afgeraden om deze reparatie te doen? Zijn de monteurs vertrokken met de 'reparatie' fee van 71,39 euro?

U bent niet de enige. Goed dat u dit bericht gevonden heeft.

De mensen achter deze bedrijven (Mariska, Moaman, Amir) gaan sluw te werk. Veel websites, goede SEO en marketing, advertenties op Google, telefonistes die weten wat ze doen, een hele reeks aan telefoonnummers, een pinautomaat en factuur via Exact Online en een structuur met BV's en holdings. Knap hoor, en dit allemaal met als enig doel om kwetsbare mensen op slinkse wijze van een paar tientjes te ontdoen. Nét genoeg dat het zeer doet en de moeite waard is, maar nét te weinig om er een rechtszaak voor aan te spannen.

Onderneem actie:
  1. Doe melding op witgoed-oplichting.nl, casussen worden daar verzameld zodat gezamenlijk aangifte gedaan kan worden. Alleen met een grote hoeveelheid meldingen kan justitie actie ondernemen.
  2. Neem contact op met fraudehelpdesk.nl (088-7867372)
  3. Neem ook contact op met Consuwijzer. (088-0707070) Zij overleggen meldingen met ACM, die op hun beurt dan weer veel meer ruimte hebben om te handelen tegen dit soort partijen.
  4. Doe melding bij opgelicht, dat kan hier door aan de rechterkant bij "Ook gedupeerd?" op de link te klikken
Wanneer bovenstaande websites veel reacties ontvangen, wordt de kans groter dat de bovenstaande mensen gestraft zullen worden voor deze praktijken.
Laatst gewijzigd door flopo op 01 nov 2018 09:04, 1 keer totaal gewijzigd.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: reparatie wasmachine

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

flopo schreef:
17 okt 2018 00:08
...met als enig doel om kwetsbare mensen op slinkse wijze van een paar tientjes te ontdoen.
Je kan natuurlijk de eerste de beste hit op google pakken, maar je kan ook gewoon naar ervaringen zoeken. Waarom zou iemand kwetsbaar zijn als de wasmachine kapot is? Je bent er zelf bij wie je belt.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: reparatie wasmachine

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

NeoDutchio schreef:
17 okt 2018 01:10
Waarom zou iemand kwetsbaar zijn als de wasmachine kapot is? Je bent er zelf bij wie je belt.
Misschien moet u 'kwetsbaar' wat anders interpreteren en de focus leggen op het traject het bellen.
Een kapot apparaat, ergernis, onzekerheid, personeel van een bedrijf wat een diagnose stelt die voor een niet deskundige abracadabra is, enzovoort.
'Vatbaar' is wellicht een beter woord.
Waar onzekerheid heerst is de kans aanwezig dat dat je veel geld kost, live, aan de telefoon of op het internet. Mensen die je het geld afhandig willen maken hebben een feilloze antenne voor zwakke plekken onder onzekere omstandigheden.
Tuurlijk moet je je kop d'r bijhouden maar dat lukt blijkbaar niet iedereen.

flopo
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 okt 2018 17:33

Re: reparatie wasmachine

Ongelezen bericht door flopo »

@NeoDutchio, @Klaas Jan, ik ben het overwegend met jullie eens. Als aanvulling schets ik graag nog even de mogelijke leefwereld van een klant van deze partij.

Het is woensdagavond. De wasmachine doet het niet, waar je achter komt omdat de stapel toch wel redelijk groot was geworden en je bijna door je kleding heen bent. Je bent thuisgekomen om 19 uur, bent toen boodschappen gaan doen, zat om 21 uur aan het avondeten, wilde nog wat wasjes draaien. Op werk kun je maar moeilijk bellen, en op dit tijdstip is de fabrikant uiteraard niet meer bereikbaar. Dat komt nog even bij de 1000 andere dingen die je deze week moest regelen, wellicht zit er een zakenreis naar het buitenland aan te komen, zit je met een ziek kind, you name it. Dus hup, op Google, waar je terecht komt bij een bedrijf dat er op eerste blik goed uit ziet, Dijk Witgoed B.V, klinkt professioneel.

Zonder verder te zoeken bel je het nummer op de website, waar je zeer vriendelijk en professioneel te woord gestaan wordt door een Nederlandse dame. Geen probleem, de afspraak is gepland. Op geen enkel moment in deze interactie is er reden voor achterdocht, immers, jij was op zoek naar deze partij, de gegevens staan op de website, de telefoniste is zeer professioneel.

Ook tijdens de afspraak gaan deze lui te werk op een manier dat de belletjes pas enkele uren ná hun vertrek gaan rinkelen.

Zelf ben ik ICT-er en achtte ik mezelf niet kwetsbaar of vatbaar voor dit soort praktijken, immers moet ik vanuit mijn beroep veiligheidsbewust zijn en mogelijke attack angles kunnen bedenken. En toch ben ik hopeloos voor dit geintje gevallen. Vatbaar? Zeker, een tweede google opdracht had dit kunnen voorkomen. Kwetsbaar? Overwegend ja, want je zit met een probleem, een gebrek aan tijd en weinig opties voor een oplossing. Mensen die digitaal bekwaam zijn en daarbij tijd tot hun beschikking hebben om een oplossing met de fabrikant te zoeken, zullen dan ook minder snel voor deze scam vallen.

Ik laat e.e.a. ter consideratie voor jullie over.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: reparatie wasmachine

Ongelezen bericht door BreejKC »

De gegevens staan op de website
Oh ja? Zoek op hun website maar eens naar een adres of een KvK-nummer. Zelfs in hun Algemene Voorwaarden, die niks voorstellen, staan hun adresgegevens niet. Een bedrijf dat dit soort cruciale gegevens verbergt is op voorhand al onbetrouwbaar te noemen.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: reparatie wasmachine

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

flopo schreef:
18 okt 2018 07:52
Ik laat e.e.a. ter consideratie voor jullie over.
Uw verhaal is nou precies wat ik ook schetste, maar u doet het nog wat uitgebreider en meer beeldend.
Het is eenvoudig om met het opgeheven vingertje te wijzen als zoiets misgaat maar dan ontbreekt het wel aan inlevingsvermogen en inzicht in de methodes van mensen die anderen financieel misbruiken.

Ceewee
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 okt 2018 11:57

Re: reparatie wasmachine

Ongelezen bericht door Ceewee »

Nooit een aanbetaling doen voor onderdelen voor een reparatie. Indien het onderdeel niet meer leverbaar is dan ben je je geld kwijt. Ik heb aanbetaald 200 euro, waarvan 65 euro arbeidsloon, geen probleem. De resterende 135 euro waren voor het onderdeel. Onderdeel (print voor Zanussi wasautomaat) was niet meer leverbaar. Diverse keren gebeld naar van Dijk en elke keer de belofte dat het de volgende dag op mijn rekening zou staan. Nog steeds niets, nu al 8 weken geleden. Dan deze actie maar. Niet leuk, misschien ook niet netjes maar zo kan ik misschien andere mensen behoeden voor ook geld verlies.
Heb geprobeerd te achterhalen waar het bedrijf gevestigd zou zijn, met het nummer te checken maar kom dan uit bij een bedrijf in Amsterdam met een compleet andere naam. Is wel een groothandel in witgoed, misschien toch het juiste bedrijf?

Zarauitamsterdam : ik zou graag het bankrekeningnummer willen zien. Dan kan ik misschien wat actie ondernemen. Ik kan via de pin afschrijving geen rekeningnummer zien helaas.

Lady1234
Berichten: 26923
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: reparatie wasmachine

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U kunt dat rekeningnummer toch op uw bankafschrift zien.

Ceewee
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 okt 2018 11:57

Re: reparatie wasmachine

Ongelezen bericht door Ceewee »

Lady1234 zegt : U kunt dat rekeningnummer toch op uw bankafschrift zien.

Met de pinpas betaald en dan is er geen bankrekening nummer zichtbaar op bankafschrift helaas.

Mvrg, Cees

Plaats reactie